Přejít na obsah

Jakou mate banku?


Doporučené příspěvky

Co se univerzálnosti týče, tak aktuálně fakt asi Hello, 1 % ze (skoro) všech transakcí max 500 za měsíc. Nevrací z dobíjení COOLkartet, ale ty už stejně skončily a není možné s ní dobíjet vklady u sázkových kanceláří (prostě to jako fakt nejde, ne že jen nedá bonus, ale nezkoušel jsem, to mám z diskusí). Dobrým bonusem jsou výhodné kurzy v zahraničí

 

Pak snad je nějaká vracecí karta od ČSOB, ale nemám a dlouho jsem na ní neviděl reklamy. Kdysi vracela 1 % max 1000 Kč, ale nevím, jestli to ještě platí. Nevrací na poště.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vám s tou mBank nevím... Spousta barviček jak na internet bankingu, tak v mobilu, ale přehlednost nic moc teda. A zadávání platby oproti Raiffce taky žádná sláva - v apce. Navíc nesnáším čísla účtů s předčíslím. To si v životě nezapamatuju. Pojedu pár týdnů souběžně a pak uvidím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mBanky mi to jejich IB taky zoufale nevyhovuje, já za nejlepší IB považuji FIO, byť někdo zase tvrdí, že je jak z přelomu tisíciletí - a ano, je, ale přesně to mi vyhovuje. Jednoduché, rychlé, funkční naprosto na všem, včetně různých historických a obskurdních prohlížečů.

 

To předčíslí není tak hrozné, je u všech účtů stejné - 670100, byla to chyba při zakládání banky, kdy si Poláci špatně přečetli podmínky ČNB a domnívali se, že předčíslí musí účet obsahovat, tak si nějaké vymysleli, chvíli se jelo bez něj (resp. účty podporovaly obojí, s i bez předčíslí), až jim ČNB nařídila, že když předčíslí mají, tak ho musí použítvat.

 

Abych ale mBank jen nehaněl, jejich Visa Svět je fakt dobrá - výběry nad ekvivalent 1500 Kč zdarma v tuzemsku i zahraničí (pod tuto částku 29 Kč) a velmi dobré kurzy (ne nejlepší, ale velmi dobré, z aktuálně nabízených VISA karet asi nejlepší (VISA karty banky nějak stahují z nabídky), což je dobré, když narazíte na bankomat, který bere jen VISA karty - mně se minulý měsíc podařilo v Bolívii). Pozor, má i MC kartu a ta není výhodná vůbec, chce si to požádat o tu správnou.

 

To, že jsou na prodej nevnímám nijak negativně - s největší pravděpodobností byla banka s touto vizí už založena, založit, dostat do zisku (podařilo se), výhodně prodat. Na rozdíl od bank, které jsou na prodej z existenčních důvodů (např. Unicredit).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mBanku mám asi 10 let jako hlavní, internet banking se poslední přestavbou zkazil - předtím byl pro mě přívětivější.

Převody jsou poměrně rychlé, mezi účty mBank prakticky okamžité. Za posledních 5 let jsem zaplatil bance pouze pár korun - vždy to bylo mojí chybou.

Ale kde jsou ty doby, kdy měli úročení 3%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Patrik>

Patriku, jakkoli si Tě vážím, mohl bys prosím upřesnit tu informaci o 2 příspěvky výše o prodeji UniCreditu "z existenčních důvodů" (co myslíš pod UniCredit - lokální, celou skupinu? jedná se o Tvůj osobní názor, anebo to je oficiální publikovaná informace společnosti, která je kotovaná na významné evropské burze?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Italská skupina Unicredit chce odprodat českou Unicredit protože potřebuje cash

https://www.peak.cz/prinese-italska-bankovni-krize-odprodej-ceskeho-unicreditu/3033/

 

Problém je, že se o to snaží dlouhodobě, ale nedaří se najít kupce (už několikrát z námluv sešlo). Minimálně organizačně je česká Unicredit - no taková italská, takže zatím každý, kdo měl možnost stav české Unicredit prozkoumat, tak od koupě ucukl. Přitom to bylo už několikrát fakt na spadnutí, dokonce o chystaném prodeji dostali informaci zaměstnanci banky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty "existenční důvody" jsi podle mne nevysvětlil. Faktem je, že UniCredit Group si krizí prošla, a podle mne faktem je, že výsledky současného CEO J-P Mustiera jsou nad očekávání pozitivní. Je to sice převážně italská banka, avšak nejen italská - a díky tomu má dnes rating lepší než sovereign rating Itálie.

