Přejít na obsah

Revue Thommen Diver Professional


martar

Doporučené příspěvky

Kdysi dávno jsem se díky dlouhým nohám a malému prostoru v economy class nečekaně ocitl v první třídě boeingu. Tiše jsem si užíval ten komfort, ochutnával atmosféru úspěchu a bohatství a zatímco si spolucestující objednávali vybrané nápoje a pokrmy, já si prohlížel časopisy. Jeden magazín inzerující luxusní zboží včetně hodinek Rolex či  Patek Philippe mě obzvlášť zaujal díky skeletonům Revue Thommen. Tehdy jsem o hodinkách nevěděl vůbec nic, skeletony jsem viděl poprvé v životě a pamatuji si, jak jsem si v duchu říkal?Revue, co je to za blbý jméno pro hodinky??? Evokovalo mi to spíš kankán, masky na ledu, Bondyho, Topola či Placáka? Nicméně reklama splnila svůj účel. Značku jsem si v mysli zařadil mezi luxusní hodinky.

 

post-30813-0-50507800-1406763660.jpg

 

Letos na jaře jsem na Revue Thommen narazil podruhé. To když jsem po půlroční registraci na Chronomagu začal mít pocit, že nutně potřebuji švýcarské potápky. Budget byl na poměry zdejších pacientů dost legrační, pro mě to ovšem byla za hodinky jen těžko obhajitelná částka, takže jsem jejich výběru věnoval velkou pozornost. Věděl jsem, že chci velikost 42+, WR 300+, černý cifr s bílými indexy, safír s antireflexem, a pokud možno široce rozkročené nožky kvůli chlapáckým řemenům. Rozhodně jsem nechtěl Rolex/Mercedes/ ručky, Sumo efekt (velké pouzdro/úzký tah), dýnko s průhledem, číslice na cifru a kyklopa. Navíc jsem nestál o nějaký profláklý model z Chronoshopu, takže jsem místo vyzkoušených kvalitních značek začal mířit do poněkud méně probádaných vod. Nakonec se ukázalo, že většinu požadavků splňují právě Revue Thommen Diver Professional. Jiskra přeskočila, když jsem na netu objevil dvě fotky ? na jedné byly RT na krásném rejnokovi kdesi u moře na molu http://forums.watchuseek.com/f74/revue-thommen-300m-diver-goes-newport-beach-258848.html a na druhé visely na parádním meshi http://uhrforum.de/attachments/52483d1257102543-seiko-sbdc001-vs-revue-thommen-diver-rtmesh.jpg  Bylo rozhodnuto. Kupoval jsem je s tím, že kyklopa odstraním, nakonec jsem si na něj ale stačil zvyknout a už mi nevadí. Šípovitý tvar ruček jsem bral jako bonus - na PO se mi totiž strašně líbí. Další výhodu jsem viděl ve značce ? je méně známá, přitom je švýcarská, s pěknou historií a manufakturními kalibry.

 

Ačkoliv je v ČR prodejce a autorizovaný servis této značky, je tak dobře utajený (v současnosti nemá ani vlastní stránky), že jsem o něm neměl tušení a potápky si koupil v Anglii. Po týdnu velké nervozity a roztoužení konečně dorazily?

 

post-30813-0-43320600-1406763787.jpg

 

? a přišlo první zklamání. Na gumě působily hodně levně. Leštěné pouzdro bez brusu mi přišlo nudné. Luneta nelícovala s indexy na ciferníku. Mezi nožkami na rovné části pouzdra byly ze strany dýnka dokonce jakési drobné ostré nedodělky, které asi někdo zapoměl zbrousit (po páru na každé straně). V první chvíli měly hodinky slušně našlápnuto do prodejní sekce. Pak jsem se rozhodl dát jim ještě šanci, lunetu jsem vyjmul a znovu osadil správně, otřepy jsem zabrousil, aby neškrábaly řemeny, a začal je nosit. Nosím je doteď. Líbí se mi čím dál víc, s každým novým řemenem, natem či meshem a s každou pořízenou fotografií je mám radši. Zatímco to píšu, zrak mi sklouzl z monitoru a už zase se na ně zálibně dívám.

