Přejít na obsah

BIKE [2007-2020]


Návštěvník milosklikar

Doporučené příspěvky

Tak ona ta ecyklistika je primárně o zábavě ... a to je na tom to nejlepší, užít si zábavu bez toho, abych musel fest trénovat, na což nemusí mít každý čas. Mimochodem mám kamaráda, bydlí někde u Lysé hory a nahoru jezdí tak 200x za rok, zbytek v trenkách pěšky. Magor. 51 let. Rentiér. Má jen tři ebiky. No a v říjnu byl na zátěžových testech. Výsledek měl v aerobním a smíšeném pásmu výborný ... jen v intenzitě to bylo horší. Co z toho plyne ? Když chceš, jde to pojmout i s tou sportovní přidanou hodnotou :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasny. Ja sem jeden z tech ,,... az na duchod´´. Jezdim dost, porad,jen teren a asi mam tu vyhodu, ze me to bavi i do kopce:) A nejde o penize. Jsem odpurce, uznavam to pro stare a s handicapem. A tim koncim..., vlakno je BIKE ne E-BIKE :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Hasňa: A já ho nechci, nechci a nechci a šmytec :-) Trh s klasickými koly to nikdy nezadupe, klidně se vsadím. Sice ne o IWC, ale klidně o nějaké ty levnější Seiko 5, zase tak jistý v kramflecích si jistý nejsem a je pravda že lidstvo je čím dál tím divnější :-)

Upraveno uživatelem African
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzpomínám si, jak se kdysi psalo, že emaily nikdy nenahradí dopisy ... :D

 

Ale ne, je to něco jinýho. Ale nejde to proti sobě, to je myslím špatný pohled. Naopak to vidím jako alternativu, vedle sebe, prostě jen jiný zážitek ... někdo má rád quartzky, někdo digitálky, někdo mechaniku .. ale cíl je jeden :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle fundamentalismus nebyl nikdy v ničem dobrej. Ani v HiFi, flašky a gramo, ani v hodinkách, quartz a digi, ani autech, manuál a němec, a neposune nikoho dále v jeho rozhledu ani v kolech. Svět je barevný a militantně odmítat jinou cestu je .. nedospělé, dejme tomu. :-) Obzvláště pak, když se jedná o velký posun. Náruživí zastánci tlačítkových mobilů jistě taky ještě existují. Ale už neurčují všeobecný směr a nehlásají, že dotykáč uznávají jedině pro gamery a geeky. To šlo před patnácti lety, dnes by byli za blázny.

Upraveno uživatelem Hasňa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Hasňa: A já ho nechci, nechci a nechci a šmytec :-) Trh s klasickými koly to nikdy nezadupe, klidně se vsadím. Sice ne o IWC, ale klidně o nějaké ty levnější Seiko 5, zase tak jistý v kramflecích si jistý nejsem a je pravda že lidstvo je čím dál tím divnější :-)

:-)

 

Říkal jsem trh s koly v cenách nad 50k, nebo blížících se ke 100k. Vývoj šel často jiným směrem, než bylo zdravé a šel tam, kde to bylo pohodlné. Vlastně skoro vždy. :-) A stejně jako se stále najdou babky šijící na šlapacích Singerkách, tak i za mnoho let půjde koupit kolo bez motorku za 120k. Ale na hřebenovce na Javorníkách jich už moc nepotkáš. Je to dobře? Nevím. Čas ukáže. Mě a mým kámošům se ovšem Levo s příšlapem líbilo hodně. I když kvůli holým zadkům stále šlapeme po staru.

Upraveno uživatelem Hasňa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak tu bylo řečeno, s námahou, tréningem a výkonností si to neprotiřečí. Jen člověk ujede dál, víc vidí, do ostrých stoupání netlačí a stačí mladším, nebo výkonnějším, takže na vyjížďku může člověk jezdit s daleko větším okruhem lidí. Prostě za cenu nulových ztrát, snad kromě ega a významu tradičního přístupu (kdo to nevyšlape sám nemá na horách co dělat), jen samá pozitiva a sociální jistoty. Minus je vysoká cena a velká váha, která je při případných vybitých baterkách značná. Ale to pak stačí kafe a Kofola u zásuvky na nějaké horské chatě a tradá dále.

Upraveno uživatelem Hasňa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu fundamentalismu, k tomu ze prece do rychlebek se jezdi kvuli ceste z kopce a k tomu, co se da predpovedet.

 

Realita ukazala, ze muze nastat fundamentalismus z druhe strany. Myslim diktat vyrobcu schvalne a zamerne ukoncit vyrobu nejakeho standartu a vymejt zakaznikum mozky, ze jenom nova cesta je ta spravna. Takze dozit se muzeme asi cehokoliv. Kdyby mi nekdo rekl, ze nebudou k sehnani kola na 26kach, lehoucky univerzaly, ktery potesi jezdce cestou nahoru nebo na trialovych (ne trailovych) pasazich na rovine, vysmal bych se mu. Kdyby mi nekdo vypravel, ze bajkovani se bude odehravat na umelych, vyluxovanych stezkach uprostred divociny, ani bych se mu nesmal a diskuzi bych ukoncil jako bezpredmetnou.

A nakonec to je realita. Geometrie se zradikalizovala ve prospech cesty dolu. A tim padem nefunguje tak dobre pro ty ostatni aktivity. Ted k tomu ty motorky. Klidne to muze dopadnout tak, ze bez motorku kolo nekoupime.

