Přejít na obsah

Zastavování hodinek


Doporučené příspěvky

Koupil jsem kdysi před časem Seiko 5 se strojkem 7009. Hodiky šly, ale občas jsem postřehl, že vteřinovka se na okamžik zastavila, ale hned zas běžela dál. Zpoždění bylo tak 5 minut za den, jinak s chodem nebyl problém. Tak jsem se rozhodl nechat udělat selkový servis strojku a nové sklo. Po opravě hodinářem hodinky jsem nosil asi jeden den a OK. Potom jsem je odložil, a začal nosit až teď po několika měsících, což byla chyba, záruka na opravu je v háji a hodinky zas blbnou. Zastavují se, přitom si myslím, že natažené jsou, rotor běhá a je i slyšet cvakání, jak se natahuje pero. Přitom po celodenním nošení ráno stojí, posledně se mi zastavily i na ruce a asi hodinu stály, když jsem do nich drbnul, tak zase šly jako by nic. Nemá někdo zkušenost co se tam furt sype u těchto strojků, před lety jsem měl jiné s tímto strojem a byl to taky samej problém ze zastavováním přes noc. To je snad nějakej kepl nebo co.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle po netu ti nikdo neporadí, prostě to nejde, když nejsou k dispozici hodinky. Seiko 7009 se vyráběly někdy v osmdesátých a devadesátých letech, ( jestli se pletu, opravte mně ) tzn je jim kolem dvaceti let. Tzn něco tam může být už dost opotřebené, u těhle strojů zlobilo uložení pérovníku, vymlelo se vetšinou horní ložisko v můstku a pak to zlobilo. Pokud si to měl v opravě, je možné, že to pan kolega udělal blbě, je ovšem taky možné, že odešlo něco jiného.

Moje rada - jestli je pan hodinář solidní, tak se ti na to koukne i když ti už vypršela záruka, asi to nebude zadarmo, i když.........

Pokud né, budeš to muset zkusit jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem hodinky rozdělal, a vypadá to na něco se samonátahem, když otáčím rotorem, tak to v určité fázi trochu klade odpor, trochu víc než ve zbytku otáčky. A taky je v tom rotoru trochu vůle. Když natočím perovník, hodinky jdou bez problému, takže to zastavení je tím, že hodinky prostě nejsou natažené. Nějakej rotor mám u našich tak ho zkusím vyměnit, ale spíš to bude tím že to tam něco brzdí. Dá se z tohoto vyvodit nějaká příčina? Dík 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechceš to nechat někomu kdo tomu rozumí?????

Jestli se v tom pohrabeeš, tak je skoro tutovka, že tě ten hodinář pošle do pr...........

 

To že vyměníš rotor, nemusí být řešení, pokud to drhne, může to být i u toho kola s vačkou, popř u natahovacího kola. Jestli si to mermomocí chceš opravit sám, tak zkus po sundání rotoru otáčet jen tím vačkovým kolem, jestli bude vidlička natahovat. Sleduj při tom jestli natahovací kolo nemá příliš velkou vůli.

Jestli ten rotor má velkou vůli v ložisku, je možné, že občas chytá o jeden z můstků. To ložisko se dá stahnout ( utužit ) ale je na to potřeba nejtovačka.

Je taky možný, pokud ti to nenatahuje, že je v háji vidlička samonátahu. K její výměně musíš rozebrat soukolí, jestli si na to troufáš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já bych to i někam dal, ale když jinde buď neberou zakázky, a nebo čekací doba půl roku až rok je trochu moc :) A to tu někdo psal, že se hodinařinou nedá uživit a že hodináři nemají do čeho píchnout...nerozumím tomu. Ten můj hodinář mi připadá spíš jen jako čistič, čistí dobře, ale pokud je třeba něco vyměnit, tak jedině když si to sám donesu, a takoej zlomenej čep setrvačky je neřešitelná věc, jedině, že bych si donesl celou novou kompletku, to už si ji můžu vyměnit sám. Tak měniče dílů si dělám sám, a k němu to nosím spíš jen čistit, a mazat, protože to neumím, ani nemám na to vybavení, a on to má do 14 dní a ne zas tak draho.

Jinak díky za pomoc, zjistil jsem, že rotor drhne o můstek, a když se dýnko utáhne víc, což asi udělal, jak to zavřel po opravě,  tak i o něj. Ostatní vypadá že běhá OK. Tak se můžu modlit, aby ten druhej rotor co mám na tom vraku byl v lepším stavu, jinak zas budu sháááánět.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, no jak jsem ti psal to ložisko jde utáhnout. Není to složité, ale potřebuješ vercajk. Jestli seš šikovnej tak si poradíš.

Když odšroubuješ ten rotor a otočíš ho, tak to uvidiš. To kuličový ložisko, respektive ta vnitřní část je dvoudílná. Na tom centrálním šroubu co je vidět zvrchu, je zepod nalisovaná příruba, takovej kroužek, a mezi tím behaj kuličky.