 

Po půl roce si tedy dovoluji seznámit vás se svými pocity a postřehy o těchto hodinkách. Přes svou zamilovanost se budu snažit být objektivní a kritický.

 

Na začátku bych měl asi zmínit značku Revue Thommen obecně. Naštěstí to není nutné, velmi hezký článek o historii firmy i o inhouse kalibrech je na Chronomagu tady: http://www.chronomag.cz/clanek/2009-10-15/revue-thommen-prehlizena-manufaktura.html

 

Takže jen pár doplňujících údajů: když v r. 2001 koupila značku Revue Thommen (resp. divizi na výrobu náramkových hodinek) společnost Grovana, zdálo se, že toto spojení bude pro RT znamenat snížení prestiže (Grovana je sice také malá švýcarská hodinářská firma - podle údajů na internetu tvoří více než polovinu jejích zaměstnanců vyučení hodináři - nemá ovšem tak bohatou a starou historii jako RT). Nakonec se ukázalo, že jsou to plané obavy ? i pod novým vedením se pokračovalo ve vývoji manufakturních kalibrů GT a rozšířila se nabídka modelů v kolekci Sport (zejména řada Airspeed), ve společenské kolekci Lifestyle i v nejvyšší řadě Manufacture.

 

Potápěčské modely nikdy neměly v kolekcích Revue velké zastoupení. Přesto ke značce patří, stačí připomenout vintage modely Revue Cerberus DS Diver nebo řadu Revue Automatic Diver, z období spolupráce s Vulcainem pak RT Cricket Nautical 200m. Z posledního desetiletí se dá zmínit kromě vyobrazeného modelu ještě povedený Revue Thommen Diver Professional Chronograph a předchozí rolexoidní modely Revue Thommen Diver GMT Chronograph,  XL Diver Chronograph a XL Diver. Všechny modely spadaly do levnějšího segmentu nabídky manufaktury a byly osazovány strojky ETA, resp. Valjoux. V nové kolekci Revue Thommen potápky již úplně chybí a místo nich Grovana vyrábí či do nedávna vyráběla levnější model pod svým vlastním brandem. Ze všech zmíněných typů se pouze Diver Professional v jednoduché i chrono verzi trochu oprošťují od hloupého kopírování designu Subů a snaží se najít vlastní tvář, i když je jim často vytýkána směs různých ?inspirací?.

 

post-30813-0-96196800-1406764463.jpg

 

Je třeba uvést, že model RT Diver Professional nikdy nebyl součástí standardní kolekce Revue Thommen - jednalo se o speciální edici. Tuto skutečnost mi potvrdil H. Schweitzer (Revue Thommen/Grovana CO LTD), když jsem jej kontaktoval v marné naději, že mi zodpoví otázky ohledně tloušťky safírového sklíčka, vnitřního antireflexu a typu použité luminiscence...

 

Pojďme si tedy hodinky popsat:

 

REVUE THOMMEN DIVER PROFESSIONAL ref. 17030.2537

Průměr pouzdra bez korunky:  45 mm (výrobce udává 44,5 mm)

Průměr pouzdra s korunkou:  50 mm

Výška pouzdra:  16,5 mm

Lug to lug:  53 mm

Rozteč stěžejek:  49,5mm

Rozteč nožek:  24 mm

Váha samotných hodinek bez stěžejek:  120g

Váha hodinek s originálním tahem:  235g (dle informací na internetu)

Váha hodinek na heavy meshi:  201g

Velikostí i vahou jsou to tedy hodinky předurčené spíše pro velké pány.

 

Strojek: ETA 2824-2 v základu, automat, oboustranný nátah rotorem, hacking, možnost manuálního nátahu, datum s rychlopřeklápěním, frekvence 28.800 bph, rezerva chodu 38?40 hodin. Přesnost chodu je v mém případě plus 6?8 sekund denně v závislosti na režimu, asi by to šlo zlepšit vhodným odkládáním, já to ale neřeším, odkládám pouze na devítku se zapnutým náramkem nebo řemenem.

 

Silné safírové sklíčko je rovné se zkoseným okrajem, původně nepatrně přečnívalo nad úroveň lunety, po mém ?servisním? zásahu řešícím nelícující indexy na lunetě se díky použití silnější lepící vrstvy dostalo do stejné výšky, takže teď s lunetou lícuje a je více chráněno. Nad datumkou je aplikován kyklop.

