Přejít na obsah


Fotka

Citizen Eco-Drive


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
126 odpovědí na toto téma

#1 enicar2

enicar2

    Učedník

  • Member_50
  • 176 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:Praha
  • Fanoušek značky:Fortis, Hamilton, Omega

Publikováno 17.únor.2009 - 12:19

Hezký den přeji všem. Zajímalo by mě, jestli má někdo vlastní zkušenosti s životností akumulátoru Citizen Eco-Drive, na internetu se názory neshodují, dá se najít doba tak 5-12 let. Což je docela veliký rozptyl. Kolik poté stojí v autorizovaném hodinářství Citizen výměna akumulátoru, jestli třeba jen 500 Kč, tak se není o čem bavit, jestli ovčem třeba 3000 Kč, tak už asi je...? Nevíte někdo?
Jaký je Váš názor na tydle : http://www.hodinky-k...53E-I13013.html . Děkuji

#2 volekto

volekto

    Pokročilejší začátečník

  • Member_50
  • 51 příspěvků(y)

Publikováno 17.únor.2009 - 21:43

Nejsem expert, ale mám za to, že pár let by měli vydržet v klidu (nenošené). Pokud se budou pravidelně nosit, tak by se neměli kdy vybít.

#3 kubson

kubson

    MegaXXLzávislák

  • Member_50
  • 5 680 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:Praha

Publikováno 17.únor.2009 - 21:49

po nějakém tom roce odejde akumulátor - kdy to je dost různé, výměna bude v řádech stokorun

#4 smarter

smarter

    Učedník

  • Member_50
  • 168 příspěvků(y)

Publikováno 17.únor.2009 - 21:53

Nezalezi na pravidelnem/nepravidelnem noseni. Lidstvo bohuzel stale nezna dokonale uloziste elektriny (a tak stale pumpujeme v noci vodu do kopce aby se dalsi rano vylevala na generatory:) )
Stejne tak je nedokonaly i maly akumulator, ktery je u ecodrive pouzit. Da se prirovnat k hlinikovemu dratku - vsichni jsme prece jako deti zkouseli kolikrat ho muzem ohnout nez se zlomi. A odtud take vime ze cim vic ho ohybame (cti nechame baterii vybit) tim mene ohybu (cyklu nabijeni) vydrzi. A cim intenzivneji s nim budem blbnout (cti stopkovat, alarmovat a svitit) tim kratsi bude jeho trvanlivost.
Obecne muzes pocitat s 10letou zivotnosti a zhruba 300 korunovou vymenou

#5 ramon

ramon

    Megazávislák

  • Member_50
  • 1 190 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž

Publikováno 17.únor.2009 - 22:30

QUOTE(smarter @ 17.2.2009 - 21:53) Zobrazit příspěvek
A odtud take vime ze cim vic ho ohybame (cti nechame baterii vybit) tim mene ohybu (cyklu nabijeni) vydrzi.
Já mám dojem že akumulátory mají raději řádné vybití a vydrží mnohem déle když je budeme řádně vybíjet a poté nabíjet, protože nabíjení málo vybitého akumulátoru se počítá tak jako tak za cyklus a tím se celková životnost podstatně zkrátí.


#6 smarter

smarter

    Učedník

  • Member_50
  • 168 příspěvků(y)

Publikováno 17.únor.2009 - 22:42

QUOTE(ramon @ 17.2.2009 - 22:30) Zobrazit příspěvek
Já mám dojem že akumulátory mají raději řádné vybití a vydrží mnohem déle když je budeme řádně vybíjet a poté nabíjet, protože nabíjení málo vybitého akumulátoru se počítá tak jako tak za cyklus a tím se celková životnost podstatně zkrátí.

Plativalo to v dobach nickelmetalhydridoveho kralovstvi(NiMH) a z teto doby pochazi toto presvedceni ktere k memu uzasu se ani po letech nedari zcela vymazat. Priklad:
J(Ja) a P(moje pritelkyne)

P: Pipa mi mobil asi dochazi baterka
J: Tak si to dej do nabijecky
P: Ja cekam az se uplne vybije pak ho nabiji
Nasleduje miniprednaska o vyhodach LiIon clanku oproti NiMH (je zvlastni ze jsme jeste porad spolu:D )

Hodne se to resilo na internetu. Vyrobci doporucuji udrzovat baterii nabitou. Konspirace kvuli ziskum? Nikoliv. Zkusil jsem monitorovat kapacitu baterie u notebooku kdy jsem pulroku pouzival baterku v rozmezi 80-100% a pak nekolik mesicu zkousel plne cykly - kapacita sla opravdu dolu.

