Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

ja slysel, ze naopak 1.6 tdi je spolehlivejsi nez 2.0 tdi.. tu jednasestku jsem mel v minule oktavce, nejelo to spatne.. pro klidnou jizdu, urcite uplne dostatecny..

 

Já bych oba motory hodnotil na spolehlivosti stejně. Zrovna minule jsme se tu bavili že nám není úplně jasný, proč se spousta lidí té 1.6 TDI tak brání. Ten motor je spolehlivej a úspornej. Jasně, pokud se jezdí krátký trasy tak je problém s DPF a taky to nemá šestikvalt a není to žádný trhač asfaltu, ale třeba na každodenní dojíždění do práce je to super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já projel novou mazdu 3 a motor g122 mě celkem překvapil. Pak jsem projel scalu a cekal ze bude výrazně rychlejší a rozdíl nebyl tak dramatický jak na papíře. Naopak mě ten motor nijak za srdce nechytil. No a já mám Mazdu 3 G165 BN

 

No, on ten rozdíl samozřejmě dramatický je:

 

Mazda 3 G122

 

Výkon: 90kW

Kroutící moment: 213 nm

Zrychlení 0-100: 10,9

Max. rychlost: 197

Hmotnost: 1364

 

Scala 1.5 TSI DSG 110kW

 

Výkon: 110kW

Kroutící moment: 250 nm

Zrychlení 0-100: 8,2

Max. rychlost: 219

Hmotnost: 1265

 

Jako pocit je samozřejmě jedna věc, ale rozdíl ve zrychlení 0-100 téměř 3 vteřiny, to už není jiná liga. To už je úplně jinej sport. 

 

Samozřejmě Scala je hodně limitovaná podvozkem A0 z Pola, takže ta Mazda může být z zatáčkách jistější, ale co se týče dynamiky motoru tak to se fakt nedá srovnávat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomas_2002: muzu dotaz? Jaka probiha ta regenerace filtru u soucasneho 2.0tdi? Modelova situace ja behem 2 minut po startu najizdim na dalnici ca 15km po ni, pak 2minuty mesto a stojim. Takhle probiha naprosta vetsina mych kazdodennich presunu. Maji to sanci ty filtry zregenerovat nebo to tim zpusobem brzo odrovnam? Bavil sem se z ruznyma lidma a nazory se ruzni, zastanci nafty ji budou obhajovat ve srovnani s tsi obhajovat vzdy. Ja mam 6roku 1.4tsi a max spokojenost, ale zaroven bych chtel dsg a to bych se odvazil vzit jen s naftou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, on ten rozdíl samozřejmě dramatický je:

 

Mazda 3 G122

 

Výkon: 90kW

Kroutící moment: 213 nm

Zrychlení 0-100: 10,9

Max. rychlost: 197

Hmotnost: 1364

 

Scala 1.5 TSI DSG 110kW

 

Výkon: 110kW

Kroutící moment: 250 nm

Zrychlení 0-100: 8,2

Max. rychlost: 219

Hmotnost: 1265

 

Jako pocit je samozřejmě jedna věc, ale rozdíl ve zrychlení 0-100 téměř 3 vteřiny, to už není jiná liga. To už je úplně jinej sport. 

 

Samozřejmě Scala je hodně limitovaná podvozkem A0 z Pola, takže ta Mazda může být z zatáčkách jistější, ale co se týče dynamiky motoru tak to se fakt nedá srovnávat. 

 

Nemuze to byt tim, ze si zvykly jezdit s mazdi atmosferou, takze vis v jakych otackach to jede optimalne a kdyz presednes do turbo benzinu, tak s tim jezdis stejne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemůže. Před tím jsem měl turbobenzíny.

Mazda má v reálu naměřenou o dost lepší dynamiku (9,3) než na papíře, takže to není jinej sport. O jízdě se bavit vůbec nebudeme, tam nelze se Scalou srovnávat acož díky platformě i ceně by bylo navíc nefér. 

 

Nechci se hádat, a sám jsem byl hater nové Mazdy a doslova jsem adoroval jak je Scala super nabídka, ale pak jsem je projel pár dní po sobě a o Scale už vůbec nepřemýšlím. 

Upraveno uživatelem exBURN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomas_2002: muzu dotaz? Jaka probiha ta regenerace filtru u soucasneho 2.0tdi? Modelova situace ja behem 2 minut po startu najizdim na dalnici ca 15km po ni, pak 2minuty mesto a stojim. Takhle probiha naprosta vetsina mych kazdodennich presunu. Maji to sanci ty filtry zregenerovat nebo to tim zpusobem brzo odrovnam? Bavil sem se z ruznyma lidma a nazory se ruzni, zastanci nafty ji budou obhajovat ve srovnani s tsi obhajovat vzdy. Ja mam 6roku 1.4tsi a max spokojenost, ale zaroven bych chtel dsg a to bych se odvazil vzit jen s naftou.

 

To se obecně říct nedá. Podle typu motoru a filtru.

