Přejít na obsah

Hebdomas 8 days - servis (DE)


skalis

Doporučené příspěvky

Dostal se mi v praci na stul dotaz na servis kapesnich hodinek. Podle fotky (hodinky nemam, pouze foto) je to znacka Hebdomas s osmidennim strojem. Majitel zije v Nemecku, tak bych se rad zeptal, jestli nemate kontakt na nejakeho dobreho nemeckeho hodinare. Kvalita je preferovana pred cenou a rychlosti opravy. Ohledne nahradnich dilu bych doporucil (po pripadne diagnostice u hodinare) sehnat jiny kus s funkcnim strojkem na kanibalizaci. Co myslite, mate nejake dalsi napady? Diky.

 

post-3049-0-10251600-1531210320_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli tam neschází víčko . Třeba bych Ti to dal dokupy já Ale ovšem záleží na tom co se strojem je. Například pero bych sháněl těžko  :hannibal: .

Upraveno uživatelem Jiří9
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za odpovedi. Moznost servisovat je u nas by taky mohla byt relevantni. Problem je, ze abych nabidl zprostredkovani servisu tady, musel bych mit servis, kde budu mit 100% jistotu perfektne odvedene prace. Jinak do toho nejdu, majitele hodinek neznam, zna ho kolega z prace. Pokud to nebude na 100%, tak moje intervence nema smysl a majitel si muze zkusit najit hodinare v Nemecku sam a nedopadne hur.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Drama delat netreba.

Jen jsme asi tady zvykli delat veci svedomite. :-)

Tzn. , ze pokud nekomu reknu " Hele, znam dobreho hodinare a zaridim ti opravu. "

Tak to znamena, ze se mu za to zarucuji!

Ne, ze mu pak reknu " No, nejak to nevyslo. Vsak nebec. Stejne to nebylo nic cenneho. To mas dobre. " :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když hodinář neví co ho čeká a neví,    nikdo nemůže říct, že to na 100% opraví. 

 

Tyhle hodinky, mají o zhruba 2/3 delší pero než se používá u kapesních hodinek a mělo by mít většnou (není to 100%)  i třecí spojku,

jako náramkové  automaty. Když se v tom někdo nevrtal a nějak to nepředělal.

 

U těhle kapesních hodinek, bývá problém u západky perovníku, tedy opotřebeých zubů západky, nebo když ,to někdo rozebírá natažené, prostě je zlikviduje .

Další problém, bývá v natahování, to znamená  .

 

Perovník je centrálně přišroubován k základně vlastně matkou s levým závitem,

někdy časem,  má velkou výškovou vůli   a spojkové kolo, do zubů perovníku špatně zapadá, nebo je to po letech tak opotřebené,

že to už nelze i při veškeré snaza o zmenšení  všech vůlí opravit, v rozumných mezích a při natahování to občas přeskočí.

 

Ostatní věci, pak jako ulomená setrvační hřídel, je  v porovnání s natahováním, jenom v uvozovkách  prakticky banalita. 

 

Samozřejmě, když se v tom někdo vrtal a například ulomil nějaké čepy kol, poškodil kotvičku, nebo tam něco schází, je  pouze na štěstí, když se mi to podaří opravit.

 

Ano maluji čerty na zeď, ale se vším tím, jsem se za ty léta u 8 denních  setkal, takže ještě jednou.

 

Niko nemůže na 100% říct, když ty hodinky neviděl, že to na 100% opraví .

 

A když to je přez několik lidí, spíš to vypadá, že se chce někdo na někom zahojit. nebo to mít  opravené skoro zadarmo.  Prostě je to můj pocit .

 

I když na druhou stranu,

 

Je  to pro hodináře, který opravuje starožitnosi a nejsou tam problémy o kterých jsem psal v podstatě běžná oprava.

 

Tak asi tak Jirka 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Borci, zadny drama z toho delat nechci, stejne tak se nikdo na nikom nechce hojit. Kolega ma znameho a dosla rec na hodinky. Kolega vi, ze je to muj konicek a mame kolem hodinek vybudovanou komunitu, tak se prisel zeptat. Nic vic, nic min. Jestli cena za servis prekroci cenu hodinek, taky neni treba resit. Jsou to hodinky z rodinneho fondu, takze objektivni meritka hodnoty muzou byt na vedlejsi koleji. Muj zaver je nasledujici:

  • stav hodinek a diagnostiku musi udelat hodinar
  • osmidenni stroj ma svoje specifika, problem se servisem muze nastat v (ne)dostupnosti nahradnich dilu, jinak je to standardni servis
  • rizika spojena se servisem v CR na sebe nechci brat
  • neziskal jsem referenci na konkretniho hodinare v Nemecku
  • rozhodnuti, jestli servisovat, musi udelat majitel na zaklade diagnostiky a vyse pripadnych nakladu na servis

Finito.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...