#7 kubson

kubson

    MegaXXLzávislák

  • Member_50
  • 5 680 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:Praha

Publikováno 17.únor.2009 - 22:47

QUOTE(ramon @ 17.2.2009 - 22:30) Zobrazit příspěvek
Já mám dojem že akumulátory mají raději řádné vybití a vydrží mnohem déle když je budeme řádně vybíjet a poté nabíjet, protože nabíjení málo vybitého akumulátoru se počítá tak jako tak za cyklus a tím se celková životnost podstatně zkrátí.


tyhle v hodinkách jsou většinou lithiové, život jim zkracují hlavně zmetky ve výrobě wink.gif některé holt vydrží víc než jiné..

#8 Hellé

Hellé

    Učedník

  • Member_50
  • 148 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Žena
  • Bydlí:minutku od zastavky

Publikováno 18.únor.2009 - 08:40

mne sa vybil akumulator na Citizenoch este v zaruke..takze vymena nestala nic..je vsak pravda, ze mozno stali predtym roky na predajni...po vymene ich mam asi uz 3 roky..viac menej bez problemov....sem tam prestanu ist..to ked fut nosim dlhy rukav a svetlo nevidia jak je den dlhy crying_anim02.gif ..to ich potom strcim na 1-2 dni pod lampu..zatial to vzdy rozchodili thumbsup_anim.gif

#9 nitram

nitram

    Pokročilejší začátečník

  • Member_50
  • 61 příspěvků(y)
  • Bydlí:žilina

Publikováno 18.únor.2009 - 08:58

Mám Citizen Eco-Drive od jari 1999 a doteraz bez nutnosti výmeny akumulátora/batérie. Je síce pravda, že stopky či budík som za celú dobu použil max. 4-5-krát, ale aj tak si myslím, že je to "dobrý výkon". Hodinky, pokiaľ ich nemám na ruke mám uložene tak, aby na ciferník cez deň nepriamo !!! dopadalo slnečné svetlo a doteraz sa ani jedenkrát nestalo, že by mi akumulátor signalizoval "malú kapacitu".

#10 enicar2

enicar2

    Učedník

  • Member_50
  • 176 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:Praha
  • Fanoušek značky:Fortis, Hamilton, Omega

Publikováno 18.únor.2009 - 09:16

Děkuji moc za nárory...v řádech stovek korun se bude pohybovat výměna akumulátoru i při zachování vodotěsnosti? 10 let se mi zdá super. Hledám hodinky naprosto presné a do kterých nebudu muset sáhnot :-)

#11 cody

cody

    Diver Member

  • Member_50
  • 4 488 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž

Publikováno 18.únor.2009 - 21:01

QUOTE(enicar2 @ 18.2.2009 - 9:16) Zobrazit příspěvek
Děkuji moc za nárory...v řádech stovek korun se bude pohybovat výměna akumulátoru i při zachování vodotěsnosti? 10 let se mi zdá super. Hledám hodinky naprosto presné a do kterých nebudu muset sáhnot :-)

S vodotesnosti to nesouvisi. Jde o to, ze hodinky otevres. Je jedno jestli mechaniky kvuli serizeni presnosti nebo quartz kvuli vymene baterky. Kdyz budes chtit po operaci skutecne mit jistotu ze jsou vodotesne, musis je nechat projit zkouskou tlakem nebo podtlakem. To nejni prdel a neudelaji to vsude. Najdi si velice zasvecene prispevky clena fora PATRIK na tohle tema.

Tento příspěvek byl upraven od cody: 18.únor.2009 - 21:03

S blbcem se nehádám. Při hádce tě stáhne na svůj level a tam tě porazí svýma zkušenostma
- Dává to smysl?
- Nedobře se na to díváš Veverko...





#12 nAscA

nAscA

    DEPECHE MODE

  • Member_50
  • 3 097 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Neuvedeno
  • Bydlí:TSJEKKIA
  • Fanoušek značky:HELODERMA

Publikováno 18.únor.2009 - 21:17

Nevim jaky akumulator je v techto, ale v g-shockach je garantovano 10 let. Ten akumulator se da poridit za par $, zaplatis dost az za zkousku vodotesnosti, jak je popsano vys.

email: heloderma.gila///gmail.com

xpfsB.jpg


#13 t2

t2

    Megazávislák

  • Member_50
  • 2 978 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:občas
  • Fanoušek značky:K.A.M.

Publikováno 18.únor.2009 - 22:04

Není to trochu o ničem, tenhle systém? Casio u některých bateriových hodinek taky počítá s deseti lety. A podle mých zkušeností vydžely "sedmileté" přes dvojnásobek. od ´92 do teď . Ale uznávám že šlo o digi a nosil jsem je intezivně jen prvních pět let. Od té doby více méně odpočívají.

29 G 

G CORE
901 FOREVER !

