Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • po měsících...
  • Odpovědi 215
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Rád bych připojil sovu zkušenost s plastovými sklíčky Primek. Škrábance velikosti Grand Canyonu (původně jsem si myslel, že je sklo prasklé) jsem napřed trápil dremlem s vatovým kotoučkem a se zubní pastou. Po pár desítkách minut se z ostrého vrypu stalo pozvolné údolí, ovšem celé sklíčko matné až hrůza. Ani po dalších dlouhých minutách ručního šmrdlání zubní pastou nedošlo ke zlepšení. Po pár dnech když jsem přibrušoval a vyhlazoval hroty plnících inkoustových per na "molitanovém" pilníku na nehty jsem si řekl, že ho zkusím i na sklíčka. Už není co zkazit, v nejhorším je nechám vyměnit. Pilník - pilník bral materiál docela dost, za chviličku sklo úplně matné a úplně rovné. Pilník - leštítko vyleštil do perfektního stavu. No, safír jako na hodinkách do práce to není, ale na plast je to luxus a za pár minut. Ještě by asi šlo dál dolešťovat hadříky, ale při běžném nošení se to doleští samo o rukáv a nebo spíš poškrábe o cokoli jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsem a ušetřím ti čas, nedělej to. Nejlepší a nejlevnější varianta je skočit do nejbližšího železářství nebo potřeb pro řemeslníky, koupit tam smirek "pod vodu" ve hrubostech 800, 1200 a 2000 a na závěr sitol - ten v drogerii.

 

Stačí pak miska s vodou - osobně používám 2 - lázeň ve které máčím smirek a oplachuju a druhá na čistý oplach. Ze smirku ustřihneš obdelníček asi o velikosti krabičky od sirek, namočíš a pak brousíš - nemusí to být nutně pod vodou, jen musí být smirek a povrch mokrý.

 

Jdeš postupně hrubosti 800 - tu neodrbat, musí se odstranit všechny velký škrábance, pak 1200 a nakonec 2000. Sklíčko v této fázi zůstane jakoby matný, pak jen vzít sitol a vyleštit do lesku - opět neodrbat. Kontrolovat proti světlu všechny fáze a kvalitu obroušení právě např pod vodou.

 

Je to piplačka, ale za mě zatím jediný dobře fungující způsob. Místo toho sitolu, ve kterým je ale spousta dalších chemikálií, protože je na čištění kovů, bude to cerium asi mnohem lepší volba i s ohledem na vlastní zdraví, protože máchat rozmoklý ruce v sitolu mě osobně nedělalo moc dobře, takže strikně s ním pracuju v rukavicích

 

EDIT: když jsme tady u těch návodů, i tento je zde na fóru popsaný na několika místech a opravy obecně jsou rozesetý všude možně - prim sekce, obecná diskuse, zde, ..., už delší dobu mi vrtá v hlavě, jestli by nestálo za to založit speciální sekci DIY, kde by mohly být jak projekty (např super budík P90 s turbem, kterej je taky minimálně ve 2 nebo 3 vláknech), ale i tyhle postupy na opravy. Klidně při příštím leštění udělám i fotodokumentaci, pokud to nebude vadit (i já jsem byl naučen tento postup zde na fóru, takže není můj)

Ak môžem poradiť, tak ešte pred leštením sklíčka si brúsenú časť "zamalujte" čiernou centrofixkou. Tá vyplní všetky škrabance. Pri brúsení tak vidíte v ktorých ryhách farba zostala. Preto sa nestane, že niektorý škrabanec prehliadnete. Keď je sklíčko zbavené farby, tak tam už na 100% nemáte škrabance. 

Inak môj postup je presne ten istí (brusný papier 400, 1000, 2000), ale na dokončenie používam pastu polywatch. Predtým som to dokončoval zubnou pastou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Zdravím leštiče sklíček.  I já jsem to zkusil. Mé Festiny byly po 15 letech nepřetržitého nošení značně dobyté. Sklíčko prakticky celé poškrábané ( jak pavoučí síť), včetně několika hlubokých vrypů. I pouzdro samý šrám. Tak jsem se pokusil je trošku vylepšit. Sklíčko je minerální a pouzdro ocelové. Začal jsem sháněním brusiva. Nejjemnější papír, co jsem sehnal v obchodě byl P1000 a P2000. Vzal jsem to celé naráz, pouzdro i sklíčko. Z obojího jsem dostal všechny škrábance. Ovšem jak pouzdro, které bylo sice krásně vyhlazené, ale postrádalo lesk, tak hlavně sklíčko zůstalo lehce mléčné, což se mi nelíbilo. Takže jsem sháněl něco jemnějšího a sehnal brusný kotouč Trizact P6000. Když napíšu, že to je hotový zázrak, tak vůbec nepřeháním. Sklíčko i pouzdro jsou prakticky ve stavu, kdy jsem hodinky před 15 lety  koupil.  Mé nadšení neutichalo a tak jsem vyleštil ještě i tah. I ten je jako nový. Každopádně na vyleštění minerálního sklíčka je naprosto nezbytné nějaké brusivo. Zubní pasty a podobné rady jsou jen  ztráta času.  Bohužel nemám žádné foto. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím leštiče sklíček.  I já jsem to zkusil. Mé Festiny byly po 15 letech nepřetržitého nošení značně dobyté. Sklíčko prakticky celé poškrábané ( jak pavoučí síť), včetně několika hlubokých vrypů. I pouzdro samý šrám. Tak jsem se pokusil je trošku vylepšit. Sklíčko je minerální a pouzdro ocelové. Začal jsem sháněním brusiva. Nejjemnější papír, co jsem sehnal v obchodě byl P1000 a P2000. Vzal jsem to celé naráz, pouzdro i sklíčko. Z obojího jsem dostal všechny škrábance. Ovšem jak pouzdro, které bylo sice krásně vyhlazené, ale postrádalo lesk, tak hlavně sklíčko zůstalo lehce mléčné, což se mi nelíbilo. Takže jsem sháněl něco jemnějšího a sehnal brusný kotouč Trizact P6000. Když napíšu, že to je hotový zázrak, tak vůbec nepřeháním. Sklíčko i pouzdro jsou prakticky ve stavu, kdy jsem hodinky před 15 lety  koupil.  Mé nadšení neutichalo a tak jsem vyleštil ještě i tah. I ten je jako nový. Každopádně na vyleštění minerálního sklíčka je naprosto nezbytné nějaké brusivo. Zubní pasty a podobné rady jsou jen  ztráta času.  Bohužel nemám žádné foto. 

