Přejít na obsah

BALL Engineer II Ohio Moon Phase


java

Doporučené příspěvky

Historie hodinářské firmy BALL

 

Vývoj hodinářství v Americe je ve velké míře spojen s nástupem a následným vývojem amerických železnic. Před nástupem vlaků jako přepravních prostředků pro lidi a zboží zde neexistoval důvod jak pro přesné časoměřictví, tak pro sjednocení měření času napříč Amerikou. I poté, co železniční systém ve Spojených státech dosáhl značného rozmachu po skončení Americké občanské války (1861 ? 1865), komunity pokračovali v dodržování svého místního času. Na konci roku 1883 se zástupci železničního průmyslu dohodli, že alespoň mezi sebou budou rozeznávat čtyři časové pásma, kterými Spojené státy rozdělí a přijmou tak Standardní Čas. Veřejnost se brzy přizpůsobila, i když je zajímavé, že Kongres tento koncept oficiálně schválil až v roce 1918. Roku 1996 slavilo město Cleveland ve státě Ohio dvousté výročí založení města na jezeře.

 

- zajímavost z wikipedie:

Stát Ohio je součástí regionu Velkých jezer a pojem ?Ohio? v jazyce Seneků (jedněch z původních obyvatel Severní Ameriky) znamená ?krásná řeka?.                       - pozn. překladatele

 

Během této oslavy bylo vzpomenuto mnoho osobností, které byly označeny za ?Clevelandské oblíbené syny? a vzpomínalo se na jejich úspěchy. Jeden z vyznamenaných clevelandských rodáků, jehož úspěch měl velký ohlas na mezinárodní scéně a to nejenom pro jeho občanský přínos, ale také pro jeho význam v horologii (nauce o měření času a hodinářství), byl Webster Clay Ball. Webb C. Ball se narodil ve Fredericktownu ve státě Ohio, 6. října roku 1847. Jakmile byl přijat Standardní čas v roce 1883, byl prvním z klenotníků, který za použití časových signálů umožnil přesné měření času v Clevelandu. 19. července 1891 jmenoval generální ředitel ?Tras při břehu jezera? Webb C. Balla jako vrchního inspektora tras. Jeho první kontrolní systém stál na počátku rozsáhlé sítě, která zahrnovala 75% železnic v celém státě a pokrývala minimálně 175 tisíc mil železnic. Svůj systém Webb C. Ball rozšířil taktéž do Mexika a Kanady.       

 

19. dubna 1891 vlak ?Rychlé pošty? (pozn. překladatele ? tyto vlaky fungovaly na principu předávání pošty za jízdy, kdy pracovník vyložil poštu za pomoci prodloužené ocelové paže za jízdy vlaku) známý jako Číslo 4 mířil na západ po železnici u jezera Shore a michiganské jižní železnici v Kiptonu v Ohiu. V městě Elyria, 25 mil od Clevelandu, dostali strojvedoucí a průvodčí vlaku rozkazy, aby vlak ?Rychlé pošty? pustili před sebe ve městě Kipton, malé stanici západně od univerzitního města Oberlin. Jak průvodčí posléze přiznal, od doby co vlak opustil město Elyria až do doby kolize s vlakem ?Rychlé pošty? v Kiptonu vůbec nezkontroloval čas na svých kapesních hodinkách. Předpokládal, že pozor na vlak ?Rychlé pošty č. 4? bude dávat strojvedoucí. Ale hodinky strojvedoucího se zastavili na čtyři minuty a pak se zase rozběhly, malý rozdíl mezi životem a smrtí, kterého si strojvedoucí nebyl vědom. Mezi stanicemi Elyria a Kipton bylo několik dalších stanic, kterými strojvedoucí projel pomalu v domnění, že má času nazbyt. Při opouštění města Oberlin strojvedoucí předpokládal, že má sedm minut před tím, než se potká s vlakem ?Rychlé pošty?. Samozřejmě se ale měli setkat už za tři minuty. Pokud by se průvodčí podíval na své vlastní hodinky, mohl srážce zabránit. Vlaky se střetly v Kiptonu, vlak ?Rychlé pošty? byl v plné rychlosti, druhý vlak v protisměru brzdil, jelikož se blížil stanici. Strojvedoucí obou vlaků zemřeli a mrtvoly devíti úředníků byly vyneseny z dřevěných třísek a ocelového odpadu poštovních vozů.

