Přejít na obsah

Rolex Milgauss 116400 GV - hodinky nejen pro vídeňské čističe elektrických sítí


INA

Doporučené příspěvky

Po pár týdnech mám konečně trochu čas na čtení nových věcí na fóru. Tahle recenze je úžasná, troufnu si říct, že nejlepší nejen na tomto fóru ale snad vůbec nejlepší, kterou jsem četl. Profesionální, ale je v tom i kus srdce. A k tomu úžasný fotky. Díky, i můj pohled na Rolex bude ode dneška jiný.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...
  • Po letech...

Upozornění: Má slohová práce na dané téma je dlouhá a nudná, a tedy se všem omlouvám, že jsem ji nedokázal více zkrátit

sice se zpožděním, ale děkuji moc za poutavý a pro mě, jako začátečníka, článek plný zajímavých informací. Pokud by některý se zdejších "chronomágů" napsal podobný článek o Rolex Submarinek 116610, případně Suby srovnal s Expl. II bylo by to fajn pro nás začátečníky :notworthy:. A pozvání na pivo ho ode mě určitě nemine :cheers:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 3 týdnech...
  • po 5 týdnech...
  • po 2 týdnech...
  • Po letech...
  • po 4 týdnech...

Upozornění: Má slohová práce na dané téma je dlouhá a nudná, a tedy se všem omlouvám, že jsem ji nedokázal více zkrátit (už tak jsem ji zkrátil asi na polovinu mého původního textu...), tak alespoň doufám, že vám to vynahradí, a budou se líbit fotografie současného modelu, za něž velmi děkuji mému tátovi. attachicon.gif 00___Rol...s_GV___r.jpg

 

Rolex a já...

Jako sběrateli a velkému fandovi mechanických hodinek mi bylo celkem jasné, že dříve či později si nějaké ty Rolexky "musím" pořídit. A to nejen kvůli jejich pověstnému preciznímu zpracování, kvalitním materiálům, ale také hlavně kvůli jejich rozsáhlé inovátorské historii. Na Rolexu je mi velmi sympatické, že nejsou členem žádného sdružení firem typu Swatch Group a že jako jeden z velmi mála výrobců hodinek si vyrábí všechno sám, včetně potřebných materiálů (ocelových slitin atd.). Na druhou stranu, jsem měl s Rolexem obecně, hned několik ?psychologických" problémů. Jeden z hlavních, je asi ten, že Rolex je "profláklý" (je to jedna z nejvíce známých značek hodinek vůbec), a také kvůli jeho masové produkci (Rolex vyrobí ~2000ks hodinek denně). Ve srovnání s Omegou, která je na tom stejně co se známosti a množství produkce tyče, je pro mně Rolex v trochu horší pozici. To kvůli obecnému mínění lidí, které se dá rozdělit na dva tábory. Teď mluvím pouze o lidech nepostižených ?chrono-chorobou" (tzv. Erastes Horarum), tedy o běžném typu člověka, který se o hodinky nikterak nezajímá a má je pouze jen jako věc k zobrazování času a nebo je dokonce nemá vůbec. Takový člověk tedy samozřejmě nerozeznává jejich kvality, značky a ani jejich přibližné ceny. Z reklamních, seriálových či románových masáží má jen zafixováno, že Rolex je vrcholem luxusu a v podstatě nic lepšího neexistuje. Proto všeobecné povědomí těch co je nemají, je, že se na jejich majitele automaticky koukají jako na snoby. Je to ale také dáno tím, že právě ta druhá část lidi z této ?nepostižené" skupiny, která na tyto hodinky má, si je kupuje s tím, že mají ?nejlepší hodinky na světě" a díky tomu se s nim považují za něco více než ti bez nich. To je právě ten hlavní problém, který mi na Rolexu vadí, i když samotné hodinky za to pochopitelně nemohou.