 

-----------

 

18 July 2019 - h 18:52 Price sensitive

The Rating Agency Moody's has upgraded UniCredit SpA's stand-alone rating to 'baa3' (from 'ba1').

 

With that, the bank's Senior Non-Preferred debt rating and bank's Tier 2 rating have also been upgraded to 'Baa2' (from 'Baa3') and 'Baa3' (from 'Ba1') respectively.

At the same time, Moody's has affirmed the bank's long-term senior debt and deposit rating at 'Baa1/P-2'. UniCredit SpA remains rated two notches above Italian sovereign.

 

The outlook has been affirmed at stable.

 

-----------------------

15 July 2019 - h 18:08 Price sensitive

The Rating Agency S&P Global Ratings ("S&P") has changed UniCredit SpA's outlook to stable (from negative).

 

The 'BBB' long- and 'A-2' short-term Issuer Credit Ratings have been affirmed. The issue ratings have been affirmed as well.

 

In S&P's view, UniCredit has materially improved its resilience to withstand a hypothetical default of the Italian sovereign ('BBB/A-2/negative outlook').Thus, UniCredit SpA could now be rated above Italy's long-term ratings.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Unicredit prodává (nebo spíše se snaží prodat) českou pobočku protože potřebuje peníze, zkrátka se snaží šetřit kde může - https://byznys.ihned.cz/c1-66612150-unicredit-bank-zvazuje-zruseni-zhruba-desetiny-pracovnich-mist-o-praci-by-prislo-az-10-tisic-lidi

 

Problém je, že českou pobočku nikdo nechce, organizačně je ve špatném stavu (jak mi potvrdili i kamarádi, kteří v UCB pracují). Jedna z posledních bank, které neumí D+0 platby, když se zadají dopoledne, o okamžitých si může nechat jen zdát. Jediná banka u nás, které se podařilo "odstřelit" internetové bankovnictví na 2 týdny, na některé produkty (např. kreditky) není dodnes on-line náhled, ale aktualizují se jedenkrát denně, vždy v noci. I jeden den nefunkčního IB je u korporátní banky průšvih, ale 2 týdny je diletantství. Jakékoliv inovace jsou silně omezené, spíše se produkty ruší (např. Axa karta), nebo omezují (např. Miles and More omezená na nepoužitelných 3000 mil měsíčně, 1500 u silver). Reklamace v podstatě nefungují, blbou tisícovku jsem musel řešit přes finančního arbitra, teprve po zahájení řízení mi odpověděli na moje dotazy přes internetové bankovnictví, do té doby 3 zprávy á 14 dní naprosto bez reakce.

Jestli je Unicredit dobrá investice netuším, jen jsem psal, že ona svou pobočku prodává, protože "musí", ne proto, že by to byl její záměr při zakládání.

 

 

Commerzbank měla od začátku jako business plán, založit banku, dostat ji do zisku a výhodně prodat. Dokonce vývoj zisku předčil očekávání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná mám na UCB negativní pohled kvůli vlastním špatným zkušenostem, třeba ta poslední - požádal jsem si o další kreditku (Miles and More), jednu už jsem měl (Axa).

Nejdříve mi chybně účtovali poplatek za vedení karty, která má být v rámci Ukonta - Premium vedena zdarma. Trvalo asi měsíc to vyreklamovat. OK. Ale hned pak mi kartu vypověděli i s tou Axou. Fakt to vypadá, že tam levá ruka neví, co dělá pravá :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Tě asi se zpožděním našli na nějakém blacklistu, kam ses dostal za toho finančního arbitra .-)

 

UCB je převážně korporátní banka, co do celkového objemu korporátních úvěrů (dříve v bankovním účetnictví "Nefinančním podnikům") jsou dvojka až trojka na českém trhu (v současnosti je porovnání vykazovaných bilancí zkreslené zahraničními pobočkami ČSOB a UCB), zejména s kvalitním Structured Finance a financováním komerčních nemovitostí. Na UCB se nemůžeš dívat jen jako na retailovou banku.

