Přejít na obsah

Srovnání starých a nových LHC


martar

Doporučené příspěvky

Protože se mi doma sešly staré a nové Longines Hydroconquest, chci se podělit o dojmy z živého srovnání. Předem se omlouvám za kvalitu některých fotek.

 

post-30813-0-98251300-1462255589.jpg

 

Psát tu nějaké obecné pojednání o LHC by asi bylo nošení dříví do lesa, tak jen ve zkratce: Řada Hydroconquest včetně tříručkových modelů osazených Etou 2824-2 spatřila světlo světa v r. 2007 a kvůli svému sportovně elegantnímu vzhledu, ceně a odolnosti se rychle stala velmi oblíbenou. Za téměř deset let své existence prošla určitou evolucí i slepými uličkami, ale zachovala si charakteristické znaky a současný tříručkový model nabízený na stránkách výrobce se až na WR popisek na cifru a odlišnou vteřinovku (absence lumi i odlišný tvar) v podstatě ničím neliší od původního modelu.

 

post-30813-0-79425500-1462255599.jpg

 

Srovnávat budu černý model LHC L3.642.4.56.6 (dále v textu "klasické LHC") a červeno-černý model LHC L 3.695.4.59.6 (dále v textu "LHC s dvanácti čísly"). Nechci používat termíny "staré" a "nové", které jsem použil v titulku, protože výrobce se po experimentu s dvanáctičíselným modelem vrátil k produkci předešlého modelu, čímž z původně novějšího modelu udělal starý a ze starého nejnov?jší. Vytvořil tak solidní zmatek :D

 

Zatímco LHC s klasickým designem patří k oblíbeným univerzálním hodinkám a jsou vnímány vesměs pozitivně, byl dvanactičíslý model vyráběný necelé dva roky přijat dost rozpačitě. Byl kritizován font čísel, absence plastických prvků na ciferníku, tuctovost vložky lunety. Evidentně skutečně nešlo o velký obchodní trhák, když se v Longines rozhodli vrátit se o krok zpět. Pojďme si tedy oba modely blíže popsat.

 

Nejprve zmíním to, co mají oba modely shodné. Identické je pouzdro, luneta (vložka se liší), safír i dýnko (liší se samozřejmě ref. číslo na dýnku). Pouzdro má průměr 41 mm (bez signované korunky a její charakteristické ochrany) a výšku 11,8 mm. Na to, že se jedná o potápky s vod?odolností 30 ATM (300m), jde o velmi nízké a pohodlné hodinky. Povrchová úprava pouzdra je kombinovaná, pouzdro je lešt?né, pouze jeho svrchní plocha včetně vrchní plochy nožek je kartáčovaná. Luneta je lešt?ná. Dlouhé zahnuté nožky zasahují až pod úroveň dýnka. Safír s nepatrně zkosenou hranou má antireflexni vrstvu jen ze spodní strany, takže nehrozí její poškrábání. Na rozdíl od vypouklých skel se spodním AR se rovný safír u LHC jeví jako bezbarvý, bez modravých efektů. Krásně prolamované a nezam?nitelné ručky jsou stříbřené a lešt?né, s luminiscencí SuperLuminova.

 

post-30813-0-24027700-1462255610.jpg

 

Dýnko je reliéfní, krásně zpracované, v kombinaci matovaného a lešt?ného povrchu.

 

A teď k rozdílům, včetně mého subjektivního hodnocení:

 

post-30813-0-09911100-1462255621.jpg

 

Vložka lunety u klasických LHC designov? navazuje na ciferník. Charakteristické jsou především silné klínovité indexy. Cenou za design a nezam?nitelnost je trochu horší čitelnost lunety - někdo prostě trojúhelník na dvanáctce mezi silnými indexy obtížn?ji hledá. Já osobně s tím problém nemám, trojúhelník je široký, s lumibodem.