 

Safír je opatřen výrazným modrým vnějším antireflexem (zda má safír i vnitřní antireflex se mi nepodařilo zjistit). Vnější AR vrstva je samozřejmě více náchylná na poškrábání a zamatlání, takže člověk každou chvilku hodinky pulíruje, na druhou stranu se ale díky němu hodinky neustále proměňují od černé přes temně modrou až po azurovou. Osobně mě hrozně baví takové hodinky sledovat i fotit. Mám několik dalších potápek bez antireflexu a je to dost nuda.

 

post-30813-0-07088900-1406764978.jpg

 

Jednoduché pouzdro je masivní, vyrobené z nerezové oceli 316L, plně leštěné, s mírně zakřivenými středně dlouhými nožkami, na jejichž vnější horní hraně je jediný zdobný prvek ? zahloubená fazetka. Zakončení pouzdra mezi nožkami je rovné, což je pěkné zejména v kombinaci s meshem, gumou či řemenem. Nevýhodou leštěného pouzdra je jeho značná viditelnost, zejména na slunci, naopak velkou výhodou je možnost snadno a rychle rozleštit všechny jemné vlásečnice beze změny vzhledu hodinek. Masivní signovaná korunka je samozřejmě šroubovací, její závit je ale na můj vkus relativně jemný a krátký.

 

Luneta je jednosměrná  s aretací na 60 bodů. Otáčí se poměrně snadno a má minimální vůli. Byl bych raději, kdyby měla 120 kliků a byla úplně bez vůle.. Zvuk má jasný, rozhodně ne tlumený, trošku připomíná ráčnu.

 

Vložka lunety je klasická hliníková, tj. snadno poškrabatelná, ovšem také relativně levná a lehce vyměnitelná. Přestože mi ji na srazu jeden člen dost zkritizoval, osobně ji považuji za velmi zdařilou a vyváženou (síla a délka indexů, jejich rozmístění atd.) Její vzhled byl jednou z věcí, která rozhodovala při koupi hodinek. Vnější průměr 42,8mm, vnitřní 34,1mm.

 

post-30813-0-73777900-1406765106.jpg

 

Ciferník je jednoduchý a přehledný. Na matném černém, nebo spíše antracitově tmavě šedém podkladu jsou aplikovány stříbrné indexy s bílou lumi výplní. Datumka je jednoduchá, bez zešikmených hran a bez rámečku. S textem se díky bohu šetřilo, kromě loga jsou v dolní části jen tři řádky informací o automatickém nátahu a WR. Kdyby to záleželo na mně, zrušil bych i zbytečný nápis WATER RESISTANT, nebo bych jej nahradil textem DIVER PROFESSIONAL.

 

Ručky jsou velké, šípovitého tvaru, velmi elegantní. Jsou nejkritizovanější částí těchto hodinek, díky jednoznačné ?inspiraci? šípovitými ručkami Omega PO. Sám za sebe musím říct, že jsem za ně rád, moc se mi líbí. Přirozeně bych také radeji viděl, kdyby v Revue konečně začali dělat originální design? Můžeme se nad tím pohoršovat, faktem ale zůstává, že na trhu vždycky bylo, je a bude několik technologických či designových lídrů a ostatní výrobci je budou více nebo méně ?následovat?, pokud jim to právní systém dovolí. Když na přelomu padesátých a šedesátých let Omega přišla poprvé s ručkami ve tvaru šípu, velmi brzy měly podobné ručky i potápky mnoha dalších značek, namátkou uvedu Valory, Vakmann, Flucano, Sheffield, Pontiac, Rodania, Florus, Frey, Landeron a mnoho dalších. Ono vymyslet originální tvar ruček pro potápěčské hodinky tak, aby zůstala zachována zvětšená plocha pro luminiscenci, aniž by to byla úplná divočina (a la Silberstein), příliš hravé (Bali Hai) a nebo na potápky moc zdobné (Ward, Bremont) není lehký úkol. Patrně i proto většina značek kopíruje tvar ruček Mercedes (Rolex), Plongeur (Ploprof), Tool (Doxa), čtverec a kosočtverec (Tudor & Longines), šipka (Seiko, Tissot, Citizen, Orient, Glycine...) a nebo právě šípovité (Omega). Kromě Revue najdeme dnes šípovité ručky i na některých modelech značek Ball, Hamilton, Sinn (T2), na čínských Goer a dalších? vlastně mě překvapuje, že ve srovnání s Rolex-ručkami jsou krásné šípovité Omega ručky ?inspirací? pro tak málo značek a modelů).