 

Katastrofa v Kiptonu donutila funkcionáře "Tras při břehu jezera" angažovat Webb C. Balla, aby přezkoumal okolnosti, při kterých se měří čas na této trase a aby vymyslel systém kontrol, který zajistí správnost měření času. Webb C. Ball se do svého úkolu pustil okamžitě a zavedl kontroly hodinek všech železničních pracovníků, které probíhaly každé dva týdny. Kontroly měly na starosti schválení hodináři. Ball nastavil přísné kritéria, a pokud se hodinky opožďovaly o více než 30 sekund, tak sítem kontrol neprošly. Zde si je potřeba uvědomit, že se jednalo o vůbec první úspěšný systém kontrol času, který byl všeobecně akceptovaný a za to si pan Ball zaslouží potlesk. To jeho systém nastavil kritéria pro železnice, jeho systém pomohl zavést přesnost a jednotnost měření času. Díky tomuto vznikly pojmy jako železniční čas a železniční hodinky byly uznávány jako STANDARD, jednalo se o referenční bod v přesnosti měření času. Pokud se tedy normální člověk zeptal pracovníka železnic, kolik je hodin, byl si jistý, že dostal naprosto správnou odpověď.

 

Navíc ještě dodám, že způsob kontroly času pana Balla byl použit jako základ certifikačního systému COSC (to vydává certifikát pro chronometr po patnácti dnech přesně specifikovaného testování určitého modelu hodinek či hodin, jež je prováděno při třech různých teplotách a v pěti různých pozicích; na základě měření je stanoveno, zda testovaný chronometr splňuje sedm kritérií, které je nutné dodržet pro získání certifikátu; při měření se hodnoty srovnávají s dvojími nezávislými atomovými hodinami).                                  - pozn. překladatele, zdroj: hodinkee.com

 

Hodinářské společnosti jako Howard, Waltham, Elgin, Hamilton, Hampden a Vacheron & Constantin pracovali společně s panem Ballem a jeho nová společnost ?Ball Watch Company? od těchto společností získávala strojky, které následně standardizoval a vylepšil je podle Železničních standardů, měly taktéž na vnějšku vyryto jméno ?Ball Watch Company?. Většina měla vylepšenou vstupní a výstupní safírovou paletu kotvy, vyladěnou na nejlepší možnou úroveň. Společnosti jako Waltham, Hamilton, Elgin a další vyráběly své vlastní kapesní hodinky pro železnice, ale hodinky Ball byly (po téměř 100 let) považovány za ?ty nejlepší, Cadillac? mezi americkými železničními hodinkami.

 

Dnes BALL Watch patří mezi nejrespektovanější zavedené hodinářské značky ve Spojených státech. Pokračujeme v obměně našeho portfolia produktů ve 21. století tak, abychom vyhověli našim klientům. Přesto, že zvnějšku se firma mění, základní stavební kámen značky ? industriální funkčnost ? je vždy na prvním místě. Ta je podpořena originálními detaily, jako je například ciferník hodinek, který věrně odkazuje ke standardním železničním hodinkám. Každý detail, od tvaru ručiček ke stylu čísel na ciferníku byl formulován zakladatelem při jeho misi za přesné měření času.

 

Technologie

 

Samo-napájecí plynové trubice (H?)

Samo-napájecí plynové trubice (H?) jsou neobvyklým světelným zdrojem, které jsou vyráběny pokrokovou švýcarskou laserovou technologií. Poskytují kvalitní, dlouhověkou světlost ? jsou stokrát světlejší než hodinky používající luminiscenční barvu ? a jejich životnost bez problémů dosáhne 25 let. Plynové trubice BALL nepotřebují dobíjení na přímém slunci a nevytěžují baterie. Je však pravda, že světlost H? plynových trubic se během let snižuje. Hodinky BALL jsou čitelné v jakémkoliv prostředí.

 

Jak tato technologie funguje?

