Přejít na obsah


Fotka

Citizen Eco-Drive


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
126 odpovědí na toto téma

#21 klaucz

klaucz

    Kandidát závislosti

  • Member_50
  • 380 příspěvků(y)

Publikováno 23.leden.2010 - 12:06

QUOTE(peter_s @ 22.1.2010 - 0:40) Zobrazit příspěvek
Ja mam Citizen Eco-Drive Monoblock titan so zlatym prevedenim od roku 1998 a uz akumulatoru zacina dochadzat dych. Teraz v zime (malo svetla a chlad) lapsnu a musia ist pod lampu. Stale vyzeraju krasne tah je mierne vytahany a na sklicku jemne skrabance. Aj ked prave kupujem Citizen Pro-Master opat titan, na tychto dam vymenit akumulator a budu sluzit dalej na striedacku.


Možná to nabíjení pod lampou není nejlepší řešení. Dle návodu hodinky na plnou kapacitu pod lampou nenabiješ. Na plnou kapacitu se baterka dostane jen na venkovním světle.

#22 peter_s

peter_s

    Učedník

  • Member_50
  • 169 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Fanoušek značky:Ulysse Nardin, Rolex, Omega

Publikováno 23.leden.2010 - 20:29

Ja ich budem mat 12 rokov+nieco predajca. Aku uz malo byt davno vymenene. Podla navodu (nevidel som ho roky) mam dojem, ze ich nabije aj umele svetlo, mozno nie na 100%, ale pomoze. No kazdopadne tam treba dat novy akumulator.

#23 pavča

pavča

    Megazávislák

  • Member_50
  • 2 078 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:Praha

Publikováno 23.únor.2011 - 22:11

Tak mi to nedá sem nenapsat další příspěvek ohledně životnosti akumulátoru v hodinkách CITIZEN Eco-Drive. Jak jsem psal před dvěma roky, hodinky mám od roku 1996, to je teď cca 15 let a akumulátor se drží v kondici zcela perfektně. Hodinky leží prakticky stále na skříňce cca 2 m od okna, světla tam až tak moc není a přesto to bohatě stačí na dobíjení. Hodinky jdou (inu quartz) velmi přesně, nařizuji je jen se změnou letního-zimního času a to je odchylka pár sekund. Tak si myslím, že kdo má pochybnosti o životnosti akumulátoru a o vysokých nákladech s častou výměnou akumulátoru spojených, že se zase až tak moc nemusí bát.

Tento příspěvek byl upraven od pavča: 23.únor.2011 - 22:12


#24 Dantechno

Dantechno

    Vycucjogurt od vedle

  • Member_50
  • 8 987 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:Ano
  • Fanoušek značky:Přikázaný směr jízdy

Publikováno 24.únor.2011 - 07:50

Diky pavco za zkusenosti. Zda se , ze s tou spatnou zivotnosti toho zdroje to nebude tak horke.

    Seiko.jpg    28m2q6q.jpg    244egw6.jpg      https://www.instagram.com/jelenihlen/


#25 Jenes

Jenes

    Začátečník

  • Members
  • 14 příspěvků(y)

Publikováno 24.únor.2011 - 09:51

Ja mám svoje citizeny JY 0000 53 E - 3,5 roka a teraz v zime mi ukazovateľ nabitia klesol o jedno políčko. Ale podľa členov fóra sa to v lete dobije. Tak uvidíme.

#26 pavča

pavča

    Megazávislák

  • Member_50
  • 2 078 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:Praha

Publikováno 24.únor.2011 - 10:06

Ja mám svoje citizeny JY 0000 53 E - 3,5 roka a teraz v zime mi ukazovateľ nabitia klesol o jedno políčko. Ale podľa členov fóra sa to v lete dobije. Tak uvidíme.

Já u těch mých starých žádný ukazatel nabití nemám, ale pokud by to bylo s dobitím špatné, tak začne sekundová ručka skákat po 2 sekundách a v případě kritického stavu po 5 sekundách. Zatím šlape jak má, to je po 1 sekundě, takže je to zřejmě s rezervou chodu při slabém nabíjení i po 15 letech OK.

#27 Dantechno

Dantechno

    Vycucjogurt od vedle

  • Member_50
  • 8 987 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:Ano
  • Fanoušek značky:Přikázaný směr jízdy

Publikováno 24.únor.2011 - 10:12

Na wiki se pise, ze laboratorni testy ukazaly po 20 letech stale 80% vykon ulozne kapacity baterie systemu Eco-Drive. Baterie je typu Li-ion.