 

Z mého pohledu má UCB funkční struktury s dlouholetými zkušenostmi tam, kde jsou zapotřebí občas, ale jsou důležité (tam, kde byl spoleh i na její místní předchůdce, HVB a Živnobanku). Třeba loni mi zachránila cca 12 tis. za nevystavenou letenku Alitalie: on-line nákup se nepovedl, konfirmaci/rezervační kód (Alitalia neposílá elekronickou letenku, jen rezervační kód s itinerářem), jsem v e-mailu nedostal, nákup skončil chybovou hláškou, telefonicky jsem se s Alitalií nedomluvil, nerozuměli nebo rozumět nechtěli, naštěstí jsem otisk obrazovky s chybovým hlášením uložil. Nakonec ale kartu zatížili, což jsem reklamoval v UCB. A právě při několikakolové reklamaci (Alitalia tvrdila, že letenku vystavila, ale nebyla proletěná, že jsem se nedostavil ke gatu) mi paní (nebo slečna) z karetního odd. UCB rozhodně pomohla, nakonec jsem celou částku v korunové hodnotě dostal kreditem zpět na kartu. A jindy to byla rychlá pomoc při nějakých podvodných transakcích na kartě (to bych ale čekal od každé banky) a když jsem ztratil peněženku s kartami. - Ale tohle jsou osobní zkušenosti člověka, který banku používá "normálně", nikoli k získání výhod z marketingových akcí.

 

Commerz: Všimni si, dříve UniCredit, dnes Commerz nuceně prodává aktiva (zítra možná Deutschka). A nevěř tomu, že ty 2/3 BRE Banky prodávají, protože to byl jejich původní plán. Naopak: v devadesátých letech v rámci Drang nach Osten založili pobočku u nás, Polsko bylo příliš velké, aby začínali z nuly, tak kapitálově vstoupili do Banky Rozwoju Eksportu = BRE Bank. Do tehdy čtvrté největší polské banky. Která se následně pustila do projektu mBank (nevím, zda tam byl záměr a la fintech, vypiplat a prodat), aby se nakonec sama přejmenovala na mBank.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 nebo omezují (např. Miles and More omezená na nepoužitelných 3000 mil měsíčně, 1500 u silver).

 

To mě taky sere, ale řekněme si, kdo za to může. Přeposílači, kteří za "pár" dní natočili přes půl milionu mil a pokud mě paměť neklame, nebyl jsi taky jeden z nich? :whistle:

 

Ale i přesto je ta karta super, nejlepší kurzy v zahraničí a za pár korun i vcelku slušné cestovní pojištění. Když měla manželka úraz, bez dohadování zaplatila pojišťovna maximální sazbu 48 000 pro dvě osoby za storno ubytování na Havaji.

 

A když mně 2x krát naklonovali kartu z uniklých dat v rezervačních systémech, tak peníze vždy vrátili do 30 dní.

Upraveno uživatelem neuromancer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Tě asi se zpožděním našli na nějakém blacklistu, kam ses dostal za toho finančního arbitra .-)

Ale to je přesně to, co říkám. Levá ruka tam neví, co dělá pravá.

UCB je převážně korporátní banka, co do celkového objemu korporátních úvěrů (dříve v bankovním účetnictví "Nefinančním podnikům") jsou dvojka až trojka na českém trhu (v současnosti je porovnání vykazovaných bilancí zkreslené zahraničními pobočkami ČSOB a UCB), zejména s kvalitním Structured Finance a financováním komerčních nemovitostí. Na UCB se nemůžeš dívat jen jako na retailovou banku.

 

Z mého pohledu má UCB funkční struktury s dlouholetými zkušenostmi tam, kde jsou zapotřebí občas, ale jsou důležité (tam, kde byl spoleh i na její místní předchůdce, HVB a Živnobanku).