 

Velký potlesk patří výrobcům hodinek, kterým se podaří najít vlastní design, uznání pak těm, kteří se snaží alespoň o nějakou modifikaci. Revue bohužel ručky dost otrocky obšlehlo. Nebo bohudík?  :)

 

post-30813-0-06493700-1406765447.jpg

 

Přes dostatečný prostor mezi cifrem a sklem jsou ručky velmi blízko ciferníku, zejména hodinová se po cifru subjektivně téměř plazí. Asi je to dané kalibrem, resp. délkou hřídelek, ale prostor ciferníku tím ztrácí na plasticitě. U Omega PO jsou ručky hezky zřetelně rozmístěné do pater. V přímém srovnání jsou Omega ručky více plastické (jsou více prolamované) a precizněji vypracované i vyleštěné.

 

Luminiscence ruček a indexů je dostačující, ale např. se Seikem SKX 007 se ve výdrži i svítivosti nedá srovnávat. Po nasvícení vydrží pěkně svítit jen několik minut, pak vadne. Čas lze samozřejmě odečíst během celé noci, jen je potřeba se trochu víc snažit.

 

post-30813-0-53504500-1406765562.jpg

 

Také při přechodu z denního světla do šera hodinky rozhodně nezáří jako Seiko. Jednak je to jemnějším tvarem indexů a ruček, jednak asi i množstvím a typem použité luminiscence. Nepodařilo se mi zjistit, jakou lumi Revue konkrétně použilo, pokud někdo z vás tuhle informaci má, budu vděčný za doplnění.

 

U všech hodinek, které mají kyklop a nejmenují se Rolex, se řeší zvětšovací schopnost lupy. Nafotil jsem pro vás ve stejném měřítku datumku pod lupou i bez lupy. Ze snímků je jasně patrné, že lupa na Revue je funkční, zvětšuje zhruba dvojnásobně (200%). Při pohledu z větší dálky je datumka pod kyklopem ještě větší.

 

post-30813-0-21085900-1406765658.jpg

 

Na záběru je také dobře vidět šroubovací korunka, na fórech pejorativně označovaná jako ?ventilek?. Ani její design není originální, tento typ (s ochranou i bez) nalezneme např.na některých modelech Seiko (Samurai, Atlas), Citizen, Marathon či Deep Blue. Korunka se díky hrubé textuře velmi jistě drží. Po zašroubování se opře o pouzdro a díky velkému průměru trochu ?chrání? sama sebe, když už jí neposkytuje bezpečí vhodně tvarované pouzdro.

 

post-30813-0-78477800-1406765725.jpg

 

Dýnko je šroubovací, se šesti zámečky pro otevírací klíč, poměrně vyklenuté. Je škoda, že si výrobce nedal tu práci a nevybral pro své potápky nějakou pěknou mořskou potvoru, která by zdobila dýnko a násobila potěšení majitelů hodinek. Takhle mohu jen smutně pokukovat po všech těch mořských konících či potápěčích, které mají obtisknuté na zápěstích šťastnější kolegové. 

 

post-30813-0-40375200-1406765833.jpg

 

WR: deklarovaná voděodolnost je 300 m / 1000 ft. Zatím jsem se s Revíčkama dostal do zhruba 7 metrů, hlouběji jsem je netestoval. Poprvé jsem zažil tochu šok při pohledu na šňůrku bublinek stoupající z hodinek, to ale tvalo jen zlomek vteřiny a jednalo se vzduch ?schovaný? pod vložkou lunety. Čitelnost pod vodou je dobrá, jen to lesklé pouzdro?.nevím, zda bych zrovna s těmito hodinkami chtěl jít mezi dravce instinktivně reagující na záblesk šupin ve zkalené vodě (barakudy, krakatice, u nás třeba štiky).