Pokročilá technologie BALL bezpečně zachytí plyn tritium (H?) a ustálí ho. Plyn tritium je ve své čisté formě uzavřen v prázdné skleněné trubici. Její vnitřní stěny jsou potaženy luminiscenčním materiálem, který uvolňuje studené světlo, pokud dojde ke styku s elektrony, které jsou obsaženy v tritiu, což je téměř stejná technologie použitá v televizních obrazovkách. Malé, přesné a ultra lehké H? plynové trubice jsou vyráběny pomocí CO2 laseru. Trubice jsou poté připevněny na ručičky a ciferník tak, aby nehrozilo jejich poničení. Nositel BALL hodinek tak není vystaven žádnému ozáření. Pokud uvážíme rizikovost v průběhu celého životního cyklu hodinek, je potenciální ozáření mnohem menší než to, se kterým se nositel hodinek nevyhnutelně setkává normálně v přírodě a v syntetických materiálech.

 

Strojek

Automatický strojek BALL RR1801 založený na strojku ETA 2892 s BALL in-house modifikací, která se týká měsíční fáze a pravděpodobně celkového vyladění strojku firmou BALL (více specifických informací co přesně bylo se strojkem prováděno, není bohužel možné sehnat).

 

Funkce

3 ručičky (hodiny, minuty a plynulá vteřinová ručička), ukazatel data, zobrazení měsíční fáze

15 samo-napájecích plynových trubic na 3 ručičkách a ciferníku pro noční čitelnost 

 

Odolnost proti nárazu

5 000 G

 

Voděodolnost

do 100 m

 

Nátah

Automatický


Rozměry strojku

průměr 25,6 mm, výška 5,05 mm
 

Vibrace

28 800 kmitů za hodinu, 4Hz
 

Rezerva nátahu

 42 hodin

Počet kamenů

25

 

Antimagnetismus

4,800 A/m       

 

Pouzdro

nerezová ocel

průměr 40 mm, výška 13,2 mm
anti-reflexní safírové sklíčko
šroubovací korunka
 

Ciferník

modrý

 

 

- částečný překlad z cizojazyčné recenze:

Pouzdro / sklíčko

Pouzdro je podle mě opravdu krásné. Má tak trochu podobné rysy jako Datejust, i když jsou větší a kulatější. Je kvalitně zkonstruované a krásně vyleštěné. Luneta je taktéž velmi pěkná a co se týče strachu o škrábance tak to podle mě vyjde nastejno jako u Datejust nebo Master Calendar. Sklíčko je lehce vypouklé, safírové s antireflexní úpravou.

 

Dno

Dno hodinek není zklamáním. I když možná jak pro koho, já třeba osobně mám radši prosklené dno a pohled na strojek v maximální možné míře, ale zajisté chápu, že strojek sám o sobě není až tak moc něčím výjimečným, takže není potřeba ho vystavovat světu. Dno hodinek BALL je krásně ryté zobrazující slavný  vlak Empire State č. 999, který stanovil nový rychlostní rekord 112 mph (180 km/h) v roce 1893.

 

Korunka
Korunka je celkem velká s logem BALL vyrytým na povrchu. Zašroubovává se dovnitř, což pomáhá dosáhnout 100 metrovou voděodolnost. To logo na korunce se mi moc líbí a sama korunka je leštěná, tak jako celé hodinky.  

 

Ciferník, ručičky
Nepsal bych tuhle recenze, kdyby se mi ciferník opravdu nelíbil. Podle mě je bezchybně vyrobený. Stejně tak ukazatel měsíční fáze je nádherný. Viděl jsem samozřejmě obrázky starší verze těchto hodinek, kde je měsíc luminiscenční. A když jsem tuhle starší verzi viděl poprvé, tak by mě nikdy v životě nenapadlo si je pořídit, absolutně nezajímavý kus hodinek z mého pohledu. Je zajímavé, jak moc se mi zamlouvají tyhle hodinky, ale jejich starší varianta mě přímo odrazuje. Ručičky se mi líbí, pozice trubiček s plynem je dobře zvolená tak, aby nenarušovala celkový dojem z hodinek. Takže stále můžeme mluvit o oblekových hodinkách. Čitelnost v noci je samozřejmě naprosto špičková, ale na to, aby jste si díky tomu v noci přečetli knížku zapomeňte? J

 

Přesnost

Jelikož se jedná o relativně nové hodinky, nemá smyslu hodnotit jejich přesnost, přesto si nemám na co stěžovat. Vypadá to, že se opožďují o 1 sekundu za několik málo dní. První den to vypadalo, jako by chtěly zpomalit o 2 sekundy, ale 1 sekundu zase nabraly zpátky, takže se zpoždění točí tak kolem 1 až 2 sekund. Takže je vše v nejlepším pořádku.

