Přejít na obsah

Zajímavosti ze světa hodinek s korunkou


skalis

Doporučené příspěvky

Tak nevím :-). Dělal jsem si takový přehledy v Excelu ještě když ty ceny nebyly v Čechách viditelný (z Německa) a teď na to koukám a skoro u všech modelů jsem je přepisoval směrem nahoru. Možná budou v DE jiný ceny...

Rozdílný DPH...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja na turbo u tmavýho cifru ani na tmavou povrchovku pouzdra moc nejsem, ale furt to vypadá líp než ten Datejust Perpetual calendar od Mullera... :)

Upraveno uživatelem martar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Článek Der Spiegel 02.05.1983

Protože prováděli  příliš mnoho obchodů mimo obvyklou cestu, byli Němečtí klenotníci vyloučeni z distribuce hodinek Rolex.

Každý správný pasák, jak ví každý nováček v oboru, nosí peněžní rezervu na zápěstí: hodinky Rolex. V případě mimořádné situace je možné je všude rychle zpeněžit, na hlavním nádraží ve Frankfurtu jakož i na Kanárských ostrovech.

A dokonce ani pasák, podle lidí od Rolexu , nesmí kupovat  své hodinky v nějakém  výčepu, ale pouze  u malé pečlivě vybrané skupiny důstojných klenotníků. Aby bylo jasné, jak vážně to  výrobce myslí, tak Německé zastoupení v Kolíně nad Rýnem vyloučilo z distribuce čtyři autorizované dealery.

?Máme spolehlivé důkazy? tvrdí Kolínský Rolex COE Hans A. Koenig, že zvyšovali své obraty nečestnými praktikami - pomocí ?ambulantních? prodejců, kteří tyto drahé kousky v hospodách prodávali.  Mezi klenotníky, kterým Rolex již nedodává, patří i špičková adresa Německého šperkařství: Rene Kern, Düsseldorf, Königsallee. Společnost patří od roku 1979 anglické společnosti Mappin & Webb.

Klenotníci, kteří jsou nyní vyloučeni z distribuce ? předtím vybráni  Rolexem s maximální péčí,  poškrábali obraz, který si výrobce s  jeho produktem maloval. Rolexky  jsou nejen od základu solidní a precizní práce,ale i  vodotěsné a tak robustní, že rvačky přežijí lépe než jejich majitel -  Montres Rolex SA v Ženevě, se  především podařilo jedny z nejošklivějších hodinek na světě stylizovat na ztělesnění vysoké životní úrovně.  

Pro "Světáky" (Rolex reklama) jsou hodinky Rolex neodmyslitelným doplňkem. Kubánský vládce Fidel Castro je má,  horolezec Reinhold Messner, houslista Yehudi Menuhin nebo Red Adair, ďábel, který sfoukává hořící ropné vrty.

Značka je stále považována za exkluzivní, přestože výrobce vyrábí nejméně 450 000 kusů ročně. Nikdo nedokáže  přesně vysvětlit, co představuje pověst Rolexu. Ve vyšších šperkařských kruzích je design považován mnohými za neohrabaný - nebo, jak citlivý  klenotník říká, ?hrubý? A dokonce i mnozí kupci z podsvětí image Rolexu nenahlodali.

Takže lidi z  Rolexu byli vážně znepokojeni, když si jejich guvernér ve Spolkové republice "narušení trhu" všiml. Od roku 1981 se prodej drahých modelů drasticky snížil, ale poptávka zůstala nenarušená.

Stále  si každý malý pasák rád koupí "Datejust Turn-O-Graph", ocel a zlato, za 5125 marek. Ale kdo něco znamená, má,  jak se v tomto prostředí říká ?velký?: ?Perpetual Day-Date? osázené diamanty, která jsou v jednoduché verzi dostupné  již za 33 000 marek, včetně DPH. Cena za "velký" se pohybuje až na hranici 82 000 marek.