 

post-30813-0-92390100-1406765960.jpg

 

Výhodou hladkého a lesklého pouzdra je ovšem velmi snadná údržba po ponorech ve znečištěné, tvrdé nebo slané vodě - postačí omýt měkkou vodou a vyleštit, povrch pouzdra má minimální schopnost retence, humus zkrátka nemá na čem držet.

 

Aby hodinky bavily co nejdéle, je samozřejmě třeba hrát si s tahy i řemeny a pravidleně je přezouvat. Originální tah v kombinaci leštěných a broušených dílků se signovanou sponou (bez extenze) nemám, jeho fotek je ale na netu plno. Uvažoval jsem o jeho koupi, přes české zastoupení se dá nový pořídit za cca 4.500,- , ale rozmyslel jsem si to, trpěl bych při pohledu na zhoršující se stav spony a při odkládání hodinek bych pořád řešil, aby dýnko nepoškrábalo tah a tah aby neškrábal dýnko.

 

post-30813-0-07347000-1406766408.jpg

 

Originální guma, na které jsem hodinky koupil, se moc používat nedá. Je tak tvrdá, že hodinky díky ní levitují asi 5mm nad zápěstím. Zkoušel jsem jí opakovaně změkčovat v horké vodě hrníčkovou metodou, výsledný efekt byl ale vždy jen dočasný. Povrch gumy má navíc na suchu úžasnou vlastnost přitahovat a držet veškerý prach a smítka z okolí.

 

Zato s řemeny si člověk užije hodně radosti. K hodinkám pasují především silné (4mm+) tool řemeny. Sluší jim jak tool Panerai style s velkou sponou a stejnou šířkou v celé délce, tak o něco decentnější kůže zužující se ke sponě. Přikládám několik snímků pro představu.

 

post-30813-0-70875000-1406766454.jpg

Černý Rios Bass 24/22 ? vespod kůže, z pohledové strany odolná nylonová textura.

 

post-30813-0-71871100-1406766497.jpg

Tmavě hnědý cordovan 24/24 by Zrno, Praha (ruční výroba)

 

post-30813-0-29752200-1406766529.jpg

Tmavě hnědý cordovan 24/24 by Zrno, Praha (ruční výroba)

 

post-30813-0-97747500-1406766555.jpg

Světle hnědá hovězina 24/22 by Zrno, Praha (ruční výroba)

 

post-30813-0-30221100-1406766575.jpg

Světle hnědá hovězina 24/22 by Zrno, Praha (ruční výroba)

 

post-30813-0-82861000-1406766608.jpg

Hnědá broušená kůže, 24/24 Panerai style, (ruční výroba), původ neznám

 

post-30813-0-91971200-1406766621.jpg

Hnědá broušená kůže, 24/24 Panerai style, (ruční výroba), původ neznám

 

post-30813-0-92517100-1406766637.jpg

Heavy mesh 24/24 s rovnými koncovkami a překlápěcí sponou s pojistkou.

 

post-30813-0-58045100-1406766653.jpg

Heavy mesh 24/24 s rovnými koncovkami a překlápěcí sponou s pojistkou.

 

post-30813-0-63538400-1406766666.jpg

Velkou výhodou tohoto typu meshe ? kromě toho, že hodinkám opravdu sluší ? je jeho tuhost. I po odložení hodinek z ruky si mesh a spona stále drží distanc od dýnka hodinek, takže na rozdíl od shark meshe nebo tahu nedochází k nežádoucímu otěru kovu o kov.

 

post-30813-0-85576200-1406766678.jpg

A jak Revue sedí na ruce? Posuďte sami z následujících wristshotů?

 

post-30813-0-01332200-1406766692.jpg

Ruku mám 18,5, relativně plochou. Ani na lehkém řemeni nemají hodinky tendenci se přetáčet přes hranu zápěstí. Oproti jiným hodinkám, které jsem měl na ruce, hodinky nespočívají na zápěstí spodní plochou pouzdra a nožek, ale vypouklým dýnkem. Ze začátku mi to trochu vadilo, pak jsem ale zjistil, že se mi díky tomu snadno ohýbá zápěstí i směrem vzhůru (jsem ?kloubař?), zatímco ty ?lépe sedící? hodinky se mi ve stejné situaci zaříznou do masa.

