Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Stane sa jej to, ze zdregraduje. T.j. strati schopnost drzat kapacitu. Cca takto:

 

Temperature 40% charge 100% charge

 

0°C 98% (after 1 year) 94% (after 1 year)

25°C 96% (after 1 year) 80% (after 1 year)

40°C 85% (after 1 year) 65% (after 1 year)

60°C 75% (after 1 year) 60%

(after 3 months)

 

Table 3: Estimated recoverable capacity when storing Li-ion for one year at various temperatures. Elevated temperature hastens permanent capacity loss. Not all Li-ion systems behave the same.

Edit: nedalo sa to citat, rozpadla sa tabulka

Celkem důležitá je tam ta poslední věta víš. Tohle v té tabulce platí spíš pro baterky, co zapomeneš v šuplíku. Něco jiného je baterka do drona a něco jiného zase baterie do elektroauta. Ta první je konstruována na stovky nabijecich cyklů, ta druhá na tisíce. Navíc baterka v autě je zapouzdřená, aby odolávala teplotním šokům. Pokud není ponechána po dlouhou dobu hluboce vybitá (což samozřejmě není), bude degradace po 6 měsících zanedbatelná, určitě méně než 1%. Záruka na baterii je 8 let a 160 tis km. Pokud ti po 2 letech ztratí kapacitu, můžeš reklamovat. Můžeš si taky nechat baterku přeměřit hned při předání auta a pokud nejsi spokojen, tak to řešit. Je to operace na pár minut a víš o té baterii všechno. Auta jsou pod fóliema pro ochranu laku. Aktuální teploty nejsou nijak extrémní a myslím si, že tohle nemůže modernímu autu nijak signifikantně uškodit. Samozřejmě také auta před odesláním prodejci procházejí výstupní kontrolou kvality. Někdo tohle není ochoten akceptovat, 30 tis lidí, kteří si to auto s předstihem objednalo, ochotna je. Tobě to nikdo nenutí, tak se tím nemusíš trápit.

Jinak už mě to fakt neba, v neděli bych se rad věnoval jiným věcem, takže končím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dawe, když tady svým způsobem zastupuješ VW, tak bys měl držet nějakou linku, já chápu, že není jednoduché některé kroky zákazníkům zargumentovat, ale na druhou stranu není úplně vhodné, je za jejich názor hned poslat do prdele. Asi je každému, normálně smýšlejícímu člověku, jasné, že vyrobené auto, zaparkované kdekoli na zhruba 3/4 roku, nebude při prodeji lepší, než nově vyrobené, pokud tvrdě zastáváš názor, že to tak není, pak se nediv, že to zavání vymytím mozku a je jedno, že je to nějaká strategie vedení, oni soudruzi občas taky vymyslí píčovinu a pak si ji obhajují, nebo tím maskují zástupný problém, ne všechno je asi vhodné pro uši zákazníků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Josef, ja si tak nejak pomatoval z minulosti, ze jsi fajn clovek.. ale tohle je úvod jak z bible gretenismu... Kdyz uz to tak musim rict..

 

Citace: "Co se týká Tesly, celý svět se je snaží srazit na kolena, předhonit je, udělat lepší auto, ale zatím se to těm obrům nějak nedaří..."

 

Skoda.. jednou bych se docela rad dozvedel, jak hodne jsou elektro auta prospesna a zdali vubec... bez vsech tech neskutecnejch kecu a demagogie a valecnictvi okolo...

 

Me se tyka i ta vyroba elektriny.. nejen provoz.. mam uhelne elektrarny "za oknem"...

 

Docela by me zajimalo, jestli jednou budu jezdit nejakym hbitym prvkem rano do práce.. proc ne.. kdyz to bude funogovat :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zato tvá poznámka je velmi konkrétní. Děkuji za názor.

Mám-li se vyjádřit k tomu, co si myslím o elektromobilitě, tak napíšu konkrétní věci. Důveryhodnost tvých příspěvku o elektromobilitě klesá s uváděnými čísly a snahou přesvedčovat ostatní, že existuje jedna správná cesta.

