Přejít na obsah

Glycine nákupy v zahraničí


kubson

Doporučené příspěvky

Množí se nám případy, kdy zákazníci reklamují Glycine koupené přes internet u zahraničních obchodníků. Jelikož výrobce prodejcům nepovoluje zasílat své hodinky do jiných zemí, nebudeme takové hodinky k reklamacím přijímat. U hodinek, které nebyly koupeny u nás budeme k vyřízení reklamace požadovat kromě záruční karty i doklad o prodeji. Díky za pochopení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To chápu.

Jenom mě tak napadá, ten doklad je nutnej, na tý záruční kartičce neni napsanej prodejce? Mám dojem, že dle zákona totiž stačí zákazníkovi jenom záručák anebo doklad, nemusí mít obojí..

EDIT: Jo a to co píše Sibiř je mi taky divný..

Upraveno uživatelem Micey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě tedy záruka platí 12 měsíců Worldwide a tak to je. Pokud jsem hodinky koupil u AD třeba na Taiwanu (je tam AD Glycine), tak je přeci mohu u kteréhokoliv AD reklamovat. Chápu, že Jakub píše, že se jedná o hodinky koupené přes internet, ale pokud je přeci prodejce na seznamu AD, tak se nedá svítit.

 

EDIT: aby to nevypadalo, že se zastávám lidí, kteří koupí hodinky levněji na internetu a reklamují je pak u Vás, tak kvůli tomu jsem to nepsal. Spíše mi jde o to, že nemůžete stavět nařízení Glycine ?Jelikož výrobce prodejcům nepovoluje zasílat své hodinky do jiných zemí?, nad zákonem určenou záruční lhůtu :). Naopak pokud někdo hodinky koupí na internetu od prodejce, který není AD, tak to vůbec nemusíte řešit, nebo se pletu?

Upraveno uživatelem jacob
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, že k reklamaci přijmeme jakékoli hodinky Glycine koupené u AD, pokud byly koupeny na prodejně, nebo pokud byly koupeny přes internet a dodány tam, kam může daný dealer dodávat. Tj. nebudeme akceptovat hodinky, které si např. někdo koupí přes internet v Itálii a jsou mu doručeny do Česka (každý distributor se zavazuje respektovat teritoriální omezení, pokud to někdo nedodržuje, nebudeme to podporovat. jednak si myslím, že nerespektovat smlouvy je nefér a taky nás to ekonomicky poškozuje).

Zákon nijak neupravuje podmínky přeshraniční záruky, je to čistě na nastavení výrobce - jako distributoři přijímáme k reklamaci i hodinky koupené jinde, ale nenařizuje nám to zákon, ale smlouva s výrobcem.

Majitelé Glycine v poslední době odebrali několika prodejcům kvůli nerespektování smluvních podmínek licenci. Chápu, že zákazníci chtějí nakoupit co nejlevněji, ale pokud má fungovat zdravá distribuční a servisní síť, není možné, abychom na to jako prodejci dopláceli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to teda příjde jako typická ukázka toho, jak vyjebat se zákazníkem. Glycine by se měl stydět, a vy taky, když se na tom podlíte. Protože vy tím házíte zase veškerou odpovědnost na chudáka klienta, který nemá tušení, že hodinky které zakoupil jsou prodané do země, kam se prodávat nesmí. Jak k tomu takový člověk příjde? A co si pomyslí o značce Glycine?

 

Další věc je, že si neumím představit, jak budete kontrolovat, kam se hodinky prodaly. Přece když jedu na dovču do Itálie a koupím si tam hodinky Glycine, tak mi na garanční kartičku napíšou třeba Franta Novák, Havířov. A když si je koupím přes internet a nechám si je poslat, tak na té kartičce bude to samé. A nebo se na tu kartičku nepíše žádné info o kupujícím, ale potom to zase těžko poznáte, komu a kam ty hodinky byly prodány

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jay Doll: ano, my jsme typická ukázka obchodníků, kteří vyjebávají se zákazníkem? Posted Image

 

jinak k tomu, jak by se to mělo/dalo kontrolovat - podle garanční karty samozřejmě nelze, ale podle nákupního dokladu většinou ano.

 

My jsme nikdy zákazníka s hodinkama nevyhodili, často opravujeme hodinky i po záruční lhůtě a vezmeme to na sebe, když máme pocit že se jedná o výrobní problém, abychom vyšli zákazníkovi vstříc. Ale těch případů kdy jsme dělali i generální opravy Glycine na vlastní náklady bylo v poslední době víc, typicky jsou to "výhodné" nákupy ze zahraničí - hodinky které leta někde ležely, vyschlé atd. nejsou to stokorunové položky, jedna celková oprava to je třeba 5 tisíc?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám zkušenost pouze s reklamací LLD u Bechyněho, kam jsem přinesl hodinky s řádně vyplněnou záruční kartou potvrzenou AD z Belgie (kde jsem je také koupil).