 

Komfort

40mm pouzdro je dobře vyvážené na zápěstí vzhledem k jeho velikosti a váze.

 

Balení / manuál

Jedná se normální balení hodinek této cenové kategorie. Nic zvláštního, žádná krabička z leštěného dřeva. Manuál k hodinkám je na CD, brožurka je taky přibalena (ta manuál neobsahuje). Razítko záruky je na brožurce.

 

Obecně o strojku ETA 2892-A2

Ve vnitřku tohoto složitého mechanismu je nerozbitné hnací pero Nivarox, což je pojmenování podle malé stejnojmenné švýcarské firmy, která se výrobou těchto hnacích per dlouhodobě zabývá. Vlásek setrvačky je Nivaflex, což je velmi speciální materiál, ze kterého je tento vlásek vyroben. Vlásek setrvačky je pak vlastně pěkně stočená pružinka nad oscilátorem a slouží k tomu, že vrací setrvačku k výkyvu nazpět. Ložiskový rotor je pak vyroben z těžkého kovu. Tlumič nárazů je Incabloc.

Ještě se vrátím k vlásku setrvačky Nivaflex, což je směs, která je dnes nejčastěji využívána při výrobě hnacích  per u vysoce kvalitních hodinek. Hnací pera Nivaflex jsou antimagnetické  a mají extrémně vysokou pevnost v tahu až 3 000 megapascalů (ekvivalent 300 000 metrů). Dosahují hodnot 800 nebo i vyšších při škále tvrdosti  podle Vickerse (ČSN 42 0374). Pro názornost - nerezová ocel 316L dosahuje na škále tvrdosti podle Vickerse hodnot 200 až 240. Jsou extrémně odolné při ohýbání v opačném směru, zachovávají si dobrou teplotní stálost v rozsahu -50 až +350 stupňů Celsia a jsou mimořádně odolné vůči korozi. Z pohledu celkové hmotnosti se Nivaflex skládá z 45% kobaltu, 21% niklu, 18% chromu, 5% železa, 4% wolframu, 4% molybdenu, 1% titanu a 0,2% berylia; uhlík tvoří méně než 0,1% váhy této slitiny. Navýšení podílu berylia ve slitině dále zvyšuje její pevnost a tvrdost, což jsou klíčové vlastnosti při miniaturizaci.

 

Obecně o měsíční fázy z technického pohledu (vztahuje se to pouze nepřímo k těmto hodinkám)

Mechanismus, který pohání disk měsíční fáze v hodinkovém strojku je tvořen ozubeným kolem s 59 zuby, které se otáčí pomocí mechanické ručičky rychlostí jeden zub každých 24 hodin. Kompletní otočka mechanismu tedy odpovídá měsíčnímu cyklu. Téměř. Ve skutečnosti totiž měsíční fáze trvá 29 dní, 12 hodin a 44 minut, nebo-li 29,53 dní. Zatímco tato úroveň přesnosti uspokojí naprostou většinu lidí, najdou se tací, kterým se tento rozdíl nelíbí. Skutečnost, že se měsíční fáze bude opožďovat o 0,03 dne každý měsíc znamená, že celý cyklus měsíční fáze bude pozadu o celý 1 den každé 2 roky a 7 a půl měsíce. Tohle byla pro hodináře výzva. 

 

K překonání tohoto rozporu mezi ukazatelem měsíční fáze a skutečným stavem měsíční fáze byl vyvinut složitější mechanismus, který je tvořen ozubeným kolem se 135 zuby sloužícím k pohonu disku měsíční fáze. Díky tomu se zlepšila přesnost strojku, takže opoždění ukazatele měsíční fáze o 1 den nastane jednou za 122 let, což by mělo už každého hodináře plně uspokojit. Tyto složitější mechanismy jsou známy pod pojmenováním "astronomické měsíční fáze".  

 

Význam ukazatele měsíční fáze

Praktický význam je dnes naprosto nulový. Jinak význam samotného Měsíce je pro některé zásadní ze spirituálního a mytologického pohledu (na tohle téma se dá najít na českém webu opravdu mnoho informací). Dále má Měsíc velký vliv na slapové jevy - příliv a odliv v oceánech a mořích. V neposlední řadě působí taktéž na živočichy, kdy např. k rozmnožování polypů korálů ve Velkém bariérovém útesu dochází v říjnu a v listopadu, po období úplňku.    