Můj vlastni pohled na Rolex je ten, že jde jen a pouze o hodinky s výbornou historií a velmi kvalitním zpracováním. Rozhodně pro mě nejsou žádným ukazatelem snobství či čehokoliv podobného, protože z mého pohledu je to nesmysl. Jednak existuje spousta značek a modelů, které jsou klasifikovány jako lepší a dražší, a stejně tak si jeden den mohu obléci Rolex a druhý den Prim Sport 1 a neznamená to přece nějaký můj úpadek či naopak vzestup...

U Rolexu vnímám poněkud strmější hranice celkové líbivosti (oblíbenosti) u nás zasvěcených, než u druhých značek (neplatí pro Panerai, tam je to ještě strmější...). V praxi to tedy znamená, že nás ?chronopostižené" je možné jednoduše rozdělit také jen na dvě skupiny a to podle velmi jednoduchého klíče ? líbí / nelíbí (čili mám rád / nemám rád). Tím netvrdím, že by ta skupina, která patří do kategorie ?nelíbí / nemám rád" nějak značku Rolex odsuzovala, většina z nich ji respektuje díky její bohaté historii, ale jak se nechávají slyšet, tak by žádný z modelu Rolexu nechtělo, a ti ortodoxnější by je dokonce nenosilo ani zadarmo...;-). Já se počítám také do skupiny těch, co se jim ta nablýskaná krása od Rolexu moc nelíbí. Mým jediným favoritem z produkce Rolex byl legendární Chronograph Daytona v oceli. Jejich ostatní modely mi připadají až příliš podobné jeden druhému. Ciferníky jsou příliš popsané, většina modelů má na můj vkus malý průměr pouzdra a lupu na sklíčku mám ještě v živé paměti z hodinek, které nosíval můj dědeček. Modely s lupou (bohužel většina) mi připadají jako pro dříve narozené. A navíc, když už chci vidět velké datum, tak ne přes lupu, ale jako komplikaci ?Big Date". V neposlední řadě velkým problémem Rolexu je to, že jeho modely jsou nejkopírovanější ze všech značek a to nejen asijskými padělateli hodinek, ale inspiraci u něj hledají i renomovanější firmy. Příčinou toho je, že tolik typické Rolex ručičky či barevné lunety nemůžu vidět ani na jeho vlastních modelech...

attachicon.gif 01___Rol...idialSub.jpg

 

Proto mě také velmi potěšilo představení jejich nového modelu, který se přece jen liší od standardní konzervativní produkce Rolexu. S postupem času se mi tento model zalíbil natolik, že jsem se rozhodl k jeho nákupu. Koupí těchto hodinek jsem získal přesně to, co jsem od Rolexu chtěl ? trochu netradiční a velmi kvalitní hodinky s bohatou historii...

 

 

Něco málo z historie modelu Milgauss

Model Rolex Milgauss z řady Oyster Perpetual byl poprvé představen v roce 1954 a vůbec není náhodou, že to bylo ve stejný rok, jako bylo otevřeno poblíž Ženevy nové Evropské středisko jaderného výzkumu - CERN (Counseil European pour la Recherche Nuclearire, v tomto středisku si například hrají s tím obřím urychlovačem částic LHC ? Large Hadron Collider).

Šlo o zakázku CERNu, který si u Rolexu objednal antimagnetické hodinky, které by mohli používat jeho vědečtí pracovníci v laboratořích. Jak již vyplývá, první model (alespoň ze začátku) nebyl určen pro širokou veřejnost.

attachicon.gif 02___Mil...rum.com_.jpg

(obrázek z wwrforum.com)

attachicon.gif 03___Mil...ine.com_.jpg

(obrázek z bjsonline.com)

Tento první model nesl označení 6541, vycházel z modelu Submariner a měl průměr pouzdra 38mm. Kalibry do něj se používaly 1065M, 1066M a 1080. Od prvopočátku byl tento model vybaven velmi zajímavým a netradičně řešeným tvarem sekundové ručičky, která byla ve formě blesku. Odolnost proti magnetizmu byla zajištěna pomocí použití nemagnetických slitin pro výrobu hodinek, a zapouzdření strojku do pláště z měkké litiny tzv. Faradayovy klece (použito pro číselník a druhé vnitřní víčko).