Potřebuješ to podložit nečím rovným a tvrdým a zevnitř do té příruby klepnout něčím, co má uvnitř otvor a není to větší než ta příruba, nějakou tenkou trubičkou. Ale opatrně, když do toho praštíš moc, tak to ložisko nebude fungovat.

 

Napiš jak si dopadl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to zkusil jak radíš, klepal jsem do té příruby trochu, i víc, a pokud se měla posunout, tak bych řekl, že je nadoraz, prostě dál nejde, a na funkci se nic nezměnilo. No třeba už někdo utužoval přede mnou, kdo ví. Pokud jsi myslel tlouct do toho až se příruba víc rozplácne do plochy a vymezí ten prostor, tak to fakt na koleně bez potřebnýho nářadí nezvládnu.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se do toho ložiska pustil znova. Používal jsem tento nástroj.

post-1272-0-16251300-1441910589.jpg

Bylo to ale na víc než jedno klepnutí, no zas jsem do toho tolik nemlátil.

Ložisko je teď perfektní, jako nové, nechal jsem jen minimální vůli. Jen mi připadá, že to pořád není nějak pravý ořechový.

Rotor již o nic nedrhne, ložisko se volně točí, ale ten nátah jakoby klade odpor větší, než by měl. Když zkusím to kolo s vačkou, tak hlavně v momentě kdy se mění směr  záběru té vidličky tak to jde trochu ztuha. No a s nasazeným rotorem když točím s hodinkama tak na jiných hodinkách rotor padá pořád dolů, tady třeba zůstane nahoře, a spadne, až do hodinek klepnu. To asi není dobrý, viď?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus odšroubovat ten šroubek u natahovacího kola, co do něj zabírá vidlička - BACHA, MÁ OBRÁCENEJ ZÁVIT.

Koukni jestli to je namazaný, nebo jestli tam není nějakej bordel, popř koroze. Některý bouráci to při čištění nerozebíraj, a potom to takhle blbne.

Když už to budeš mít sundaný, vypusť si pero a sundej i západkový kolo, to je to nad perovníkem, a zkontroluj při vypuštěném peru vůli perovníku. Jestli se to tam moc nemele.

 

P.S. zapomněl jsem tě pochválit - Dobrá práce. :cool02:

Upraveno uživatelem tondako
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to ještě není tak hrozný. Víš co to je RODICO, popř máš ho? Jestli jo, tok to tím očisti. Jestli ne, tak si ho sežeň. Pak to stačí namazat a složit a nejspíš to bude makat.

Na to jak jsi toho hodináře chválil, tak nic moc výkon. Vyklepaný ložisko rotoru, nevyčištěné natahovací kolo u samonátahu. U mně tak za 5.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to nakonec rozdělal  celý , jestli tam není ještě nějaký překvápko, no dál už to vypadá dobře, i spodek perovníku. Ještě Tě poprosím o názor, jestli na to nemůže mít vliv nějak zahumusený pero, nebo to nebývá často  problém. Jinak už se tam asi nedá nic opravit, co se nátahu týče. Postřehl jsem, že ten rotor jde mnohem hůř když je to natažený, ale to je asi normální, že? Kdybych to pero vyndal, asi bych ho už na koleně nedal nazpět. Jo ještě mě napadlo, jestli nemůže být ta vidlička moc našponovaná.

Upraveno uživatelem ramon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to vyčistil benzínem, jelikož Rodico nemám, trochu mázl a složil. Má se to tak, že jsi samozřejmě měl pravdu už na začátku, v tom horním uložení perovníku je nějaká vůle, když je tam nasazený to západkový kolo tak je to víc vidět, když se na něj zatlačí, tak se celej perovník hne. Když pero není natažený, tak nátah funguje perfektně, ale až se trochu víc natáhne, tak se ten perovník asi vyosí víc a to západkový kolo se kousne o tu desku pod ním, proto je to tam asi vykousaný až na mosaz. No a pak už ten rotor běhá hodně blbě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, to uložení pérovniku v můstku se dá stáhnout, ale to na koleni neuděláš. Někdy bejváj vydřený i ložiska v samotným perovníku, jak jsi psal, že je uvnitř pero nějaký zabordelený, to by chtělo vyndat a vyčistit, namazat kluznou uzdu, vyčistit ty ložiska v pérovniku, popř stáhnout, možná rovnou vyměnit pérovník.

Když to tak probírám zpětně, co ti na tom vlastně ten hodinář dělal? Takhle vypadaj hodinky před opravou a né po ní.

 

To si nejspíš narazail na odborníka.

Upraveno uživatelem tondako
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám pocit, že akorát vyčistil a mázl soukolí, protože hodinky šly blbě, a teď jdou celkem přesně (když jdou). Když jde ten rotor hůř čím víc je to natažený, viděl bys to pocitově spíš na ten perovník, nebo dření o ten můstek?  Do perovníku jsem zatím nekoukal, to jen tuším,  když tak poznávám kvality toho hodináře. No stálo mě to pět stovek,  jeho dílo.  Až to pero jednou vytahnu, tak to pak bude maturita na celý odpoledne, ho dostat zpět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...