 

U elektromobility nespatřuji žádnou přidanou hodnotu v případě individuální dopravy. O ekologii a emisích zde nemůže být řec. Výroba elektrické energie ještě dlouho čistá nebude, těžba drahých kovů do baterek taky ne. Pokud to je jinak, rád se nechám poučit.

 

Neodiskutovatelný fakt je ten, že elektroauta jsou drahé a nepraktické. Jako druhé nebo třetí auto do rodiny je to ?asi? ok (krátké popojíždění po městě), ale pak to postrádá smysl, protože si to nemůže dovolit každý.

 

Já bych si elektromobil koupil ze dvou důvodů. Prvním je rozmařilost, pak by mi ale vůbec nešlo o ekologii. A druhým je, že mi nic jiného nezbyde. To je výhledově pravděpodobnější. Dokud nenastoupí na scénu vodík.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ty Vaše slohovky nečetl celý kluci, ale tohle je hnus a zároveň to odpovídá na otázku jestli někdo umí vyrobit hezčí auto než je Tesla. V případě "trucku" bych řekl že každej ;)

 

post-49277-0-54545200-1580038511_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@dawe009 - nezpochybnuji tvoji inteligenci a verim, ze ses motoristickej odbornik (nejdriv dlouha leta u ctyr kruhu a ted ve vw). ALE napsat v jednom prispevku, ze nejaky vyrobeny vozidla (a ne zrovna malo) cekaj nekde na dodani zakaznikum, protoze je musej z rozhodnuti vyrobce dostat vsichni predobjednatele najednou (aby si nezavideli WTF ?), a o par prispevku dal "priznat", ze do tech aut neni jeste fungujici sw. To se pak tezko vysvetluje, ze to presne takhle mel vyrobce vymysleny, schvalne vyrabel "na sklad" (v dnesnim "in time" svete vyroby) a vsechno je jak ma byt. To pak proste jednoho napadne, ze se neco podelalo v planovani, a ted se to jen zachranuje PR recma. To se na nas pls nezlob :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přes den jsem tady nebyl, tak s dovolením jen zareaguji na komentáře, které byly směřovány na mě, považuji to za slušnost. Předem se omlouvám, stručnost není moje silná stránka.

 

JR_2010: Nikoho do prdele neposílám. Eskimak hned první příspěvek na mou osobu začal invektivy, což je sice jeho standard, ale už jsem si odvykl, možná pak některé moje výroky působily blbě, omlouvám se. Nikoho ale nikam neposílám. Prosím, nikde jsem nepsal, že půl roku (ani 3/4) vyrobené auto bude lepší než nové. Psal jsem, že to to auto nijak zásadně nedegraduje, ani na baterce ani na zbytku auta. Za tím si celkem stojím. U Lexusu jsme běžně prodávali auta, která stála na placu dva roky, stáhly se orezlé kotouče, myčka naleštila a šlo. Nepamatuju si na žádný problém. Auto není z cukru. Za poslední, ano, není všechno ideální a nad některými postupy výrobce taky kroutíme hlavou. Ona ta společnost už je tak obrovská, působí na tolika trzích a vyrábí tolik modelů, že některé procesy jsou zkratka extrémně překomplikované, a není se asi čemu divit. Taky si vzdycky říkáme, co je to za magory, ale většinou má každý krok nějaké logické vysvětlení. Věřte mi, ze automobilku, která vyrábí 11 M aut ročně a zaměstnává 800 tis lidí, neřídí jen úplní dementi.

 

Bonder: ok, tvůj názor, já ho repsektuju. Ostatně má ho aktuálně asi většina lidí u nás a je to celkem pochopitelné. Pro mě to jako druhé auto smysl dává, protože mám kde nabijet, je to uživatelsky easy, můžu parkovat kde chci a z toho, že nebudu vypouštět emise ve městě mám dobrý pocit. Na kompletní přechod na EV se ještě necítím, třeba za 5-10 let, pokud se to pohne dál. Nikomu nic nenutím, jen je potřeba vzít na vědomi, že nic není černobílé a že by EV byly kompletně na prd pro všechny a pro všechno mi nepřijde jako zdravej názor. I když ho chápu, protože elektromobilita se jede aktuálně dost na sílu a to samozřejmě lidi nemají rádi. Ten produkt za to ale nemůže. Automobilky to tlačí taky, protoze když neprodají EV, bude brzy stát Passat 2 miliony. Ty emisní pokuty do toho businessu zasahují opravdu výrazně. Kromě osobní přepravy bych já osobně rad viděl nějaké pokroky v hromadné a nákladní dopravě. Ale jinak mě v životě asi trápí jiné veci, než elektromobilita.

