Přejít na obsah

výměna hřídele setrvačky


Doporučené příspěvky

Mohl bych se Mechana zeptat, jak nejlip popustit hridel - jaky postup se nejvice osvedcil [aby se treba neposkodil venec setrvacky]?

Jsou na to všeliké bazmeky ale mě vyhovuje položit setrvačku mezi smyčku trafopájky. Tak aby se věnec nedotýkal. Přijde mi to nejrychlejší, nejpohodlnější a dobře regulovatelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 46
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Hele, to záleží na tom, kterou bys chtěl. Břity jsou z mosazi nebo ocele nebo rubínu nebo achátu. Tak třeba tu nejhorší zadarmo (protože BFG by jí totiž vyrobil jako prd) a tu nejlepší za tři tisíce. Teď nemám kdy to fotit.

 

Vzhledem k tvé dobré pověsti,věřím,že nabízíš špičkovou kvalitu.Beru tu nejlepší za tři tisíce.Kam mám poslat zlaťáčky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Jen pro doplnění tématu to vyvážení,které se provádí za účelem minimalizace rozdílných přesností chodu ve svislých polohách.

 

Vážky se pomocí stavěcích nožek a vodováhy ustaví do vodorovna.

 

post-2877-1255803898.jpg

 

Setrvačka bez vlásku se položí na břity válcovou plochou svých čepů.

 

post-2877-1255804225.jpg

 

Setrvačku několikrát pomalu roztočit,třeba opatrným fouknutím z balónku a sledovat,kde se zastaví.Pokud se vžy zastaví v jedné pozici,je nevyvážená.Odstraní se přidáním hmoty na horní straně nebo odebráním na spodní straně.Lze to provést několika způsoby:u setrvaček se šroubky podkládáním podložek pod hlavičky,spilováním nebo odvrtáním hlaviček,u hladkých setrvačníků odvrtáním ze spodní strany,ať to nejde vidět.

Pokud víte o nějakém dalším způsobu,tak mě prosím doplňte.

 

post-2877-1255805674.jpg

 

V tomhle případě jsem použil odvrtání hlaviček vrtákem 0,2mm.

 

post-2877-1255805920.jpg

post-2877-1255806394.jpg

 

Až se docílí toho,že se bude na vážkách zastavovat pokaždé v jiné pozici,bude vyvážená.

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,samozřejmě,neprovedl jsem statické vyvážení na tzv.vážkách.Bohužel je nevlastním a stojí asi 300 éček,takže si musím zatím poradit bez nich.

post-2877-1237277589.jpg

v__ky.bmp

 

No a teď se nechám podat.Opravdu nevím co jsem ještě vynechal,snad naleš*** čepy?Rád se nechám poučit a předem děkuji za odpověď.

 

Zatím ještě 300 nééééééé :whistling:

http://im.aukro.cz/item766951862_hodinarsk...ka_bergeon.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě bych snad doplnil "vykulhání". Souvisí to s tím co už psal alt, totiž že nasazení vlásku nemusí být úplně dobře. Jak jen bych to jednoduše napsal... Pokud bude vlásek pootočený, nebude setrvačka v klidové poloze mířit popudným kamenem na střed vidličky kotvy. Prostě bude pootočená a při chodu se bude kývat víc na jednu stranu. U větších strojů je to krásně poznat sluchem. Místo pravidelného tiktiktiktiktiktik to kulhá, dělá to tiktik-tiktik-tiktik-tiktik což má samozřejmě vliv na chod stroje. Proto se musí poloha popudného kamenu skontrolovat a případně pootočit vláskem na hřídelce. Některé stroje jsou na to zařízené, mají pohyblivě upevněný vnější konec vlásku na můstku setrvačky. Vlastně je to jakoby druhá regulační ručka ve které je uchycen špalík vlásku.

p.s. kéžby jsme měli takovou fotodokumentaci v učení! Co nebylo v učebnicích to nám nikdo nevysvětlil, mistři byli odchovaní budíkovou Chronotechnou a na dílně se furt dokola čistilo pár kousků šrotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hoši ja sa casto stretavam aj u dost kvalitnych znaciek s tym ze: u hodin s manualnym natahovanim (len cez korunku - u automatoch som si toho nevsimol), no tak presnost sa zhorsuje tym viac cim su menej natiahnute.. napr. pri udrziavani power reserve indigatoru v druhej hornej polovici mi hodiny idu presne = +/-1 sec za 24h, avsak ak su v poslednej stvrtine indikatoru ukazovania natiahnutia(proste natiahnute len trochu) tak zvyknu urobit aj -6 sec... toto mi robia prakticky vsetky troje hodinky s manualnym natahovanim..

v com to je?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě bych snad doplnil "vykulhání". Souvisí to s tím co už psal alt, totiž že nasazení vlásku nemusí být úplně dobře. Jak jen bych to jednoduše napsal... Pokud bude vlásek pootočený, nebude setrvačka v klidové poloze mířit popudným kamenem na střed vidličky kotvy. Prostě bude pootočená a při chodu se bude kývat víc na jednu stranu. U větších strojů je to krásně poznat sluchem. Místo pravidelného tiktiktiktiktiktik to kulhá, dělá to tiktik-tiktik-tiktik-tiktik což má samozřejmě vliv na chod stroje. Proto se musí poloha popudného kamenu skontrolovat a případně pootočit vláskem na hřídelce. Některé stroje jsou na to zařízené, mají pohyblivě upevněný vnější konec vlásku na můstku setrvačky. Vlastně je to jakoby druhá regulační ručka ve které je uchycen špalík vlásku.

p.s. kéžby jsme měli takovou fotodokumentaci v učení! Co nebylo v učebnicích to nám nikdo nevysvětlil, mistři byli odchovaní budíkovou Chronotechnou a na dílně se furt dokola čistilo pár kousků šrotu.

