Martz Odesláno 25. ledna 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. ledna 2011 V manuálu ke svým novým hoďkám s 6R15 jsem se dočetl, že by se měl nátah udržovat pravidelně na stejnou úroveň, že se tím docílí nejvyšší přesnosti. Zajímalo by mě, jak u automatu s manuálním nátahem s ochranou proti přetažení poznat, že jsou plně natažené? U nějakých omeg jsem se dočetl, že tam při pokusu o natažení při plném nátahu cvaká nějaká pojistka, ale u Seik jsem si toho nevšiml. Zatím je zkouším natahovat každý den večer a dávám tomu 50 otáček korunkou. Nevíte někdo? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Carllos Odesláno 25. ledna 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. ledna 2011 V manuálu ke svým novým hoďkám s 6R15 jsem se dočetl, že by se měl nátah udržovat pravidelně na stejnou úroveň, že se tím docílí nejvyšší přesnosti. Zajímalo by mě, jak u automatu s manuálním nátahem s ochranou proti přetažení poznat, že jsou plně natažené? U nějakých omeg jsem se dočetl, že tam při pokusu o natažení při plném nátahu cvaká nějaká pojistka, ale u Seik jsem si toho nevšiml. Zatím je zkouším natahovat každý den večer a dávám tomu 50 otáček korunkou. Nevíte někdo? Tak to by mě taky zajímalo,mám v Seikách stejný kalibr:smile_anim: Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Jan M Odesláno 27. ledna 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. ledna 2011 (upraveno) Řeším to samé. U Longines s ETA strojkem to vždycky cvakne jak tam přeskakuje nějaká ta pojistka.U 6R15 Seiko tam nic necvaklo ani když jsem točil korunkou snad 100 krát. Zajímavé také je, že u Longines nedoporučují v manuálu příliš natahovat ručně kvůli opotřebení jakýchsi součástek, ale u Seika o tom nic není.Že by byl 6R15 na ruční nátah lépe stavěný? Poradí nějaký znalec..? edit: pravopis Upraveno 27. ledna 2011 uživatelem Jan M Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
onney Odesláno 27. ledna 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. ledna 2011 mám stejný kalibr. Tohle mě také zajímá. Najde se někdo, kdo o tom něco ví? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mischa Odesláno 27. ledna 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. ledna 2011 Ve všech automatech je vnější konec péra v pérovníku uchycen na tzv. kluzné spojce. Tu tvoří kus péra, silnějšího, než je to hnací. V pérovníku není nijak napevno uchyceno, drží svou pozici pouze silou tření, vytvořeným právě napružením tohoto kusu v pérovníku. Když se péro ať při manuálním, či automatickém nátahu natáhne úplně, začne tahat i za tu kluznou spojku, i přes její výraznější odpor se snaží natočit ji ke středu pérovníku. Protože kluzná spojka tímto tahem přijde o část své třecí plochy, proklouzne a v pérovníku se o kus protočí, čímž péro částečně povolí. A tak se to pořád opakuje. Péro se dotáhne, kluzná spojka povolí. Můžete tedy natahovat třeba týden, ale péro nemůžete přetáhnout. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sureshot Odesláno 27. ledna 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. ledna 2011 wau, toto je jedna z najuzitocnejsich info, uz som prestudoval vsetky ytube videa, nakresy ktorym som nerozumel ako to vobec funguje a takto kratke a jasne vysvetlenie ma posunulo v mysleni hodne daleko diky! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Kamil Odesláno 27. ledna 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. ledna 2011 Ve všech automatech je vnější konec péra v pérovníku uchycen na tzv. kluzné spojce. Tu tvoří kus péra, silnějšího, než je to hnací.Tohle je ono? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
onney Odesláno 27. ledna 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. ledna 2011 Díky za vyčerpávající vysvětlení!!!!Ale jak je to tedy s tím, jestli je dobré natahovat, nebo ne. (myslím často) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sureshot Odesláno 27. ledna 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. ledna 2011 napr ja som natahoval fakt len v stave nudze (zatial 2-3x za rok) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mischa Odesláno 27. ledna 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. ledna 2011 Jo, to je ono. A když se to stočí do pérovníku, tak to napružení vytváří potřebné tření, aby kluzná spojka neprokluzovala při menším, než plném natažení péra. Ostatně, často si někteří majitelé automatů stěžují, že i když hodinky nosí celý den a tedy by měly být dostatečně natažené, během noci se zastaví. Je to způsobeno právě tím, že kluzná spojka prokluzuje již při částečném natažení péra, nikoli úplném. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martz Odesláno 29. ledna 2011 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 29. ledna 2011 Mischa: super, díky moc za vysvětlení! Sureshot: já dotahuji zatím denně. Jsem kanclkrysa, takže pohybem ruky se mi za den moc nenatáhnou (ale přesto to stačí aby se přes noc nezastavily). Dotažené ale naplno nejsou- když je bez dotaženípřes noc odložím korunkou nahoru, tak mi udělají nulu nebo vteřinu do mínusu. Když je ale dotáhnu a odložím opět korunkou hore, tak udělají až +3s podle toho jak moc je dotáhnu. Což mi vyhovuje, protože přes den mi udělají nulu až dvě vteřiny do mínusu - můžu je tak elegantně regulovat Díky tomu už mi dva týdny jdou ve výsledku nula-nula-nic Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lub Odesláno 29. ledna 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. ledna 2011 Ve všech automatech je vnější konec péra v pérovníku uchycen na tzv. kluzné spojce... super vysvětlení, díky. ono je jasné, že tam nějaká pojistka být musí, ať mají automaty ruční nátah nebo ne. akorát jsem nevěděl, že je to takhle vtipně vyřešeno. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