 

honza71: Honzo, popisoval jsem to tady 2x, možná 3x. Tak ještě jednou pro Tebe. Předprodej (prebooking) na model ID.3 se spustil vloni na jaře, kdy byla k dispozici pouze skica toho auta. Zájemci zaplatili 1000 Euro za rezervaci slotu. Tímto způsobem se během několika dni vyprodala kvota 30 tis. aut (česká kvóta se vyprodala během pár hodin) s označením First Edition. V listopadu byla spuštěna výroba ve Zwickau, byl jsem u toho. V prosinci měli možnost prebookeři (jen oni, nikdo jiný, žádní novináři, nic) v Drážďanech auto na uzavřeném okruhu otestovat. Taky jsem tam byl, v podstatě všichni byli nadšení. To je ale samozřejmě skupina podivínů, kterým se říká early adopters, zkrátka nadšenci, takže se to dalo čekat. Nyní zákazníci podepisují už konečné smlouvy na konkrétní specifikace. Ti, co chtějí odstoupit, mohou bez sankce a záloha je jim vrácena. Od listopadu tedy běží výroba na těch prvních 30 tis. kusů. Vžij se do situace, že přes rok čekáš na auto, na které si složil zálohu proto, že budeš první, kdo ho má. Pak zjistíš, že Poláci budou mít auta o dva měsíce dřív, Němci o tři, že na Slovensku už v tom lidi jezdí a ty furt nic. Byl bys nasranej? Já jo třeba. Proto VW chce všechny auta z First Edition dodat v přibližně stejný čas po celém světě. Je to poprvé, co VW dělal na něco prebooking. Má to určitě své mouchy, pro někoho je to třeba blbost a nepochopitelné, ale je to prostě tak. Co se týká SW auta jako takového, ten je hotový, auto normálně jezdí, nabijí se, dělá všechno co má. Já mluvil o SW infotainmentu, který počínaje faceliftem Passatu, který je prvním ?neustále online? modelem VW a novým Golfem, který je zase prvním VW s MIB3 infotainmanetem, není úplně bezproblémový. Důvody jsem také psal výše a je to opravdu velký nedostatek koncernu v tuto chvíli. Nový update pro infotainment, něco jako nový iOS, bude do aut nahrán v květnu. Přesto se auta budou zavážet k prodejcům až v červnu/červenci. To opravdu není důvod, proč tam ty auta stojí. Nový Golf si bude update stahovat sám z cloudu, což nemusi být úplně bezproblémová záležitost. ID.3 přijde k zákazníkovi už s ním a bylo to tak v plánu už od loňska. Samozřejmě media v tom vidí příležitost ke spekulacím a není medium na světě, co by si do VW rádo nekoplo. Samozřejmě tomu můžete věřit, nebo nemusíte. Já jsem vám s čistým svědomím chtěl přiblížit, jak se věci mají z pohledu člověka, kterej k těm informacím má přístup. Nic víc, nic min. Já auta neprodávám a je mi to celkem jedno.

 