No jo, ale mě dělají tiktaktiktak, (asi špatná výstupní paleta) :lol:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hoši ja sa casto stretavam aj u dost kvalitnych znaciek s tym ze: u hodin s manualnym natahovanim (len cez korunku - u automatoch som si toho nevsimol), no tak presnost sa zhorsuje tym viac cim su menej natiahnute.. napr. pri udrziavani power reserve indigatoru v druhej hornej polovici mi hodiny idu presne = +/-1 sec za 24h, avsak ak su v poslednej stvrtine indikatoru ukazovania natiahnutia(proste natiahnute len trochu) tak zvyknu urobit aj -6 sec... toto mi robia prakticky vsetky troje hodinky s manualnym natahovanim..

v com to je?

to je celkem jednoduché, může za to síla pera. Pero málo natažené vyvíjí malou hnací sílu. Sice se konstruktéři snaží vliv hnací síly omezit ale to jde jen v určitém rozsahu. Proto se doporučuje natahovat pravidelně aby se ten vliv omezil a taky na indikátorech rezervy bývá poslední část zvýrazněná že jako tam už to není dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě bych snad doplnil "vykulhání". Souvisí to s tím co už psal alt, totiž že nasazení vlásku nemusí být úplně dobře. Jak jen bych to jednoduše napsal... Pokud bude vlásek pootočený, nebude setrvačka v klidové poloze mířit popudným kamenem na střed vidličky kotvy. Prostě bude pootočená a při chodu se bude kývat víc na jednu stranu. U větších strojů je to krásně poznat sluchem. Místo pravidelného tiktiktiktiktiktik to kulhá, dělá to tiktik-tiktik-tiktik-tiktik což má samozřejmě vliv na chod stroje. Proto se musí poloha popudného kamenu skontrolovat a případně pootočit vláskem na hřídelce. Některé stroje jsou na to zařízené, mají pohyblivě upevněný vnější konec vlásku na můstku setrvačky. Vlastně je to jakoby druhá regulační ručka ve které je uchycen špalík vlásku.

p.s. kéžby jsme měli takovou fotodokumentaci v učení! Co nebylo v učebnicích to nám nikdo nevysvětlil, mistři byli odchovaní budíkovou Chronotechnou a na dílně se furt dokola čistilo pár kousků šrotu.

Tak co s Vámi, chlapče? No, nepotěšil jste mne, ani já Vás nepotěším. :sad01_anim:

O seřízení kroku (všeobecně ) je zmínka už v prvním ročníku školy - tam jsme se učili a nespali. :sleeping_03anim: Praxe se získavala hlavně v podniku u hodinářu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hřídel se mění v případě ulomení,ohnutí čepu,poškození rzí,vydření.Pokud máme náhradní.Jsou ovšem mezi náma frajeři,kteří ji umí vyrobit i s trumpetkama,zakalit,popustit a vyleš*** čepy. :smoke:

 

Jako dobrou věc uvádím níže na fotkách stopky,jenž si s sebou nosí nedůležitější náhradní díly jako setrvačku,pružinky,desku s krycím kamenem atd.Nevím jestli to kdysi bývalo zvykem nebo je to nějaká vyjímka.Bylo by to skvělé,kdyby v hodinkách byly ukryté nejdůležitější náhradní součástky.Hodinářům by to ušetřilo hodně nervů.

 

post-2877-1256069600.jpg

 

post-2877-1256069687.jpg

 

post-2877-1256069723.jpg

 

post-2877-1256069771.jpg

 

post-2877-1256069847.jpg

Upraveno uživatelem haslermetra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako dobrou věc uvádím níže na fotkách stopky,jenž si s sebou nosí nedůležitější náhradní díly jako setrvačku,pružinky,desku s krycím kamenem atd.Nevím jestli to kdysi bývalo zvykem nebo je to nějaká vyjímka.Bylo by to skvělé,kdyby v hodinkách byly ukryté nejdůležitější náhradní součástky.Hodinářům by to ušetřilo hodně nervů.

 

To teda fakt čumím. Dobrý nápad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky překvapeně koukám.

 

A zdá se, že tady na těch je ta tajná schránka taky: http://www.aukro.cz/item788382145_stere_st...av_raritka.html

 

Je to stejný výrobce Excelsior Park,možná je to specialita pouze této firmy.

 

post-2877-1256108655.jpg

 

Upraveno uživatelem haslermetra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Po letech...

Hřídel se mění v případě ulomení,ohnutí čepu,poškození rzí,vydření.Pokud máme náhradní.Jsou ovšem mezi náma frajeři,kteří ji umí vyrobit i s trumpetkama,zakalit,popustit a vyleš*** čepy. <img src="http://forum.chronomag.cz/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smoke.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":smoke:" border="0" alt="smoke.gif" />

 

Jak moc je to drahej špás nechat si tu hřídel vyrobit? Potřeboval bych jednu do stroje AS1130 a pochybuji, že se někomu bude válet doma náhradní.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...