 

Starší provedení vypalovaly až v otáčkách cca. 2000 a více, ty modernější (cca. od 2016) vypalují již od 1.600 otáček. 15 km jízda na to podle mě stačit nebude. Pokud byl motor zahřátý tak asi jo, ale pokud vyjedeš se studeným motorem tak si myslím že ne. Nicméně ta regeneraceje nařízena cca. každých 300 km (+/- samozřejmě podle zanesení filtru), takže pokud v těch 300 km uděláš nějakou delší trasu, tak je to v pohodě.

 

Nicméně při 30% zanesení filtru se ti rozsvítí kontrolka, takže to můžeš prohnat po dálnici o 20 km dál a máš zas klid. Pokud bys i toto ignoroval, tak při 50% zanesení filtru se ti rozsvítí kontrolka filtru a žhavení a pak se udělá rekuperace v servisu.

 

takže to není tak, že by se ti filtr jen tak z ničeho nic ucpal a byl na vyhození :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemůže. Před tím jsem měl turbobenzíny.

Mazda má v reálu naměřenou o dost lepší dynamiku (9,3) než na papíře, takže to není jinej sport. O jízdě se bavit vůbec nebudeme, tam nelze se Scalou srovnávat acož díky platformě i ceně by bylo navíc nefér. 

 

Nechci se hádat, a sám jsem byl hater nové Mazdy a doslova jsem adoroval jak je Scala super nabídka, ale pak jsem je projel pár dní po sobě a o Scale už vůbec nepřemýšlím. 

 

No jo, to je jak když redaktoři Autobible v reálu naměřili na brzdě Octavii místo papírových 63kW nějakých 78kW. Tak tam bude asi to zrychlení taky někde jinde, že jo.

 

Ale prostě auto, který má výrazně nižší výkon, kroutící moment a navíc je těžší prostě bude mít vždycky horší dynamiku .. 

 

Reálně by se dal ten G122 u Mazdy srovnávat se Scalou v 1.0 TSI 85kW. Tam mají ty motory podobné parametry, ale i tam je Scala o téměř 150 kg lehčí ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je třeba to vyzkoušet v reálu. Každému sedne něco jiného. Nejde jen o výkon, mě třeba baví i projev atmosféry, nulové lagy atd...

Můj dojem byl jen ten, zme právě kvůli papírovým hodnotám jsem čekal víc.

S 1.0 tsi lze srovnat jen pro technice ?nehovící? populaci, jinak nelze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a jsme u jádra pudla :-) Myslím si, že cílová skupina těchto vozů je z 99% technice ?nehovící? populace. 

 

V téhle kategorii malých rodinných vozů či aut pro obchoďáky jde podle mě spíš o spotřebu, spolehlivost, dostupnost a cenu náhradních dílů, náklady na pořízení a zůstatkovou hodnotu. 

 

O nějakých jízdách na limitu podvozku, užívání si jízdy nebo fun-factoru přeci tato kategorie není. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, to je jak když redaktoři Autobible v reálu naměřili na brzdě Octavii místo papírových 63kW nějakých 78kW. Tak tam bude asi to zrychlení taky někde jinde, že jo.

 

Ale prostě auto, který má výrazně nižší výkon, kroutící moment a navíc je těžší prostě bude mít vždycky horší dynamiku ..

 

Reálně by se dal ten G122 u Mazdy srovnávat se Scalou v 1.0 TSI 85kW. Tam mají ty motory podobné parametry, ale i tam je Scala o téměř 150 kg lehčí ...

To je nahoda, ze ty novinarsky auta maj vetsi vykon a ?prekvapive dobrou dynamiku?? :-))
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych oba motory hodnotil na spolehlivosti stejně. Zrovna minule jsme se tu bavili že nám není úplně jasný, proč se spousta lidí té 1.6 TDI tak brání. Ten motor je spolehlivej a úspornej. Jasně, pokud se jezdí krátký trasy tak je problém s DPF a taky to nemá šestikvalt a není to žádný trhač asfaltu, ale třeba na každodenní dojíždění do práce je to super.

me motor 1.6 sedel i vykonove. byl jsem s tim parkrat v chorvatsku a uplne v poho. kdyz jsem to prinesl do bazaru, s najetyma 300tis km, bazarnik mi dal jeste ten den na ruku moji cenu, ani nesmlouval. ..auto jsem pak na plose nevidel, zrejme si ho nechal pro sebe :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

me motor 1.6 sedel i vykonove. byl jsem s tim parkrat v chorvatsku a uplne v poho. kdyz jsem to prinesl do bazaru, s najetyma 300tis km, bazarnik mi dal jeste ten den na ruku moji cenu, ani nesmlouval. ..auto jsem pak na plose nevidel, zrejme si ho nechal pro sebe :)

 

No... a dneska je to smrt. Octavia 1.6 TDI se dá koupit fakt za hubičku. Nikdo to nechce, všichni chtějí 1.4 TSI a nebo aspoň 2.0 TDI. Touran to samý. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam sluzebni novou Oktavku 1.6 TDI a libi se mi to. Jedine co mi vadi/vadilo, ze se to v zime strasne dlouho ohrivalo. Uvidime ted v zime, mozna se to po zajeti zlepsilo...nebo jsem si odvykl na diesel.

Anebo se to fakt možná zlepší,protože v poslední době už "žádná zima ani není" :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...