Pokud to náhodou někdo přečetl, díky, už jsem asi řekl opravdu všechno, co jsem chtěl, něco i několikrát a příště si nechám svoje rozumy spíš pro sebe :) Pokud jsem se někoho dotknul, omlouvám se, pokud mi někdo nevěří, v pořádku, pokud by chtěl někdo diskutovat osobně, no problem, pokud by se chtěl někdo v létě svézt s ID.3, půjčím. Čus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkem důležitá je tam ta poslední věta víš. Tohle v té tabulce platí spíš pro baterky, co zapomeneš v šuplíku. Něco jiného je baterka do drona a něco jiného zase baterie do elektroauta. Ta první je konstruována na stovky nabijecich cyklů, ta druhá na tisíce. Navíc baterka v autě je zapouzdřená, aby odolávala teplotním šokům. Pokud není ponechána po dlouhou dobu hluboce vybitá (což samozřejmě není), bude degradace po 6 měsících zanedbatelná, určitě méně než 1%. Záruka na baterii je 8 let a 160 tis km. Pokud ti po 2 letech ztratí kapacitu, můžeš reklamovat. Můžeš si taky nechat baterku přeměřit hned při předání auta a pokud nejsi spokojen, tak to řešit. Je to operace na pár minut a víš o té baterii všechno. Auta jsou pod fóliema pro ochranu laku. Aktuální teploty nejsou nijak extrémní a myslím si, že tohle nemůže modernímu autu nijak signifikantně uškodit. Samozřejmě také auta před odesláním prodejci procházejí výstupní kontrolou kvality. Někdo tohle není ochoten akceptovat, 30 tis lidí, kteří si to auto s předstihem objednalo, ochotna je. Tobě to nikdo nenutí, tak se tím nemusíš trápit.

Jinak už mě to fakt neba, v neděli bych se rad věnoval jiným věcem, takže končím.

 

Nevrav. Co ineho je baterka do drona a co do auta, skus to rozviezt.

Druha veta o 10-nasobnom rozdiele mnozstva nabijacich cyklov pre baterky rovnakej technologie je tiez perla, z coho prosim Ta tato info prameni?

O akom zapuzdreni baterky voci "teplotnym sokom" vravis? Ja som o ziadnych teplotnych sokoch nehovoril, narazal som na to ze ak auta stoja vonku, ich sucasti maju rovnaku teplotu ako je okolo... skor ci neskor. Ak sa to samozrejme aktivne nekompenzuje (vyhrieva, chladi). Tabulka ktoru som ti tu na Tvoju ziadost nazdielal by uplne nepodporovala Tvoju domnienku o degradacii menej ako 1%. Skor to bude 5-10%, vsakze. Lenze to by zakaznik pocut nechcel.

Zaruka 8 rokov - na aky pokles kapacity?

Bez moznosti kompletneho vybitia a nabitia sa uplne vsetko o baterke nedozvies, tomu ver. A to sa za par chvil urobit neda.

Ak by si cital pozorne, zistil by si ze na degradaciu baterky netreba "extremne teploty". V principe v tmavom aute bude pocas krasneho letneho dna kludne 60%, a to som mierny.

 

Ad Tvoj posledny prispevok - ja som s invektivami na Tvoju osobu nezacal, tvoja prva reakcia na moju otazku bola ze mi na to odpovedat nebudes, co si sice dodrzal (lebo si nic k veci neodpovedal) ale napisal si k tomu 10 prispevkov. Toz asi tak.

Edit: chyby

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kuci, ja jsem od urcite chvile uz radeji prestal prispivat v teto diskuzi. Beru nazory obou stran. ;)

S cim mam trosku problem, je samotny koncern VW. Jejich politiku sice neznam, ale nemuzu zapomenout na Dieselgate. Od te doby jim neverim ani nos mezi ocima. Jsem uz takovy trouba, no. :D

Takze to byl asi muj posledni prispevek k teto diskuzi a radeji si pujdu vybrat nejake pekne hodinky.

Cau.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Eskimak:

 

- rozdíl je v konstrukci, zapojení a hlavně řízení nabíjení. Baterie do drona má 300-500 cyklů před vyhozením do koše. MacBook má 1000 cyklů, Tesla 4000 cyklů. Inteligentní řízení nabíjení (a vybíjení) dokáže prodloužit životnost baterie několikanásobně. Už existují Tesly s najezdem 1M kilometrů. Musk se nechal slyšet, že už mají baterku, co udělá 1M mil.