    Seiko.jpg    28m2q6q.jpg    244egw6.jpg      https://www.instagram.com/jelenihlen/


#28 pavča

pavča

    Megazávislák

  • Member_50
  • 2 078 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:Praha

Publikováno 24.únor.2011 - 10:26

Na wiki se pise, ze laboratorni testy ukazaly po 20 letech stale 80% vykon ulozne kapacity baterie systemu Eco-Drive. Baterie je typu Li-ion.

Tak to je hodně dobré, myslím, že reklamní slogan nelhal, tvrdili v něm kdysi, že problém s výměnami baterií je systémem Eco-Drive odstraněn a že napájení hodinek je do konce života vyřešeno. No jistě myšleno do konce života hodinek a to asi odpovídá, u těchto typů hodinek se, až na vyjímky, zřejmě neočekává užívání delší než nějakých 20 roků.

#29 Jenes

Jenes

    Začátečník

  • Members
  • 14 příspěvků(y)

Publikováno 6.březen.2011 - 10:09

Včera bolo pekne slnečno tak som hodinky dal na slnko a asi za jednu hodinku sa nabili.

#30 natadel

natadel

    Začátečník

  • Members
  • 26 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž

Publikováno 6.březen.2011 - 11:01

Když mi dorazily AV0020-55H tak byly nabité těsně pod políčko maxima. Někde jsem se tu dočetl, že nabití trvá i 14 dnů. Asi po 5 dnech jsem stál venku na sluníčku a povídal si s kámošem s rukama v kapsách tak, že na ně svítilo sluníčko. Za tuhle chvíli naběhla rafička do políčka FULL a je tam stále. Moc holky nepotřebovaly. Maximální spokojenost s firmpu i modelem. :notworthy:

#31 SvoP43

SvoP43

    Začátečník

  • Members
  • 36 příspěvků(y)

Publikováno 24.únor.2012 - 18:34

Dobrý den,
přispěji také svou zkušeností. V roce 1998 jsem koupil Citizen Eco-Drive, konkrétně typ 0870-H15390 HSG Citizen ...... water resist 100 GN-4W-S. Byl to takový střední typ, cena cca 8.000 Kč.
Během letošní zimy jsem si nevšiml indikace vybitého akumulátoru (vteřinovka se zastaví na 2) a hodinky se zastavily úplně. Bylo pořád ošklivo, tak jsem je položil na stůj pod pracovní lampu. Po cca 6-ti hodinách se rozeběhly, vteřinovka ale signalizovala nedostatečné nabití. Když vysvitlo slunce, tak se za oknem nabily během hodiny.
Protože jsem někde četl, že životnost akumulátoru je asi 15 let, tak jsem zavolal do servisu oficiálního dovozce ( www.goldtime.cz ) s dotazem na cenu výměny akumulátoru. Bohužel jsem se dozvěděl, že k mému typu už nemají náhradní díly. Trochu mě to překvapilo, myslel jsem si, že akumulátory jsou společné pro více typů hodinek. Takže toto bylo nemilé překvapení.
Pozitivní zkušeností je, že celých těch 14 let hodinky každý den tahám, nijak se o ně nestarám a za celou dobu nebyly v servisu. Už jdou trochu hůře stiknout tlačítka, nastavuji je jen při změně času, chyba za půl roku ve vteřinách. Za celou tu dobu, kromě letošní zimy se nezastavily. Připádá mě, že ručičky už mají vůli, nejdou plynule ale trhavě.
Přemýšlel jsem, zda se nemám podívat po nějakých nových hodinkách. Mým hlavním požadavkem je aby nevyžadovaly žádnou údržbu nebo výměny baterií. Uvažoval jsem také o mechanických automatech. Ale zde na fóru jsem četl, že i strojky ETA by se měly nechat po několika letech dát vyčistit, že časem tuhne olej. Před rokem 1980 jsem měl léta Primky a ty jsem čistit nedával.
Zatím to vypadá tak, že počkám, jak dlouho Eco-Drive vydrží. Pokud to bude 20 let bez jakékoliv údržby, tak mě to stačí a koupím si zase Eco-Drive. Jinak začnu přemýšlet co jiného.
Doufám, že jsem laskavé čtenáře neotrávil upovídaností a zdravím.