 

Příběh koupě hodinek

4. ledna 2015 jsem poprvé oficiálně projevil zájem o dodatečných informacích o hodinkách u obchodníka s tím, že bych si je poté u něj objednal. Věděl jsem ale že to bude běh na dlouhou trať jelikož jsem ještě nebyl úplně pevně rozhodnutý zda-li si ty hodinky mám pořídit. Po delším období brouzdání internetem a shánění maxima informací o tomto konkrétním kusu jsem byl samozřejmě smířen s tím, že v ČR hodinky nejsou k mání. Na dostupnost hodinek jsem se ptal přímo u BALL a tam na můj email reagovali, že jsou právě v jednání a vybírají si kdo je bude na českém trhu zastupovat. Takže to vypadalo na další čekání s nejistým koncem, což jsem nechtěl akceptovat. V květnu 2015 se mi ozval pán ze společnosti MINUTA CZ s.r.o. že by ty hodinky měli, že dostal email od paní Charlotty Mollard ze Švýcarska z firmy BALL, že jsem jeden ze zájemců o hodinky a že by mě je tedy mohl prodat, jelikož se tato firma v tu chvíli čerstvě stala autorizovaným distributorem hodinek BALL pro Českou republiku. V ten moment jsem byl ale již v pokročilém jednání s jinou firmou a tak jsem z koupi od firmy MINUTA CZ s.r.o. zastoupené panem Čerepkai musel vycouvat. Přirozeně to pan Čerepkai nebral dvakrát dobře a snažil se mě přesvědčovat ať ty hodinky koupím radši od nich než kdesi z Ameriky, jenže já už tehdy byl v čilé komunikaci s jistým amerických obchodem kde mi vyšli maximálně vstříc a tak jsem jim prostě nechtěl napsat, že jako děkuji za péči, ale hodinky objednám jinde... takhle by to nemělo být. A roli v tom taky trochu hrála má jistá malinká romantická představa spočívající v tom, že americké hodinky s bohatou americkou historií dostanu přímo z Ameriky, že se za mnou poplaví přes celý oceán... :-) A samozřejmě - americké hodinky se švýcarských strojkem uvnitř, ale taková už je realita. Navíc vlastně sídlo firmy je ve Švýcarsku samozřejmě, přesto ale jejich kořeny, počátky jsou pevně spjaty s americkou půdou, tak ať je dostanu přímo z jejich domoviny když je ta možnost. Někdo řekne že je tento postup totální zbytečnost ale pro mě to prostě má své kouzlo. Tak a teď teda ke komunikaci s tím pravověrným americkým obchodem :-). Po přečtení pár recenzí, po zjištění dostupnosti hodinek (chybném zjištění jak se později ukáže) a po prozkoumání jejich webu jsem se rozhodl pro firmu Exquisite Timepieces. Za prvé - recenze na tuhle firmu byly na internetu hodně dobré, na jejich jednání s klientem především. Za druhé - jejich internetové stránky působí hodně luxusním dojmem vzhledem k tomu, že nabízejí legendární značky jako Bovet, Breguet, Audermars Piguet ale taky takové speciality jako Urwerk, Louis Moinet nebo třeba Romain Jerome. No a mezi těmito současnými i historickými velikány nabízejí i "normální" značky jako právě BALL. No a teď k té mé komunikaci s touhle firmou, kvůli které jsem zklamal pana Čerepkaie z české distribuční firmy. Na internetu jsem totiž nikde nemohl najít podrobnější popis úprav strojku v hodinkách ač BALL tvrdí, že se jedná o strojek s "in-house" úpravami. A jelikož hodinky kupuji zcela výjimečně a navíc ještě nikdy za tak vysokou částku, tak jsem chtěl vědět co to jsou za úpravy a byl jsem zvědav jak se k tomu floridská firma postaví. Postavili se k tomu výborně, neměli problém oslovit přímo BALL a tam mi dali uspokojující odpověď. Navíc jsem si začal psát s Evou Richardson z Exquisite Timepieces s dotazy ohledně řemínku a přezky BALL, ale taky jsme si psali o finanční náročnosti vánočních svátků, o počasí, které mají na Floridě báječné, atd... prostě takové naprosto nedůležité řeči, které ale v obchodě taky hrají svou roli. Čili mi bylo jasné, že hodinky chci jedině od nich. Ale aby nebylo všechno tak růžové, tak po převodu peněz, které zprvu nemohli najít na svém účtu (to mě trošku zatrnulo, jelikož peníze z mého účtu jako odešly a tak jsem jim zaslal potvrzení mé zahraniční platby co mi došlo z banky a na Floridě ty peníze nakonec našli...:-) se mi dostalo odpovědi, že tyto konkrétní hodinky s modrým ciferníkem firma BALL (a tudíž ani Exquisite Timepieces) nemá, že má pouze s bílým nebo s černým ciferníkem. To mi napsala Eva 29. 6. 2015 s tím, že mám tři možnosti - brát bílé nebo černé, počkat na modré (2 až 3 měsíce čekání) a nebo si nechat poslat peníze zpátky. A tak jsem si zvolil čekání, jelikož za tak vysokou sumu peněz opravdu nechci něco jako druhou možnost a hodinky samozřejmě nutně teď nepotřebuji. Zajímavostí je, že alespoň podle Evy teda, dostanu úplně první hodinky z modrým ciferníkem z nové produkce přímo z továrny. Což je opět velice pěkný pocit i kdyby to neměla být pravda, tak proč tomu nevěřit :-).