- o zapouzdření mluvím proto, že baterce nejvíce škodí teplotní šoky, což zapouzdření eliminuje

- tabulku, kterou si mi nasdílel, platí pro ty baterky do drona. Pokud se zaparkované auto jednou za měsíc dobije na cca 40% kapacity, což obsluha dělá dle plánu, bude její degradace během půl roku naprosto zanedbatelná. 5-10% je s prominutím nesmysl. Jednak půl roku není ani -20 ani + 40, za druhé..takto by podle tebe EV auta ztrácely při provozu v našich podmínkách 20% kapacity ročně, což samozřejmě není pravda

- u hybridního Lexusu trvala diagnostika několik desítek minut. Dobre, EV auto má daleko větší baterie, bude to tedy trvat několik hodin, tady jsem se ukvapil, omlouvám se. Nicméně i tak lze kompletní diagnostiku baterie provést max. během jednoho dne a kdokoliv o to může servis požádat.

- Záruka 160 tis km a 8 let je na to, že kapacita nepoklesne pod 70%. Za relativně malý peníz lze záruku prodlužovat na tuším 10 let.

- 60% degradace baterky počas hezkého dne? Nerozumím. Jako že se sama vybije ze 100% na 40% za den? Nebo že baterie ztratí 60% kapacity za rok, když bude hezky? Nebo jak si to myslel? Ani jedno z toho samozřejmě není pravda.

- napsat, že se s někým nechci bavit, nepokládám za invektivu. Pokud na to napišeš, cit: ?No, popravde som od Dawa nic mudrejsieho ami necakal. Ale vravel som si ze aj motyka moze vystrelit. Nevystrelila.? , tak mi to jako invektiva přijde. Ať je to jakkoliv, seš jeden ze tří lidí na tomto fóru, a že jich za ty roky znám opravdu hodně, se kterými nedokážu a nechci komunikovat. Nevadí mi, že jsme názorově úplně jinde, vadí mi styl tvé komunikace. Není mi 16 a ani nejsem idiot, abych poslouchal narážky na svou inteligenci, to že mě někdo manipuluje apod., zvlášť od člověka, kterého jsem nikdy neviděl. To měl fakt nebaví. Budu rád, když mě budeš do budoucna ignorovat, já ti to oplatím tím samým.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dawe, já nechtěl nějak mentorovat, jen jsem se snažil naznačit, s trochou nadsázky, že pohledy obou stran nemusí být stejné a je vidět, že tohle je teď téma, kolem kterého je hodně otázek a zatím málo jednoznačných odpovědí a to zejména ze strany těch, kteří by ty odpovědi měli znát, ale chápu, že je to těžké, když tu pravdu vidí trochu jinou optikou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JR.. V pohodě, já se nepovažuju za žádného věrozvěsta elektromobility, to vůbec. Před par lety jsem byl ještě totální odpůrce, dnes, když jsem něco viděl, něco vyzkoušel, něco se dozvěděl, tak už si to dokážu představit, jako pro určité konkrétní účely vhodnou alternativu. Zatím to není plnohodnotná náhrada jediného auta v rodině. Resp. mohla by byt za cenu zatím mnoha kompromisů. Já docela věřím tomu, ze pokud půjde vývoj v této oblasti stejně rychle jako posledních 10 let, tak za dalších 10 let už bude těch kompromisů úplné minimum. Do té doby se ale taky mohou věci úplně změnit. Nevím, nemám křišťálovou kouli, uvidíme. Můžeme se bavit o tom, jak moc elektromobilita pomůže planetě.. Asi moc ne. Možná pomůže trochu zlepšit vzduch ve městě. Přišlo mi tristní, že když jsem se tuhle vrátil ze Šanghaje do Prahy, cejtil jsem, jak to město smrdí. V Šanghaji jezdí výhradně elektrické autobusy a skútry a většina aut je EV nebo alespoň hybrid. A je to proste znát. Kdo by to řekl před pár lety, že u nás budeme ve městě polykat horší vzduch než v komunistickém čínském městě s 30 mil. lidí. Já osobně bych s elektrifikaci a snižováním emisi tedy začínal z úplně jiné strany, než u osobních aut. Nelíbí se mi ten nesmyslný tlak EU. Aktuální produkce automobilek je však důsledek tohoto tlaku a samozřejmě se všichni snazi dělat max, aby se udrželi na trhu. To je přeci pochopitelné. V každém případě my to určitě ještě s fosilem klidně dojezdíme. Naše děti už asi ne, ale ony nezažily to co my, takže jim to ani nebude nijak zvlast chybět.

