Přejít na obsah

Longines versus Longines


only

Doporučené příspěvky

Ahoj lidi, jsem bezradný, v koncích, na dně, prostě "mrtvej Homolka" :crying_anim02: ... Dostal jsem se do strašný spirály (nebo je to kruh?nevím!), ale fakt je ten, že před časem jsem tady psal, jak jsem se zamiloval do těchto Longínů http://www.gemnation.com/watches/Longines-...ction-3395.html a jak jsem je viděl naživo v Bruselu na letišti. Pak jsem si je chtěl objednat přes gemnation.com, ale napsali mi, že jsou momentálně vyprodané a mám se ozvat na konci srpna. Konec srpna je tady a já stojím před objednáním. Ale .... do té doby jsem já idiot samozřejmě "nezahálel" a poctivě prohlížel internet a zakoukal jsem se ještě navíc do těchle Longínů http://www.gemnation.com/watches/Longines-...ction-3521.html a ocitl jsem se fakt v pasti. :crying_anim:

Oboje jsou více méně oblekovky, jedny jsou, řekl bych, ultraklasické, druhé malinko víc do sportovna ... V podstatě vím, že mi nemůžete poradit který z nich si mám vzít, co se týká designu, to je prostě subjektivní, ale spíš se mi jedná o použité kalibry, jestli o nich něco víte, ale taky trošičku i o vaše názory, jak na vás působí. Přiznám se, že už na ně nemám zcela objektivní názor, protože na ně koukám pořád a už to zkrátka vnímám jinak.

U těchto Longines Master Collection Mens Wristwatch Model: L2.629.4.78.5 píšou jako použitý kalibr Longines Caliber 651 (Base ETA2894/1, 28,800 vph, 37 jewels). Chápu že je to modifikovaná ETA a vím celkem na čem jsem.

U těch druhých, Longines Master Moonphase Chronograph Mens Wristwatch Model: L2.673.4.78.5, píšou jako použitý kalibr Longines L678 a nic víc. Jedná se o vlastní kalibr? Osobně si myslím, že na 99% ne, ale na druhou stranu ETU s těmito funkcemi neznám, nepotkal jsem takový strojek od ETY (jsem ale v tomto oboru dost zelenáč :thumbsdown_anim: ).

Takže otázky jsou následující:

1) vaše vědomosti, popř. zkušenosti s oběma popsanými strojky, či celými hodinkami (u prvního je pěkná hodnota 37 kamenů), hlavně pak nějaké info prosím o tom druhém strojku (čím víc, tím líp)

2) přeci jenom se mi prosím k nim vyjádřete a sdělte mi prosím vaše subjektivní názory na oba kousky.

Nemohu se totiž rozhodnout mezi jednoduchou krásou, byť s méně funkcemi v prvním případě a technickou komplikovaností v druhém případě s trochu již méně decentním designem. Navíc v druhém případě mě docela vadí ten ukazatel fáze měsíce, působí to na mě až mírně dětinsky ... moje manželka dokonce řekla, že už tam chybí jenom Mickymouse a můžeme to koupit 7 leté dceři k vánocům, což mě teda trochu nakrklo. Hodinky chci mít jako oblekovky a ne aby je se mnou malé děti chtěli směnit za žvejku ...

Jak vidíte, uvízl jsem v pasti. Chci klasické (myšleno oblekovky-božihodové) hodinky, chronografy, s ukazatelem datumu, čím víc funkcí, tím líp, ale v co nejdecentnějším, staromilském "balení".

Prostě jsem vyřízenej.

Only :helpsmilie:

post-752-1219242360.jpg

post-752-1219242434.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 54
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Co se týče mého vkusu jednoznačně ty vlevo,ctěná choť má recht.Pro poctivost dodávám,že je mám a nejenom že vypadají ale i se nosí báječně.

Upraveno uživatelem Conrad
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K Master Collection obecně mám výhrady - týkají se hlavně příšerně ořezaných čísel a v neposlední řadě také minutové škály kolem celého číselníku - připadá mi, že by správně měla mít čárky spíš k číselníku, než k lunetě... Nevím, jestli mě chápete ;)

Navíc u těch vpravo jsem napočítal celkem 4 různé druhy písma, což už je opravdu moc. Proto Master Collection není nic pro mě.

Co se týče strojků, u hodinek vpravo je použit kalibr L678, což je vlastně Valjoux 7751 (stejný základ je v Omegách Speedmaster Day-Date nebo Breitling Montbrillant Datora - ty ale nemají ukazatel měsíční fáze). Má průměr 30 mm, výšku 7,9 mm, 25 kamenů, 28800 A/h. Rezerva chodu je 44 hodin. Nevýhodou je nemožnost nastavení jiného časového pásma - čtyřiadvacetihodinová ručka na devítce je pevně svázána s hlavní hodinovou ručkou, plná GMT funkce to tedy není, spíš jen ukazatel den/noc.