Tak, je 7. 8. 2015, devět hodin večer a právě si čtu email od Evy... hodinky má již v prodejně! Jelikož ale zrovna pozítří odjíždím na výlet do Skotska, tak se jí ozvu za dva týdny. Jen jsem jí krátce napsal abych vyjádřil svou radost. Po napsání mé adresy mi Eva 4. 9. 2015 sdělila, že mě bude kontaktovat Fedex, čili se to už blíží, super! Je 9. 9. a právě mě napsal FEDEX a informoval mě, že zásilka je již na letišti v Praze s tím, že jim mám sdělit pro účely celního řízení pro koho je zásilka určena - jestli pro nepodnikající fyzickou osobu nebo podnikající fyzickou nebo právnickou osobu. Tak jsem jim hned ten den odpověděl a čekání pokračuje, ale už se zdárně blíží ke konci nejspíš.

A vyskytl se zádrhel, dokonce takového charakteru, že jsem se již smiřoval s tím, že zásilku pošlou zpátky do Spojených států, což by mě neskutečně naštvalo, ale v té chvíli jsem se s tím už raději smiřoval. 10. 9. mi FEDEX napsal, že chce vědět mimo dalších šesti bodů taky přesný a úplný popis zboží. A tak jsem jim ho poskytl a napsal jsem, že řemínek je z krokodýlí kůže. Na to mi obratem napsali, ať tedy dodám povolení CITES, jinak tu zásilku neodbaví. Hm... co to ten CITES je jsem si našel: "K dovozu exemplářů z přílohy A a B (dle legislativy EU) je nutné vývozní povolení CITES ze země původu a dovozní povolení ČR, která jsou předkládána celnímu úřadu při vstupu do EU." Takže super, jeden dost zásadní problém, kdybych to věděl, tak si ty hodinky nechám poslat na kovovém tahu, tohle snad není možné... takže jsem se obrátil na pár institucí, jak bych mohl tohle povolení získat a zjistil jsem, že se tím zabývá Ministerstvo životního prostředí kde mi 11. 9. odepsali, že druh Alligator mississippiensis (aligátor severoamerický) je zařazen v příloze CITES II a příloze B k nařízení (ES) č. 338/97 o ochraně druhů volně žijících živočichů... pro dovoz exemplářů do EU je proto nutné dovozní povolení CITES... o které je potřeba žádat před dovozem zásilky... pokud je zásilka již na území EU, tak je možné vydat povolení dodatečně, což se vydává ale jen výjimečně. Tak jak teď dál... napsal jsem Evě na Floridu, jestli mě nemůže v tomhle nějak pomoc, protože já tohle povolení asi nedostanu. Ta mi napsala, že si s tím nemám lámat hlavu, že to za mě vyřeší. 16. 9. mě volali z FEDEXu, že je to tedy vše v pořádku, že žádné povolení CITES není potřeba, protože se nejedná o pravou krokodýlí kůži, ale pouze imitaci. Hurá! A to jsem se pokoušel hledat hned na stránkách Exquisite Timepieces, jestli tam mají napsané o jaký druh krokodýlí kůže se jedná a tam mají v kolonce "Bracelet" napsáno "Alligator" a nic víc. No to jsem si oddechl, tak teď už jen zaplatit clo při přebírání zásilky a celá takhle anabáze bude konečně u konce. 17. 9. hodinky dorazili a sám jsem si je večer přebíral z jednoho z našich firemních pracovišť a o víkendu konečně balík rozbalím.