Já vlastně nakonec považuju elektromobily víc za takovou moderní technologickou hračku pro dospělý, než za auto. Proste k tomu přistupuju jako k novýmu iPhonu nebo chytré televizi..jestli mi rozumíš.. a někdy je to opravdu i zábava. Třeba když ti tohle přistane v garáži, aby sis to vyzkoušel.

post-2894-0-88377200-1580081087_thumb.jpeg

post-2894-0-76146200-1580081112_thumb.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Eskimak:

 

- rozdíl je v konstrukci, zapojení a hlavně řízení nabíjení. Baterie do drona má 300-500 cyklů před vyhozením do koše. MacBook má 1000 cyklů, Tesla 4000 cyklů. Inteligentní řízení nabíjení (a vybíjení) dokáže prodloužit životnost baterie několikanásobně. Už existují Tesly s najezdem 1M kilometrů. Musk se nechal slyšet, že už mají baterku, co udělá 1M mil.

- o zapouzdření mluvím proto, že baterce nejvíce škodí teplotní šoky, což zapouzdření eliminuje

- tabulku, kterou si mi nasdílel, platí pro ty baterky do drona. Pokud se zaparkované auto jednou za měsíc dobije na cca 40% kapacity, což obsluha dělá dle plánu, bude její degradace během půl roku naprosto zanedbatelná. 5-10% je s prominutím nesmysl. Jednak půl roku není ani -20 ani + 40, za druhé..takto by podle tebe EV auta ztrácely při provozu v našich podmínkách 20% kapacity ročně, což samozřejmě není pravda

- u hybridního Lexusu trvala diagnostika několik desítek minut. Dobre, EV auto má daleko větší baterie, bude to tedy trvat několik hodin, tady jsem se ukvapil, omlouvám se. Nicméně i tak lze kompletní diagnostiku baterie provést max. během jednoho dne a kdokoliv o to může servis požádat.

- Záruka 160 tis km a 8 let je na to, že kapacita nepoklesne pod 70%. Za relativně malý peníz lze záruku prodlužovat na tuším 10 let.

- 60% degradace baterky počas hezkého dne? Nerozumím. Jako že se sama vybije ze 100% na 40% za den? Nebo že baterie ztratí 60% kapacity za rok, když bude hezky? Nebo jak si to myslel? Ani jedno z toho samozřejmě není pravda.

- napsat, že se s někým nechci bavit, nepokládám za invektivu. Pokud na to napišeš, cit: ?No, popravde som od Dawa nic mudrejsieho ami necakal. Ale vravel som si ze aj motyka moze vystrelit. Nevystrelila.? , tak mi to jako invektiva přijde. Ať je to jakkoliv, seš jeden ze tří lidí na tomto fóru, a že jich za ty roky znám opravdu hodně, se kterými nedokážu a nechci komunikovat. Nevadí mi, že jsme názorově úplně jinde, vadí mi styl tvé komunikace. Není mi 16 a ani nejsem idiot, abych poslouchal narážky na svou inteligenci, to že mě někdo manipuluje apod., zvlášť od člověka, kterého jsem nikdy neviděl. To měl fakt nebaví. Budu rád, když mě budeš do budoucna ignorovat, já ti to oplatím tím samým.

No k tomu rozdielu medzi baterkami si teda moc nenapisal. Aky rozdiel v konstrukcii, zapojeni a riadeni? Ty asi niesi moc technik ze? Bez urazky. Ale toto je odpoved ako od predavaca v autosalone.

Ad 60% - sorry, preklep. Malo to byt 60°C.

Ohladom reakcie na Teba. Ja som polozil otazku, ty si mal stiplavu odpoved ze sa so mnou bavit nebudes. Naco si to vobec pisal ak si potom utlocitny a neznesies reakciu?

Aj mne vadi styl tvojej komunikacie, a la vsetci viete hovno a ja som frajer, o vsetkom viem z vnutra, vcera som ranajkoval s VP, zajtra s SVP.