Ani okem nemrkli a hodinky bez nějakých dotazů přijali do záruční opravy (odstraňovali nějaké smítko z ciferníku).

Nikdy by mě nenapadlo, že by mohli postupovat jinak.

Žiju v bláhovém přesvědčení, že mezinárodní záruku lze uplatnit kdekoliv u AD bez ohledu na místo a způsob nákupu, pokud je záruční karta řádně vyplněna a potvrzena AD.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jako pokud nemam vyplnenou kartu s datem a mistem prodeje, tak chapu, ale v momente, kdy to mam vyplneny od AD, tak je prece kazdymu h...o po tom, jestli sem to koupil osobne nebo postou a jestli sem to koupil novy nebo jety od prekupnika, podstatna je karta, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám pocit, že ne všichni vědí následující skutečnosti. Pokud má totiž Chronoshop AD smlouvu s Glycine, musí ZDARMA zajistit VŠECHNY záruční opravy hodinek této značky. Pro osoby ekonomicky závislé na hospodářských výsledcích Chronoshopu je potom samozřejmě velmi skličující, když firma zaplatí Hodinářskému atelieru Knespl/Majzlík za opravu hodinek 5.000,- několikrát za sebou. Kdo na podobné transakci vydělá? Firma Glycine ve Švýcarsku, prodejce hodinek v zahraničí a hodináři za opravu. A to vše na účet Chronoshopu. Je jasné, že empatický pozorovatel práce Chronoshopu jistě chápe nepříjemnou pozici kupujícího, který o smluvních vztazích jednotlivých subjektů nic netuší, ale na druhou stranu zase vidí, že se Chronoshop musí starat o to, aby něco vydělal. Jinak už tu totiž za nějakou dobu také nemusí být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi máte pravdu, musíme si to vyřešit jinak? třeba ty reklamace nebudeme uznávat! a všichni co se tady ozvali ještě dostanou do držky (od Cyrila pochopitelně) :) peace

 

Ale vždyť to není Tvůj problém, ale problém výrobce (třeba pro mě je to šokující a rozhodně škrtá Glycine ze seznamu a přitom se mi jakýsi model v Chronoshopu zamlouval, naštěstí jsem tam ten den šel jen pro ubrousky) :D

Pokud totiž někdo tvrdí, že výrobek (koupený u AD a je jedno jestli poštou, nebo osobně) se nedá v rámci záruky reklamovat u AD, něco je špatně. Politiku prodeje ať si řeší jinak, ne na úkor zákazníků.

 

Edit: "Pokud má totiž Chronoshop AD smlouvu s Glycine, musí ZDARMA zajistit VŠECHNY záruční opravy hodinek této značky" takové nastavení smlouvy ale opravdu není problém zákazníka...

Upraveno uživatelem gougy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja glycine uz nemam, a nechtel sem ti tady tu koncepci tak rozm.dat, jen me to zarazilo :( omlouvam se za flame..

edit: jasne, ze reaguju az po tom, co si pohrozil Cyrilem, jinak by me to ani nenapadlo :)

Upraveno uživatelem sibirnaya
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám pocit, že ne všichni vědí následující skutečnosti. Pokud má totiž Chronoshop AD smlouvu s Glycine, musí ZDARMA zajistit VŠECHNY záruční opravy hodinek této značky.

 

to si delas p...l, ja zil dycky v domeni, ze zarucni opravu hradi vyrobce, nikoliv dealer. bohuzel, nemam o tom povedomi, sam vyrabim a sam prodavam, tudiz prusery si musim zehlit taky sam :(
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

všichni co se tady ozvali ještě dostanou do držky (od Cyrila pochopitelně)

 

:crying_anim:

 

že se Chronoshop musí starat o to, aby něco vydělal. Jinak už tu totiž za nějakou dobu také nemusí být.

 

Jo kdybys víc koukal na Den D a sledoval povídání investorů a dalších venture kapitalistů, tak bys věděl, že ne každá investice do start-upu se vyplatí a že firmy běžně krachují :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fakt zdarma? Vy to Glycinu nemate moznost fakturovat?

 

tě způsobů refundace nákladů na opravy je několik - není mi známo, že by jakýkoli výrobce proplácel faktury za opravy, tak to prostě nefunguje. nejčastěji se to dobropisuje, nebo poskytuje v náhradních dílech. konkrétní podmínky se dost různí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...