http://www.ablogtowatch.com/buying-watches-naples-florida-exquisite-timepieces/

     - celý krásný popsaný obchod odkud mám hodinky vč. nádherné fotogalerie      

 

Můj vlastní celkový dojem (toto není překlad článku, ale mé poznatky před samotnou koupí hodinek)

Za danou cenu člověk dostane prvotřídní kus hodinářského umění. A vzhledem k ceně nemá smysl kritizovat strojek, který není kompletně in-house a neobsahuje nějakou unikátní technologii tak jako např. strojky od Omegy nebo Patek Philippe a dalších. S tímhle jsem naprosto spokojen, protože se mi příliš mnoho peněz do hodinek dávat nechce, takže oželím již dříve zmíněné, stejně tak oželím i bohatou hodinářskou historii. Tím myslím historii výrazných inovací svých vlastních strojků (opět viz Omega a další, i když s tou Omegou je to možná trošku sporné... vím). Co jsem se díval na jejich internetové stránky, tak se chlubí svou technologií a to je pěkné, jde vidět, že se snaží vylepšovat své produkty, že skutečně investují do vývoje. Přesto např. technologie ochrany korunky, voděodolnost, patentovaná přezka ocelového tahu, výdrž při nízkých teplotách, anti-magnetismus a odolnost proti nárazu mě jako fanouška hodinářství moc neosloví, ale je to přesto pěkné malé bezvýznamné plus v mých očích J. I tak mě ale historie značky velmi oslovuje, je poměrně bohatá, i když tragická. Takže je mi ctí mít na ruce něco, co odkazuje do daleké minulosti, takže to není jen kus věci určené k měření času, ale říká zároveň svůj příběh, příběh opravdu kvalitního hodinářského řemesla a to je pro mě podstatné. A samozřejmě vizuální vzezření hodinek je pro mě v současnosti zosobněním dokonalosti J.   

 

Upravený můj vlastní dojem po rozbalení hodinek a jejich běžném nošení:

Tak... to co jsem psal přímo nad tímto odstavcem byly mé myšlenky před tím, než jsem se dostal k rozbalení a praktickému nošení těchto hodinek. Asi to znáte... když člověk příliš dlouho přemýšlí o nějaké věci, kterou nemá, tak má tendenci si ji idealizovat a to je přesně můj případ. Takže jakmile jsem plný nedočkavosti rozbalil balík z Ameriky, dostavilo se naprosto jasné zklamání a to především díky tomu, že jsem si neuvědomil jak budou hodinky malé. Čili zprvu jsem viděl to, co vidím v drahých hodinářstvích - vždyť jsou to jen hodinky a ty jsi za ně dal přes 2 tis. dolarů!!! Vlastně ještě clo jsem platil, to je desítka českých korun navrch minimálně, což je jednoduše příliš. Peníze absolutně neodpovídají hodnotě, to byl můj první dojem. Říkal jsem si, že s tímto je konec, kašlu na celý hodinářský průmysl. To je tím, jak jsem si četl nádherné knížky o hodinkách, o G. Danielsovi a vůbec na internetu každou chvíli civěl a obdivoval um dnešních ať už jednotlivých hodinářů nebo hodinářských firem. Ano, vizuálně jsou ty hodinky nádherné a osobně těžko najdu krásnější, takže tohle je jasné plus. Dále po týdenním nošení musím uznat, že ta menší velikost (vše srovnávám s mými prvními drahými hodinkami Hamilton - taky nádherný kus) je jasné pozitivum, protože mi na ruce daleko líp sedí a nikam nesklouzávají, takže super. Čas měří přesně (na sekundy neměřím, to mě nezajímá u mechanických hodinek, minuty byly vždy přesné zatím, ale nemám je zatím dlouho na sobě). Jediné jak si je "individualizuji" je, že si vyměním řemínek a dám tam Hirsch, ten zčásti karbonový, modrý... uvidím jak to bude vypadat, ale ten řemínek těm hodinkám trochu "dlužím", jelikož již nikdy nebudu kupovat tak drahé hodinky... pro mě je to jednoduše naprostý nesmysl. Ale i tak jsem rád, že je mám a že skončím u tak nádherného kousku. Už jsem si dokonce odstranil veškeré hlášení novinek z hodinářského světa (hlavně na FB to na mě neustále vyskakovalo... hrůza... :-) a knížky již žádné číst nebudu, takže se tohohle nákladného koníčku konečně zbavím. Ano, jsem nesmírně rád, že jsem na tyhle hodinky narazil, že jsem měl to štěstí, že jsem jejích majitelem, že mám na ruce něco trošku výjimečného a těžko narazím na někoho kdo bude mít stejné hodinky (myslím v mém místě bydliště a v práci). Stejně tak musím uznat, že mám velké štěstí, že si něco takového můžu vůbec dovolit. Jak ale říkám, tohle byla skutečně moje poslední "investice" do hodinek. Již nikdy víc, peněz nemám nekonečno a vidím daleko rozumnější oblasti kam je sypat. No a to by asi bylo vše, jsem rád, že jsem tohle celé psaní nějak zakončil, jelikož mě to dalo nějakou práci a je mi jasné, že příliš mnoho lidí to celé číst nebude. Přesto jsem rád, že se s vámi o celou tuhle mou anabázi s hodinkami můžu podělit, snad se to někomu četlo dobře. Přidám sem nějaké vlastní fotky (včetně mé kompletní sbírky, která čítá 4 kusy), vyčkám na reakce na celou tuhle mou slohovku a pak hodinky a hodinářství - ADIOS!    

