Přejít na obsah

Calibre De Cartier Diver


Sborez

Doporučené příspěvky

Když se našel nový majitel pro moje první pořádné hodinky Omega PO 2500 42mm Orange, začal jsem přemýšlet nad mými druhými a možná posledními pořádnými hodinkami. Otevřel jsem si vlákno: http://forum.chronomag.cz/index.php?/topic/97443-potápky-s-in-housem/ a čekal co se z vás vykulí. A bylo toho popravdě dost. Zvažoval jsem různé alternativy. Prvním výběrem byly Ulysse Nardin Maxi Marine, ty mi nebyly souzeny a druhá zajímavá nabídka a hned s šedým cifrem se na foru objevila hned druhý den co jsem provedl koupi jiných :-) Klasika.

 

Výběr nakonec padl na hodinky od Cartiera. Pro mě to byla a stále je velká hodinářská neznámá. Nikdy jsem s hodinkami Cartier nepřišel naživo do kontaktu, ale nakonec to dopadlo takto a jsem za to rád.

 

post-34009-0-31598900-1468763226_thumb.png

 

Cartier

 

(Wikipedie) Firmu Cartier založil roku 1847 Louis-François Cartier, který převzal dílnu po svém mistrovi. V témže roce si vzal Alfred Cartier na starosti administrativu firmy, ale byli to až Alfrédovi synové, Louis, Pierre a Jacques, kteří se zasloužili o celosvětový věhlas značky Cartier.

V roce 1904 si brazilský pilot Alberto Santos-Dumont stěžoval svému příteli Louisi Cartierovi na nespolehlivost a nepraktičnost kapesních hodinek při letu. Cartier navrhnul ploché náramkové hodinky s charakteristickým čtvercovým ciferníkem. Tyto hodinky si neoblíbil pouze Santos-Dumont, ale mnoho Cartierových klientů. A tak se zrodily tzv. "Santosky", první pánské náramkové hodinky (úplně prvním strůjcem náramkových hodinek je firma Patek Philippe, ale jednalo se o dámské a pouze jednorázové hodinky).

 

Cartier 1904-PS MC

post-34009-0-49155700-1468763430_thumb.jpg

V roce 2013 na výstavě SIHH prezentoval Cartier svůj úplně první in-house, kterým začal osazovat své luxusnější hodinky. Rok na to, taktéž na SIHH, představil úplně první klasické potápky s otočnou lunetou. Tato kombinace mě nenechala klidným. Jedná se tedy o první dajvry s prvním in-housem vůbec. Jasná volba. Strojek má 27 kamenů, rezervu nátahu 48 hodin, oboustranný automatický nátah, hacking, rychlopřetáčení data a mimostřednou vteřinovku. Nejedná se o žádnou haute horlogerie, ale in-house má své kouzlo. 

Název je jasně vztažený k úplně prvním náramkovým hodinkám o kterých píši výše. 

 

Pouzdro

Pouzdro je skutečně precizní. Jedná se o nerezovou ocel, která je po celé ploše kartáčovaná, pouze hrany pouzdra, které jsou lehce skosené, jsou leštěné a to hodinkám přidává na kráse, ty odlesky na slunci bych vám přál vidět naživo. Velikost pouzdra je udávaná 42mm bez korunky. Výška je pak pouze 11mm, což tyto dajvry předurčuje i jako velice vkusný doplněk, který se schová i pod společenskou košili. Lug2Lug je 23mm což je rozměr dost specifický a dost blbě se pro něj shánějí pásky, o meshi už nemluvím vůbec. Pouzdro je opratřeno ochranou šroubovací korunky, jak se na správné potápky sluší. Korunka je pak osazena syntetickým spinelem, jak se zase sluší na Cartiera. Spodní část pouzdra je bez průhledu, pouze opatřené gravírovanými nápisy modelu, vč, ref a loga.

post-34009-0-58931000-1468765012_thumb.jpg

post-34009-0-79619600-1468765424_thumb.jpg

 

