Přejít na obsah

Tanovo toulani


Doporučené příspěvky

Jo, urbex mám rád. Z těch opuštěných rozpadajících se míst čiší obrovská nostalgie. Jako by ta místa vzpomínala na doby své slávy. Timhle "sportem" se zabývá spousta lidí po celém světě a vznikají nádherné fotky. Asi nejvíc na mě zapůsobila série profesionálních fotografií rozpadajícího se kasína uprostřed Bukurešti jednoho našeho fotografa. Asi před rokem to proletělo internetama. Určitě se to dá dohledat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

siwi: hodne dobre fotky Vojto, moc se mi libi. Je videt, ze panovi to jde paradne od ruky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dumám, ale nevim. Do toho kouta, kde je ten řekněme výměník, dřív vedly i koleje (opuštěný most poblíž). Ještě mě napadá, jestli to třeba nesouvisí s uhlím a parní trakcí. Jsem otevřel i příslušný výtisk Zmizelé Prahy, ale tohle tam samozřejmě nebylo.

 

Kdes vyštrachal tu informaci o výměníku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svatoslav: diky moc kamarade, ale reknu Ti, je to dira pekna :D

 

 

dr.sphinx: ten vymenik je jen moje iluze, info jsem cerpal napr.tady.

Muze to byt spalovna odpadku, ale nema to komin.

 

https://cs.wikipedia.org/wiki/Praha_jih_(odstavn%C3%A9_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD)

 

http://cs.wikipedia.org/wiki/Praha_jih_(odstavn%C3%A9_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD)

 

Aha, odkaz uz nefunguje :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem neco zkopiroval.

Co to muze byt?

 

Odstavné nádraží Praha ONJ bylo vybudováno na základě koncepce přestavby pražského železničního uzlu, na které se dohodlo roku 1959 hlavní město Praha s ministerstvem dopravy a která byla vyjádřena v usnesení československé vlády č. 928/1960 z 12. října 1960. Osobní doprava měla být v Praze soustředěna na hlavní nádraží. Odstavování a servisní činnosti pro osobní dopravu měly být soustředěny do odstavných nádraží Sever a Jih, nákladní doprava měla být svedena do jediného hlavního seřaďovacího nádraží ve Vršovicích. Odstavné nádraží sever, jehož výstavba bylo plánována nejdříve do Libně, později do Běchovic, nakonec zřízeno nikdy nebylo. V roce 2000 bylo z důvodu útlumu nákladní železniční dopravy rozhodnuto i o zrušení vršovického seřaďovacího nádraží pro nákladní dopravu. Odstavné nádraží jih bylo na rozdíl od toho skutečně vybudováno.

 

Výstavba začala v říjnu 1961, hlavní část byla dokončena v prosinci 1971, kdy bylo propojeno bohdaleckým průkopem souběžně s nuselsko-modřanskou dráhou s vršovickým osobním nádražím. Při vytváření násypů a výkopů železničního spodku bylo přemístěno 197 000 m3 zeminy. V první etapě byla vybudována vjezdová (západní spojovací kolej a zhlaví) a střední skupina, k nimž patří i výtažná a fekální kolej, celkem 22,3 km kolejí a 151 výhybek, přijímací budova, ústřední stavědlo a další tři stavědla, místo pro provozní ošetření lokomotiv, 8,7 km komunikačních kabelů, 5 km vodovodů a 5 km kanalizací.

 

Od roku 1969 do prosince 1978 probíhala druhá etapa výstavby. K ní patřila tunelová myčka s čistírnou odpadních vod, hlavní hala pro provozní ošetření vlakových souprav s průjezdnými kolejemi a dvě rychlomyčky. Bylo dokončeno zatrolejování celého kolejiště vybudovaného v první etapě a vybudovány osvětlovací věže. Od roku 1974 do prosince 1988 byla budována spalovna odpadků z osobních vozů a parní kotelna. Od května 1974 do prosince 1977 bylo dokončeno kolejiště střední skupiny i s elektrickým ohřevem. Rovněž od května 1974 do prosince 1977 byly vybudovány ubytovny pro vlakový personál s kapacitou 344 lůžek. V červenci 1979 začalo být budováno depo jídelních a lůžkových vozů ? provozní budova s výrobnou jídel a polotovarů, výrobna blokového ledu, prádelna, hala pro zbrojení vozů a související kolejiště. Od listopadu 1984 do září 1989 byl budován přívodní řad pitné vody.