Ja som nikde nepisal ze ti je 16 ani ze si idiot. O tom ze si korporatom zmanipulovany sa samozrejme mozme bavit, ale nema to zmysel, ako si sam napisal. Som o tom presvedceny.

Za cely cas si nenapisal jediny zmysluplny podlozeny argument k veci kvoli ktorej tato debata vznikla. Je to diskusia, podla mojho nazoru si pisal bludy. Opytal som sa na to (a ako vidiet, nebol som jediny s tymto pocitom) a ty si reagoval ako si reagoval. Chapem, vytaca ta ak sa niekto pyta to co sa ti nepaci. Ale da sa kludne aj napisat, sorry, neviem, je to fakt nahovno ze tie auta rok stoja, asi to niekto posral. Namiesto toho sa pustas do debat kde tvojim jedinym argumentom je ze si vela videl, vela zazil a mas znamosti. Asi sa zhodneme, ze sa nezhodneme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

eskimak: Zato tys mi toho zase vysvětlil :) Ten hlavní rozdíl je v řízení nabíjení. Ano, technik nejsem. Ty zřejmě ano, tak určitě víš, že nabíjení a vybíjení lze řídit, že pomocí řízení napětí a napěťových špiček v článcích lze prodlužovat životnost baterie. To se samozřejmě nevyplatí u baterie do drona, u elektromobilu za milion už ano. Případně mi vysvětli, proč má baterka do auta na dálkové ovládání, baterka v mobilu nebo notebooku a baterka v Tesle diametrálně rozdílný počet nabijecich cyklů a životnost, když jsou to všechno stejný li-ion baterie.

K ostatnímu si nic dál nenapsal, tudíž předpokládám, že si to tak prostě jen myslíš. Promiň, ale píšeš, že nemám argumenty, kromě toho, co jsem viděl a zažil. Tys mi za celou dobu dal jediný argument v podobě vygooglované tabulky, která se navíc týká li-ion článků jako takových, ale ne baterie elektromobilu. To není moc. Klidně můžeš použit stejný trik jako já a sdělit mi nějaké zkušenosti. Tabulky umím googlit taky.

Ano, chtěl jsem sdílet nějakou informaci, protože jsem buď ?viděl?, ?znám?, ?mluvil?. Tyhle ?zdroje? jsem uváděl právě proto, aby bylo zřejmé, že jsem to nečetl na netu nebo že si to myslím. Já třeba o tyhle informace ve svém okolí opravdu stojím. Pokud ti nějak nedělá dobře, že opravdu v rámci práce něco vidím a s někým se bavím, tak pak nevím, kdo z nás je útlocitný. Ani v nejmenším nevím všechno. Ale vím, jak je to s ID.3 od první čáry až k jeho dodání na trh. A opravdu to vím lépe než ty. Protože proste a jednoduše u toho jsem. Proto jsem sem tu informaci dal, protože ta od Josefa byla zavádějící. V ničem jiném jsem tady netvrdil, že tomu nejlíp rozumím. Klidně napíšu nevím, nemám s tím nejmenší problém. Ale to, co jsem tu komentoval - dodávky ID.3 zákazníkům - prostě vím. Nebo ty máš jinej nápad, jak dodat 30 tis. aut najednou k zákazníkům, než že se ty auta nejdřív vyrobí a pak odvezou?

Jinak dobře. Ano, je to na hovno, že ty auta stojí. Kdyby nestály, bylo by to lepší. Je to takhle ok? Nevím, kam pořád chodíš na ten rok. Nejstarší dodané auto bude mít maximálně 6-7 měsíců. Každej, kdo někdy kupoval skladovku, dostal často i starší auto. Auta, co se vyrábí v Americe, se k evropskemu zákazníkovi dostanou 6 měsíců po výrobě a stráví několik měsíců v kontejneru na lodi..všude vlhko a sůl. A nedeje se nic. V každém případě zákazníci tohle ví a akceptují to. Pokud ty kupujes auta pouze ještě teplá z linky, ok, každý na tom nelpí jako ty.