v79 Odesláno 1. února 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. února 2011 V manuálu ke svým novým hoďkám s 6R15 jsem se dočetl, že by se měl nátah udržovat pravidelně na stejnou úroveň, že se tím docílí nejvyšší přesnosti. Zajímalo by mě, jak u automatu s manuálním nátahem s ochranou proti přetažení poznat, že jsou plně natažené? U nějakých omeg jsem se dočetl, že tam při pokusu o natažení při plném nátahu cvaká nějaká pojistka, ale u Seik jsem si toho nevšiml. Zatím je zkouším natahovat každý den večer a dávám tomu 50 otáček korunkou. Nevíte někdo? Rozhodně nedoporučuji ručně natahovat automaty často, ne-li každý den. Automaty k tomu nejsou přizpůsobeny, pěkně to v nich skřípe, zvláště v Etách a tím se velmi opotřebovávají. Právě k šetrnému zacházení se proto používají watchwindery a nebo je třeba je mít co nejčastěji na ruce. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
badcompany78 Odesláno 2. února 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. února 2011 mam taky 6R15 a natazeni korunkou 50x nebo 100x je strasne malo pro dotazeni do plna. Kdyz si uvedomite ze podle navodu je max power reserve po osmi hodinach noseni, tak to by ste si museli prsty ukroutit aby ste se dostali na nejakou uroven, kde bude zajistenej rovnomernej chod. A stejne je to fuk, tenhle kalibr beha +/- 3 sec/den a je jedno jestli je natahnutej nafest nebo jenom na rozjezd. Ja pouzivam rucni natah jenom po delsi odstavce prave k vyse zminenemu rozjezdu a to natahuju treba 3 min a pak vim ze i kdyz nebudu moc mrskat rukou tak mi pudou celkem spolehlive a vecer mam plno. Jinak zlaty manualy - u primek mi staci vetsinou 15 - 16 otocek a mam nabito :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lub Odesláno 2. února 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. února 2011 mam taky 6R15 a natazeni korunkou 50x nebo 100x je strasne malo pro dotazeni do plna. Jinak zlaty manualy - u primek mi staci vetsinou 15 - 16 otocek a mam nabito :-) to je takový rozdíl při natahování korunkou mezi automaty a pouze ručním nátahem? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Jan M Odesláno 2. února 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. února 2011 mam taky 6R15 a natazeni korunkou 50x nebo 100x je strasne malo pro dotazeni do plna. Kdyz si uvedomite ze podle navodu je max power reserve po osmi hodinach noseni, tak to by ste si museli prsty ukroutit aby ste se dostali na nejakou uroven, kde bude zajistenej rovnomernej chod. A stejne je to fuk, tenhle kalibr beha +/- 3 sec/den a je jedno jestli je natahnutej nafest nebo jenom na rozjezd. Ja pouzivam rucni natah jenom po delsi odstavce prave k vyse zminenemu rozjezdu a to natahuju treba 3 min a pak vim ze i kdyz nebudu moc mrskat rukou tak mi pudou celkem spolehlive a vecer mam plno. Jinak zlaty manualy - u primek mi staci vetsinou 15 - 16 otocek a mam nabito :-) Nevím, ale řekl bych že při ručním nátahu je tam určitě jiný "převod" a že stačí mnohem méně. natahovat 3 minuty je asi dost zbytečné když u většiny automatů je v návodu že stačí např. 20, 30 otáček k úplnému nátahu. Skoro bych se bál mordovat 3 minuty korunku a zbytečně si opotřebovávat součástky v soukolí. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JiříR Odesláno 2. února 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. února 2011 .... Ja pouzivam rucni natah jenom po delsi odstavce prave k vyse zminenemu rozjezdu a to natahuju treba 3 min a pak vim ze i kdyz nebudu moc mrskat rukou tak mi pudou celkem spolehlive a vecer mam plno. Jinak zlaty manualy - u primek mi staci vetsinou 15 - 16 otocek a mam nabito :-) Jestli je natahuješ 3 minuty, tak to je přetáhneš tak 5x! Rušní nátah má úplně jiné převody a proto se také o dost rychleji opotřebovávají některé díly. Proto to není doporučeno. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
efreeti Odesláno 3. února 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. února 2011 Kdyz sme u toho strojku 6R15...nekde cem cetl ze automaticky nátah probiha pouze jednim smerem. Je to pravda? Pokud ano tak po smeru nebo proti smeru hodinovych rucicek? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JiříR Odesláno 3. února 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. února 2011 Tak na stránkách orbity jsou taky nějaký zmatený. Co jsem našel jinde, tak by to mělo být obouma směrama, ale někde zase píšou jen jedním směrem. Bohužel je mám první den, takže to nevím a nemůžu vyzkoušet. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
badcompany78 Odesláno 9. února 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. února 2011 no ja vychazim z toho ze je nemuzu pretahnout, bo je tam ta kluzna spojka ci jak to nazvat. Nikde jsem se nedocet, ze by rucni natah byl jinak zprevodovanej nez automatik, ale jestli je to tak tak delam zbytecnou praci. Kazdopadne ted zrovna chvilema nosim 6R15 a zaroven merim presnost a pohybuju se v intervalu -3/+2 s/den, takze si myslim, ze je jedno jestli se pouziva manualni/automat. natah. Na poskozeni strojku to urcite nema vliv. Tak me napada ze vyzkousim po "vybiti" natahnout 20x korunku a zmerim rezervu chodu = budeme mit jasno jak dlouho vrtet Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se