#32 martin.L

martin.L

    Kandidát závislosti

  • Member_50
  • 281 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:Slovakia

Publikováno 25.únor.2012 - 01:03

Dobrý den,
přispěji také svou zkušeností. V roce 1998 jsem koupil Citizen Eco-Drive, konkrétně typ 0870-H15390 HSG Citizen ...... water resist 100 GN-4W-S. Byl to takový střední typ, cena cca 8.000 Kč.
Během letošní zimy jsem si nevšiml indikace vybitého akumulátoru (vteřinovka se zastaví na 2) a hodinky se zastavily úplně. Bylo pořád ošklivo, tak jsem je položil na stůj pod pracovní lampu. Po cca 6-ti hodinách se rozeběhly, vteřinovka ale signalizovala nedostatečné nabití. Když vysvitlo slunce, tak se za oknem nabily během hodiny.
Protože jsem někde četl, že životnost akumulátoru je asi 15 let, tak jsem zavolal do servisu oficiálního dovozce ( www.goldtime.cz ) s dotazem na cenu výměny akumulátoru. Bohužel jsem se dozvěděl, že k mému typu už nemají náhradní díly. Trochu mě to překvapilo, myslel jsem si, že akumulátory jsou společné pro více typů hodinek. Takže toto bylo nemilé překvapení.
Pozitivní zkušeností je, že celých těch 14 let hodinky každý den tahám, nijak se o ně nestarám a za celou dobu nebyly v servisu. Už jdou trochu hůře stiknout tlačítka, nastavuji je jen při změně času, chyba za půl roku ve vteřinách. Za celou tu dobu, kromě letošní zimy se nezastavily. Připádá mě, že ručičky už mají vůli, nejdou plynule ale trhavě.
Přemýšlel jsem, zda se nemám podívat po nějakých nových hodinkách. Mým hlavním požadavkem je aby nevyžadovaly žádnou údržbu nebo výměny baterií. Uvažoval jsem také o mechanických automatech. Ale zde na fóru jsem četl, že i strojky ETA by se měly nechat po několika letech dát vyčistit, že časem tuhne olej. Před rokem 1980 jsem měl léta Primky a ty jsem čistit nedával.
Zatím to vypadá tak, že počkám, jak dlouho Eco-Drive vydrží. Pokud to bude 20 let bez jakékoliv údržby, tak mě to stačí a koupím si zase Eco-Drive. Jinak začnu přemýšlet co jiného.
Doufám, že jsem laskavé čtenáře neotrávil upovídaností a zdravím.

Myslim si, že mechanicke hodinky su o inom, ako o tom, či im treba udržbu/alebo nie...su to proste "hodinky"...s H.

Môj nazor..a pocit z mechanickych hodiniek..

#33 Guest_Kamil_*

Guest_Kamil_*
  • Guests

Publikováno 25.únor.2012 - 02:08

Mým hlavním požadavkem je aby nevyžadovaly žádnou údržbu nebo výměny baterií. Uvažoval jsem také o mechanických automatech.

Zkus se podívat po Seiko Kinetic.

#34 FoxTrader

FoxTrader

    Učedník

  • Member_50
  • 130 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:Praha
  • Fanoušek značky:diving

Publikováno 25.únor.2012 - 13:24

Přidám se do kolektivu odpovědí. Eco-Drive hodinky od r.97, a šly bez výměny baterie v pohodě do r.2010, kdy jsem začal nosit automaty. Citizeny jsem hodil do krabice, za 3t vybral, a už je nerozchodil. Akumulátor se bez světla vybyl do mrtě.. Tkže jednoduchý závěr, životnost akumulátoru značně závisí od režimu nabíjení.. Ale to už tady bylo spomenuto. Krabičky do koše! :smoke:

#35 pionyr

pionyr

    Učedník

  • Member_50
  • 128 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:Praha

Publikováno 27.únor.2012 - 10:33

Tak jsem myslel, že Eco-Drive je bezudržbovej systém. Alespoň to tak prodejci inzerujou (konec výměny baterií).
Jestli jsem to dobře pochopil, tak jsou to jen quartzky s delší životností baterie.
To ale paradoxně muže být na škodu. Myslim, že když budu měnit baterii co tři roky, tak bude dobře k sehnání v každém hodinářství. Naproti tomu, pokud se mi hodinky zastaví za 15 let. tak při mém štěstí hodinář zjistí, že je baterie atypická a už se několik let nevyrábí.