čekatel na přijetí do klubu 300


#14 Guest_YPO®_*

Guest_YPO®_*
  • Guests

Publikováno 18.únor.2009 - 22:10

QUOTE(t2 @ 18.2.2009 - 22:04) Zobrazit příspěvek
Není to trochu o ničem, tenhle systém? Casio u některých bateriových hodinek taky počítá s deseti lety. A podle mých zkušeností vydžely "sedmileté" přes dvojnásobek. od ´92 do teď . Ale uznávám že šlo o digi a nosil jsem je intezivně jen prvních pět let. Od té doby více méně odpočívají.

je to o ničem - za 10 let jsou každé hodinky při každodenním nošení tak fajnové, že je stejně čas na nové - nějakou baterii bych fakt neřešil

#15 cody

cody

    Diver Member

  • Member_50
  • 4 488 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž

Publikováno 18.únor.2009 - 22:42

Z praktickeho hlediska je to podle me jak rikate. Jestli AKU nebo baterii je fuk.
Je to spis o tom, co je komu vic sympaticke. Me treba bere kinetic, eco-drive, baterka me nevzrusi ani u Grand Seiko..
S blbcem se nehádám. Při hádce tě stáhne na svůj level a tam tě porazí svýma zkušenostma
- Dává to smysl?
- Nedobře se na to díváš Veverko...





#16 Emil

Emil

    Pokročilejší začátečník

  • Member_50
  • 80 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:dobře

Publikováno 19.únor.2009 - 14:20

Dobry den, mam Citizen Eco Drive hodinky od roku 2000 a od te doby se menil akumulator 2x v ramci oprav. Nicmene po te, co jsem je po nakupu jinych hodinek odlozil do krabicky a tu na svetlo tak slapou jiz 3 roky dobre. Nyni je pouzivam je jiz jen jako pracovni hodinky (na dojeti), predtim kazdy den.

Zavady:

1) neco v nich drhlo, nasledkem cehoz odesel akumulatorek. Vymena akumulatoru, vycisteni, pretesneni. s testem vodotesnosti.

2) natekla do nich voda, reklamace (opravy cislo 1) neuznana, pry byla vytazena korunka. Je podotykam, ze jsem s hodinkama jezdil na lyzich ( na snehu ). Opet vycisteni, pretesneni. , test vodotesnosti. A sli do supliku.




#17 pavča

pavča

    Megazávislák

  • Member_50
  • 2 078 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:Praha

Publikováno 19.únor.2009 - 15:48

Já mám Citizen Eco-Drive od roku 1996 a chodí jako hodinky. Žádné problémy s akumulátorem, velice dobrá přesnost chodu. Jediné co zlobí je kovový tah (mám provedení hodinek i tahu v titanu) a už asi 5x se mi články tahu rozpojily, naštěstí jsem vždy hodinky nějak zachytil, takže se nic nestalo. Tak jsem začal články tahu, ze kterých osičky vyjely, jemně smačkávat kleštičkami, což není optimální, ale zatím to drží. Nejhorší to bylo poté, co jsem dostal k vánocům ultrazvukovou čističku na brýle. Napadlo mě do ní dát dosti uvnitř zanesený tah od hodinek. No vypadalo z něj neuvěřitelné množství špíny, ale pak začalo to uvolňování se článků. A pak že špína škodí. Neškodí ale pomáhá!

#18 gold1

gold1

    Začátečník

  • Members
  • 10 příspěvků(y)

Publikováno 21.leden.2010 - 12:31

Mam citizen ecodrive od roku 2002 a baterii mi menili pred cca 4 lety preventivne,kdyz byly hodinky na pretesneni,protoze se do nich dostala voda.Cena vcetne toho pretesneni a tlakove zkousky cca 400kc.

Tento příspěvek byl upraven od gold1: 21.leden.2010 - 12:32


#19 peter_s

peter_s

    Učedník

  • Member_50
  • 169 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Fanoušek značky:Ulysse Nardin, Rolex, Omega

Publikováno 22.leden.2010 - 00:40

Ja mam Citizen Eco-Drive Monoblock titan so zlatym prevedenim od roku 1998 a uz akumulatoru zacina dochadzat dych. Teraz v zime (malo svetla a chlad) lapsnu a musia ist pod lampu. Stale vyzeraju krasne tah je mierne vytahany a na sklicku jemne skrabance. Aj ked prave kupujem Citizen Pro-Master opat titan, na tychto dam vymenit akumulator a budu sluzit dalej na striedacku.

#20 DavidC3

DavidC3

    Kandidát závislosti

  • Member_50
  • 264 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:Zlín
  • Fanoušek značky:Hodinky... SOU Polná

Publikováno 22.leden.2010 - 07:55

Většinou se mění po 8 až 10 letech.. cena s výměnou a vodotěsností 800-1000,-

Čas jsou prý peníze... ale já chci jen zdraví :-)
--------------------------------------------------------
Junkers chronograph 3133 kalibr Pojlot /// Zeppelin 7680 /// Wenger Seaforce 200M /// SEIKO SRPA01K1 /// Olympia Milenium  Swiss  ETA 2824