Přejít na obsah

Obytný automobil


Doporučené příspěvky

Vše má svoje výhody a nevýhody, vestavba je jistě prostorově menší - ale konstrukčně nejpevnější - zase si tam nezatančíš....... taky jsem dlouho zvažoval a vyhrála vestavba. Z praktického hlediska je třeba si ohlídat váhu - optimálně do 3,5 tuny a doložnost - v Italii, Rakousku a Maďarsku rádi váží a pokuty za přeložení jsou ukrutné, poplatky na mýtech jsou taky vyšší nad 3,5 t. - ta moje platí za jeden průjezd Francií cca 80E / Saarbrucken - Paris - Le Mans - Rennes... dál už se neplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 1,4tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

...už 12 let jezdím VW Westfálkou - California. Fotka ze soboty cestou na Rychlebské stezky. Měnit budu zase za to stejné (děti za chvíli s námi jezdit nebudou a pro dva jto stačí), ale líbila by se mi i 6-ti místná dodávka s vestavbou demontovatelných modulů - vaření, spaní, mycí. Sprcha uvnitř se taky občas hodí, venku je někdy kosa.

Většina karavanistů tvrdí, že všichni skončí u originál obytňáku.

post-39712-0-93743600-1443532614_thumb.jpg

Upraveno uživatelem Sacíbagr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vše má svoje výhody a nevýhody, vestavba je jistě prostorově menší - ale konstrukčně nejpevnější - zase si tam nezatančíš....... taky jsem dlouho zvažoval a vyhrála vestavba. Z praktického hlediska je třeba si ohlídat váhu - optimálně do 3,5 tuny a doložnost - v Italii, Rakousku a Maďarsku rádi váží a pokuty za přeložení jsou ukrutné, poplatky na mýtech jsou taky vyšší nad 3,5 t. - ta moje platí za jeden průjezd Francií cca 80E / Saarbrucken - Paris - Le Mans - Rennes... dál už se neplatí.

Souhlas, jak s tou pevností, tak s váhou. Mimochodem my nakonec ve Francii jeli mimo placené úseky, a vzhledem k tomu, že naše auto rozhodně nebyl žádný sporťák, tak to ani nevadilo. Takže nakonec poplatky na dálnici 0, kempy rovněž 0, pouze jsme párkrát platili na odstavných parkovištích pro tato auta, ale to byly jen drobné. Stejně tak náplně.

 

...už 12 let jezdím VW Westfálkou - California. Fotka ze soboty cestou na Rychlebské stezky. Měnit budu zase za to stejné (děti za chvíli s námi jezdit nebudou a pro dva jto stačí), ale líbila by se mi i 6-ti místná dodávka s vestavbou demontovatelných modulů - vaření, spaní, mycí. Sprcha uvnitř se taky občas hodí, venku je někdy kosa.

Většina karavanistů tvrdí, že všichni skončí u originál obytňáku.

Jj California je parádní. A ta zmíněná dodávka je např. co? Díky za info.

 

Uz jsem Ti to kdysi chvalil. Krasa. Ale dneska sehnat T4 s rozumnym najezdem za solidni peniz je nemozne...

Bohužel :-(

Upraveno uživatelem warann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě technická od laika - polointegrál a alkovna je skoro totéž, akorát alkovna má ten "nádor" nad kabinou nebo je ještě jinej rozdíl?

Ano - alkovna je ten nádor s pevným spaním nad kabinou, polointegrály mají někdy spaní nad kabinou spouštěcí.

Upraveno uživatelem mtruelle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám radost, že se téma oživilo a děkuji za diskusi. Nemám maximalistický přístup, stále ještě trávím letní dovolené na motorce a nevadí mi spát ve stanu či pod širákem. Ale přece jen to není úplně ono, poslední roky dáváme přednost "kamennému" ubytování a na motorku nemůžeme vzít psa, fotovýbavu, koptéru, se kterou filmuji atd. Nechci sklouznout k velkému autu, budeme se pohybovat i po kempech a místech, kde např. plnohodnotné sociálky jsou a proto chci opravdu dodávku s délkou do 5,5 m, zvýšenou střechou, přiměřeně silným motorem, rozhodně do 3,5 t. Sprcha venkovní, přenosné WC, jezdit budeme ve dvou. Rozkládací postel, malinká kuchyňka s dřezem, vařičem, lednice, otočné přední sedačky, stolek, maximum úložných prostor, zvenku markýza. Nezávislé topení, dostatečně velké akumulátory, možnost napíchnutí na vnější zdroj energie. Určitě tekoucí, i teplá voda. To, s úpravami, Chevy Van splňuje a navíc mám tuhle klasiku rád. Spolehlivost by prý neměla být problém, auta jsou jednoduchá, najezdíme max. 5-10 tisíc km ročně a mám známé, kteří ameriky dělají a umí se postarat i o mou. Spotřebu bych řešil plynofikací.

Nicméně vzhledem k dostupnosti dobrých kusů za rozumnou cenu nevylučuji, že skončím u jiné značky a budu rád, když mi něco doporučíte, třeba se zamiluju i do něčeho jiného než je americký kýč potažený plyšem - ale krásný a má to "koule":-). Ještě doplním - i jiné auto než Chevy bych kupoval ojeté.

Omluvte mou laickost, fakt o tom v tuto chvíli ještě moc nevím.

Sacibagr - jak vypadá Tvůj VW uvnitř?

Upraveno uživatelem Ivan Lelák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...dobře popsáno je to tady (i když je to starší model), mám ještě jednu řadu sedadel - odnímatelnou, takže uvezu 6 lidí. Baterky 360Ah, voda 60l, topení 5kW Eberspacher, lednice 40l.

výhody: výška do 2m (trajekty), dlouhé cca jako oktávka, jízda je tím pádem svižná, nenápadné pro freecampování, spotřeba kolem 8l nafty, servis je snad všude dostupný (i na malém ostrově v Estonsku)

nevýhody: drahé pořízení, když jezdíme ve 4, tak je třeba přehazovat věci na spaní (tašky - kufry), aby se uvolnila spodní postel, ale čím větší auto, tím více zbytečných krámů člověk vozí.

 

S tou vestavbou je dobré mít káru, do které se člověk postaví...což vyřazuje favorita Ford Transit střední výšky. Takže asi Sprinter a LT. Sehnat slušné LT je asi nemožné, takže asi Sprinter.

Pokud by to mělo být něco nového, tak to nevím a asi je to jedno.

Upraveno uživatelem Sacíbagr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...