 

V letech 1978?1982 bylo vybudováno 150 m široké přemostění Botiče železobetonovou deskou. Záběhlická ulice byla přeložena na nový most překlenující kolejiště. Od září 1982 do listopadu 1989 bylo vybudováno 26 kusých kolejí s prozatímním ukončením před Botičem. Od dubna 1990 do prosince 1999 byly zprovozněny 4 průjezdné koleje a jedna kusá. Roku 1998 byla dokončeno napojení spojky do vršovického seřaďovacího nádraží přes Slatiny. V prosinci 1999 bylo dobudováno dalších 7 průjezdných a 1 kusá kolej. Pro řízení provozu byla vybudována nová výpravní budova (stavědlo ?odjezd?).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svatoslav: jako Ty ses hustej kamarade! Tak gratuluji! :clap:

Dokaze to nekdo vyvratit? Ja jsem vedle, jak ta jedle :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamaráde, tak ti tu něco málo přihodím, z výletu na Nový hrad. Hrad se nachází mezi Olomučany a Adamovem. První zastávka byla u Máchova pomníku, pomníků je tam víc.  Máchův památník stojí na kopci, ve výšce 505 m nad mořem. Severní, resp. severovýchodní stranu mu kryje les, jih a jihozápad od pomníku tvoří velkou mýtinu, která se prudce svažuje do Josefovského údolí a dále do údolí Svitavy. Dále byl po cestě památník Hradské lesní cest (sluneční hodiny). K Novému hradu jsme dorazily a byl zavřený. Po cestě do Adamova již jen zastávka u studánky (dvě další jsme minuly) pod Novým hradem. Stavba studánky proběhla v roce 1938. Na studánce nás zaujmou dva výjevy ilustrující nápis pod nimi, který je specifikovaný jako indická moudrost a zní ?Zvíře budiž ti bratrem a rostlina sestrou". V těsné blízkosti studánky jen o něco málo výše je na skalním útesu umístěn památník Josefa Žalmana. Toť vše. 

post-49471-0-83653500-1531055659_thumb.jpg

post-49471-0-33886300-1531055688_thumb.jpg

post-49471-0-52907300-1531055703_thumb.jpg

post-49471-0-46952000-1531055721_thumb.jpg

post-49471-0-79962500-1531055736_thumb.jpg

post-49471-0-70454100-1531055749_thumb.jpg

post-49471-0-58907500-1531055769_thumb.jpg

post-49471-0-62382100-1531055795_thumb.jpg

post-49471-0-27237600-1531055810_thumb.jpg

post-49471-0-38621600-1531055832_thumb.jpg

post-49471-0-66376100-1531055849_thumb.jpg

post-49471-0-78488800-1531055869_thumb.jpg

post-49471-0-24229000-1531055890_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ivan_989: diky pane!

 

 

Svatoslav: koukam, ze kdo neleni, tomu se zeleni! Paradni vylet, skvele fota a moc zajimave misto. Indicka moudrost, vse jen podtrhuje :clap:

Foto hradu? Ze by prislib dalsiho prispevku do budoucna? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odstavné nádraží paráda, ale dávej pozor. Byl jsem se podívat na osadu Buďánka. Přiznám se, že jsem se moc kroků od ulice neodvážil, bál jsem se ztráty hodinek a možného setkání se psem od bezdomovců.

