Přejít na obsah

malda

Členové_50
  • Příspěvky

    2 049
  • Registrace

  • Přítomen

7 sledujících

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž
  • Bydlí
    Uherský Brod
  • Fanoušek značky
    vintage Omega, Heuer, Longines, Breitling, Fortis...

Návštěvy profilu

4 824 zobrazení profilu

malda's Achievements

Megazávislák

Megazávislák (7/8)

  1. Tak jsem ten článek našel na Hodinkee: Citace: Na počátku vývoje titanových prototypů modelu Ploprof stála společnost Schmitz Freres, která vyrábí pouzdra. Předpokládá se však, že jich existuje méně než 10. Standardní pouzdro Ploprof z nerezové oceli váží 82,5 gramu a titanové pouzdro váží 49,5 gramu. Častou kritikou hodinek Ploprof je, že jsou na zápěstí poněkud těžkopádné a těžké. Titanové pouzdro by tento problém vyřešilo, ale bylo obtížné ho vyrábět v masovém měřítku a bylo nákladné.
  2. Taky si neuvědomuju, že bych někde fotku těch titanových viděl. Někde jsem četl, že těch pouzder se mělo vyrobit snad 10 kusů. Věřím, že si to kupce najde. Ale sehnat k tomu správný zbytek nebude jen tak.
  3. Kdyby chtěl někdo svoje ploprofy upgradovat na titan, mám možnost: https://www.ebay.com/itm/204692819051?mkevt=1&mkcid=1&mkrid=711-53200-19255-0&campid=5338722076&customid=&toolid=10050&amdata=enc%3AAQAIAAAAoGfLRdfNP4pVgf%2FyHb%2FQttLPJMd0WjZZT3i3yqnmDsjIaXoT%2FbvaaXIHFjKZ4r--w7m0RpdradeOL4Mj2L0rjFFt%2B7DiTzwl4%2FErf5PR9AzcpyvBZlDbxO39DEnk4YkjJOXRTwdEMioNXurSycD90vCprXzmgfnh6%2FcFWa8iKQMpw%2BoR4d7mc5iLCUhAGS7HABTZT%2BIn25WRgVuL0SiaF7Y%3D
  4. Zajímavé je, že čísla 2299 i 2300 v seznamu jsou. To vypadá, že zaměstnanec při postupné ražbě čísel zapomněl vyměnit dýnko, vyrazil nechtěně dvě čísla na jedno dýnko, tím pádem vyrazil obě čísla znovu a zmetek se použil jinak a zachoval dodnes.
  5. Slušná prasárna za 82.000, snad nikdo nenaletí: Hodinky Pánské OMEGA SEAMASTER PROFESIONAL PLANET OCEAN VZÁCNÉ | Aukro
  6. Moc hezké! Zasloužily by si víc fotek. Gratuluji, jestli je to nový přírůstek. Já v poslední době pořád stejně:
  7. Když se v tomto vláknu shromažďují zajímavé informace o potápěčských hodinkách, nemělo by tu chybět zajímavé řešení, které před časem oprášila společnost Oris a i dříve se vyskytovalo na některých hodinkách. Už jsem to tady někde na chronomagu popisoval. Jedná se o dutou trubici kolem ciferníku s jedním vstupem, kterým do trubice může při potápění vniknout voda. Čím hlouběji se hodinky ponoří, tím víc je stlačen vzduch v trubici a tím dál se voda dostane. Podle stupnice na lunetě je pak možno odečíst hloubku. Zajímala by mě praktičnost tohoto řešení. Hlavně bych nechtěl čistit ten bordel, který se dovnitř musí zákonitě spolu s vodou dostat. Je zajímavé, že toto řešení jsem dohledal jen na chronografech opatřených strojkem valjoux 7733, které rozhodně nijak potápěčsky nepůsobí. Vypadá to, že hodinky vyráběla jedna společnost, a to pro různé prodejní značky. Žádné ani trochu značkové hodinky jsem s tímto systémem nenašel.
  8. To by dávalo smysl, ale proč pak tahy 1162 na ploprof mají čísla koncovek přímo na nich? Přitom jsou to univerzální koncovky. Díky za odkazy, Dzosi. Řekl bych, že ten, kdo tam dal ten seznam Speedmaster/Seamaster tahů, věděl, co píše. Ani jsem netušil, že toho bylo tolik.
