Přejít na obsah

Sinn a materiál na pouzdra


PhoeniX

Doporučené příspěvky

The U1 is designed to be virtually impervious to water penetration. The U1 case is made from the same steel that is also used in the construction of the outer hull of submarines. The steel was procured by Sinn from a steel supplier to Emden GmbH, one of Germany?s North Sea shipbuilding yards who construct submarines from the very same steel. This submarine steel is not only extraordinarily sea water resistant (PRE value up to 38), it possesses also the highest anti-magnetic quality.

 

Tak si říkám, jestli by se na fóru nenašel někdo, kdo ví o zmíněné oceli něco bližšího. Je to opravdu takový zázrak nebo se jedná o marketing.

 

Jen podotýkám, že zde zobrazené hodinky mají průměr pouzdra 44 MM a jsou vodotěsné do 1000 a 2000 metrů.

post-2237-1201635204.jpg

post-2237-1201635218.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

The U1 is designed to be virtually impervious to water penetration. The U1 case is made from the same steel that is also used in the construction of the outer hull of submarines. The steel was procured by Sinn from a steel supplier to Emden GmbH, one of Germany?s North Sea shipbuilding yards who construct submarines from the very same steel. This submarine steel is not only extraordinarily sea water resistant (PRE value up to 38), it possesses also the highest anti-magnetic quality.

 

Tak si říkám, jestli by se na fóru nenašel někdo, kdo ví o zmíněné oceli něco bližšího. Je to opravdu takový zázrak nebo se jedná o marketing.

 

Tak jsem trochu brouzdal netem a dle očekávání loděnici Emden GmbH jsem nenašel (asi jako hledat lokomotivku Praha a.s.). Nicméně v Emdenu se vždycky dělaly a dodnes dělají konvenční ponorky. viz link

 

Tady

 

Akorát se ta firma jmenuje Nordseewerke. Když jim napíšeš, tak ti jistě rádi a s vekou ochotou řeknou všechno co o té oceli vědí, především třeba moduly pružnosti a pevnosti... :thumbsup_anim:

 

Teď vážně. Pokud to opravdu používají na moderních ponorkách, tak se o tom pravděpodobně nic nedozvíš (možná jméno té oceli). Pokud se něco dozvíš, tak to nepoužívají a je to čistě marketing. A taky u tebe může zazvonit BIS a kouknou se, jestli třeba neobchoduješ s číňany. A pro schopného vyšetřovatele bude hračkou prokázat, že nějaká čínská firma Alpha je jen zástěrka pro špionáž :smile_anim: Nota bene dyž je to kódové označení jedné ruské ponorky... :whistle:

Upraveno uživatelem Hugo14
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

The U1 is designed to be virtually impervious to water penetration. The U1 case is made from the same steel that is also used in the construction of the outer hull of submarines. The steel was procured by Sinn from a steel supplier to Emden GmbH, one of Germany?s North Sea shipbuilding yards who construct submarines from the very same steel. This submarine steel is not only extraordinarily sea water resistant (PRE value up to 38), it possesses also the highest anti-magnetic quality.

 

Tak si říkám, jestli by se na fóru nenašel někdo, kdo ví o zmíněné oceli něco bližšího. Je to opravdu takový zázrak nebo se jedná o marketing.

 

Jen podotýkám, že zde zobrazené hodinky mají průměr pouzdra 44 MM a jsou vodotěsné do 1000 a 2000 metrů.

 

Tak nevím připadá mi to jako taková nafouknutá nicneříkající bublina... no a otázkou konec konců je co znamená "...from the very same steel..." vony budou asi každý nerez hodinky tak trochu "from the very same steel" ... třeba jim křivdím - hodinky jsou to pěkný, firma slušná...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím připadá mi to jako taková nafouknutá nicneříkající bublina... no a otázkou konec konců je co znamená "...from the very same steel..." vony budou asi každý nerez hodinky tak trochu "from the very same steel" ... třeba jim křivdím - hodinky jsou to pěkný, firma slušná...

 

Mám very same názor. Leda by z té loděnice brali odřezky. :D Ono to není jen o vyrobení, ale hlavně o zpracování materiálu, vysokopevnostní oceli jsou většinou ve formách tabulí ( typicky na pášť ponorky) vyráběny jinak než polotovar na pouzdro hodinek, takže má pak výsledný materiál jiné vlastnosti, než samotná surovina. A to hodně odlišné vlastnosti. Pokud bych chtěl udělat nějaké megaodolné pouzdro hodinek, tak bych zvolil třeba ocel 19 800. Hodinky by byly prakticky nerozbité . :thumbsup_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám very same názor. Leda by z té loděnice brali odřezky. :D Ono to není jen o vyrobení, ale hlavně o zpracování materiálu, vysokopevnostní oceli jsou většinou ve formách tabulí ( typicky na pášť ponorky) vyráběny jinak než polotovar na pouzdro hodinek, takže má pak výsledný materiál jiné vlastnosti, než samotná surovina. A to hodně odlišné vlastnosti. Pokud bych chtěl udělat nějaké megaodolné pouzdro hodinek, tak bych zvolil třeba ocel 19 800. Hodinky by byly prakticky nerozbité . :thumbsup_anim:

 

Titan je titan.

 

Napadá mne, že třeba berou ocel ze stejné ocelárky jako ty loděnice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Titan je titan.