attachicon.gif 04___Mil...ams.com_.jpg

(obrázek z bonhams.com)

Následující model č. 6543 je zajímavý tím, že celý jeho krokový mechanizmus byl udělán z nemagnetických slitin a tedy ochrana Faradayovou klecí kolem strojku byla zbytečná. James Dowling (spoluautor slavné knihy "The Best of Times: Rolex Wristwatches") uvádí, že tohoto modelu bylo vyrobeno pouze ~80 kusů. Podle nízkého počtu vyrobených kusu, a protože další modely pokračovaly v používání Faradayovy klece si myslím, že tento model byl spíše slepou uličkou... Začátkem 60-tých let, byl vypuštěn další model s č. 1019, který měl rozměr pouzdra 38mm a uvnitř se ukrýval kalibr 1580. Tento model měl vícero číselníkových variant, a barvy číselníku byly pouze černá a stříbrná. Samozřejmě byla i konfigurace číselníku tzv. CERN, tedy ta, kdy na číselníku a ručičkách nesměl být použit žádný luminiscenční materiál. Bylo to z toho důvodu, že v tehdejší době se používaly k lumunisceci radioaktivní látky (např. Tritium). Vědečtí pracovníci CERNu pracovali běžně s radioaktivními látkami a bylo tedy vyloučeno, aby byli ještě vystaveni nějakému dodatečnému a zbytečnému ozařování (byť minimálnímu) z hodinek. Druhým důvodem byla obava z ovlivnění přístrojů a zkreslení výsledků při jejich bádání v laboratořích...

attachicon.gif 05___Mil...ums.com_.jpg

(obrázek z rolexforums.com)

attachicon.gif 06___ere...ams.com_.jpg

(obrázek z bonhams.com)

attachicon.gif 07___Mil...rum.com_.jpg

(obrázek z wwrforum.com)

attachicon.gif 08___Mil...rum.com_.jpg

(obrázek z wwrforum.com)

 

Po uvedení na veřejný trh si žádný z modelu Milgauss nikdy nezískal mnoho příznivců z řad běžných spotřebitelů, a byl to nejhůře prodávaný model Rolexu. To mělo za následek, že firma ukončila jeho sériovou výrobu v roce 1976 a poté byl vyráběn pouze na zakázku a to ještě při naakumulování vícero objednávek. V roce 1988 byl tento model z výrobního programu vyřazen úplně. V dnešní době jsou tyto vintage modely právě naopak velmi vysoce ceněny a žádány mezi sběrateli. Necennější jsou právě modely vyrobené specielně pro CERN...

 

(Informace z historie čerpány z diskuzí na rolexforums.com)

 

 

Současnost

attachicon.gif 09___Rol...s_GV___r.jpg

 

V loňskem roce (2007) byl v Basileji představen návrat modelu Milgauss zpět do kolekce Rolex. Model byl uveden hned ve třech variantách. S černým číselníkem a bílými indexy, s bílým číselníkem a oranžovými indexy a třetí model s černým číselníkem, částečně oranžovými indexy a se zeleným safírovým sklíčkem. Jak již z historie modelu a především z jeho názvu vyplývá, hlavni předností těchto hodinek je právě jejich magnetická rezistence. Slovíčko Milgauss je odvozenina od francouzského slova "mille", což znamená "jeden tisíc" a slova "gauss" a to je CGS jednotka pro magnetickou indukci. Hodinky tedy odolají magnetickému poli s indukcí 1000gauss (1gauss=0.0001 T - Tesla)

Např.: Zemské magnetické pole na povrchu má od ~0.3 gaussu do 0.6 gaussu. Malý feritový magnet (běžný, černý ?ledničkový") má ~100 gaussů. Pozor ale, malý neodymový magnet (označovaný též NIB, takový ten stříbrný...) má již ~1500 gaussů...

