Přejít na obsah

Invicta 8926


safi

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 114
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

P.S. má let letadlem nějaký vliv na přesnost hodinek? Osobně předpokládám že ne....

Má, ale myslím, že z praktického hlediska je tento vliv naprposto zanedbatelný.

Při vyšší výšce klesá gravitační síla, která negativně ovlivňuje přesnost mechanického chodu v různých polohách (méně, pokud je stroj vybaven turbilonem).

Můj osobní odhad je, že při letové výšce se bude jedant o odchylku v řádu nějakých piko, či nanosekund ("inženýři" mě jistě rádi upřesní... :))

Dost bude asi také záležet na aplikovaných přetíženích. Matně si vzpomínám, že Jiří F. Moravec v nějakém článku o jeho letu na Mig25 zmiňoval, že jeho tuším Breitlingy se během letu s hojným nákladem géček zpozdily o cca 20minut. Pokud je tu nějaký akrobat, poreferujte prosím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proměnlivé přetížení v hodnotách jednotek g může mít opravdu asi značný vliv na přesnost. Samotná letová hladina a klidný let nemá chod hodinek naopak téměř žádný vliv. Ale zase třeba NASA testovala Omegy na přetížení (u startu Apolla k Měsíci je to kolem 7g, u přistání kolem 5g, balisticky až 10g, u raketoplánu u startu kolem 3g a u přistání díky klouzavému letu jenom 1,5g) a podle všeho Omegy obstály i v tomto. Bude asi hodně záležet na směru přetížení vůči ose jednak setrvačky a osám soukolí, asi nejhorší je, když působí síla kolmo k osám, jednak pak setrvačka může kmitat nepřesně, navíc rapidně roste odpor v soukolích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U obyčejného dopravního letadla bych to neřešil, to musí přežít každý člověk prakticky bez ohledu na zdravotní stav, bude to srovnatelné tak se sportovním autem, ale jsou také rozdíly mezi letadly jak v horizontální akceleraci, tak ve stoupavosti, z hlavy čísla nevím a s ohledem na hodinu už se mi to nechce hledat. Taktéž poloměry zatáček jsou podstatně větší, aby pak uklízečky nemusely uklízet zvratky po cestujících. A i těch zatáček je docela málo, dopravní letadlo vystoupá ne letovou hladinu a většinu cesty letí rovně. Tlak v kabině se udržuje na úrovni asi tak dvou kilometrů, což většina hodinek taky přežije naprosto v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, Mig25 je třímachová mašina, nevím jaké má limity přetížení ale moderní roury jsou většinou schopný tahat až +9G/-6G docela dost dlouhou dobu. Ale abych neplácal, zkusím ten článek vyšťourat, pak by mělo být jasněji. Jak jsem již psal, empirickou zkušenost by nám mohl také poskytnout některý pilot akrobat, tam jsou G náklady ještě větší. Řádně zocelený pilot sice snese maximálně tak 12G, ale násobky při obratech po velmi krátkou dobu dosahují až +/-20G. Akrobatická éra kategorie Unlimited jsou proto navrhovány na násobky okolo +/-25G. Tohle by už s hodinkami mohlo vcelku zamávat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 4 týdnech...

jsou kouzelné. představ si, že jsem čekal, že budou trochu větší :) a to je průměr 40. ale jinak jsou opravdu kouzelné. pastva pro oči. vypustil bych lupu:) a připadá, že jde korunka při vytáčení trochu ztuha.nevím, čím to je. těším se, až otestuju přesnost:) velký dík, Kamile.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...