Fotka by potěšila. 

 

Zubní pasty a podobně jsou na plastové sklíčka a ne na minerál.To je dobré vědět.

Bohušu, obdivuji tvoji energii pořád dokola někomu vysvětlovat, co je tady už minimálně stokrát popsáno. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fotka by byla, ale jak ji sem dostat. Včera jsem to zkoušel a nedařilo se.

 

Ideálně ji zmenšit na nějakou rozumnou velikost (třeba 800x***) a pak vpravo dole (pod oknem na přidání příspěvku) kliknout na Použít rozšířený editor a tam máš dole možnost přidat fotografie. Mělo by to fungovat.

Fotka by byla, ale jak ji sem dostat. Včera jsem to zkoušel a nedařilo se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Přestože zde už jeden fotoreport o leštění sklíček je zde, sliboval jsem tuším posledně, že jak se k tomu dostanu, tak to případně nafotím. Včera se mi po půl roce poštěstilo k tomu sednout, tak jsem nafotil jednu proměnu PSII - varuju, že původní stav je pro silnější žaludky, ale o to víc je vidět, jak ty hodinky můžou prokouknout...

 

Fáze 1

Hodinky v původním stavu, jak se ke mě dostaly. Nános špíny a mastnoty, podřené sklíčko, orezlé ručky, ... hujda

post-26116-0-73638500-1476143411_thumb.jpg

post-26116-0-57725200-1476143424_thumb.jpg

post-26116-0-16062500-1476143430_thumb.jpg

 

Fáze 2

Většinou hodinky jen rychle rozhodím, strojek s cifrem schovám pod panáka (skleněnej deklík ani mističky nemám, tak funguju co dům dal) a bez většího řešení letí do ultrazvukové čističky (pořízeno v lidlu za cenu jedněch PSII). Náplň používám jen teplou vodu s jarem a  zapínám na 300s.

Sklíčka ze sportů "nevylamuju" a už to nedělám ani u jiných verzí - jde to dobře obrousit i v pouzdře i bez jeho poškození.

 

post-26116-0-13366700-1476143510_thumb.jpg

post-26116-0-59061300-1476143517_thumb.jpg

 

Fáze 3

Nastříhám si kousky šmirglu pod vodu v hrubostech 800, 1200, 2000 na cca velikost větší krabičky od sirek, namočím a sklíčko zamaluju fixem.

 

Hrubosti a velikostni nejsou dogma, klidně si dovedu představit 500,1500, 2500 a čtvereček 2x2. Vodu mám většinou ve 2 miskách - na špínu a čistej oplach.

 

Obrousím barvu a proti světlu kontroluju, kde mi zůstávají škrábance. Nejhrubší zrnitostí vybrousím všechny škrábance - dokud jsou na sklíčku vidět, některé části zamaluju klidně 2x. Další hrubosti už jen používám na postupné vyhlazení povrchu před leštěním.

 

post-26116-0-70808400-1476144083_thumb.jpg

post-26116-0-26427500-1476144090_thumb.jpg

post-26116-0-86524500-1476144095_thumb.jpg

post-26116-0-08239400-1476144103_thumb.jpg

 

Fáze 4

Až je sklíčko přebroušené, používám na doleštění sitol. Jednak se snažím přitlačit, druhak mi vadí sitol patlat po rukách, takže na poskládaném hadříku mám nalitý sitol a držím sklíčko, se kterým hýbu. Na doleštění boků pak držím sklíčko a šudlím hadříkem.

post-26116-0-85680300-1476144112_thumb.jpg

post-26116-0-85000300-1476144120_thumb.jpg

post-26116-0-81310400-1476144138_thumb.jpg

 

Fáze 5

Vysuším, přeleštím čistým hadříkem a poskládat - nechal jsem všechno původní, ať je vidět, jak prokoukly....

Ručky jsem od jen lehce očistil šroubováčkem a gumou.

 

post-26116-0-43746100-1476144151_thumb.jpg

post-26116-0-34878400-1476144161_thumb.jpg

post-26116-0-86959500-1476144167_thumb.jpg

Upraveno uživatelem Lamiczka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 5 týdnech...
  • po měsíci...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...