Nikdy si mě neviděl, ale víš, že jsem zmanipulovaný korporací. Co ti na to mám říct? Jsi o tom přesvědčen, tak proste jsem. Pravděpodobně jsi technik psycholog. To ale není diskuse víš. Proto s tebou nelze smysluplnou diskusi vést. Ukaž mi v tvém předchozím příspěvku jeden jediný argument. Pouze zpochybňování mé osoby a tvé přesvědčeni, že já nějaký jsem a že něco nějak je. Jediné, s čím souhlasím je tvá poslední věta. Pojďme u toho zůstat a ostatní nechat být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele Dawe, není třeba google k nalezení toho žes to byl Ty, kdo tohle vlákno "obohatil" o de-facto žalovatelné(!) "VIP insider" tvrzení, že kdyby někdo věděl jak jsou v Tesle zapojené baterky, tak by do toho auta nikdy nesednul (na rozdíl od "das produktu" od "inženýřů největšího výrobce aut na světě", co prý už nejsou úplně dementní). Od té doby se tu už několik stránek vyviňuješ a navážíš do eskimáka (jehož argumenty jsou IMHO naprosto konzistentní), jak nachytaný autobazarníček řešící přebrept dle mantry "1000x opakovaná lež se stává pravdou" - ale odpověď ve věci onoho zapojení nikde.
 
Dále nám tu tvrdíš jak je Das Produkt lepší než baterka do drona , co "má 300-500 cyklů před vyhozením do koše" (čímž nám podsouváš tvrzení že výrobci nabíjecích obvodů dronů jsou úplně dementní?), zatímco Macbook zvládne 1000 cyklů a Tesla 4000 (najednou Tesla nevadí?):

  • ?Zde šéf konzernového oddělení zodpovědného za kvalitu akumulátorů avizuje, že "životnost baterie by měla být stejná, jako je životnost vozu", přičemž "vozy na MEB platformě ... budou mít baterii se zárukou garantující kapacitu minimálně 70 % původní hodnoty a to po ujetí 160 000 kilometrů nebo po 8 letech.". A i když je to v reálných podmínkách nereálné (teplota, nedostupnost nabíječek i stáří akumulátoru nabíjecí cykly zkracují), prostým podílem této  zárukou kryté vzdálenosti a teoretického dojezdu (330/430/550km) mi vychází 484/380/290 cyklů ...před vyhozením do koše  :smoke:
  • Argumentaci Macbookem beru jen jako indikaci toho jak moc jsi ve své víře mimo mísu, když ignoruješ s jak odlišnými podmínkami a druhy cyklů akumulátory aut+dronů fungují. Osobně jsem takhle vloni ve 3-letém MBP měnil "nafouklou" baterku už po necelých 100 nominálních cyklech - protože i přes onu "geniální firemní řídící logiku" origo akumulátor visící většinu doby na nabíječce při pokojové teplotě nenápadně zdegradoval až do nebezpečného stavu (štěstí že nešlo o Samsung). To jen pro vysvětlení, proč je "počet cyklů" na rozdíl od stáří baterie (které tu neustále bagatelizuješ) nebezpečně zavádějící údaj - a věc kterou šťastní majitelé elektromobilů (díky krátké době na trhu) zatím nemuseli masově řešit.
  • Ale zpátky k ID.3: "Dále řekl, že životnost baterie by měla být stejná, jako je životnost vozu ...po této době už se stejně finančně nevyplatí auta udržovat při životě" ...Čímž nám soudruh sděluje, že s pozáruční výměnou dosluhující baterky (kolem níž je ten pekáč postavený) se nepočítá ? spolu s baterkou (coby kurvítkem jistícím plánované zastarávání) by měl jít po záruce "do koše" celý ID.3  :shit:   
    vw-baterie.jpg

Připomínám že výše uvedené body nepředstavují žádný můj "inherentní odpor k elektromobilitě", ani snahu Tě urazit a nebo vypudit. 

Jde jen o připomenutí že devadesátá léta a nekritické východňárské žraní "Deutsche Qualität" jsou nenávratně pryč - a že svými nekvalifikovanými pokusy o "sdílení insider informací" (...možná si neuvědomuješ že na Chronomag kvůli hodinkám chodí i šéfové velkých autosalonů) ve finále shazuješ jak firmu, tak sebe  <_<

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...