Tento příspěvek byl upraven od pionyr: 27.únor.2012 - 10:35


#36 StanoBare

StanoBare

    Megazávislák

  • Member_50
  • 2 686 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž

Publikováno 27.únor.2012 - 11:45

15 rokov je dlhá doba, myslíš, že ich ešte budeš mať na ruke? :) Dovtedy ťa zaujme iný model, ani nebudeš riešiť "čo keby ak", vyberieš si nový model trebárs aj v rade EcoDrive a frčíš odznova. Takže servisným úkonom bude akurát /kontrola/zmena tesnenia, ak ich ťaháš aj do vody.
edit: skrátenie textu

Tento příspěvek byl upraven od StanoBare: 27.únor.2012 - 11:53


#37 RadekCX

RadekCX

    Učedník

  • Member_50
  • 102 příspěvků(y)

Publikováno 27.únor.2012 - 12:14

Tak mi to nedá sem nenapsat další příspěvek ohledně životnosti akumulátoru v hodinkách CITIZEN Eco-Drive. Jak jsem psal před dvěma roky, hodinky mám od roku 1996, to je teď cca 15 let a akumulátor se drží v kondici zcela perfektně. Hodinky leží prakticky stále na skříňce cca 2 m od okna, světla tam až tak moc není a přesto to bohatě stačí na dobíjení. Hodinky jdou (inu quartz) velmi přesně, nařizuji je jen se změnou letního-zimního času a to je odchylka pár sekund. Tak si myslím, že kdo má pochybnosti o životnosti akumulátoru a o vysokých nákladech s častou výměnou akumulátoru spojených, že se zase až tak moc nemusí bát.


pod to se muzu podepsat - stejne stare Eco-drive - celou dobu na ruce - stejna zkusenost s presnosti

ted jsou odlocene na policce u okna a stale jdou

dival jsem se a nahradni akumulator je k sehnani - v Anglii objednatelnej okamzite skladem asi za 400Kc

#38 RadekCX

RadekCX

    Učedník

  • Member_50
  • 102 příspěvků(y)

Publikováno 27.únor.2012 - 12:17

Hodne se to resilo na internetu. Vyrobci doporucuji udrzovat baterii nabitou. Konspirace kvuli ziskum? Nikoliv. Zkusil jsem monitorovat kapacitu baterie u notebooku kdy jsem pulroku pouzival baterku v rozmezi 80-100% a pak nekolik mesicu zkousel plne cykly - kapacita sla opravdu dolu.


u vetsiny baterii plati to, ze jim zkracuje zivotnost kazdy extrem - tedy neni vhodne je skladovat bud plne nabite a nebo uplne vybite

tzv. castecne cykly jsoyu slozitejsi zalezitost - neda se to obecne rict - zalezi na podminkach

#39 pionyr

pionyr

    Učedník

  • Member_50
  • 128 příspěvků(y)
  • Pohlaví:Muž
  • Bydlí:Praha

Publikováno 29.únor.2012 - 11:57

15 rokov je dlhá doba, myslíš, že ich ešte budeš mať na ruke? :)


Mňo myslim že 15 let není na hodinky až zas tak dlouhá doba. Muj táta nosil Primky diplomaty nejmíň 30 let. Kdyby je máma nevyhodila do smetí (zdály se jí hodně poškrábaný), tak jsem je mohl nosit ještě já.

Timex jsem nosil 10 let. Tahal bych je dál, ale dosloužil strojek. Chtěl bych něco, co fakt vydrží.

#40 klaucz

klaucz

    Kandidát závislosti

  • Member_50
  • 380 příspěvků(y)

Publikováno 12.březen.2012 - 11:28

V návodu je jasně napsáno, že hodinky se mají udržovat v nabitém stavu. Pokud je někdo nechá vybít někde v krabici,tak se nemůže divit. Pokud hodinky nenosím, tak snad není takový problém je 3x do roka dát na pár hodin na sluníčko. V návodu se také doporučuje dát hodinky během zimy 2x na sluníčko nabít. Navíc pokud po 20 letech klesne kapacita akumulátoru o 20%, tak se nic neděje. Rezerva chodu je tak velká, že menší kapacita akumulátoru se v praxi v podstatě neprojeví. Navíc Citizen má u vyšších modelů funkci úspory energie, kdy se hodinky bez světla zastaví a rezerva chodu je v tomto módu několik let.

Tento příspěvek byl upraven od klaucz: 12.březen.2012 - 11:29