 

post-30813-0-01318800-1462255632.jpg

 

Vložka lunety u LHC s dvanácti čísly je sice čitelnější, ale nijak se neliší od mnoha jiných lunet. Ztratila se originalita i estetické propojení lunety a ciferníku. Kromě lepší čitelnosti vidím jako pozitivum i fakt, že existuje v červené barvě, ve které se u klasického modelu nedělala a ned?lá (což je škoda - třeba si to výrobce uvědomí a začne dělat i klasickou lunetu v červené verzi...). Luneta má identické rozměry s lunetou na klasických LHC, takže jsou vzájemně zaměnitelné. Trojúhelník na dvanáctce je užší a má useknutou špičku.

 

post-30813-0-21859800-1462255643.jpg

 

Ciferník klasických LHC má sunburst efekt, tj. jemné dostředné kartáčování. Efekt se projevuje především na silném světle, jinak se cifernik jeví jako černý nebo velmi tmavě šedý. Na ploše cifru jsou aplikovány plastické indexy. Nejvýraznější číslice 6, 9, 12 mají stříbřitý rámeček vyplněný SuperLuminovou, stejně jako vnější kruhové indexy mezi dlouhými minutovými indexy. U kruhových indexů jsou blíže středu cifru ještě stríbřené klínovité indexy. Jsou také plastické a mají zkosené hrany, tak aby "chytaly" světlo. Logo Longines je sice mírně plastické, nejedná se ale o aplikaci, nýbrž o vysokou vrstvu tištěné barvy. Současný popisek 30 bar (300 meter) na nejstarších LHC s tímto referenčním číslem nenajdete, původně se uvádělo 300 m (1000 ft).

 

post-30813-0-11311500-1462255654.jpg

 

Ciferník LHC s dvanácti čísly je syt? černý, bez sunburst efektu. Mám pocit, že je lesklý, ale to může být jen klam způsobený safírem. Připomíná povrch cifru u keramických bondovek. Je pouze potišt?ný, chybí plastické indexy. Ciferníku dominuje 11 číslic natištených bílou lumi (opět SuperLuminova). Luminiscence je tišt?na mírně plasticky a je rámována tenkým proužkem stříbřité barvy. Číslice nejsou stejně velké - č. 6, 9 a 12 jsou o něco větší. Minutové indexy tištěné bílou barvou jsou výrazně kratší než u klasické verze. Mezi nimi jsou ještě malé čtvrtinkové indexy tištěné červeně. Červené je i tišt?né rámování malých čtvercových indexů značících pětiminutové úseky, resp. celé hodiny.

 

Velký rozdíl se skrývá i v útrobách hodinek. Klasické LHC používají lety prověřený strojek ETA 2824-2 (robustní strojek vysoký 4,6 mm, s 25 kameny a rezervou nátahu 38 hodin), LHC s dvanácti čísly modernější strojek ETA 2892 (nižší výška 3,6 mm, 21 kamenů, rezerva nátahu 42 hod.) Nějaké info o dalších parametrech obou strojků je třeba zde: http://www.asthewatchturns.com/?page_id=112

 

post-30813-0-31665000-1462255670.jpg

 

Oba srovnávané modely lze zakoupit na gum? s překláp?čku s extenzí (ta je pro oba modely shodná), nebo na kovovém náramku (ten se pro oba modely liší). Protože je ale pouzdro modelů identické, jsou oba tahy kompatibilní i s modely, ke kterým v originální kombinaci nepatří. Klasické LHC mají tah v celé délce stejně široký 21 mm. Povrchovka tahu je kombinací kartáčovaných krajů a lešt?ného středu. Boky jsou lešt?né, rubová strana kartáčovaná. Spona má šířku 22,5 mm. Oproti tomu tah, na kterém jsou nabízeny LHC s dvanácti čísly, se zužuje z 21 mm na 19 mm, je pouze kartáčovaný a jeho spona má šířku 20,5mm. Na fotografií je dobře vidět rozdíl v šířce spony obou verzí LHC.

