Přejít na obsah

ze Života .....


Návštěvník YPO

Doporučené příspěvky

Tohle jsem zažil u automotive dodavatele plastových dílů. Zatímco kvalitáři ze Škodovky nám házeli na hlavu dveřní lišty s mikroskopickými tečkami a odchylkou rozměru v desetinách milimetru, boční lišty na autobusy se tak nějak náhodně nasekaly s odchylkou délky 0,5 - 1 metr. Když jsem na to čuměl, řekl mi technik: "Oni si každou tu lištu pak uříznou přímo ve fabrice, až ten autobus smontujou a uvidí, jak jim vyšla jeho dýlka..."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle Vas trebas zaujme. 

Vcera jsem dojel v 21hod do domovske stanice a tam prerusena smena. Nastupuji dnes v 7,30 .
Na stroji zjistena zavada, odpadava ridici paka kontroleru-cely mechanismus je pomerne slozity, pod kryci stahovaci objimkou jsou ukryte 3 mikrospinace, potvrzovaci tlacitko, ovlada se brzda, vykon, retarder. A pozor, jde o bezpecnost. Neni to sranda. 

V ovladaci hlavicce jsou velmi male asi 1,5 milimetru schovane utopene zvlastni kulate sroubky uvnitr s dirkou. Nejde se tam dostat nicim jinym nez specialnim naradim. To ma jen dilna. Ale ta tady jiz neni. Je zrusena. 
Stroj je zraly na odstaveni. Rozjedes se diky zavade na 4 pokus a pri nechtenem pootoceni mechanismu Ti prestane fungovat brzda s kterou pocitas, mas ji naucenou, vyzkousenou, presny odhad na centimetry z velke rychlosti a to neni neplati. Je tu pak jeste dalsi brzda,ale ma jiny ucinek, je pomalejsi a ne tak jemna.
A hlavne mam celou dobu tu paku v ruce, je na ni potvrzovaci tlacitko zabezpecovace-pri silnejsim zmacknuti se ale odpoji prevodovka a masina spadne z vykonu. 
Jezdi se s tim priserne i cloveku, ktery ji zna velmi dobre a ma to v ruce.Co teprve novackovi, ktery na ni ma jit po konci me smeny. Hoch jezdi asi pul roku, na me masince ma asi 4 smenu sam. Do te doby jezdil jen regionovy, zkusenosti opravdu male. 

Nahlasil sem zavadu, naivne jsem doufal ze se treba nekdo dostavi- neni to nahazovani jaderneho bloku v Dukovanech, ale v uvozovkach "jenom" dotazeni specialniho sroubku.
Proste borec sedne do auta, dotahne a odjede. Chceme delat dopravu a vozit lidi, to sebou nese povinnosti a odpovednost......

Ne nikdo neprijel, protoze uz tady neni pracoviste a mechanikovi se pry treba muze neco stat.....
To, ze se muze stat neco firovi nikoho nes ere- dyk s tim nemusi odjet. Ma moc a moznost vyhodnotit ohrozeni bezpecnosti, za lidi odpovida jen on. Prinasi to nepohodu , myslenky na jinou vec nez je koukani na trat.

Pokud bych diky pos ranymu kontroleru ktery mi zustane v ruce projel klacek, budu v tom uplne sam a za cu raka.

Nejake napady, rady , doporuceni jak byste postupovali Vy?
Jiny stoj tady neni,mam zrusit dva vlaky , nastvat sto lidi co vezu smerem tam a stopadesat nazpet, nez se sezene treba 810 nebo regionova?

post-1144-0-74032600-1552205963_thumb.jpg

post-1144-0-21277900-1552205973_thumb.jpg

Upraveno uživatelem hopa26
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Nejake napady, rady , doporuceni jak byste postupovali Vy?

