Přejít na obsah

Co mě právě naštvalo


Doporučené příspěvky

Pánové, máte pro svoje tvrzení nějaké podklady, nebo jsou to jen vaše domněnky? V Rakousku, ani v Německu neregistruji významné rozdíly, kromě kvality silnic. Ale četnost slušných a naopak nevyzpytatelných řidiů, je +/- stejná. Možná jen víc sledují zrcátka. Největší problém mám s Holanďany - oni jedou jako ovce, ale nejsou připraveni reagovat na vzniklou situaci.

Ja samozrejme mluvim pouze ze svych zkusenosti, podklady si k tomu zadne neeviduju. Asi mas pravdy ze cetnost nevyzpytatelnych ridicu je +/- stejna, ale pomer slusnych : arogantnich je podle meho nazoru odlisny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moznost odboceni na cervenou doprava je jedna z nejlepsich featur rizeni v USA. Vzdycky, kdyz se vratim, tak mi tady chybi...

Není daleko doba, kdy toto bude i u nás ( je to opravdu blízko, mám tu už pár míst, kde to bude "pilotně" zkoušeno ). Jen to dotlačit na ministerstvu ( ale lobby to má dobrou ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není daleko doba, kdy toto bude i u nás ( je to opravdu blízko, mám tu už pár míst, kde to bude "pilotně" zkoušeno ). Jen to dotlačit na ministerstvu ( ale lobby to má dobrou ).

Tak to jsem vazne zvedavej jak to bude funkcni v praxi u nas.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, máte pro svoje tvrzení nějaké podklady, nebo jsou to jen vaše domněnky? V Rakousku, ani v Německu neregistruji významné rozdíly, kromě kvality silnic. Ale četnost slušných a naopak nevyzpytatelných řidiů, je +/- stejná. Možná jen víc sledují zrcátka. Největší problém mám s Holanďany - oni jedou jako ovce, ale nejsou připraveni reagovat na vzniklou situaci.

 

Mě se zdá, že u nás všichni někam spěchají, ale strašně. Jezdím nromálně dle situace, dálnice 150, město držím pod 70, okrsky držím pod 110, ale jak říkám dle situace. Ve městě kde je živo, jezdím třeba 40, jo ale nemyslím si že bych byl nějáká želva. I přes to mě denně předjžídí stovky aut, strašný, prostě všichni tak nějak spěchají a permanentní stres. Kolik toho ty řidiči naženou, pár minut? To se ti prostě v okolních státech nestane, dement se najde všude ano, ale u nás jich tedy je o dost velké procento více, nebo spíš si to u nás dovolí. Protože třeba ve Švýcarsku potkáš haldu českých aut, ale najdenou jedou všichni těch 80, krásně, slušně, pohoda a já si říkám, no vidíte že to jde :lol2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednoznačně souhlasím s Pavelpu27. Kokoti se najdou všude. Kdysi nám za vzory korektního ježdění byli kladen němci. To, co dost často zažívám "nad Berlínem" směr Stralsund, Rostock, je peklo.

 

Jazdenie v Nemecku sa za posledných 10 - 15 rokov IMHO veľmi zmenilo. K horšiemu. Možno je to zvýšením množstva áut, možno pribudnutím "nenemeckých" šoférov, neviem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se zdá, že u nás všichni někam spěchají, ale strašně. Jezdím nromálně dle situace, dálnice 150, město držím pod 70, okrsky držím pod 110, ale jak říkám dle situace. Ve městě kde je živo, jezdím třeba 40, jo ale nemyslím si že bych byl nějáká želva. I přes to mě denně předjžídí stovky aut, strašný, prostě všichni tak nějak spěchají a permanentní stres. Kolik toho ty řidiči naženou, pár minut? To se ti prostě v okolních státech nestane, dement se najde všude ano, ale u nás jich tedy je o dost velké procento více, nebo spíš si to u nás dovolí. Protože třeba ve Švýcarsku potkáš haldu českých aut, ale najdenou jedou všichni těch 80, krásně, slušně, pohoda a já si říkám, no vidíte že to jde :lol2:

To nemusis ani do Svajcu, staci na Slovensko a najednou vidis i Cechy jet do 135 na dalnici.... a mimochodem, dalnice tam jede kolem 130 a provoz je daleko plynulejsi nez u nas D1 ze 70 na 150 a zpet.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

navíc se z limitů dělá nepřekročitelné dogma, svátost nejsvětější. Překročíš rychlost, je jedno o kolik a za jakých okolností, pokuta. Máš den prošlý flastříček v lékárničce, pokuta že ti bude hučet v hlavě ještě za půl roku. V té souvislosti mě napadá, co se asi stalo že tak zmírnili předpisy o povinné výbavě. Skoro to vypadá že výrobce zdravotních nesmyslů zapomněl někomu včas a dost nasypat a přišel trest. Máš po kšeftě za miliony. Na silnicích je šíleně přeznačkováno. Lidi to odnaučilo myslet. Proč musí být u každé křižovatky omezená rychlost? Dyť to na silnicích vyšších tříd vypadá jak na dopravním hřišti. Silnice širší než D1, z křižovatky výhled dva kilometry na každou stranu a u toho sedmdesátka. A to v případě kdy je ten limit očividně mimo realitu a v rozporu se zdravým rozumem, může vést k tomu, že klesá autorita takového předpisu.

edit: citace špatného příspěvku... špatného autora. Asi to stejně nemám zapotřebí. Jen lidi co někam jdou apriori s tím se hádat a točí si úřednici/policistu telefonem a vyřvávají něco o svoloči/příživnících...... no. Upraveno uživatelem vojta1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K diskusi o nutnosti rychlostních limitů doporučuji přečíst o tzv. Montana paradoxu toto: http://www.hwysafety.com/hwy_montana.htm. Stručně - v Montaně (ale potvrzeno je to z více míst na světě) zrušili v roce 1995 rychlostní limity na hlavních silnicích. Od toho okamžiku výrazně klesla nehodovost i počet smrtelných zranění zhruba na polovinu. Poté, co nová vláda limity znovu zavedla, se počet nehod i smrtelných zranění opět vyskočil zpět o těch bezmála 50%. http://www.hwysafety.com/hwy_montana_2001.htm. Stejné je to v Austrálii, velmi podobná čísla byla i v Německu, kde před pár lety na A3 omezili na jednom přehledném úseku rychlost na 130 a nehodovost opět dramaticky stoupla, takže to omezení za 6 měsíců zrušili.

 

Pavle to je komické ty odkazy, vždyť ten vzorek je statisticky absolutně nevýznamný a rozdíly jsou i tak minimální. Nemluvě o tom, že se porovnávají hodnoty třeba léto-zima a každý, kdo Montanu zná, musí vědět, že jde hustotou dopravy o velmi specifický stát... Prostě jde o klasický příklad zneužití "statistiky".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K této debatě o dopravnoch omezeních, předpisech a jiné buzeraci mě napadla vzpomínka na jednoho známého. Řekl mi, že nejsvobodnější byl na vojně, protože, ve všem bylo jasno a on se nemusel o ničem rozhodovat. Naše přehnaně striktní dopravní předpisy a ten les dopravních značek, má přímou souvislost s tímto životním postojem.

Tak, snad aspoň ta šipka pro odbočeno vpravo na červenou. První vlaštovka směrem k posílení vlastní odpovědnosti za svá rozhodnutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy ten rozdíl ve slušnosti a ohledupnosti na dálnicích zřetelně vidím. Třeba věc co mě štve asi úplně nejvíc a to je když se mi někdo "lepí do kufru". Za několik posledních cest kdy jsem jel do Mnichova se na mě někdo lepil jen jednou, a byl to nakonec čech zřejmě ve služební oktávce. Všichni ostatní v klidu v bezpečném odstupu počkají až doončím předjíždění a pak na to šlápnou a jsou pryč. Audi, BMW, Porsche, bez vyjímky, a nikoho nedráždí že jedu ve Fábii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K této debatě o dopravnoch omezeních, předpisech a jiné buzeraci mě napadla vzpomínka na jednoho známého. Řekl mi, že nejsvobodnější byl na vojně, protože, ve všem bylo jasno a on se nemusel o ničem rozhodovat. Naše přehnaně striktní dopravní předpisy a ten les dopravních značek, má přímou souvislost s tímto životním postojem.

Tak, snad aspoň ta šipka pro odbočeno vpravo na červenou. První vlaštovka směrem k posílení vlastní odpovědnosti za svá rozhodnutí.