 

post-22896-0-75510900-1443345803_thumb.jpg

post-22896-0-52007900-1443345831_thumb.jpg

post-22896-0-15558600-1443345970_thumb.jpg

post-22896-0-92478300-1443345999_thumb.jpg

post-22896-0-22439100-1443346017_thumb.jpg

post-22896-0-99647900-1443346050_thumb.jpg

post-22896-0-67338700-1443346336_thumb.jpg

post-22896-0-31809000-1443346697_thumb.jpg

post-22896-0-21079500-1443346723_thumb.jpg

post-22896-0-11663600-1443346744_thumb.jpg

post-22896-0-85635200-1443346885_thumb.jpg

post-22896-0-88522900-1443346903_thumb.jpg

post-22896-0-70914700-1443346930_thumb.jpg

post-22896-0-19195100-1443346992_thumb.jpg

post-22896-0-75759500-1443347007_thumb.jpg

post-22896-0-19757300-1443347028_thumb.jpg

post-22896-0-01127500-1443347087_thumb.jpg

post-22896-0-29362500-1443347106_thumb.jpg

post-22896-0-71711200-1443347124_thumb.jpg

post-22896-0-34024000-1443347254_thumb.jpg

post-22896-0-45318900-1443347332_thumb.jpg

post-22896-0-72995100-1443347350_thumb.jpg

post-22896-0-63086500-1443347370_thumb.jpg

post-22896-0-54462400-1443347391_thumb.jpg

post-22896-0-54786100-1443347455_thumb.jpg

post-22896-0-43650500-1443347472_thumb.jpg

post-22896-0-71422200-1443347490_thumb.jpg

post-22896-0-13919400-1443347504_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Paradni recenze, musim smeknout. Precetl jsem to cele a musim rict, ze si to dam urco jeste jednou:). Cetl jsem to se zajmem, pekne drama. K hodinkam, Ball se mi libi a fandim mu, treba je budu mit take jednou ve sve mini sbirce. Osobne si myslim, dle Tvych foto, ze ti sedi naprosto paradne. Takze uzivej si je a at dlouho dobre slouzi, jsou to krasne hodinky!!!;).

 

Edit: to dynko je moc pekne, za pruhled bych ho nevymenil.

Upraveno uživatelem tano
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc hezký čtení. Bally rozhodně nejsou malé, na ruce ti sedí úplně přesně (to spíš ty Hamiltony jsou ti moc velké... imho...). užívej si je :-)

 

PS nemáš kontakt (mail, www stránky) na toho oficiálního českého distributora? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ball mě láká čím dál tím víc,jak píše bandi o měsíční fázi,nedávno jsem si v jiným vlákně povzdechl,že bych hrozně rád vyzkoušel tuhle komplikaci,zrovna tady je umístěná skvěle,takhle to vidím poprvé a fakt se mi to líbí.Moc pěkný hodinky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...