Přejít na obsah

Glashütte Original Senator 950 Platin


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 73
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Přátelé, vzhledem k množícím se dotazům tady ve vlákně a i po SZ asi budu muset překonat vrozenou lennost, a k samotným hodinkám něco málo napsat.

 

Pouzdro je vyrobeno z platiny 950, tedy respektive platiny 950/1000. Tato slitina má v sobě 95 procent platiny a 5 procent mědi. Je v základě bílá s mírným nádechem do šeda. Skvěle se hodí k opracování na pouzdra hodinek, potažmo jejich spony. Na spoji těla a stěžejek jsem nenalezl žádný výrazný poloměr, takže mi nezbývá, než usilovně zapátrat, jak to ti pánové v Glashütte vlastně dělají. Průměr pouzdra je univerzálních 40 mm. Velikost stěžejek činí 20 mm. Tenhle odstín platiny se naprosto úžasně hodí k barvě číselníku. Je modrá s mírným opalizujícím nádechem. Asi by nemělo smysl popisovat, co všechno je na číselníku zobrazeno, takže se jenom v krátkosti zmíním o funkci barevného bodu umístěného pod slovy Glashütte Original. Barva tohoto bodu nám ukazuje, který rok v rámci přestupného cyklu vlastně je. Přestupný rok je znázorněn barvou červenou. V následujících letech pak následují barvy žlutá, černá a bílá. Milou zajímavostí je i to, že v měsící prosinci má bod barvy dvě, tedy barvu přináležící k roku stávajícímu i budoucímu. Extrémně dokonale leštěné indexy jen podtrhují radost z pohledu na tyto hodinky.

 

Ručky jsou krásného šípovitého tvaru, a sekundová ručka je na své protilehlé straně zakončena logem společnosti. Při pohledu na jednoduchost a eleganci, včetně jejich perfektního osazení bez jakýchkoli známek následujících úprav jsem si vzpomenul na řadu špatných zkušeností z minulosti s jinými třeba i renomovanými firmami. Tady nic takového není. Vše je ťip ťop.

 

Korunka je zakončena kabošonem. Přiznávám, že po zkušenosti s modelem Beaty Rajské jsem měl z tohoto řešení trochu obavy, avšak střízliví němečtí návrháři se s tím vypořádali rozhodně lépe, nežli tvůrčí tým z Nového Města nad Metují.

 

Pásek a spona tvoří jeden vyvážený celek. Spona z šedé platiny je krásně doplněna modrým krokodýlem v profilu 20/18. Toto budou mé první luxusní hodinky, u kterých se žádostí o druhý řemínek neoslovím mistra Šímu, ale bez ohledu na cenu si nechám poslat originál z Glashütte. Důvod je jednoduchý: tu barvu zkrátka trefili skvěle. Dvojitá motýlová spona je ukázkou precizní dokonalosti. Jakkoli subtilní, funguje výborně. Nevím, čím to je, ale prostě to tak je.

 

To nejlepší nakonec. Kalibr. Osvědčený inhouse 39 ? 50. Jeho nátah je ruční i rotorem. Z toho co je vidět proskleným dýnkem lze konstatovat, že kalibr je zdoben velmi úzkými ženevskými pruhy, a rotor je z bílého zlata, kdy na ukončení unašeče je opatřen lemem ze zlata žlutého. Dokonale provedený labutí krk je v této kategorii samozřejmostí. Rezerva chodu je 40 hodin. Výška strojku je 5,9 mm. To nejlepší ovšem je, že celé toto monstrum lze uživatelsky správně nastavit. Na rozdíl od drtivé většiny strojků s věčným kalendářem, které je nutno potupně odnést na seřízení k AD, tento strojek díky své konstrukci umožňuje nastavení doma, bez rizika poškození. Návod na tuto operaci je zpracován s německou pečlivostí a důsledností.

 

Co říci závěrem: Mám rád německou preciznost a kvalitu. Občas mne však děsí německý design. Některé výrobky mající původ na západ od našich hranic občas posměšně tituluji ?nacistickou elegancí?. Tady si to však nemohu dovolit. Tyto hodinky jsou opravdu perfektní. V době, kdy se o naši přízeň ucházejí obludy o průměru 45 a více mm, osazené běžným malým strojkem, je uměřenost Senátorů velmi milým osvěžením a výzvou, kudy by se v budoucnu mohla Haute Horlogerie ubírat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je dot veliká paráda, možná ještě víc než paráda. Sm.dí mi to dokonalostí.

 

Ani kamaráde nevím jestli si je zasloužíš?:smile_anim: ( sorry vím , že ano)

 

 

 

Asi si napíšu s Frantíkem a začneme Tě drbat spolu..

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stavím se do fronty gratulantů a blahopřeju k hodinkám s filosofickým přesahem (věčnost...)!

 

Design číselníku věčného kalendáře dle GO je sice neortodoxní, ale co do čitelnosti určitě nejlepší na trhu!

 

Poprosím o trochu edukace, jak se kalibr 39-50 liší od současného věčného kalendáře GO 100-02? Jaké jsou proporce pouzdra (průměr bez korunky, tloušťka) ve srovnání s pouzdrem věčného kalendáře ze současné kolekce senátorů (42 mm)? Děkuju. p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stavím se do fronty gratulantů a blahopřeju k hodinkám s filosofickým přesahem (věčnost...)!

 

Design číselníku věčného kalendáře dle GO je sice neortodoxní, ale co do čitelnosti určitě nejlepší na trhu!

 

Poprosím o trochu edukace, jak se kalibr 39-50 liší od současného věčného kalendáře GO 100-02? Jaké jsou proporce pouzdra (průměr bez korunky, tloušťka) ve srovnání s pouzdrem věčného kalendáře ze současné kolekce senátorů (42 mm)? Děkuju. p

 

Stovka má o 11 šutrů víc (59), delší rezervu chodu (55 plus mínus deset procent), setrvačku vyvažovanou šrouby, jinak tvarované můstky. Mechanismus ovládání věčného kalendáře je oproti kalibru 39-50 také jinak uspořádán, tady bych si ale vsadil na klasiku, protože u 39-50 jsou ovládací prvky souměrné, kdežto u 100-02 nikoli. Pouzdro je u mého modelu 40 na 12.

 

S Tvým vyjádřením k přehlednosti číselníku stoprocentně souhlasím. Žádnej cirkus. Vyřešení barevného bodu je zkrátka mňamka :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...