 

val_7751.jpg

Upraveno uživatelem sauce
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pravé hodinky mají na můj vkus levou polovinu nahuštěnou čísly, a fontů je tam opravdu víc než dost. Na levých se mi líbí dobře vyvážené dva ciferníky chronografu, ale usekané číslice by mi také vadili. Co se ještě podívat na L2.693.4.78.5 nebo L2.704.4.16.3?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji děkuji za vyjádřené názory, v podstatě se s vámi shoduji na tom, že ty první jsou opravdu elegantnější, výhrady k "ukousaným" číslům beru, vím, že hodně lidí je na to citlivých, ale zaplať pánbůh mě to žíly netrhá, ba naopak. Dokonce si vždycky při tom vzpomenu na studium deskriptivní geometrie a jak se jedna rovina "zakusuje" do té druhé :-) a vyvolá to ve mě sentimentální pousmání.

Je pravda že u těch s měsíční fází mě berou ty funkce, hlavně pak zobrazení měsíce, data a dne ... mám na to slabost. Ale opravdu už jsou, a vídím, že nejen pro mě, mírně za hranicí "dobrých designerských mravů".

pro Sauce: díky moc za malé seznámení se strojkem s měsíční fází.

pro Mareks: určitě na ně mrknu, katalogová čísla mi sice nic neříkají, ale myslím, že je budu znát, protože Longines kolekci jsem již "sjížděl" mnohokrát. Nicméně díky.

V úterý budu znovu v Bruselu, a tak si myslím, že to tam opět omrknu, ale citím, že to záčíná pro mě být tak nějak jasnější ! A začnu opět žhavit linky do gemnation.com :-)

Only.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow

Jednoznačně vlevo.

 

Všeobecně mi u Longines vadí malá WR, protože hodinky z ruky vůbec nesundávám.

 

Nedá mi ukázat model, ze kterého jsem byl úplně odvařený a o kterém jsem tady jednou psal, pak jsem ho však viděl naživo a dočkalo se mi krutého zklamání, na fotografiích byly nejméně o 100% hezčí, takže nic, přesto Longines Clous De Paris.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jsou skoro ideální, ale bohužel pro mě zase jenom "skoro" - ta datumovka je zařízlá do minutového věnce, a to ještě nesymetricky...

A dotek 7 a 5 s ukazatelem rezervy nátahu je věc, s níž se jako fotograf taky nemůžu smířit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hezčí jsou ty vlevo, ale k čemu vlastně ten chronograf...?

 

Hele Only, o tomhle jsme parkrat mluvili, na co potrebujes stopky k obleku ...

Ty od Typografa jsou hezounky.

 

bob

 

p.s.

Snow postnul hezky chrononografy, asi bych taky "neprekousl ty ukousnuty" cisla :)

Upraveno uživatelem bobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ty "přeplácaný" a jsem s nimy maximálně spokojen. Přesnost téměř absolutní, naposledy jsem je nařizoval při přechodu na LČ a teď jdou cca -5s. (někdy trochu +, někdy trochu-, krásně se to kompenzuje) Mám rád, a i se to někdy i hodí, když toho hodinky ukazují hodně. Oceňuji ukazatel data ručičkou, celý měsíc je před očima takže kromě data je vidět i poměr jeho začátku a konce. Datumku v okénku bych už pokládal za horší způsob. Stopky nepoužívám, ale líbí se mi jako ozdoba. A hodit se taky někdy můžou. Celkově v reálu vypadají lépe než na fotkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podstatný rozdíl je v strojcích. Napravo je "čistokrevný" chronograf s Valjoux 7751 (52, 53?), nalevo tzv. "modul", tedy hodinky s "obyčejným" automatem (obvykle ETA 28xx), doplněné o chronografový modul pod číselníkem. Bezpečně to lze identifikovat ze strany, u modulu není korunka a tlačítka v jedné rovině, ale korunka je níž (blíž ke dnu hodinek). Ačkoliv má tato kombinace až neuvěřitelný počet kamenů (což je dáno právě kombinací dvou mechanismů), je odborníky hodnocena podstatně méně příznivě pro zbytečnou technickou komplikovanost a tím také horší spolehlicvost.

Naopak strojky od základu konstruované jako chronograf jsou technicky "čisté", jednoduché a spolehlivé.

Valjoux má také jen jednosměrný samonátah bez měniče, což pokládám za další plus a díky většímu průměru strojku je jeho účinnost dostatečná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trošku OT:

 

Docela by mě zajímalo, jak vlastně vznikají prezentační fotografie.

Povšimněte si, že oboje hodinky mají nasazen totožný řemen. Ne jen vzhledově. Jedná se o jeden kus.

 

Přece nefotí tak, že nasadí řemen, ten pak sundají a dají jej na druhé hodinky, ne?

 

Je to tedy fotomontáž?

 

 

 

 

 

 

 

post-1893-1219406007.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...