 

Větší překvapení mě čekalo na konci ulice Nad Buďánkami III., kde jsem se přimotal k nějakému obchodu mezi třemi okupanty a ten pohled obou prodávajících, po tom co viděli, že jsem "viděl", dlouho nezapomenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tano: díky, plán je tam jít ještě jednou. Zda se dostaneme do hradu uvidíme? Cedule tam nebyla žádná, i když otevřeno být mělo, tak nás tam povícero hledělo jeden na druhého. Má to Český svaz ochránců přírody a kulturních památek a to nevěští nic dobrého, rád bych se pletl.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VitekB: diky za upozorneji, byli jsme tam dva (radne vybaveni-dvakrat zelezo, par nozu). Ale jak pises, opatrnosti neni nikdy dost. To okoli Budanka je rozhodne zajimave, poridil jsi nejaka fota?

Kazdopadne diky :clap:

 

 

 

Svatoslav: tak budu drzet palce, at se tam dostanete. Jak pises, nekdy s uvedenymi svazy jsou trable. Budu se tesit, pokud se to povede. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je utery, tak sem frknu neco lehciho.

 

Nová socha připomíná Jaroslava Seiferta

Jediný český nositel Nobelovy ceny za literaturu Jaroslav Seifert má na pražském Žižkově nový pomník. Socha zdobí prostor u tramvajové zastávky Lipanská, poblíž míst, kde nejslavnější český básník prožil své dětství. Artefakt v podobě stuhy mířící k nebi byl odhalen za přítomnosti hostů světového kongresu básníků, který se v Praze koná na Seifertovu počest, i básníkovy dcery Jany Seifertové-Plichtové.

 

post-30673-0-05759500-1531218861_thumb.jpg

Plastika stojí na donedávna zanedbaném plácku mezi ulicemi Seifertova, Chelčického a Táboritská u tramvajové zastávky Lipanská. Dílo sochaře Jana Roitha má podobu stuhy z litého betonu, která vyrůstá z chodníku poblíž míst, kde básník žil. Na stuze je čitelný citát z básně Prosinec 1920: ?To slovo letělo jako pták do sítě hvězd.?

post-30673-0-72153500-1531218917_thumb.jpg

Žižkov byl Seifertovým milým místem, kde prožil dlouhá léta a kde také mnohá svá díla vytvořil.

post-30673-0-42673000-1531218976_thumb.jpg

D

post-30673-0-68627200-1531219014_thumb.jpg

Slapou na 1

post-30673-0-20098800-1531219035_thumb.jpg

Rano, cestou do roboty

post-30673-0-38884900-1531219065_thumb.jpg

Na zaver jeste jedna rezata :D

post-30673-0-90648800-1531219097_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svatoslav: diky, myslel jsem, ze Seifert by si to zaslouzil ;)

D jsou super, to mas pravdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tano: já ti sem hodím jen pár fotek z výstavy. Pořádala ji paní Kachlíková (žije ve Finsku). Výstava obrazů byla ze tří generací rodiny Kachlíkovy. Já jen část z umění, které dělá nejmladší z rodiny. Část toho největšího obrazu je vidět hned za sochou. Ne každý se tam může dostat, to je vidět na mřížích, ale přijít mohl kdokoliv. Protože to byl poslední den výstavy tak i s cimbálovkou. Přiznám se, že jsem si i já trochu zabékal.  

post-49471-0-14732200-1531243742_thumb.jpg

post-49471-0-24366300-1531243772_thumb.jpg

post-49471-0-67967700-1531243792_thumb.jpg

post-49471-0-62397300-1531243811_thumb.jpg

post-49471-0-66864400-1531243821_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svatoslav: pekne, moc pekne. Musim rict, ze obrazy ja moc rad. Hned jsem to goolil, urcite povedena zalezitost. Zajimalo by me, jak vypadaji ty obrazy v realu. Jak pisi, ze to ma trojrozmerny nadech. Docela Ti zavidim a umisteni vystavy, palec nahoru! :clap:

V drivejsich dobach jsem par vystav prolezl (osma, Jan Zrzavy) a byl jsem nadseny a nakoupil par poucnych knih. Dnes uz neni bohuzel tolik casu..., snad v budoucnu ;)

Edit: paradni fotky, ta hra svetla, nema chybu. Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...