 

post-30813-0-64232800-1462255687.jpg

 

Když to shrnu: klasický model nemá čím překvapit, jeho kvality jsou všeobecně známé a lety prověřené. Model s červenou lunetou mě ovšem překvapil hned v několika ohledech. Ciferník bez plastických indexů překvapivě nepůsobí levně díky syté černé barvě a lesku, pomáhá i stříbrná linka kolem čísel. Hodinky navíc řeší některé bolístky klasických Hyder. V první řadě je tu pohodlnější zužující se tah s kartáčovaným povrchem odolnějším proti menším škrábancům. Chybí sice wow efekt, ale já méně nápadný a civiln?jší vzhled tahu vnímám jako plus. Milá je i větší rezerva nátahu. Líbí se mi červená barva lunety, kterou klasické LHC (zatím) nenabízejí. A kdo ví? Jednou třeba budou modely s dvanácti čísly - vzhledem ke krátké době výroby - více ceněné než klasika :)

 

LHC s dvanácti čísly také částečně řeší něco, co mě na klasických Hydrách (a nejen na nich) zlobí. Při pohledu z určitého úhlu v tmavém prostředí všechny lesklé prvky na ciferníku včetně ruček zmizí a cifr náhle působí "prázdn?", nevyvážen?. U LHC s dvanácti čísly se tenhle problém týká pouze ruček, ciferník zůstává čitelný za všech okolností. Pokusil jsem se to nafotit...

 

post-30813-0-59597500-1462255703.jpg

 

post-30813-0-65671800-1462255714.jpg

 

Na závěr ještě srovnávací fotka luminiscence. Z fotky to není úpln? patrné, ale o fous lepší lumi mají klasické Hydry. Je to zřejmě dáno větší vrstvou a plochou v číslech i kruhových indexech. Rozdíl ale není nijak výrazný. Snadnost odečitatelnosti času ve tmě u obou typu ciferníku posuďte sami.

 

post-30813-0-53989600-1462255728.jpg

Upraveno uživatelem martar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 91
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Moc pěkná srovnávačka, díky za práci :). Jak už jsem psal, ať už se komukoliv zdá jeden model hezčí než druhý, když si je nedáte na ruku najednou, zjistíte, že oba mají co do sebe a to co se na první pohled u modelu s dvanácti čísly může jevit jako krok o třídu níž tak v reálu na ruce vůbec neplatí. Parádní foto :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velice dobre sepsane porovnani a diky za nej Martas. To, ze tam jsou rozdilne strojky jsem netusil. Obe verze maji nejake + a -, za mne bych volil verzi s 12 cisly. Diky!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za srovnání, to mi tu chybělo. Ve výsledku ale musím říct, že je mi stále bližší staronová verze i přes její některé známé minusy. Což mne přivádí na otázku - vyřešil se s modelem o 12 číslech problém půldílků k tahu? Vím, že u modelu bez čísel se objednávaly půldílky z Conquestů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super Martine, díky moc. Já jsem měl shodou okolností oboje hodinky v neděli v koscomu na ruce a musím říct, že u mě jasně vedou ty klasické. Musím říct, že ty s 12ti čísly působí subjektivně větším dojmem než klasiky, dokonce mi to nedalo a zeptal jsem se prodavače ještě před vytažením, jestli mají nějaký nový model o kterém nevím s větším průměrem :) Na živo ty červené nejsou zase tak nudné jako na fotkách, ale stejně to nějak není ono, aspoň na mě působí tak nějak fádně a lacině. Takže přes to, že objektivně mají lepší čítelnost, větší rezervu nátahu a pohodlnější tah - v podstatě jsou to "lepší" hodinky, tak uvažuju, že pořídím klasiky. Na čemž se ukazuje, že všechny ty hádky tady mezi uctívači různých značek jsou absolutně k ničemu, protože u hodinek se člověk s pragmatismem moc nesetká a argument typu: mají to "nejlepší" zpracování x jsou strašně hnusně, je neverending damasko story :D 

