Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Co do kvality, horší kůže a vím o padlé převodovce,údajně je tam nějaký bazmek, co se dá i extra objednat (tak se z toho usoudilo, že to může zazlobit). Ale v porovnání s konkurencí bych se kilometrů nebál :-))

Víš nějaký podrobnosti co s tou převodovkou bylo? Díky

 

To je pravda. Ale nechce mi číst CD, neznáte někoho, kdo by se mi na to podíval?

Nenačítá to jednotlivá cd nebo je problém v měniči? Hází to nějakou chybu?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nenačítá to jednotlivá cd nebo je problém v měniči? Hází to nějakou chybu?

 

CD to normálně vezme, klidně i víc kusů, ale když ho chci pustit, tak se chvilku snaží, ale pak nic. Hlášku už si nepamatuju, pár měsíců už jsem to nezkusil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mate nekdo dlouhodobe srovnani GS450h a RX450h?

Najetych 300tkm na GSu se pomalu zacina blizit, tak jsem udelal kratky pruzkum trhu a kdyz budu trvat na 6ti valci benzinu (idealne hybrid), komfortu na dlouhe cesty a +300 koni, tak jsem nasel jen Mercedes CLS450. U Lexusu aktualne vymalovano (IS, ES i LS nechapu motorove) a jedinou vyjimkou je prave RX450h. Naposledy jsem ho zkousel pres par lety a to byl v zatackach na muj vkus trochu houpavy a proti GS i linejsi...ale kdyz vidim tu bidu, tak mne to snad prestava i vadit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...
  • po 2 týdnech...

https://www.auto.cz/zastupce-mazdy-vysvetlil-proc-ma-elektricka-mx-30-tak-male-baterie-132660

 

Že by konečne niekto začal verejne hovoriť o tom, CO2 nie sú tvorené iba jazdou elektroauta?

 

aneb jak udělat z nedostatku cnost

 

Ono těch nepochopitelných rozhodnutí je u této Mazdy vícero: 

http://www.hybrid.cz/mazda-umele-zpomali-svuj-prvni-elektromobil-aby-byl-vic-jako-fosilni-auta

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba takový závod na okruhu elektroaut je pecka :) Na druhou stranu na denní dojíždění do práce nedám na EV dopustit. Minimální náklady (0,30 Kč/km energie), prakticky nulová údržba, parkování nejen v Praze zdarma, letos už nekupuji známku na dálnici, STK za polovinu atd. Počítám, že příští rok na podzim bych mohl jít do Mercedes EQA (200 kW, 500 Nm) 4x4 (bude vypadat přibližně jako GLA).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem již postoval, od ledna dochází ke zdražení cen za kWh...

 

EON:

K plošnému zdražení dojde už od prvního ledna 2020. Aktuálně si zákazníci, kteří jsou registrovaní v programu E.ON Drive, dobijí svůj automobil na AC a rychlodobíjecí DC stanici za 3 koruny za kilowatthodinu a na ultrarychlé nabíječce za 6 korun.

Ti neregistrovaní pak zaplatí 9, 11 a 11 korun. Od prvního ledna zůstane cena pro registrované zákazníky stejná 3 koruny u AC stanic a na 6 korun podraží u rychlé a na 9 korun u ultrarychlé dobíjecí stanice.

ČEZ:

?Technicky bude přechod probíhat tak, že ještě v únoru bude zachován systém paušálních plateb za využívání celé naší sítě, a tím vytvořen prostor pro zákazníky, aby se registrovali v novém rozhraní a vybrali si vhodný tarif,? řekl INFO.CZ mluvčí ČEZ Martin Schreier. Skupina tak zjevně přistupuje na filozofii ostatních provozovatelů, kdy zákazník dosáhne na přijatelné ceny dobíjení jen v případě, že bude využívat téměř výhradně jednu síť dobíječek.