 

post-30813-0-32698500-1406766715.jpg

Na mé ruce nožky nijak nepřečnívají  a troufám si tvrdit, že i na ruce s obvodem  18 cm by hodinky ještě vypadaly dobře, záleží ovšem na tvaru zápěstí.

 

post-30813-0-69805100-1406766729.jpg

Mimochodem, fotografovat tyhle hodinky je díky leštěnému pouzdru opravdu lahůdka. Boky hodinek a nožičky věrně zrcadlí interiér, exteriéry nebo přímo fotografa (viz foto). Jednou jsem hodinky fotil v parném odpoledni a byl jsem doma sám, takže jsem si udělal při práci dost pohodlí. Snímky jsem pak musel všechny přefotit?

 

post-30813-0-89976500-1406766760.jpg

Na meshi sedí také perfektně,  váha hodinek je ovšem cítit... nakonec proč ne, člověk alespoň pořád ví, že je má na ruce, a trochu si na ně dává pozor, takže nepříjdou tak často do kontaktu s futrem.

 

post-30813-0-66752400-1406766742.jpg

Na sport a letní výlety je přezouvám na NATO. Zejména při koupání či potápění je to pohodlné, rozhodně víc než originální tuhá a nepoddajná guma. Ta na rozdíl od Nato-strapu ani nezaručuje bezpečnost hodinek v případě uvolnění stěžejky.

 

post-30813-0-69439200-1406766776.jpg

Při sportu

 

post-30813-0-24347300-1406766790.jpg

A na výletě?

 

Shrnutí:

Švýcarské potápky Revue Thommen Diver Professional nejsou špatnou volbou. Za cenu 11 ? 15 tis. člověk získá ETU v poměrně líbivém a přitom odolném balení s velmi slušnou WR a safírem. Na tahu a zejména na meshi není zanedbatelný ani "MI" směrem k laické veřejnosti, a na rozdíl od fashion značek tyto hodinky neurazí ani odborníka. Za sebe hodně kladně hodnotím zejména jednoduchý přehledný ciferník a výrazný modrý antireflex na safírovém skle, díky kterému se hodinky stále mění a přitahují pozornost.

 

Jste hrdinové, jestli jste to dočetli až sem  :)

 

Poprosím vás v případných reakcích o shovívavost, je to můj první pokus o recenzi, nemám moc zkušeností s vyhledáváním relevantních informací o hodinkách, ani jsem zatím nevlastnil dost kousků, abych dokázal opravdu seriózně srovnávat jejich kvalitu.

 

post-30813-0-28196700-1406766801.jpg

Pohodový den přeje martar.

 

Text a snímky autor.

 

Použité zdroje:

http://www.revue-thommen.ch/en/

http://www.chronomag.cz/clanek/2009-10-15/revue-thommen-prehlizena-manufaktura.html

http://watchreviewsbymcv.blogspot.cz/2011/04/revue-thommen-vs-jacques-lemans-diver.html

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, parádní čtení, pěkný fotky a hlavně za praktické zkušenosti, ukládají se do mně jak do databanky. Tenhle model nevidím prvně, vždy mě zaujmul ručičkama stylu PO, které mám v oblibě. Inspirace mi nevadí, tvar je velmi zdařilý. Co mi malinko vadí je ten kyklop, při této velikosti hodinek, kde může být věnec jak pás od tanku je to pro mně velmi rušící a zbytečný element. Od jejich pořízení mě zatím vždy odradila velikost, ale teď co vidím, že mám podobně velikou ruku jako Ty, je to na nové zvážení. Zklamaly mě nepřesnosti výroby, to by se prostě stávat nemělo ať už je cena sebelepší. Velikost 42, kyklopa pryč a jdem na to :)

Ještě jednou díky, dal sis s tím práci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za první reakce :) . Asi bych měl přiložit fotky těch "nedodělků", možná jsem to zbytečně dramatizoval. Co jsem zkoumal fotky na internetu, není to vlastnost těchto hodinek, prostě jsem měl smůlu na kus.