 

Podle mezinárodního standardu ISO 764 ?Horology - Magnetic resistant watches" (equivalent německé normy DIN 8309) jsou považovány hodinky za antimagnetické takové, které nemají odchylku větši než 30s za den při intenzitě magnetického pole 4800 A/m, tedy cca 60 gaussů, což je zhruba 17x méně než je schopen vydržet Rolex Milgauss...

attachicon.gif 10___3131_resize.jpg

(obrázek z Rolex Milgauss operation manual)

 

Rolex dokázal dosáhnout tak vysoké rezistenci díku tomu, že celý strojek zapouzdřil do Faradayovy klece, která zajistí hodinkám ochranu do 800 gaussů. Další vyšší ochranu zajistí nová speciální nemagnetická slitina vyvinutá samotnou firmou Rolex pod názvem Parachrom-Blu, která je použita pro výrobu vlásku setrvačky. Unikátní je také krokové kolo, které je z velmi esoterického materiálu ? amorfního nikl-fosforu. O Parachrom-Blu více zde a zde.

 

 

Tak a končně ta slibovaná recenze:

 

Balení

Celé balení ve kterém jsou hodinky dodávany se skláda ze světle zelenkavé kartonové krabice, ktrerá v sobě ukrývá kožený či koženkový zelený box se zajímavým profilováním na vrchní straně a ?zlatou" Rolex korunkou. Box je přijemně malý (v porovnání např. s IWC), což považuji za výhodu. ?Firemní" barva Rolexu je zelená a tedy je všechno v zeleném duchu. Zelený manuál k hodinkám, zelená garanční karta v zeleném koženkovém pouzdře, zelená servisní knížka, zelenkavá leštící utěrka a na zelenkavé podušce odpočívají hodinky s červenou pečetí na řemínku.

attachicon.gif 11___Rol...s_GV___r.jpgattachicon.gif 12___Rol...s_GV___r.jpg

attachicon.gif 13___Rol...s_GV___r.jpgattachicon.gif 14___Rol...s_GV___r.jpg

 

Něco málo o materiálu hodinek

Materiál pouzdra i tahu je ocel třidy 904L. Rolex jako jediný výrobce hodinek používá pro sériovou výrobu ocel třidy 904L místo běžně používané 316L. Na toto téma se vede hodně diskusí, kde převažuje názor, že když Rolex pužívá 904L, tak bude lepší / tvrdší a hotovo. Zarytí zastánci Rolexu mi v tomto připadají trochu schizofrenní. Na jednu stranu tvrdí, že jejich hodinky jsou z pořádně tvrdé oceli a né z žádného blata jako je 316L a na druhou stranu pláčou, že jejich hodinky resp. jejich lesklé části jsou hned plné vlasových škrábanců i při šetrném zacházení...

 

Mé stručné srovnání 904L s 316L po pročtení technické charakteristiky obou materiálů:

+ ocel 904L ma výrazně vyšší odolnost proti kyselinám a chloridům i při vyšší teplotě a je tedy ideální pro diver modely

+ ocel 904L je díky vyššímu obsahu chromu světlejší a dá se lépe vyleštit do vysokého lesku

- ocel 904L má výrazně vyšší obsah niklu (2x a více) a tedy je nevhodná pro alergiky na nikl

- ocel 904L je dražší a hůře obrobitelná

= ocel 904L má stejnou tvrdost jako 316L resp. 316L má uváděnou maximální trvdost ještě lehce vyšší (S316L: 70-95 HR B / S904L: 70-90 HR B ).

 

Z výše uvedeného si tedy myslím, že použití oceli 904L u Rolexu je čistě marketingový trik a snaha odlišit se od ostaních.