Luneta

Luneta je celkem jednoduchá, ale pouze na pohled. Kombinace černé, vysoce lesklé barvy a bílé barvy v bodech a číslech je klasická, ale klasicky krásná. Černé by slušela keramika. Bohužel se jedná "pouze" o ADLC nátěr, který by měl být odolnější proti poškrábání a poškození. No, musím říct, že to není úplně pravdivý údaj. Luneta se poškrábe velice snadno a ADLC nátěr nebude ot pravé ořechové pro hodinkyv této cenové kategorii. Ještě jak na sviňu se nemění pouze vložka lunety, ale celá a cena v ČR je cca 25tis vč. práce. Tolik k negativům. Pozitiva lunety je její nádherný chod. Je jednosměrný jak už to u dajvrů bývá a cvaká neskutečně krásně, lehce a docela tiše. To mě fakt dost baví :-) 

 

Ciferník

To je trochu jiný příběh. Dle mého se jedná o jeden z nejvydařenějších ciferníků, co jsem měl. Myslím ale, že se ke mě přidá maximálně 50% fora a druhé půlce se to prostě nebude líbit a dát to na dajvry: Naprostá zhovadilost. Mě se to ale líbí. Ciferník je profilovaný velice jemnými souběžnými kružnicemi, ale pouze v oblasti řísmkých číslic. Zbylá část je vyplněna černým "nátěrem?", který neodráží světlo a neni nijak reflexní. Římské číslice jsou pouze v horní polovině ciferníku. Vůbec mi to navadí, spodní část je totiž zaplněna prostorem pro mimostřednou vteřinovku, která v dost širokém a výrazném prostoru ohraničena pásem superluminovy, takže jakákoli další přítomnost čehokoli by už bylo bohapusté vyplnění nedostatku prostoru. Když už jsem se zmínil o superluminově. Svítí parádně. Opatřeny jsou jí všechny tři ručky, kroužek kolem vteřinovky, body nad indexy a velká dvanáctka. Když se rozsvítí, tak je to opravdu pěkné pokoukání. Rozsvítí se ochotně a vydrží svítiti docela dlouho. 

post-34009-0-90975300-1468766242_thumb.jpg

Asi tak nějak :-)

 

Pásek a tah

Moje hodinky jsou opatřeny naprosto pohodlným a jednoduchým kaučukem s klasickou sponou. Existuje ještě originální tah, nějak jsem se tím tématem nezabýval a nejspíš ani nebudu, protože ta guma je naprosto famózní. Díky lehce prohnutým nožičkám hodinky neskutečně sedí na ruce a kaučuk ten pocit skvěle dotváří. Pouzdro je přes řemen lehce přetáhlé, takže je konec řemenu lehce schovaný pod pouzdro a vypadá, jako kdyby byl přesně zakřivený u pouzdra. To je fakt super věcička, uvidíme, jak to bude vypadat třeba s kožkou. Řemen se připevňuje na osičku, která je držena z každé strany šroubkem. Pro dajvry asi bezpečněnjší než stěžejka, ale občas mám pocit, že je musím dotáhnout. A nemusím :-) Drží dobře. Výměnu řemene jsem ještě nezkoušel tak uvidím, jestli to bude o škrábancích, nebo to půjde lehce. 

post-34009-0-14880600-1468766729_thumb.jpg

 

Celkový dojem

Po týdnu nošení mám jen ty nejlepší pocity. Už mě dávno opustilo překvapení z toho, že někdo nepochopí nebo neocení, co mám vlastně na ruce. Je pravda, že Cartier znají i lidé, kteří neznají Omegu. Myslím tím lidi znalé luxusu, nebo prostě lidi, kteří si o špercích něco přečtou nebo dají zdát. Myslím tím třeba i mou ženu, která absolutně netušila co je Omega nebo Tag Heuer, nedejbože Longines. O Cartieru ale minimálně dvakrát četla, takže byla překvapená, že dělají i hodinky :-) 

Překvapilo mě, že hodinky tohoto kalibru, majíc všechny ISO certifikáty potřebné pro pořádné potápěčské hodinky, nemají COSC a tikají přibližně -7s/den. Předpokládám že to spraví ještě záruční servis přímo ve Vídni, kde je původní majitel kupoval nové. Doufám, že tam brzy odputují.