Dle informací výše se změně tarifů pravděpodobně nevyhneme. Na výběr bude z následujících možností:?

post-39943-0-20460200-1579431854_thumb.jpg

Ionity:

 IONITY nově bude nabízet dva tarify a účtovat se bude za odebranou energii. V případě, že nemáte žádnou kartu (Mercedes me Charge, Volkswagen WeCharge, Audi Charging Services, Porsche Charging a tak dále), jedna kWh vás bude stát 0,79 eur. Každý trh to však bude mít jinak zaokrouhleno a v České republice se má jednat o 21 korun, ve Švýcarsku půjde o 0,79 švýcarských franků, v Polsku 3,50 zlotých, v Norsku 8,40 norské koruny a v Chorvatsku 6,20 kun. To rozhodně není málo i přesto, že IONITY nabízí maximální nabíjecí výkon 350 kW. Pro srovnání, E.ON si za nabíjení na své ultrarychlé nabíjecí stanici s výkonem 175 kW účtuje 13 korun za odebranou kWh. Bez registrace. Nový ceník je platný od 31. ledna letošního roku.

To IONITY přesně nesdělilo, podle našich informací v případě karty od Audi nabíjení vyjde na osm korun za odebranou kWh. IONITY chce jednoznačně donutit majitele zapojených automobilek, aby využívali speciální karty. Cena je to sice vysoká, ale měli bychom brát v potaz fakt, že nabíjecí stanici o výkonu 350 kW bychom měli využívat jen na dlouhých cestách, tedy jen občas. Elektromobilita dává smysl, pokud si své auto nabíjíte primárně doma přes noc za daleko výhodnějších podmínek.

------------

Pokud to správně chápu, tak jediné levné dobíjení je doma u baráku. Spotřeba elektroauta je v ideálních podmínkách cca 0,2 kWh/km. V těch neideálních (topení, klima, náročnější provoz nebo terén) až cca 0,3 kWh/km. Budu-li předpokládat většinou dobíjení doma u baráku (ne každý má tuhle možnost), tak budu asi potřebovat nějaký "dvoutarifový" produkt, což sice znamená úsporu za kWh v období nízkého tarifu a cenu 2,50 - 3,- kč /kWh (bývá typicky 8 hodin), ale zase zaplatím více na měsíčních zálohách. Takže když vezmu nějakou optimální situaci, dostanu se na 3,-kč / kWh. U externí nabíječky (pokud budu nabíjet v síti, do které mám registraci) mi ten průměr vychází tak cca na 6,-kč / kWh. 

Pro nějaké takové běžné ježdění bych to celkově zprůměroval na 4,-kč / kWh a spotřebu 0,25 kWh/km. Takže mi z toho vychází cena "provozu" elektroauta na 1,-kč/km.

Ceník a srovnání elektroaut ve smyslu modelu stejné značky v provedení spalovací motor a elektromotor nemám. Někde sem narazil na cenu Škody Citigo v elektroprovedení za cca 480k. Se spalovacím motorem to bude v podobné výbavě tak o 150k méně. Totéž si myslím bude i jinde. Takže pokud to tak nějak přepočtu vyjde mi, že až tak nějak po 100 000 km se mi teprve vrátí náklady na pořízení elektroauta oproti spalovacímu motoru. Pokud samozřejmě někdo ujede 50k ročně, má to za dva roky. Ale! tam už se určitě nedostane na cenu 1,-kč za km, protože by musel dobíjet auto u "rychlých" nabíječek, takže se dostane na cenu 2,-kč / km ani nemrkne. Pak už to elektroauto ztrácí smysl.

Mi osobně z toho vyplývá, že s mým nájezdem 10 000 km/rok  je elektromobil pro mě nesmysl. A to bydlím v rodinném domě a můžu si dobíjet většinou doma. 

Ale možná se pletu, takhle sem to nějak spočítal "selským" rozumem. Nejsem odborník na elektromobilitu.

Pokud je to celé chybně, tak se omlouvám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Postupně se bude zdražovat všude na veřejných nabíjecích stanicích, takže základ je nabíjení doma v nízké sazbě kolem 2 Kč/kWh dle zvoleného tarifu. Co se týká cen EV aut a zda se to vyplatí, nebo nevyplatí si musí každý rozhodnout sám. Samotné kalkulace jsou celkem jasné, ale co se vyplatí a nevyplatí je relativní, však to znáte, neslyšel jsem nadávat majitele Bentley, že se mu to nevyplatí a přejde do Oktávky, nebo majitele Omega, že si příště koupí Casio apod.