Obchod se však stále více přemísťoval z elegantních obchodů do zadních místností hospůdek. Čilý obchod s hodinkami převažoval v  ?Ritze? v St. Pauli, v Kolíně nad Rýnem  v ?Piano Baru? na Minoritenkirche a ve Frankfurtu nad Mohanem v  ?Sudfassu?. Tam se tlačili, dle  Německého Rolex  šéfa Koeniga, ?neoprávnění a v nejvyšším stupni nekvalifikovaní překupníci? např. boxerský šampion René Weller ( ?Krásný Rene?),  který byl zásobován Rolex prodejcem Mühlbacher z Regensburku, nebo Egonem Hascherem z Pforzheimu, který zásoboval  nejen pasáky , ale i Německý  národní fotbalový tým s hodinkami a šperky..

Nejlepší v podnikání byl Pforzheimer Wolfgang Kohl, princ ambulantního prodeje šperků. Kohl dostával  Rolexy  od Arno Brenka z Kämpfelbach-Ersingenu u Pforzheimu. Brenk  od klenotníka Kerna z  Düsseldorfu.

Podnikání vzkvétalo, a časem  se vyskytly problémy s dodávkou. Když se Kohl  znovu a znovu vydával  s bodyguardy a narvaným  kufrem do St. Pauli, často neměl dostatek hodinek osázených diamanty. Brenk musel co nejrychleji zasílat hodinky  do Kohlova hamburského ?sídla? v , Hotelu Intercontinental.

Rolex byl rozezlen, protože jejich hodinky se zušlechťovaly v cizích firmách a odčerpávala se značná část jejich zisku.

Ve většině případů se obchodovaly hodinky v cenovém rozpětí kolem  5000 marek, z 18 ?ti karatového  zlata a s koženým páskem. Doplňky, které Rolexky dále  zdražovaly , byly instalovány firmami v Pforzheimu.

Levnější bylo, pokud například v Pforzheimu vyrobili tah ze zlata, za který si Rolex účtuje až 11.350,- marek. Ale především v Pforzheimu byly hodiny zdobeny malými diamanty  kolem skla a na ručičkách. Takže Rolexky ?vytuněné? v Pforzheimu stály polovičku než srovnatelný kus u oficiálního prodejce.

Dokonce i klenotníci si nechali své Rolexky ?tunit? v Pforzheimu. Například Reinhold Lehmköster, výkonný ředitel společnosti Rene Kern, poslal své hodinky k velkoobchodníkovi  Brenkovi k osázení diamanty.

Klenotnictví Kern, jak se domnívají u  Rolexu,  v posledních letech v Düsseldorfu vůbec neprodával, ale celý sortiment předával dál - někdy přímo k ambulantnímu prodejci Kohlovi. Tomu je dodávka  nyní odříznuta: "Nyní nic nefunguje." říká..

S "odstraněním narušení trhu" má generální ředitel společnosti Rolex Koenig opět bezchybnou  distribuci. Cena může být stále  udržována na výši a image je  čistá.

Čtyři vyloučení koncesionáři nejenom přišli o dobrý obchod ale  Rolex požaduje náhradu škody - kvůli poškození dobrého jména a ušlým ziskům.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dvě tři stránky zpátky jsem četl o AR... dříve to pro mě byl u R palec dolů se všemi argumenty jakože moderní hodinky a safír bez AR, čitelnost atd. Postupem času co jsem začal nosit Suby jsem i na to ale nějak zvykl s tím, že ten odlesk k těmhle hodinkám opravdu nějak patří a skoro si říkám, že jinak bych to nechtěl... Připomnělo mi to srovnání s low end potápkama SKX, vděčný objekt modifikací, které vlastně podle mě též vypadají nejlíp tak, jak vyjedou z fabriky. Po všech těch modifikacích, tu safír, tam aplikované indexy, tu keramická luneta to už prostě nejsou SKX, nějak to ztratí ducha. No nic, jdu se podívat na Suby polarizačními brýlemi... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Už od začátku října Rolex na svém oficiálním Instagramu postuje výhradně Expy, jedničky i dvojky. Nejspíš to nic neznamená...ale třeba Omega když se chystala inovovat nějaký model, tak mu taky na Instagramu věnovala víc prostoru :-). Uvidíme...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...