Přejít na obsah

PETROLHEAD - benzinovi sialenci


Návštěvník maxigabrielg

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 10,2tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

u fabrik, lodi a lokomotiv to ma aspon nejake funkcne opodstatnenie. nikomu asi nevadi diesel v dodavke /teda z pohladu principu preco ho tam dat/, a asi aj u dialkovych hltacov km (co je imho okrajovy segment trhu) ale pchat vykuchane 1.4 a 1.7pikodizle do osobakov, ktore 90% casu jazdia v mestskych a primestskych cykloch na studeno, to nedava ziadnu logiku. Hlavny argument dizla je ekologia a tam to zlyhava, je to slepa cesta. Kup si listok do Jakarty alebo do SaoPaulo, vylez z letiska, sadni do taxika a nasledujuce dve hodiny si predstavuj, ze vsetko co okolo teba jazdi je turbodizel. Myslim ze to je odpoved. Teda, podla toho aku mas predstavivost :)

 

Turbodizel v osobakoch je EU hype, europsky nezmysel, konstrukt eurouradnikov a automobiliek, nikde inde na svete to nie je a je na to x dobrych dovodov. Mozme viest debatu, ze keby sa tych 25 rokov vyvoja oprelo do benzinu, kde by bol dnes ten motor.. mozno v rovnakej perdeli, dost mozne :) veci ako mocovina su prave dosledok toho, ze to je scestne od podstaty a znasilnuje sa to ad absurdum. Zazehovy motor samozrejme nie je ziadny zazrak, nie ze by som ho tu adoroval ako riesenie ekologie, to vobec nie, ale vznetovy motor ako riesenie eko problemu spojeneho s pouzivanim automobilov je nezmysel este o jeden rad vacsi. Proste to doslo do uplne absurdnej roviny a su za tym len peniaze.

 

k LeMans - vyhra to, do coho sa prave pcha najviac penazi a co ktoremu motoru dovolis predpismi. Ako je to u 24h le mans netusim, ale ked koncilo MotoGP s dvojtaktami, tiez kazdy krochkal ako su tie 4takty (a dalej 2valce vs 4vlace vs 5valec) lepsie/horsie. Pritom sa to krasne tunilo predpismi, ktory motor favorizujes, tam potecu peniaze a ten nakoniec aj vyhra. Znackypotrebovali priame prepojenie racingu (=marketingu) k tomu co predavaju. Takze diesel je out, hybrid in, tak sa to tak nejak gently posunie cele tym smerom. Podobne F1. Co by mal Merc., Toyota alebo Renault z toho, ze vyhra trojlitrovy V10 motor, ked predavaju polobaterky a malorazky? Tak zmenia reglement a sutazia jednasestky. Money talks.

Pod všecko se podepíšu krví, líp bych to nenapsal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Instant to napsal dobře, hlavně druhý odstavec 100% souhlas... Ono je to celkově absurdní: dneska se "ekologie" smrskla na oxid uhličitej, jehož škodlivost sama o sobě je sporná, tím spíš podíl automobilů na jeho produkci... Co je ve výfukových plynech prokazatelně škodlivé, jsou pevné částice, čili nespálené uhlovodíkové řetězce, čili saze. A ty produkuje který spalovací motor? ... Správně, nafťák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja s tim taky souhlasim. Lidi, kteri si koupi diesel do fabky, clia nebo 208 a pak s tim skacou po meste by mely dostat pres drzku rovnou. Nejlepsi je jeste autostop system. Kdyz blikne na semaforech zelena, tak je sranda slyset, jak ty chrochtaky jeden po druhem naskakujou :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, ak chces diskutovat v petrolheadskom vlakne, mozno bysi mal na tom zacat pracovat :) radovy sestvalec je uplne vyvazeny motor, oproti V6, ktory uplne vyvazeny nie je. BMW = radovy sestvalec, to je tradicna kombinacia, da sa povedat historicka. Z hladiska konfiguracii motorov som mal BMW vzdy rad, lebo to robili z gruntu poriadne, tj stavali motory ktore davali zmysel: I6, V8 a V12. Mimochodom, inline 6 pouzili aj v motocykli, kde miesta nazvys nie je.

 

no a v dizlovej verzii je to este uplne ine kafe (vznetovy motor bucha omnoho viac kvoli kompresnemu pomeru atd), takze tam keby isli do vidlicovej konfiguracie, to by bolo naozaj na chocholouska. jediny rozumny dovod na V6 vs inline 6 je, ze potrebujes nutne usetrit miesto  (kratka kapota, predny nahon, stavebncia - robis jeden motor do roznych podvozkov atd) a tym padom obetujes vyvazeny chod motora - co v pripade velkeho kupe je velmi nepravdepodobne.

 

video:

 

 

 

 

Já jsem se chtěl doptat na vaše názory na novou 8 a ne diskutovat =D. Ale vypadá to, že se dozvím ještě něco navíc. Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Instant to napsal dobře, hlavně druhý odstavec 100% souhlas... Ono je to celkově absurdní: dneska se "ekologie" smrskla na oxid uhličitej, jehož škodlivost sama o sobě je sporná, tím spíš podíl automobilů na jeho produkci... Co je ve výfukových plynech prokazatelně škodlivé, jsou pevné částice, čili nespálené uhlovodíkové řetězce, čili saze. A ty produkuje který spalovací motor? ... Správně, nafťák.

 

ono, aby sme boli uplne kosher, filter pevnych castic budu musiet jedneho dna mat aj benzinaky (aj oni maju priame vstrekovanie paliva), ale tam to nie je az taky problem, z podstaty veci to tam hori proste "kurvadobre" a ak aj nejake pevne castice prelezu tak vyfukove plyny maju taku teplotu ze tomu netreba nijako extra komplikovane pomahat, hlavne nie je dodatocny problem s regeneraciou filtra atd, uzivatelsky je to prijemnejsie. Ale samozrejme, nachadzame sa radovo v inej rovine problemu oproti vznetovemu motoru. a ze tie sadze su excelentny karcinogen, o tom sa decentne "nehovori".

Upraveno uživatelem instant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím, však jsem to takhle myslel, jen v rámci zjednodušení jsem za producenta sazí označil jen naftovej motor, neb benzíňák je řádově jinde. O karcinogenní roli se ví a hovoří, jen ne v širších kruzích. Veřejnost a "ekologové" si vystačí s oxidem bursičitým - to jsem taky psal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...