  9. To máš v pořádku. Ta číslovka 172 je kód pro šířku koncovek. 172 (nevím, proč zrovna toto číslo) značí šířku 22 mm. Někdy se to psalo tak, jak to máš ty, to znamená obě čísla oddělené lomítkem na sponu, někdy se na sponu psala jen reference tahu a reference šířky přímo na koncovky. Tak to mám třeba na tahu 1162 pro Ploprof. Ten má pro změnu koncovky značené 162, což je kód pro šířku 24 mm.
  10. Zajímavý kousek. Tipl bych si, že to bude výrobek Breitling.
  11. Jo, to logo má bohužel od těch pozdějších variant tu nevýhodu, že se při leštění rychle obrousí. Ten 1162 tah z fotky se ke mě kdysi dostal. Na Flightmasterech mám neleštěný:
  12. Tak ty máš, pokud se nepletu, ty úplně nejstarší fligtmastery s jednobarevným vyložením tlačítek chrona, ne? Takže u těch snad ani nic jiného, než 1159, být nemohlo. Já mám flightmastery originálně (taky 145.013) už s 1162, ale ještě tím se samostatným logem na sponě bez vlisu kolem (nemám chytré knihy od omegy, tak mám vidlácké názvosloví). 1159 jsem si kdysi dokoupil.
  13. Tah 1159 je pro Flightmastery pro mě taky jasná volba, o tom žádná. Taky ho mám radši, než 1162. Ale na 176.004 jsem 1159 nikdy neviděl a nevypadá to, že by se s tímto tahem kdy dodávaly. Navíc, není 1159 typický jen pro Flightmastery první generace? Já jsem to vždycky bral tak, že 1162 byl nástupce 1159. Ale k tomu jsem dospěl jen ze svých pozorování.
  14. Ve výše citovaném svém postu jsem se rozplýval nad kombinací Big Blue s meshem, který jsem měl v té době nově sehnaný, a bylo to do té doby to nejpěknější, na čem jsem je nosil. Bohužel ne to nejlepší. Big Blue pouzdro má dost utopené díry na tah a ten pak z pouzdra divně vystupuje. To byl asi záměr, ale u málo ohebného meshe se tento problém násobí a vypadá to takhle: Na ruce to zrovna pohodlné není a když jsme si pořídil i jiné omegy s meshem, začal jsem vymýšlet. Tak nějak jsem opomněl tah vyráběný v Mexiku společností Holzer, o kterém jsem se zmiňoval už na začátku tohoto vlákna. Ten ale v potřebné šířce 22 mm není úplně běžně k dostání. Podařilo se mi ale jeden datovaný rokem 1979 sehnat a minulý týden dorazil. Tady jsou vedle sebe 1162/162, 1237/237 "37" a Holzer 22 mm. Holzer je širší než 1162 a v diskusích jsem si o něm už dříve přečetl, že je pro nošení vysokých a těžkých Big Blue nejlepší varianta. Takže jsem jej nasadil: Estetické hodnocení nechám na každém. Za mě je Holzer to nejpěknější, na čem jsem své Big Blue nosil a hlavně díky jeho šířce nejpohodlnější. Konečně jsem pochopil, proč hodně velká části Holzer tahů chybějí články a jejich zúžení ke sponě tak není plynulé. Tah je totiž poměrně dlouhý, rychle se od spony rozšiřuje a díky tomu se už druhý z rozšiřujících se článků nevleze do spony. Tyto rozšiřující se články už navíc ale nemají možnost vytáhnutí osy a nejdou tak bez poškození odpojit.
  15. Mám pocit, že ty Dzosovy autávie 112-603 prošly kdysi dávno aukrem. Mám je taky, bohužel v horším stavu. Podle mého pozorování se hodně velká část heuerek v 70.-80. letech prodala v klenotnictví Safír na Můstku v Praze. Mám dvoje autávie s "československými" doklady, obě byly prodané v klenotnictví na Můstku. A že je na dvojích dokladech blízké datum? Viděl bych to tak, že se do prodeje jednou za čas dostal balík stejných hodinek, který se rychle rozprodal, a pak se zase čekalo, až (a jestli vůbec) přijdou další. Takhle to tehdy bohužel chodilo.
×
×
  • Vytvořit...