Další překvapivá věc na in-house je poměrně dost velká vůle v korunce a při zastrkávání korunky zpět se občas mírně pohne minutová ručička, což dost komplikuje přesné nastavení času. Ale řekněme že to jsou drobnosti a záruční servis by si s tím měl poradit. 

Upraveno uživatelem Sborez
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za pěkné čtení. Super lumi v rámci vteřinovky. Jediné, co by mi trochu vadilo je datumovka - raději mám, když vidím jen jeden den. 

Ale jinak výborná alternativa k mnohým zde rozšířeným kouskům.

Ať dělají radost!

S datumovým okýnkem jsem taky chvíli bojoval, ale po čase mi pěkně zapadl do vzhledu a už mi to nepřijde divné. Ale je pravda, že když jsem to viděl svého času myslím na Hamiltonech, tak se mi to moc nelíbilo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, poctenicko naramne pane, diky moc. Skoda jen te lunety, zbytek se poladi ;) .

Malem bych zapomnel, jsou krasne.

Upraveno uživatelem tano
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, poctenicko naramne pane, diky moc. Skoda jen te lunety, zbytek se poladi ;) .

Malem bych zapomnel, jsou krasne.

Zatím lunetu nebudu řešit ještě jsem psal do Wempe Austria odkud jsou, tak uvidíme jakou dají cenu oni, ale vzhledem k tomu, že ostré hrany lunety ADLC vrstva dostatečně nechrání, tak mít doma časem dodrbané dvě lunety :-) mě úplně neláká, asi to tak nechám být :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím lunetu nebudu řešit ještě jsem psal do Wempe Austria odkud jsou, tak uvidíme jakou dají cenu oni, ale vzhledem k tomu, že ostré hrany lunety ADLC vrstva dostatečně nechrání, tak mít doma časem dodrbané dvě lunety :-) mě úplně neláká, asi to tak nechám být :-)

Jasny chapu, take bych to tak udelal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj šálek kávy to není,  ovšem to neznamená že nepogratuluji.

Ať slouží.

PS.   že cartier dělá šmuky vím,  ovšem divery?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj šálek kávy to není,  ovšem to neznamená že nepogratuluji.

Ať slouží.

PS.   že cartier dělá šmuky vím,  ovšem divery?

Díky. Divery už ano a opravdu pravé :-) Mají všechny ISO certifikáty, někde to popisovali, tak to zkusím dohledat a napsat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc děkuju za fotky a popis, těšil jsem se, co jsem registroval, že přišly k Tobě sem na fórum .-) Já bych na ně odvahu neměl, to však neznamená, že to nejsou supr hodinky! Moc ti gratuluju (a přeju, aby Tě těšily roky a roky)!

 

Poskočení minutové ručky bude dáno konstrukcí; u in-housů tohle skákání asi nejdál dovedli u AP kalibru 3210. Asi se má za to, že kdo si kupuje Cartiery, tomu na nějaké minutě nesejde .-)

 

Řemínky 23 mm používá taky Blancpain na L-Evolution, resp. Bathyscaphe. A určitě vyrobí někdo z našich kolegů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za skvele zhodnoceni neokoukaneho kousku. Ja bych je asi taky nevybral, ale to nic nemeni na tom, ze je to skvele oziveni mistniho fora.

Jeste si dovolim malou opravu. Tech 23mm lug2lug asi myslis lug width, neboli sirku pasku, ze? Lug2Lug je totiz delka hodinek vcetne nozicek a tady bych to tipl na neco kolem 50mm, rozhodne ne 23mm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za skvele zhodnoceni neokoukaneho kousku. Ja bych je asi taky nevybral, ale to nic nemeni na tom, ze je to skvele oziveni mistniho fora.

Jeste si dovolim malou opravu. Tech 23mm lug2lug asi myslis lug width, neboli sirku pasku, ze? Lug2Lug je totiz delka hodinek vcetne nozicek a tady bych to tipl na neco kolem 50mm, rozhodne ne 23mm

A jo, moje chyba, jsem lama. Máš recht a díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...