 

post-30813-0-23427500-1406784146.jpg

 

a ještě jsem vyhrabal v počítači fotku hodinek z boku, pro představu o tvaru pouzdra.

 

post-30813-0-88473700-1406784212.jpg

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě jednu věc jsem zapomněl: když už člověk objeví české zastoupení a servis (Karel Malát, výhr. zastoupení Grovana a Swiss Alpine Military, Kladno), zjistí, že jsou velmi ochotní a vstřícní. Já jsem servis zatím nepotřeboval, tj. ten komentovat nemůžu, ale sehnání informací o cenách příslušenství již neprodávaného modelu a objednání a nákup prkotiny (velké krabice k hodinkám) proběhlo naprosto na jedničku, dokonce jsem dostával shrnutí informací i esemeskou na mobil. Zatím z nich mám příjemný pocit, tj. neděsím se předem chvíle, kdy je budu potřebovat  ;)

Upraveno uživatelem martar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Nevděčný sklerotik by ještě touto cestou rád poděkoval členům Rodkopf, Cegy a Jeronimo za první přečtení textu před zveřejněním. Moc děkuju a omlouvám se, že mi to vypadlo z textu recenze..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Má pravdu Marosh, fotky na gumě chybí. Tak tady je pár čerstvých, lezl jsem v té kose i do vody, abych nedostatek napravil  :)

 

post-30813-0-31032800-1406791501.jpg

post-30813-0-29225100-1406791520.jpg

post-30813-0-03440200-1406791529.jpg

post-30813-0-57577200-1406791538.jpg

post-30813-0-19831800-1406791549.jpg

post-30813-0-06004000-1406791565.jpg

 

Jinak guma je sice rádoby origo, ale to "origo" spočívá jen v signované sponě, jinak jsem na stejné gumě viděl i různé jiné značky potápek.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Parádní počteníčko, skvělé fotky, co víc si člověk může přát. Krásné potápky za slušnou cenu, které se mi líbí nejvíc na meshi. Jen značka mi, nevím proč, není moc sympatická. To je ovšem pouze můj problém.

Upraveno uživatelem gonga
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem za reakce, těší mě, ze mi zatím nikdo text nesprdnul.

 

No, k té značce: její subjektivní hodnocení je samozřejmě u každého ovlivněno něčím jiným, já si ale pochvaluji její relativně malou profláknutost. Na hodinky reagují v mém okolí buď lidé, kterým se líbí bez ohledu na značku, nebo pár jedinců, kteří hodinkám rozumí a znají RT jako manufakturu vyrábějící zajímavé kousky (regulátor, date pointer, moon phase, některé kousky airspeed, a především modely s vlastním GT kalibrem, ať už Classic, Heritage nebo věrné reedice vlastních výrobků z 30 let - Revue Sport 30s). Značka se příliš nefejkuje, takže nikdo nepřemýšlí, jestli mám origo nebo fejky a nezkoumá mé boty, mou manikuru, hadry a jiné markery naznačující sociální zařazení. Navíc Divery jsou ze spodního cenového patra RT, takže když si někdo zvědavý (už se mi to stalo) značku vygoogluje, a zjistí ceny běžných modelů, kouká pak na mé potápky s větším respektem. Samé blbůstky, já vím, ale v souhrnu mi to prostě vyhovuje.

 

Jinak jméno Revue mi taky zprvu přišlo prašt?ný, ale to přešlo v okamžiku, kdy jsem si o historii značky něco načetl, pak už mi to nijak nevadilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martine, moc hezké čtení. Pokud si pamatuji správně, hodinky jsem měl na ruce a působily velmi příjemně. Dle mého jim ten mesh jde, ale TOP kombinace - Rios Bass a ta světle hnědá broušenka s neznámým původem :) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martine, moc hezké čtení. Pokud si pamatuji správně, hodinky jsem měl na ruce a působily velmi příjemně. Dle mého jim ten mesh jde, ale TOP kombinace - Rios Bass a ta světle hnědá broušenka s neznámým původem :) .

Dík! Pamatuješ si to správně, Davide :-) já zas nezapomenu, jak se 45mm masivní divery na Tvé ruce najednou smrskly a vypadaly skoro jak oblekovky :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...