Přejít na obsah

jak si DELL dělá prDELL z lidí


Doporučené příspěvky

Tak se rád podělím o negativní zkušenost s firmou DELL. V roce 2016 jsem zakoupil NTB za hodně pěněz s NBD zárukou. První kus měl vadný MB - vyměnili druhý den. Potud vše v pořádku. NTB většinu času ležel v pracovně na stole, zapojen do sítě domácí i elektrické. Připojen k externí klávesnici i monitoru. Čili i nyní po dvou a půl letceh vypadá jako nový. Jednou jsem jej chtěl vzít na výlet a zjistil jsem, že je vadná baterie - nafoukla se. Samozřejmě po záruce. Volal jsem DELL technickou podporu (jsem firemní zákazník) a dostalo se mi odpovědi, že to je normální, že o problému vědí a že mám baterii raději demontovat, aby nedošlo k výbuchu. A že novou baterii nemají a hned tak nebude. To byl začátek září. Zkusil jsem několik alternativních baterií, ale s žádnou to korektně nefungovalo. Objednal jsem tedy v prosinci od DELLu originál baterii, zaplatil a stále čekám....a čekám....

Je zajímavé, že u jiných modelů (XPS 15) DELL měnil zdarma vadné baterie za nové i mimo záruku, jen tomu mému se tato služba vyhnula. Baterie nestojí sice mnoho peněz, ale čekal bych, že pokud výrobce o problémech ví, že na ně zákazníky upozorní, což se nestalo. A také že baterie bude mít skladem a ne že zákazník bude čekat čtvrt roku, jestli baterie bude nebo ne a pak další měsíc a déle, než baterie dorazí. Takže ASUS v podobné cenové kategorii (35+) funguje bez problémů asi pět let, baterie sice slabší, ale funguje. DELL po dvou a půl letech baterie KO a ještě je ani nemají. Docela ostuda. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To naštve no. Částečně bych hledal příčinu ve stylu využívání. Pokud byl opravdu pořád zapojený do elektřiny a baterie se prakticky nikdy nevyužívala (nebo vlastně nabití pořád kolísalo mezi řekněme 95-100%), čekal bych že to neblahý vliv na životnost mít bude. Vidím to na výdrži baterií u NB Dell u mě v práci. Kolega co to provozoval jako ty měl baterku po 3 letech prakticky mrtvou, já který jsem NB na noc dával ze sítě a často provozoval na baterii jsem ji měl uplně v pohodě.

 

PS: Tohle není žádný flejm co by tvrdil že si za to můžeš sám, jen moje observace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vadne nafoukle baterie jsem v posledni dobe resil u Dellu nekolikrat, vesmes to byly uz ty integrovane a ntbky byly jeste v zaruce. Asi meli nejakou vadnou serii, protoze s Delly pracuju kolem 15 let a tohle jsem jeste nezazil. Jeste mi bylo receno, ze pokud ztrati baterie na kapacite, vztahuje se na to jina zarucni doba nez pokud se nafoukne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Preslo mi pod rukou asi 6-8 rozne starych ntb Thinkpad od IBM/Lenova (T41-T440, Carbon X1). Ani jeden kus nemal problem s nafuknutim. Niektore stroje sa aj 10x denne zapajali/odpajali zo siete a nasledne nabijali (po 3-4 rokoch baterka v cudu). Alebo boli nastavene tak, ze sa nabijat zacali az ked bat. klesla pod 30%. Takto vyuzivane baterky aj po 4 rokoch idu perfektne.

Co z toho plynie? Treba prejst na Thinkpad :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se na půl roku starém Dellu nafoukla baterie takovým způsobem, že to notebook "rozpáralo". Na čelní straně mezi horním a dolním krytem byla 1cm mezera. A celé to proběhlo tak během dvou hodin.

 

Takže následovalo okamžité vytažení baterie a naštěstí hned druhý den byla v rámci záruky nová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se na půl roku starém Dellu nafoukla baterie takovým způsobem, že to notebook "rozpáralo". Na čelní straně mezi horním a dolním krytem byla 1cm mezera. A celé to proběhlo tak během dvou hodin.

 

Takže následovalo okamžité vytažení baterie a naštěstí hned druhý den byla v rámci záruky nová.

Tipuju, ze to ale byl model tak z poslednich 2-3 let

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Preslo mi pod rukou asi 6-8 rozne starych ntb Thinkpad od IBM/Lenova (T41-T440, Carbon X1). Ani jeden kus nemal problem s nafuknutim. Niektore stroje sa aj 10x denne zapajali/odpajali zo siete a nasledne nabijali (po 3-4 rokoch baterka v cudu). Alebo boli nastavene tak, ze sa nabijat zacali az ked bat. klesla pod 30%. Takto vyuzivane baterky aj po 4 rokoch idu perfektne.

Co z toho plynie? Treba prejst na Thinkpad :)

Ahoj, ma Lenovo take neco jako servis nbd v cene?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Preslo mi pod rukou asi 6-8 rozne starych ntb Thinkpad od IBM/Lenova (T41-T440, Carbon X1). Ani jeden kus nemal problem s nafuknutim. Niektore stroje sa aj 10x denne zapajali/odpajali zo siete a nasledne nabijali (po 3-4 rokoch baterka v cudu). Alebo boli nastavene tak, ze sa nabijat zacali az ked bat. klesla pod 30%. Takto vyuzivane baterky aj po 4 rokoch idu perfektne.