Jiny stoj tady neni,mam zrusit dva vlaky , nastvat sto lidi co vezu smerem tam a stopadesat nazpet, nez se sezene treba 810 nebo regionova?

jako starej mazák se ptáš na rozhřešení ? já bych s tím nejel ..... zavolal bych vrchnosti ať to někdo přijede opravit nebo ať přistavěj jinou mašinu ...... ty lidi nestojí za jakýkoli průser .... i kdyby si s tím vyjel alá potencionální průser, tak to nikdo nedocení, protože to nikdo z cestujících neví, že máš propocený trenky a je jim to hlavně úplně jedno ..... oni se potřebujou pouze dostat z bodu A do bodu B a je jim u prdele jaký máš trable .... takže srát na lidi a chránit si vlastní zadek ;)

 

u nás je to celkem jednoduchý ..... zavolám a přivezou jinej stroj ...... nebo ti řeknou "ty v tom sediš rozhodni se sám jestli s tím pojedeš dál"

Upraveno uživatelem YPO
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pojmenovat se to dá různě ... každopádně pokud stroj nesplňuje podmínky k provozu, tak nemá jezdit nebo vyjet .... a pokud s tím někdo vyjede tak jde celej problém kterej možná vznikne za tím kdo to řídí

 

a srát na lidi je naprosto přesný termín ..... můžeš se přijít podívat jak vypadají autobusy které jezdí měsíc v provozu ..... podrápaný okna, počmáraný sedadla, odpadky zastrkaný ve všech škvírách ..... všechno od tý lůzy co vozíme

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to chápu dobře, celý problém je povolený inbus/hvězdička, co drží hlavici páky :)

Něčím to určitě dotáhnout půjde, třeba malým šroubováčkem, poklepaným hřebíkem, prostě něčím, taková menší improvizace.

Případně dojet do Baumaxu, koupit krabičku bitů a dotáhnout.

Ale pravda taky je, že doba je striktně byrokratická, a ač na to všichni svorně nadáváme a vidíme jaký absurdní svět to vytváří, tak se tím stejně musíme řídit a podporovat to. Takže ať si ten povolený šroubek vyřeší kdo chce, kdyby se něco stalo, vykoupou v tom tebe. Systém právě požírá sám sebe.

 

 

A když se cestující dozví, že nejeli kvůli povolenému červíku, to bude divadlo :)

To by se skvěle vyjímalo v televizi. :)

Upraveno uživatelem Karlos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych se s tim nehnul ani vo centimetr. Jakejkoli pruser vznikne na zaklade tyhle zavady, cely to pujde za tebou. Chyby ses si vedom, takze v momente, kdy se neco za jizdy posere na masince, nedejboze se stane neco horsiho, daj vod tebe ruce pryc jak drahy, tak pojistovna. Ale to vis sam

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlak samozrejme odjel- bez chyby tam i zpet, rozesmati cestujici radi vyuzivaji sluzeb narodniho dopravce. 

Uz z vecera jsem tusil, ze s tim nikdo nic neudela a neprijede. A nemylil jsem se v odhadu. 

Vstal sem si tedy radeji preventivne o 15 minut drive, dosel do stanice kde mam vlastni auto a nakracel do jednotky s drobnou sadou naradi od pana Wonga. Tady se ukazal prvni fail,maly sroubovak,torx ani hvezdicka nesla pouzit diky zvlastni specialni konstrukci utopeneho duteho sroubku a nic mi tam nepasovalo. 
Ku rvy a pitchi letali prostorem kabiny v neuveritelne frekvenci nad zmarem me genialne naplanovane akce. 

Varianta dve byla cista improvizace, o tlumic u kola na strane A jsem si ohnul vlastni vidlicku, takze obed pojim jen lzickou. 
Ohnout sem to musel, neb krajni hroty jsou moc tluste a diky kulate hlave se tam nejde jinak dostat a pritlacit pro otoceni.

Utahnul jsem velmi opatrne sroubek, nenecisto vyzkousel, potom jeste trosku pridal, zkusmo zabral velkou silou a drzi to lepe nez od vyrobce. 

Do lokomotivni servisni skrine tedy nyni vlozim specialne vytvoreny pripravek a budu informovat kolegy, ze ho mohou v pripade nouze zdarma vyuzit. 
Az pojede manzelka do Ikeii, poprosim at mi ukradne jinou vidlicku, ta soucasna nyni bude dlouhe roky slouzit jako erarni. Snad ji nikdo neukradne. 

Jezdim az do 18 hodin a uz se zase usmivam. 01.gif

 

 

Jen dovetek-nejde mi o Vasi chvalu, ani se nebiju v prsa, jak sem jako dobrej.  Jen to je

opravdu ze zivota, kvetnatej popis je asi zbytecnej, jasny. 

post-1144-0-00180300-1552212367_thumb.jpg

post-1144-0-00288700-1552212426_thumb.jpg

Upraveno uživatelem hopa26
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...