Přejít na obsah

něco málo z vojenské techniky


ferrycz

Doporučené příspěvky

když hodinky od vojáků , tak i ty co jsou součástí vojenské techniky, MIG 21 a TANK. A samozřejmě plnně funkční a relativně přesné :thumbsup_anim:

tak upravena velikost doufám že se budou líbit. Ještě malý dotaz, dělalo se v naší technice ještě nějaké hodiny do kokpitu či na palubku pozemních vozidel? Osobně jsem nic neviděl, tedy myslím mechanického. díky

post-5204-1254808761.jpg

post-5204-1254808771.jpg

post-5204-1254808780.jpg

post-5204-1254808790.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 4 týdnech...
  • po měsíci...

Tyhle konkrétní Wakmanny (tři kousky) jsem viděl v Dassault Falcon-20

(letadel jsem už viděl mraky, ale tyhle hodiny až teď poprvé, takže ač rád, tak informací nemohu sloužit)

 

post-2711-1261261164.jpg

post-2711-1261261248.jpg

post-2711-1261261269.jpg

 

 

Ale o těch čínských potvorách nemám žádné informace (vyjma jejich mizerné kvality - potkal jsem kousek, který suverénně dělal +1.5 hodiny/24 hodin...), zatím jsem se s nimi setkal pouze na F-7P, některých F-7PG a HAMC Y-12 (vis spodní foto - odkaz jsem nenašel) ==> všechno čínská produkce.

 

post-2711-1261264053.jpg

post-2711-1261263954.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...
Tak mám další úlovek - tentokrát od firmy Air Precision, tyhle konkrétní jsou focené na Gazelle SA-342 B)

Docela by mne zajímalo jak se vypořádaji hodinky u vrtulníku s vibracemi, např. během vzletu.

Když vidíš třebas takového robinsona, tak čekáš smrtící a drtivej náraz nejtu kterej se urval z ocasu.

Nechápu že přístroje vůbec zůstanou v palubní desce, a vário nejspíš neví jestlí má ukazovat dvacet metrů nahoru, nebo dolu.

Hodinky asi v mixeru dostávají dost zabrat co ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela by mne zajímalo jak se vypořádaji hodinky u vrtulníku s vibracemi, např. během vzletu.

Když vidíš třebas takového robinsona, tak čekáš smrtící a drtivej náraz nejtu kterej se urval z ocasu.

Nechápu že přístroje vůbec zůstanou v palubní desce, a vário nejspíš neví jestlí má ukazovat dvacet metrů nahoru, nebo dolu.

Hodinky asi v mixeru dostávají dost zabrat co ?

Ručičky přístrojů by měly být vyvážené (případně mají tlumení vibrací), takže by měly ukazovat to, co mají ukazovat, bez ohledu na vibrace.

Celá palubní deska sedí na silentblokách, které měly by to nejhorší utlumit.

Robinson je kapitola sama o sobě, ale už jsem viděl horší věci B)

 

Hodinky v mixéru asi opravdu dostávají hodně zabrat, protože tyto konkrétní už byly nefunkční :D (ale nedozvěděl jsem se jak dlouho už nefungují, mimochodem - jsou z roku 1982)

Nicméně na to, aby takovéto hodiny dostali atest pro použití v letectví, tak musí výrobce prokázat jejich odolnost a spolehlivost nejenom proti vibracím a podmínky pro získání takového certifikátu jsou poměrně přísné (a armádní akceptace má většinou podmínky ještě přísnější), takže žádný šunt by to být neměl - ostatně, když se podíváš na ceny mechanických leteckých hodin (nových), tak to opravdu není nic laciného...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ručičky přístrojů by měly být vyvážené (případně mají tlumení vibrací), takže by měly ukazovat to, co mají ukazovat, bez ohledu na vibrace.

Celá palubní deska sedí na silentblokách, které měly by to nejhorší utlumit.

Robinson je kapitola sama o sobě, ale už jsem viděl horší věci B)

 

Hodinky v mixéru asi opravdu dostávají hodně zabrat, protože tyto konkrétní už byly nefunkční :D (ale nedozvěděl jsem se jak dlouho už nefungují, mimochodem - jsou z roku 1982)

Nicméně na to, aby takovéto hodiny dostali atest pro použití v letectví, tak musí výrobce prokázat jejich odolnost a spolehlivost nejenom proti vibracím a podmínky pro získání takového certifikátu jsou poměrně přísné (a armádní akceptace má většinou podmínky ještě přísnější), takže žádný šunt by to být neměl - ostatně, když se podíváš na ceny mechanických leteckých hodin (nových), tak to opravdu není nic laciného...

 

no v éru jde o to že ukazovadlo času musí přežít nějaká ta géčka když lítáš kotrmecle, mixer to je jiná kapitola----šmarjá dyk v tom si musí pan letec před nahozenim vyndat oční protézy, páč hrozí že panenka opustí oční bulvu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

Předmět: Ruské letecké palubní hodiny AČS-1, AČS-1M a AČS-1MN

 

Komu: všichni

 

Tento příspěvek píši hlavně pro pořádek a zajištění maximálního komfortu čtenáře, který se v tomto vlákně nasáklém leteckým benzínem a petrolejem propracoval až sem. :sweatdrop:

 

Speciál o ruských (resp. sovětských) leteckých palubních hodinách řady AČS-1 , včetně několika fotek z ?hangáru", se postupně rozvinul v tomto diskusním vlákně a také v mém blogovém článku o hodinách AČS-1, AČS-1M a AČS-1MN

 

Anotace pro fulltextové vyhledávání: Tento příspěvek je věnován sovětským (respektive ruským) leteckým palubním hodinám řady AČS-1, která zahrnuje modely AČS-1, AČS-1M a AČS-1MN (v azbuce АЧС-1, АЧС-1М, АЧС-1МН a v anglické transkripci AChS-1, AChS-1M, AChS-1MN).

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, tyhle uz zname. Nevis o nejakych jinych budicich?

 

Dneska jsem koupil dvoje palubní hodiny, jedny jsou stejné jako v prvním příspěvku ty tankové pětidenní, ale druhé jsem nikde na fóru nenašel (jsou na fotce) víte někdo z čeho jsou? Značení na ciferníku je 127-čs (rusky, nebo 4C), 69827 a bílé B, na bocích není nic a vzadu je 2 v trojůhelníku. Zatím jsou ve stavu, jak jsem koupil, ale chystám se je vyčistit :crying_anim02: .

 

post-11054-1271434419.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...