Co z toho plynie? Treba prejst na Thinkpad :)

 

Fujitsu ma tiez podobny workaround (na dockingu to osciluje 90-100%, nikdy nedrzi 100% plnu baterku). Je to prave kvoli pacientom, ktori si kupia notebook a potom ho realne maju dva roky na stole v nabijacke.

 

najlepsi notebook co som v zivote mal bol Vaio Pro 13, a to ja dost neznasam notebooky ako pracovny nastroj. Mam ho dodnes a baterka drzi velmi slusne.

 

Mam vo firme Dell a Fujitsu a s oboma som spokojny. Nastastie ziadne problemy s baterkami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fujitsu ma tiez podobny workaround (na dockingu to osciluje 90-100%, nikdy nedrzi 100% plnu baterku). Je to prave kvoli pacientom, ktori si kupia notebook a potom ho realne maju dva roky na stole v nabijacke.

Dell ma tohle taky, aspon u novejsich notebooku ano.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem pacient, ktery koupí NTB a valí jej pouze po stole, ten NTB cestoval se mnou, kam bylo treba. Staral jsem se o baterii řádně. Občas jsem jej nechal běžet cely den na baterii a pak nabil.

 

takový pacient jsem já, už třetí ntb na stole, kontinuálně všechny tři imrvére v dobíječce a jenom tomu prvnímu po pár letech zdechla baterka, jinak nic, žádnej nádor, žádnej výbuch a všechno to byly levný domácí ntb do 15K

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli Vám to uleví, stejným způsobem jako Aloisovi se mi vloni v létě nafoukla baterka na tříletém MBP - samozřejmě po záruce, vyřešeno placenou výměnou téměř na počkání. Před 3-5 lety holt byla móda ztenčování - něco jako svého času stále tenčí hliníkové stěny válců, co se pak deformovaly a motory kvůli tomu žraly přes litr oleje na 1000km. Solidní automobilky měnily v prodloužené záruce celé polomotory, evropské to řešily vydáním aktualizací manuálů, ve kterých to bylo prohlášeno za standard...  :speak_cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...něco jako svého času stále tenčí hliníkové stěny válců, co se pak deformovaly a motory kvůli tomu žraly přes litr oleje na 1000km. Solidní automobilky měnily v prodloužené záruce celé polomotory, evropské to řešily vydáním aktualizací manuálů, ve kterých to bylo prohlášeno za standard... :speak_cool:

To mas smutne ze v Europe nepoznas solidne automobilky.

A napr. Toyota sa na to vysrala uplne a povedala Ti ze auto je mesiac po zaruke tak neotravuj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zrovna Toyota u mě tehdy bodovala, i po 5 letech výměna na záruku a bez keců. Za to Opel, Ford, FIAT = nový standard.

 

Primární problém bohužel nejsou reklamace (sám znám lidi které u Toi-Toi kvůli nekompletní servisce bez milosti vyfakovali), ale nekritické přebírání pojebaných módních trendů, ať už u počítačů, aut, mobilů a nebo hodinek. Někdo přijde s dírou v displeji a nebo tělem výrazně tenčím než používá konkurence - a ta to musí nejpozději do roka a do dne napodobit, i kdyby to byla evidentní píčovina na druhou - jinak pisálci začnou blejt články jak je dotyčný "je out" a akcie půjdou do kopru...

 

Lithiovou baterku s konstrukcí ze staniolu a oboustranné pásky dnes Číňan naskládá do libovolného tvaru a velikosti, čehož se bohužel využívá ne ke zvýšení kapacity na týden práce, ale k namuchlání do stále menších "designových" prostor bez rezervy. No a protože tyhle věci mají zahříváním a věkem tendenci expandovat, nafukování a exploze (tam kde se nemá co vyboulit/rozloupnout) elektroniky za desetitisíce jsou nám už taky pomalu vydávané za standard...  :thumbsdown_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak baterie dorazila a dokonce funguje! Hurá.

 

K těm autům - aby se člověk bál něco moderního koupit, moje bývalá stará Volva (12-13 let věku jezdí doteď po ČR), bez problémů. SAAB prodán zde na fóru také jezdí. Já mám VOLVO moderní, ale ještě klasiku D5, ale biturbo a DPF a EGR a jiné ekoteroristické nesmysly. Olej to nežere, musím zaklepat. Výměna vždy po 10kkm. Mám parťáka v Hamburku, kde je zákaz vjezdu vznětových motorů a v hafenech tam stojí a kouří lodě jako hovado velké a emise nikdo neřeší. Koupím pole za domem a pár koní na ježdění na nákupy a s malou do školy a EKO bobky budu prodávat. Auta stejně za chvíli zakážou. A kde je celá ekologie, když to auto vydrží sotva 100kkm? A pak celé klekne a jde do šrotu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • alois uzavřel téma

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.

×
×
  • Vytvořit...