Přejít na obsah

Může mi někdo poradit ?


JaVo1

Doporučené příspěvky

Asi pánské, asi stříbrné kapesní hodinky neznámého výrobce a vyrobené asi někdy začátkem posledního století minulého tisíciletí :)

Ale vypadají hezky zachovalé a jistě vesele pošlapou. Klidně bych je i občas nosil, jen tak, pro potěšení a jako provokaci dnešní doby - že nespěchám a je mi jedno, jestli jdeme (já a hodinky) o deset minut dřív, nebo později :)

 

Ed: Kdesi jsem četl článek o středověkých rytířích a panovnících. Že když se někde potřebovali sejít, tak si určili místo a datum a čekali tam na sebe podle potřeby tak dlouho, dokud nebyli všichni. Týden, dva týdny, tři...

Upraveno uživatelem Karlos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem žádný odborník na "kapsáče", ale když jsem si obrázek otočil a trochu zaostřil, tak tam čtu : "BREVET + No 51828" a to by mohl být název švýcarského výrobce strojku a výrobní číslo "No" strojku. Podle kolečka pod setrvačkou zasahující svým obvodem až k ose setrvačky by to mohl být strojek s technicky starším "válečkovým krokem". Výroba "plácnu" okolo roku 1900 (znalejší nechť opraví).

post-19465-0-05724500-1468496077_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Brevet je francouzsky patent, je tam tedy číslo něčeho patentovaného, co bylo použito při výrobě. Asi by se někde v archivu podle čísla toho patentu našlo o čem přesně je, ale ani to nemusí vést k výrobci, může to být převzatá konstrukce od někoho jiného.

Někdy se dá najít nějaká stopa výrobce třeba pod ciferníkem, nebo někde uvnitř strojku. Ale já bych to kvůli tomu nerozebíral, výrobce stejně pravděpodobně bude pro nás neznámá a dávno zapomenutá fabrika. A ta informace samotná hodinkám na hodnotě nepřidá, je to jen pro vlastní zvědavost.

 

 

Ed: Google na dotaz Brevet 51828 našel toto: http://forum.horlogerie-suisse.com/viewtopic.php?t=19534&p=196659

Upraveno uživatelem Karlos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Též jsem googlil a našel toto :