 

 

Pouzdro

Hodinky jsou poměrně vysoké, mají 13.2mm. Průměr pouzdra je 40mm bez korunky a 43mm s korunkou. Délka mezi stěžejkami je 42mm a celková délka do krajů nožiček je 49mm. Profil pouzdra je zaoblen směrem k ruce a díky tomu na ní hodinky velmi přijemně sedí.

attachicon.gif 15___Rol...s_GV___r.jpg

 

Víčko hodinek je celkem netradičně zdobeno nápisy ?Rolex Oyster" (2x), Milgauss (2x) a také Rolex ?korunkou" (4x). Nápisy na víčku, kromě tohoto modelu jsem zaznamenal pouze na Sea-Dwaller.

attachicon.gif 16___Rol...s_GV___r.jpg

 

Vnitřní víčko je také označeno a sice jako ?B s šipkou nahoře" , což je označení používané pro Magnetickou indukci.

attachicon.gif 17___Mil...s_open_1.jpg

attachicon.gif 18___Mil...s_open_2.jpg

(obrázky z timegeeks.dk)

 

Luneta má kuželový tvar a spolu s pouzdrem je naleštěna do ?zrcadlového lesku". Díky tomu hodinky působí decentně a elegantně. Vzhledem k použití vnitřního ochranného pouzdra je váha hodinek větši než bysme podle jejich vzhledu očekávali. Moje kuchyňská digitální váha naměřila 158g.

 

 

Kalibr

Milgauss je vybaven in-house kalibrem vytvořeným speciálně pro tento model. Jde o kalibr 3131, který vznikl modifikací kalibru 3130. Jak se zmiňuji výše, kalibr je doplněn o Parachrom Blue vlásek a o speciální krokové kolo z antimagnetické slitiny. Tento automatický stojek má 31 kamenů a jeho rezerva nátahu je 50h.

 

Přesnost

Jak je hrdě uvedeno na číselníku jde o chronometr s COSC certifikací a tedy denni odchlka by neměla být větší než -4/+6s. V balení tuto skutečnost dokládá pouze plastová červená pečeť, která byla přidělána k hodinkám. COSC certifikát bohužel není součástí balení ani dokumentace k hodinkám.

 

Měření přesnosti:

Režim 1

Při celodenním nošení a při příchodu domů, odloženy do boxu sklíčkem nahoru: po 1 týdnu byla jejich průměrná denní odchylka ~ +1.3s.

 

Režim 2

Při celodenním nošení a při příchodu domů, hodinky odloženy do natahovače: odchylka po pěti dnech je 1s, tedy průměrná denní odchylka ~ +0.2s.

Výsledek měření je v souladu s mojí osobní zkušeností i s jinými automaty ? při odkládání do natahovače jdou hodinky přesněji. Můj závěr z toho tedy je, že hodinky jsou zřejmě seřizovány na plný nátah a proto průběžné ?automatické" natahování svědčí jejich přesnosti.

 

Info pro natahovač: Kalibr 3131 se natahuje v obou směrech a pro plné natažení mu stačí 650 otáček za den.

 

 

Korunka

Šroubovací korunka je systému ?Twinlock" a zajišťuje hodinkám vodotěsnost 100m. Díky tomu také hodinky zůstavají vlhkotesné a prachotesné i při vyšroubované korunce. Korunka má celkem tři polohy: 0 ? zašroubovaná, 1 - vyšroubovaná a připravena pro manuální nátah, 2 - vytažená a připravena pro seřízení času ? Kalibr má hacking a tedy hodinky jdou seřídit přesně vůči referenčnímu času.

Korunka má průměr 7mm a je tedy o fous větší než standardní Rolex Twinlock korunky, což jednak prospělo manipulaci s ní a taktéž celkovému vzhledu hodinek. Ještě mě na ní zaujala jedna věc, která je mi jako puntičkáři velmi sympatická a to ta, že korunka je po zašroubování vždy orientována na stejnou stranu a je vždy přesně vyrovnána vůči pouzdru.