Jenze u nas to neni o odpovednosti za sva rozhodnuti, ale o ohleduplnosti. Ja uz vidim, jak budu v krizovatce na zelenou brzdit, protoze mi to tam nekdo zprava soupne, protoze on prece nebude zpomalova na cervenou, kdyz ja na zelenou muzu pomalu zastavit. Tak jako to dnes a denne zazivam u nas na dalnici, nekdo v pravem pruhu dojede kamion a proc by on zpomaloval a nasledne ho predjel, kdyz muzu ja jedouci v levem pruhu zpomalit, kdyz se mi tam nacpe.................o tom, ze existuji zpetna zrcatka a na krizovatce bez znacek prednost zprava nejspis dost podstatna cast ridicu vubec nevi.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám zkušenosti s Rakouskem a musím říct, že jsou o něco ohleduplnější. Tolik neriskují a předjíždí jen tam, kde dobře vidí a mají jistotu úspěšného manévru. To Češi jsou v tomto ohledu slušně řečeno prasata.  To co se děje na českých okresních silnicích je nepěkné, mám velké štěstí, že jsem ještě mezi živými.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A o tom právě mluvím, jak by mohli znát to nejzákladnější, pravidlo pravé ruky, když i na některých parkovištích jsou dopravní značky. A jinak, moje zkušenost je, že namistrovaný kokoti se najdou všude akorát v Anglii se nepředjíždějí kamiony ve řech pruzích, protože, každých pět mil potkáš policajta na motorce a tam fakt neřeší, jestli jedeš o pět majlí rychleji :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenze u nas to neni o odpovednosti za sva rozhodnuti, ale o ohleduplnosti. Ja uz vidim, jak budu v krizovatce na zelenou brzdit, protoze mi to tam nekdo zprava soupne, protoze on prece nebude zpomalova na cervenou, kdyz ja na zelenou muzu pomalu zastavit. Tak jako to dnes a denne zazivam u nas na dalnici, nekdo v pravem pruhu dojede kamion a proc by on zpomaloval a nasledne ho predjel, kdyz muzu ja jedouci v levem pruhu zpomalit, kdyz se mi tam nacpe.................o tom, ze existuji zpetna zrcatka a na krizovatce bez znacek prednost zprava nejspis dost podstatna cast ridicu vubec nevi.... 

Nemel kraviny, a nech si ty ubohý katastrofický vize. Je to stejná situace, jako když jsou semafory vypnutý,  nebo nejsou vůbec, nebo jen značky upravující přednost. Kdo odbočuje doprava na červený, je na vedlejší a dává přednost. S tím snad nemůže mít problém nikdo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemel kraviny, a nech si ty ubohý katastrofický vize. Je to stejná situace, jako když jsou semafory vypnutý,  nebo nejsou vůbec, nebo jen značky upravující přednost. Kdo odbočuje doprava na červený, je na vedlejší a dává přednost. S tím snad nemůže mít problém nikdo.

Tak ted jsi me to nandal...........asi kazdej jezdime v jiny zemi, kdyz nas povazujes na silnicich za ohleduplnej narod

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A o tom právě mluvím, jak by mohli znát to nejzákladnější, pravidlo pravé ruky, když i na některých parkovištích jsou dopravní značky. A jinak, moje zkušenost je, že namistrovaný kokoti se najdou všude akorát v Anglii se nepředjíždějí kamiony ve řech pruzích, protože, každých pět mil potkáš policajta na motorce a tam fakt neřeší, jestli jedeš o pět majlí rychleji :-)

1. nepredjizdeji, protoze trosku premysleji; a taky "priklady tahnou", a protoze to na silnici nevidi, tak to nedelaji

2. :) to fakt nepotkas

3. nemas pravdu, resi. 

 

...a aby se trochu srovnalo, jak moc boli pokuta, tak se pokuta nove pocita v zavislosti na prumerny tydenni prijem... Priklad: pri mesicnim platu 2000 hrubeho a rychlosti 31 mil v pasmu, kde je 30 mil, muzes dostat pokutu 230 liber. A ano, pokutu skutecne klidne dostanes uz pri prekroceni o 1 mili. Myty o 10% toleranci ci nezkalibrovanych radarech jsou jenom kraviny, v praxi k smichu. Mluvim teda o Velke Britanii, aby bylo jasno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myty o 10% toleranci ci nezkalibrovanych radarech jsou jenom kraviny, v praxi k smichu.

Toleranci nastavuje policajt. Co se tyce radaru, mohl bys prosim ten mytus nejak dolozit a najit nejaky radar, ktery meri tak presne, ze se nemusi odecist nejaka procentualni velicina (v praxi 3%)? Ono tech vyrobcu radaru tolik neni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...