 

Napadá mne, že třeba berou ocel ze stejné ocelárky jako ty loděnice.

 

Nevidím výhodu v titanu. Brát ocel u ocelárny neříká nic o kvalitě materiálu. Každá ocelárna má řadu materiálů, které nabízí a navíc se do kvality oceli výraznou měrou odráží její zpracování, válcování, žíhání, tažení za studena a pod. Samosebou v extrému je bestovka nějaký kompozit oceli nebo keramiky. Něčím se přeci musí jakostní ocel i titanová slitiny obrábět ne? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevidím výhodu v titanu. Brát ocel u ocelárny neříká nic o kvalitě materiálu. Každá ocelárna má řadu materiálů, které nabízí a navíc se do kvality oceli výraznou měrou odráží její zpracování, válcování, žíhání, tažení za studena a pod. Samosebou v extrému je bestovka nějaký kompozit oceli nebo keramiky. Něčím se přeci musí jakostní ocel i titanová slitiny obrábět ne? :)

 

No, titan má především výhodu ve vysoké pevnosti při malé hmotnosti. Ne náhodou se používá na vysokopevnostní uzly v letadlech. Problém mu nedělá ani mořská voda. Prostě obtížně koroduje. Nicméně je hodně špatně obrobitelný a především má problém s vysokou teplotou (tzv titanový požár). V hodinkách jde pochopitelně spíš o pocit majitele než o užitné vlastnosti.

 

S tím, že ocele jedna ocelárna dělá různé, to je recht. Taky jsem to tak myslel - prostě berou na hodinky ocel dejme tomu patnáctku a loděnice dejme tomu sedmnáctku, ale marketingově by jistě šlo využít, že...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doplňuji, zdrojem jsou informace z www.chronomaster.co.uk , který je dealerem Sinnu pro GB:

 

The steel was by procured by Sinn from a steel supplier to Emden GmbH, one of Germany?s North Sea shipbuilding yards who construct submarines from the very same steel. This submarine steel is not only extraordinarily sea water resistant (PRE value up to 38), it possesses also the highest anti magnetic quality. Another main advantage of this steel that Sinn?s Tegiment technology could also be applied where the submarine steel can be hardened on up to 1500 Vickers. Compared to regular 316 L stainless steel which is hardened to approximately 220 Vickers.

 

K rozdílu mezi tvrdostmi 220 Vickers a 1500 Vickers ať se vyjádří zde přítomní metalurgové :thumbsup_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja by som to videl na cisty marketing,... Ostatne na co mi bude ze su moje hodinky superodolne proti morskej vode a neskoroduju ani za milion rokov, ked ich aj tak do roka poskrabem tak ze si budem chciet kupit nove :)

 

 

Myslim ze hodinky maju daleko vacsie problemy s tesneniami skla korunky a tlacitok pokial ide o vodu nez s materialom puzdra. Vo chvili ked aj ta najhorsia nerezova ocel puzdra hodiniek zacne mat problemy s tlakom okolitej vody, tak by som nechcel byt jejich stastnym majitelom ani za vsetky hodinky sveta. :D

 

Inak pre milovnikov exotickych zdrojov materialu na puzdra tu mam informaciu ze napr Poljot robi titanove hodinky zo starych vesmirnych rakiet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:offtopic:

 

byl jsem se mrknout na chronomasteru a gnomonu

rozdíl vidím pouze na korunce a podkladu data

ja myslim ze to bol asi ucel, oboje sa inspirovalo nejakymi military Tagmi,... tusim. Ale Sinn bude myslim asi lepsie zpracovany a ked nic ineho, tak urcite prestiznejsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doplňuji, zdrojem jsou informace z www.chronomaster.co.uk , který je dealerem Sinnu pro GB:

 

The steel was by procured by Sinn from a steel supplier to Emden GmbH, one of Germany?s North Sea shipbuilding yards who construct submarines from the very same steel. This submarine steel is not only extraordinarily sea water resistant (PRE value up to 38), it possesses also the highest anti magnetic quality. Another main advantage of this steel that Sinn?s Tegiment technology could also be applied where the submarine steel can be hardened on up to 1500 Vickers. Compared to regular 316 L stainless steel which is hardened to approximately 220 Vickers.

 

K rozdílu mezi tvrdostmi 220 Vickers a 1500 Vickers ať se vyjádří zde přítomní metalurgové :thumbsup_anim:

Už jenom z laického pohledu je to velký rozdíl. Jen jestli nekecají... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:offtopic:

 

byl jsem se mrknout na chronomasteru a gnomonu

rozdíl vidím pouze na korunce a podkladu data

 

tak pozor! :-) ty sinny nahodou mam a jeste jsem vypozoroval toto: o 1 mm vetsi prumer pouzdra,vzhlednejsi hodinova rucicka stopek, WR 200m, lepsi korunka....a udajne osobne poladene helmutem sinnem! :-) .....jak se to rika- ci chleba jis, toho pisen pej? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....a udajne osobne poladene helmutem sinnem! :-) .....

Helmut v poslední době ladí Chronosporty a Guinandy :) .

Ty divery jsem měl na ruce v Basileji. Krásně seděly na ruce, zpracování perfektní.

Nejvíc se mi pořád líbí starý model 142 s Lemanií.

A taky nový 556:

 

zoom2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...