 

 

Sklíčko

Tento model Milgaussu je označován modelovým číslem 116400GV, kde právě to GV znamená "glace verte" což může být z francouzštiny převedeno jako zelený led. Safírové sklíčko je opravdu krásně zelenkavé. Jeho barva je nejvíce patrná na jeho okraji a krásně se mění v závislosti na intenzitě osvětlení a úhlu pohledu na hodinky. To dodává hodinkám takový zajimavý až záhadný vhled, který vás nutí se na ně dívat znova a znova...

attachicon.gif 19___Rol...s_GV___r.jpg

 

GV model je jediný z rodiny Milgaussu, který nemá na skličku vyleptán malý symbol korunky na 6ce.

http://forum.chronomag.cz/public/style_images/master/attachicon.gif 31___Mil...ums.com_.jpg

(obrázek z rolexforums.com)

Může to být dáno hned ze dvou důvodů. Prvním je, že vyleptaná korunka by narušovala lom světla a tedy zbarvení na okraji sklíčka. Druhý důvod může být to, že sklíčko je příliš křehké a mohla by se tím vážně narušit jeho pevnost. Ostatně právě řeči ohledně výrobních problémů Rolexu s tímto zeleným safírovým sklíčkem a skutečnému zpomalení dodávek tohoto modelu na trh, mělo za následek dlouhé čekací lhůty a vystřelení jeho ceny až na trojnásobek. Dnes, zhruba po roce a půl od uvedení na trh, je čekací doba u nás na tento model cca 1 měsíc u autorizovaného prodejce a je nabízen za cenu nepřevyšující cenu katalogovou.

 

Sklíčko je vystouplé nad celkový profil hodinek a není nikterak chráněno lunetou. Jeho skutečnou tvrdost / křehkost prověří sám život resp. jejich první detailní seznámení s kovovými zarubněmi dveří...

 

http://forum.chronomag.cz/public/style_images/master/attachicon.gif 20___Rol...s_GV___r.jpg

 

Číselník

Průměr sklíčka je 32.7mm, průměr číselniku ještě o něco méně. Číselník je lemován ?stříbrným" konickým distnačním kroužkem, který je ?zdoben" kolem dokola nápisem ROLEXROLEXROLEX, který je pouze přerušen na pozici 12h malou korunkou a na pozici 6h výrobním číslem hodinek. Z tohoto nápisu kolem číselníku jsem měl největší obavy, ale mohu říci, že není nikterak výrazný a na první pohled není vůbec vidět.

http://forum.chronomag.cz/public/style_images/master/attachicon.gif 21___Rol...s_GV___r.jpg

 

Číselník je pěkně vyvážen a prost všech rušivých elementů zasahujících do jeho souměrnosti. Absence datumu je vzhledem k jeho designu jen výhodou.

Jako pěkné oživení černého číselníku působí zvýraznění indexu oranžovou barvou na pozici 3,6 a 9. Tyto indexy jsou o trochu větší než ostatní bílé indexy. Na vnější straně indexů (blíže k plášti) jsou oranžová čísla představující minuty.

Sekundová ručička ve tvaru blesku je rovněž v oranžové barvě a přidává těmto hodinkam na atraktivním vzhledu. ?Stříbrná" hodinová i minutová ručička má luminescenční výplň a jsou to ty samé ručičky, které Rolex používá pro model Datejust.

Indexy jsou také luminiscenční a jak je vidno z fotografie, oranžové indexy v noci svítí modře.

http://forum.chronomag.cz/public/style_images/master/attachicon.gif 22___Rol...s_GV___r.jpghttp://forum.chronomag.cz/public/style_images/master/attachicon.gif 23___Rol...s_GV___r.jpg

Luminiscence těchto hodinek však není nikterak světoborná. Čekal jsem lepši výsledek. Bezprostředně po nasvícení svítí opravdu krásně, ale bohužel jim to dlouho nevydrží. Již po ~20min. v temnotě je intenzita svitu výrazně horší, klesne na cca 20%. Asi po 1,5h už ze vzdálenosti ~1.5m není vidět, že by hodinky svítily. Na bezprostřední vzdálenost je ještě diky zbytkové luminiscenci možno odečíst kolik je hodin, avšak po ~4h již nikoliv. A to je škoda.