Moje naskudlena zasoba kol, na kterejch jezdim do mist, kde opravdu zadny turbolvy nepotkam, zato vyplasim par lani a divocaku, snad vydrzi do ty doby nez zdechnu. A jestli ne, a internet jako koncept nezanikne z duvodu negativnich vlivu kryptomen, kryptoterorismu a buhvicehokryptovseho, tak slibuju, ze se vam sem prijdu vyplakat.

Protoze ja jsem toho nazoru, ze zabavu na bajku je treba si vybojovat a ne si ji nabit ze zasuvky, a ze ta prava zabava zacina tam kde konci trail. A pro tenhle ouldskul pristup bajky proste nejsou. Tragedie.

 

A na ten boj a na tu zabavu musis mit prave ty voranzovy slapky, Africane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkem souhlas, až na tu nutnost toho boje. Jak kdo. Na lyžích si to taky užiju více, když to nahoru nešlapu. A výjezdy v Alpách jsou někdy mimo realitu padesátníka. Prostě chceš za laněma na Vysočině čistě vlastní silou, paráda. Chceš s elektro příšlapem na alpskou hřebenovku a následný patnácti kilometrový sjezd, parada. Chceš s kamarádama chrtama na karbonových XCéčkách na nedělní výjezd do Beskyd, vezmeš Levo a taky paráda. Chceš se vyřádit na Rychlebách v klopenkách a neztrácel čas dlouhým vysilujícím šlapáním nahoru pořád stejnou cestou, pohoda. A nikdo nemusí brečet a zdechat a odplivavat si, když někdo bude čumět na laně a divočáky z Levo za kilo, co pomalu z dálky vypadá, jako trochu bytelnější enduro. Nějaké kolo bez elektro nástavby půjde koupit asi vždycky. Takže stačí jen otevřít mysl a uvědomit si, že jestli má spolujedoucí biker bike, nebo ebike, je vlastně to poslední, na čem ten den bude záležet.

Upraveno uživatelem Hasňa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já kdyz to kolo do kopce v lese tlačim, tak nekdy vidim strevlika nebo slepejse na ceste, houbu v pangejtu, muzu v klidu udelat fotku, napít se, protáhnout se, sundat tu debilní helmu, pod kterou se potim, spokojeně si otrit pot z oci a von se ten svet taky neposere.

Edit: teda kdyz jsme v Říčkách tlacil kolo po červené sjezdovce nahoru, tak jsem pekne prskal. Kdyz jsem tam jel za tyden podruhé, tak jsem si dal ve hospodě, co je v zimě ski rest, plzen a počkal, az v celou jela lanovka, co mi tam kolo vytáhla. To bylo lepsi, jen jsem se bal, ze z toho háku zhučí dolu.

Upraveno uživatelem Roman I.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svět se mění ... můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se s tím dá dělat :)

 

ad26 ... když jsem kdysi na 26 závodil a srovnám to s tím, na čem závodím teď ... tak se nedivím, že 26 skončily. Opravdu nechápu, jak někdo, kdo opravdu jezdí, může tvrdit, že to byl lepší formát. Spíš to zavání nezkušeností. Ten rozdíl je tak výrazný, že to snad ani nejde popsat. I proto se 29 prosadily tak rychle. ... Byl jsem v 90. letech na vyjížďce s Gary Fisherem, který měl jeden ze svých 29" prototypů na krásným ocelovým rámu. Většina ze zúčastněných si toho ani nevšimla. Já se ho pak ptal, co to vlastně je ... ani mě nenapadlo, že by to snad mohlo být jinak. On se jen usmál a odpověděl mi, že tohle je to, na co mountain bike svět čeká a jen jim to někdo musí ukázat ... No a dnes mají dobrý 29 kola geometrii obratnější než 26, jsou lehčí, líp stoupají a ve sjezdu stabilnější. A tak to asi tehdy GF myslel :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale furt když z 26 uděláš 29, je to kolo, když hliník rám změníš na carbon, je to kolo, ale dle mého zdravého uvažování když dáš na kolo motor, tak už se moc o kolo nejedná, nebo? Je to prostě elektrokolo, a to prostě s cyklistikou nemá už nic společného. Tož tak za mě, ale samozřejmě každý ať dělá to co ho baví, hlavně když je slušný a hodný :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale furt když z 26 uděláš 29, je to kolo, když hliník rám změníš na carbon, je to kolo, ale dle mého zdravého uvažování když dáš na kolo motor, tak už se moc o kolo nejedná, nebo? Je to prostě elektrokolo, a to prostě s cyklistikou nemá už nic společného. Tož tak za mě, ale samozřejmě každý ať dělá to co ho baví, hlavně když je slušný a hodný :D 

Tohle konverzace jde nějak mimo mne .

Ale pod toto se podepíši

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale furt když z 26 uděláš 29, je to kolo, když hliník rám změníš na carbon, je to kolo, ale dle mého zdravého uvažování když dáš na kolo motor, tak už se moc o kolo nejedná, nebo? Je to prostě elektrokolo, a to prostě s cyklistikou nemá už nic společného. Tož tak za mě, ale samozřejmě každý ať dělá to co ho baví, hlavně když je slušný a hodný :D

Mně strašně vadí, jak bych se na kole potil a zadejchával... Myslím, že právě ten motor by mě k té cyklistice nakonec mohl přitáhnout. 

Upraveno uživatelem straspol
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvl měl jsem si toho spešla rovnou koupit bez ptaní a nerozpoutávat tady ideologický střet... mír se všemi kdo mají rádi šlapky ...ehm vlastně pedály

P.S. doufám, že zdraví se hecne a ještě min 3-4 roky budu zvládat Vysočinu nemotorizovaný :-)

??? Jezdíš Vysočinu  :eek:  :cheers:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...