Přejít na obsah

Traser Survivor a UTD-20


Xenomorfus

Doporučené příspěvky

Přátelé, kamarádi a spolupacienti!

 

Jak začít? Čeká nás v tomto vlákně běh na dlouhou trať. Takže pokud nemáte rádi dlouhé a nudné příběhy z pera (klávesnice) někoho, kdo navíc není žádný Palacký, rovnou to tady zavřete. Nečeká vás nic dobrého. Nebude to žádné slohové dílo, fotky budou hnusné, řekl bych minimálně "na Kuncáka", spíše horší a bude to nesystematické. Dále jen na vlastní nebezpečí a nic mi nevyčítejte, já vás varoval!  :mummy:

 

Ti z vás, kteří mne znají vědí, že jsem fanouškem značky Traser a před časem tady byla akce s putováním mých soukromých hodinek Traser P6600 (http://forum.chronomag.cz/index.php?/topic/89314-štafetový-test-odolnosti-hodinek-traser/), která následně vyústila v rozsáhlou uživatelskou recenzi, která hezky mapovala osud hodinek jako takových (http://forum.chronomag.cz/index.php?/topic/87240-traser-p-6600-mil-g-sapphire-le/). Dneska jsou tyto hodinky v bezpečí vitríny a odpočívají společně s dalšími hodinkami tam, kde to všechno začalo - u prodejce hodinek Helveti. Protože putovní Trasery už jsou u Jirky v Helveti asi půl roku, bylo potřeba si pořídit náhradu. Jasné, že Trasery, protože bez tritia to nejde! Zvolil jsem (díky místní inzerci) model Traser P49 Survivor (http://forum.chronomag.cz/index.php?/topic/131210-traser-p49-survivor/). 

 

Každý má nějaké záliby, tou mou je (mimo jiné) i těžká technika. Především tedy vojenská technika ČSLA a východního bloku. Už mi něco prošlo rukama a nyní mám doma v garáži dva "mazlíky". A protože Traser hodinky jsou odolnost sama, jsou předurčeny k vojenskému použití. A k témuž použití jsou předurčeny i dva motory UTD-20. V následujících měsících budete svědky postupného přerodu (aspoň doufám) dvou "mrtvých" motorů v jeden funkční. A doprovázet nás u toho budou Traser P49 Survivor, čímž to si absolvují test odolnosti. Oba motory jsou ve stavu nefinkčním, nálezovém, téměř se nebojím říct stodolovém. Jeden z nich má poškozený blok poté, co z něj vylétla ojnice první řady válců a druhý nemá hlavy a dle hrubého odhadu došlo ke střetu pístů s otevřenými ventily (tzv. "se to potkalo"). O motorech nic bližšího nevím, jen snad to, že stály roky až desítky let někde v koutě.

 

K motoru UTD-20 si řekneme pár slov, ať to není příliš abstraktní. Kdo bude chtít podrobnosti, najde si je na internetu sám.

UTD-20 je sovětský čtyřtaktní vznětový 6-ti válcový motor s přímým vstřikem paliva a uspořádáním válců do V. Válce svírají úhel 120 stupňů. Objem motoru je 15,9 litru a výkon dle použití a modifikace cca 220 kW. Hmotnost motoru je 665 kg. Motor se používá v celé řadě aplikací, nejčastěji v obrněné technice. U nás nejznáměji v BVP-1, BVP-2, OT-90.

post-39943-0-12448300-1579357756_thumb.jpg

 

Stav toho, co mám v garáži je samozřejmě o poznání horší

post-39943-0-95980100-1579357830_thumb.jpg

post-39943-0-59671700-1579357846_thumb.jpg

post-39943-0-57622500-1579357866_thumb.jpg

 

Takže mne čeká postupně rozebrat oba motory a udělat z něj jeden. Postup bude (ve zkratce) takový, že se použije blok motoru, který je nepoškozený, zkontroluje se klikový mechanismus, válce, písty a přeskládá se to do něj. Pokud bude potřeba, klika se přebrousí a v tom horším případě, kromě nových šálků, se bude muset řešit i písty / válce. Provede se generální oprava obou hlav a oprava a seřízení jiného vstřikovacího čerpadla. Většinu věcí budu dělat osobně. Pouze na klikovou hřídel nemám takovou brusku na kulato, takže to se bude řešit externě. Totéž případný výbrus. Takže GO hlav a čerpadla, jakož i vše ostatní je na mne. Dělám to pouze ve svém volném čase a za svoje peníze a nemám z toho nic. Máme pár kousků techniky a je potřeba je udržovat v chodu.

 

Už na tom pár dnů dělám, objednal sem nějaké nářadí a vyrobil nějaké přípravky, ale vše se rozjíždí. Postupně to tady budu přidávat.

post-39943-0-86109900-1579358460_thumb.jpg

post-39943-0-57868900-1579358477_thumb.jpg

post-39943-0-94587000-1579358497_thumb.jpg

post-39943-0-64708200-1579358515_thumb.jpg

post-39943-0-40140400-1579358533_thumb.jpg

post-39943-0-51249200-1579358546_thumb.jpg

 

To je na úvod vše.

Pokud to fakt někdo přečetl až sem, tak je to blázen  :lol2:

Pokud by náhodou někoho něco zajímalo, tak hurá do mne. 

 

S pozdravem

Xenomorfus

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BVP domů nechci, stačí mi ty kusy v garáži které se snažím udržovat... kromě jiných kusů techniky. Ale faktem je, že auto kupuju právě vzhledem k opravě těch motorů. Potřebuju vozit věci, díly, nářadí a materiál... A bude to Volvo ;-).

Děkuji, fandů není nikdy dost  :notworthy:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nahodou paradne sepisane a to same plati o fotkach.

Drzim ti palce a diky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...