(nasvěcováno v rámci testu 15min. pod 100W žárovkou)

 

http://forum.chronomag.cz/public/style_images/master/attachicon.gif 24___Rol...s_GV___r.jpg

 

Tah

Milgauss je vybaven plným ocelovým tahem, skládající se zhruba z centimetrových článků. Střed tahu je vyleštěn do maximálniho lesku a tedy výborně zapadá do celkové kompozice hodinek. Bohužel, tyto leštěné plochy také působí jako ?magnety" na škrábance, ale s tím se musi počitat, to už k nošení hodinek tak nějak patří...

http://forum.chronomag.cz/public/style_images/master/attachicon.gif 25___Rol...s_GV___r.jpg

 

Šířka tahu u pouzdra je 20mm, šířka u spony 15.5mm.

Spona tahu je z vnitřní strany opatřena třemi otvory pro zkrácení, či prodloužení pouze posunem stěžejky ve spone, tedy bez nutností ubírání/vkládání článku z/do tahu. Tento posun je ovšem velmi limitující a to od středové polohy ?5mm. Já jsem naštěstí tah nemusel nijak upravovat, hodinky mi hned seděly jak ulité. Obvod zápěstí mám ~195mm a tak si troufnu tvrdit, že tah bez ubírání/přidávání článku je vhodný pro zápěstí od 190mm do 200mm. Specialitou a patentovanou novinkou u tohoto tahu je tzv. "Easy Link".

http://forum.chronomag.cz/public/style_images/master/attachicon.gif 26___Rol...s_GV___r.jpghttp://forum.chronomag.cz/public/style_images/master/attachicon.gif 27___Rol...s_GV___r.jpg

Jde o speciální poslední článek u spony, který jde během sekundy ?rozložit" a tah se o kousek (~4mm) prodlouží. Dobře je i to, že rozložený článek je celý kryt sponou a nenarušuje vzhled hodinek. Tato funcke přijde vhod hlavně v letním období, kdy zápěstí má tendenci otékat.

 

Jednu výtku bych k tomuto tahu přeci jen měl a to, že lze až příliš snadno rozepnout.

http://forum.chronomag.cz/public/style_images/master/attachicon.gif 28___Rol...s_GV___r.jpghttp://forum.chronomag.cz/public/style_images/master/attachicon.gif 29___Rol...s_GV___r.jpg

 

 

Závěr:

Přímý konkurent pro Milgauss je model Ingenieur Automatic od firmy IWC u kterého je uvedena dolnost proti intenzitě magnetického pole do 80000A/m, což zhruba odpovídá magnetické indukci 1000gauss. Milovník magnetismu se tedy muže mezi těmito dvěma modely rozhodovat zcela svobodně a záleží pouze na jeho vkusu...

 

Já jsme zvolil Milgauss GV a jsem s touto volbou velmi velmi spokojen....

 

 

Rolex Milgauss 116400GV - Technické parametry:

Materiál: Nerezová ocel 904L

Průměr pouzdra: 40mm

Kalibr: 3131

Rubínů: 31

Nátah: Perpetual - Automat

Rezerva nátahu: 50h

Sklíčko: Zelený safír

Vodotěsnost: 100m

COSC certifikace: Ano

Šířka tahu: 20mm

Váha: 158g

Automatický směr nátahu: obousměrný

Počet otáček na plný nátah: 650/den

 

 

Těm, kteří to skutečně dočetli až sem, děkuji za trpělivost ;-)

 

http://forum.chronomag.cz/public/style_images/master/attachicon.gif 30___Rol...s_GV___r.jpg

 

Edit: Více fotografií je ve fotogalerii zde.

Super, jak recenze, tak hodinky.

 

Odesláno z mého A1-840FHD pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 3 týdnech...

Tož asi tak... jsa od přírody líný, moc příspěvků tady za ty roky nemám, protože mě prostě se ke všemu vyjadřovat nebaví. Ale v tomhle případě musím říci, že recenze je skvělá. Nejen že jsem se dozvěděl něco o hodinkách, které jsou opravdu HODNĚ zajímavé (bez ohledu na můj ne úplně pozitivní vztah k Rolexům, viz. začátek této recenze), ale taky všechno to okolo.... Být stonožka, zvednu všech sto palců nahoru. Díky za tu práci se sepsáním!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...