Měl jsem obojí. HVB i Živnobanku, u ŽB jsem měl můj první bankovní účet (pak následovala Waldviertel Sparkasse von 1842, pak FIO a pak se to "trochu zvrtlo"). Musím říct, že když do ŽB Italové přišli tak po... co se dalo. Z poplatkově velmi vstřícné banky udělali nepoužitelnou, takže jsem odešel. Podruhé jsem k nim "spadl" právě od HVB, kde jsem ale stejně udělal spíše nepříjemnou zkušenost. Pak se dlouho UCB hledala, neustále měnila podmínky a ceník, až teprve před pár lety konečně zakotvila s bezplatnými účty (při splnění podmínek).

 

Ještě k té situaci v UCB. Již zde jedna italská pobočka v minulosti na prodej byla - Banco popolare. Koupila ji skupina investorů, která se domnívala, že bude jednodušší koupit stávající banku, než ji stavět na zelené louce a žádat o licenci. Tak ji koupila a pojmenovala Equa. Už v době nákupu se vědělo, že zde není vše v pořádku, ale prý to bylo fakt špatné, dokonce tak špatné, že to ohrožovalo stabilitu banky. Od lidí, kteří tam pracovali vím jednu zajímavou perličku - Banco Popolare měla všechny své pobočky v pronajatých nemovitostech, nevlastnila jedinou budovu. Jenže tyto nemovitosti byly pořízeny na hypotéku právě u této banky a splátka hypotéky přesně odpovídala nájemnému (a to banka ani nezabírala celou budovu). Navíc smlouvy o hypotéce i o nájmu byly nevypověditelné, resp. s takovými sankcemi, že to nepřicházelo do úvahy. A prý tam byl i další nepořádek. A jelikož ten český bankovní rybníček je fakt malý, takže lidé přecházejí z jedné banky do druhé, tak prý v UCB je situace ještě horší (tedy ne, že by tam bylo zrovna toto a v jiných věcech), než byla právě v Banco Popolare. Možná proto UCB nikdo nechce koupit.

Třeba loni mi zachránila cca 12 tis. za nevystavenou letenku Alitalie: on-line nákup se nepovedl, konfirmaci/rezervační kód (Alitalia neposílá elekronickou letenku, jen rezervační kód s itinerářem), jsem v e-mailu nedostal, nákup skončil chybovou hláškou, telefonicky jsem se s Alitalií nedomluvil, nerozuměli nebo rozumět nechtěli, naštěstí jsem otisk obrazovky s chybovým hlášením uložil. Nakonec ale kartu zatížili, což jsem reklamoval v UCB. A právě při několikakolové reklamaci (Alitalia tvrdila, že letenku vystavila, ale nebyla proletěná, že jsem se nedostavil ke gatu) mi paní (nebo slečna) z karetního odd. UCB rozhodně pomohla, nakonec jsem celou částku v korunové hodnotě dostal kreditem zpět na kartu. A jindy to byla rychlá pomoc při nějakých podvodných transakcích na kartě (to bych ale čekal od každé banky) a když jsem ztratil peněženku s kartami. - Ale tohle jsou osobní zkušenosti člověka, který banku používá "normálně", nikoli k získání výhod z marketingových akcí.

Tohle není nic, za co bys měl být bance vděčný, to je její povinnost. Obchodník je povinen prokázat bance, banka tobě, pokud to nedokáže jeho/její smůla, musí platit. To, že se to banky snaží občas zakrýt, protože se lidi nebrání, je věc druhá. Docela nechápu, jak se bankám daří prodávat pojištění k platebním kartám, když vlastně přimějí klienta, aby si pojistil riziko, za které je banka odpovědná. Od doby, co tu je finanční arbitr, tak je jednoduché řešení. Podat reklamaci, když banka do rozumné doby (cca 14 dní) neodpoví nebo zamítne, zahájit řízení před finančním arbitrem. Je to zdarma (i v případě teoretické prohry, která je v tomto typu případů v podstatě nemožná) a banky po zahájení řízení reagují velmi rychle :D.