 

P.S.: Jo a já jsem totální magor, potápky už mám totiž už takhle dvoje.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super recenze, sám mám starou 6-9-12 verzi a jsou to skvělé hodinky. Jediné, co bych jim vytknul je šířka stěžejek v méně obvyklých lichých číslech značně omezující výběr neorigo řemínků (pouzdro 39mm s šířkou stěžejek 19mm a pouzdro 41mm s 21mm stěžejkami) a vcelku slabá lumi na velikost její plochy v porovnání např. s Omegou, Breitling - i tak je lumi čitelná v průběhu celé noci.        

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také já musím vyjádřit uznání kvality a serióznosti tvého srovnání. Měl jsem klasickou verzi a velice dobře si vzpomínám, jak propracovaný měly systém odrazu světla, aby na ně bylo vidět z každého úhlu. Stejně tak zajímavý ale musí být i pohled na plnohodnotná čísla zářící za šera luminovou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky Martine za super srovnání, spoustu věcí jsem o nich také netušil! :cheers:

K LHC mám takový zvláštní vztah a vlastně i ke značce Longines jako takové. Nevím proč ale hrozně se mi ta značka líbí i přesto, že mě jejich nabídka hodinek nijak extra vlastně neoslovuje (až na LLD). Prostě hrozně hezky mi zní to slovo "Longines", miluju to jejich logo a prostě tu jejich auru, ale hrozně bych si přál aby udělali nějaký model, který by se mi stoprocentně líbil a já si ho mohl koupit.

Z těchto dvou modelů se mi asi taky líbí více ten staronový s 6-9-12, ale co prostě na hydrách nesnáším je ta zobákovitá ochrana korunky (která mi sama o sobě připomíná víčko od zubní pasty). Asi jsem jediný komu ta ochrana tak pije krev, ale je na mě zkrátka až moc výrazná. Nezabodává se to až příliš do ruky?

Jinak bych jim neměl co vytknout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Povidláček: Mně se nezabodávala. Faktem je, že díky tvaru nožek působí hodinky na ruce trochu větším dojmem, než by odpovídalo průměru. K celé značce Longines mám dost obdobný vztah, zcela subjektivně je mám pro sebe hodně vysoko, jednoznačně mám před nimi asi jen Omegu. A bonus nadevše na LHC je to dýnko s logem, to je fakt pecka, která nemá konkurenci.

 

Samotnému se mi zdá škoda, že jsou "lonžiny" tady trochu opomíjené. A podařených modelů bychom myslím našli dost... LLD, Heritage 1967, Heritage 1935 a myslím, že ani klasické Conquesty, zejména GMT verze nejsou vůbec zlé... Kuwa, jsem se nějak zasnil... :lol2:  

Upraveno uživatelem lloffass
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lloffass: líbí se mi, že se vrací ke svým kořenům a oživují svoje vintage modely, např ty LLD, o kterých jsem si dlouho dlouho ještě než jsem se tu vůbec registroval snil...

Každopádně mým mokrým snem a tajným zbožným přáním by bylo, kdyby udělali, tak jako s LLD, reedici svých Nautilus Skin Diver. Rázem bych měl svoje vysněný Longines

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyborna srovnavacka. Precetl jsem jednim dechem.

S Longines to mam podobne jako psali vyse. Znacka je mi strasne sympaticka, ale zadny model se mi nelibi uplne stoprocentne. Na LHC jsem koukal uz nekolikrat, ale vzdy jsem nakonec zavahal. Jinak jsem byl vzdy pro klasiku starych LHC, ale z tech tvych fotek ty s dvanacti cisly maji neco do sebe. A fotky se ti povedly. Zvlast ta makra. Toho cerveneho dilkovani jsem si puvodne na tech novych vubec nevsiml.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...