 

Spotřeba EV aut se pohybuje od 10 kWh/100 km (léto okresky) do 25 kWh (zima dálnice). Běžný celoroční průměr je 13-17 kWh/100 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se cen domácí elektřiny týče, tak když se podíváš sem: https://www.tzb-info.cz/ceny-paliv-a-energii/14-prehled-cen-elektricke-energie , nenajdeš nikde cenu kolem 2kč/kWh. Nejlevnější u dvoutarifového systému je 2.30,- kč / kWh (nízký tarif) a 3.90,- kč (vyskoý tarif) s měsíčním poplatkem za jistič (25-32A) 450,- kč. Jedině, kde se dostaneš v nízkém tarifu na 2.07,- kč/kWh je sazba ve víkendovém režimu, ale tam si zase na 5.50,- kč ve vysokém tarifu, takže to není řešení. 

 

Co se týče spotřeby, tak zde https://www.autoforum.cz/zajimavosti/britove-zjistili-skutecny-dojezd-soucasnych-elektromobilu-vetsinou-je-to-mizerie/ dělali test 15-ti elektromobilů. Ani jeden neměl menší spotřebu než 15 kWh/100 km (jen jeden), většina měla spotřebu 18 - 22 kWh / 100 km a největší žrouti 25 - 31 kWh /100km. A to se testovalo v podstatě v ideálních podmínkách!

 

Německý ADAC naměřil v podstatě to samé co angláni: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ecotest-adac-elektromobilita-tesla-nissan-hyundai-spotreba-dojezd.A181031_112502_automoto_taj

 

Takže údaje, které prezentuje výrobce bohužel neodpovídají realitě. A co teprve reálné dojezdy. To je kapitola sama pro sebe

 

Pokud máš Ty osobně máš doma celodenní cenu elektrické energie 2,-kč / kWh a Tvůj elektromobil má celoroční průměr 15 kWh / 100 km, pak je to super. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už mi to nejde editovat...

Další náklady, které sem nějak zapomněl započítat je instalace domácí nabíječky. Tam se pohybujeme u té nejlevnější cca 20 000,- kč (materiál + práce) a asi by taky nebyl od věci nákup mobilní dobíječky (ať můžu nabít auto někde na chalupě, u rodičů na baráku, apod.), což je nějakých cca 10 - 15k.

 

Co se Bentley vs. Oktávka týče, tak to je fakt, že náklady budou někde jinde, ale proč to celé tady píšu? Protože právě úspora a nízké náklady na provoz jsou ta největší mantra současných výrobců a uživatelů elektromobilů. Já to vidím jako úplně jinou platformu a obecně bych to nechtěl srovnávat. Jako RC modelář silně preferuju elektromotory před spalováky. Mají větší výkon, větší krouťák, výrazně snazší údržbu a není celé autíčko / letadlo špinavé. Až budou stavět elektroauta, která budou mít velký výkon a budou to prezentovat jako drahé auto na pořízení s drahýma nákladama na provoz, ale že to letí jak kameň, tak si to kupte, nebudu s tím mít problém. Proto srovnávám jen z důvodu právě výše uvedené prezentované výhodnosti. A zrovna tady by asi nikdo nesrovnával Omegy a Casia, neboť to by asi chronomagora nenapadlo. Navíc je to v případě hodinek srdeční záležitost a nikdy sem u Casia nebo jiných značek neviděl reklamu ve stylu: "Nekupujte drahé Rolexy, stačí Vám levná Casia, ušetříte!".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blby je ze EU uz to ma vymysleny, el auta uz moc s cenou stlacit nejdou, tak naridi platby za co2 a zdrazi spalovaci na cenu el aut a budeme vsichni v prdeli. Co na tom ze celkova zatez el aut je srovnatelna s dieslovym SUV, to se nikde neprezentuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...