 

Commerz: Všimni si, dříve UniCredit, dnes Commerz nuceně prodává aktiva (zítra možná Deutschka). A nevěř tomu, že ty 2/3 BRE Banky prodávají, protože to byl jejich původní plán. Naopak: v devadesátých letech v rámci Drang nach Osten založili pobočku u nás, Polsko bylo příliš velké, aby začínali z nuly, tak kapitálově vstoupili do Banky Rozwoju Eksportu = BRE Bank. Do tehdy čtvrté největší polské banky. Která se následně pustila do projektu mBank (nevím, zda tam byl záměr a la fintech, vypiplat a prodat), aby se nakonec sama přejmenovala na mBank.

To, že byla mBanka založena s tímto účelem (tedy dostat do zisku a prodat) nám říkali už na mRadě a to už je kolik, 10 let? Jediný rozdíl je, že původně se expanze neměla zastavit v Česko-Slovensku, ale měla se rozšířit do dalších zemí.

 

Každopádně já nebudu "dýchat" za žádnou banku. Shodou okolností jsem řízení před finančním arbitrem vedl s oběma bankami :) a s oběma ho vyhrál :D. A klidně povedu další. Někdo ten náš bankovní rybníček musí trochu kultivovat.

 

To mě taky sere, ale řekněme si, kdo za to může. Přeposílači, kteří za "pár" dní natočili přes půl milionu mil a pokud mě paměť neklame, nebyl jsi taky jeden z nich? :whistle:

Tohle mi nepřišiješ :). O kartu jsem požádal teprve před 2 měsíci, aby mi ji po měsíci vypověděli :D.

Ale i přesto je ta karta super, nejlepší kurzy v zahraničí a za pár korun i vcelku slušné cestovní pojištění. Když měla manželka úraz, bez dohadování zaplatila pojišťovna maximální sazbu 48 000 pro dvě osoby za storno ubytování na Havaji.

 

A když mně 2x krát naklonovali kartu z uniklých dat v rezervačních systémech, tak peníze vždy vrátili do 30 dní.

Opět - na finančního arbitra. Naštěstí se těm aktivnějším z nás daří banky pomalu "vyškolovat", takže už vše automaticky nezamítají :D

Upraveno uživatelem Patrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mBanky mi to jejich IB taky zoufale nevyhovuje, já za nejlepší IB považuji FIO, byť někdo zase tvrdí, že je jak z přelomu tisíciletí

 

FIO nemám, takže nemůžu posoudit. Z bank, které mám (měl jsem) hodnotím IB nejlépe u AirBank. Přehledné, jasné. vyhovuje mi.

 

Ale to je přesně to, co říkám. Levá ruka tam neví, co dělá pravá.

Měl jsem obojí. HVB i Živnobanku, u ŽB jsem měl můj první bankovní účet (pak následovala Waldviertel Sparkasse von 1842, pak FIO a pak se to "trochu zvrtlo"). Musím říct, že když do ŽB Italové přišli tak po... co se dalo. 

 

Tak to je přesné. Měl jsem taky jako svůj první účet ŽB a po vstupu italů jsem rychle utíkal pryč. Akorát já utekl k mBank a tam jsem byl docela dlouho, než to taky zkazili.

Upraveno uživatelem Beet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja musim souhlasit s Patrikem, UCB je jedna z nejtragictejsich bank v CR.

IB mimo provoz pres dva tydny, nemoznost hledat transakce v minulosti pres tuto 'odstavku', nekompetentni personal, nekolik reklamaci rocne za nespravne nebo neopravnene nauctovane poplatky, chybne zauctovane kurzy apod., pokud by si to clovek nehlidal, normalne ho okradou. Nehlede na to, ze 30dni na reklamaci jim nic nerika, spis ctvrt roku.

 

Omezil jsem veskere aktivity na to, ze tam dva dny pred splatkou hypo poslu prislusnou castku. Pristi rok mi tam konci fixace a pak me tam uz neuvidi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám pocit, že UCB to jejich internetové bankovnictví drží pohromadě pomocí gumičky, žvýkačky a lepící pásky. Proto se do toho nechce nikomu rejpat, aby se jim to zase nerozpadlo a nechají to na nového kupce, ať si taky užije :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...