Přejít na obsah

TomasW

Členové_50
  • Příspěvky

    112
  • Registrace

  • Přítomen

1 sledující

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.touratech.cz
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž
  • Bydlí
    Praha

Návštěvy profilu

4 030 zobrazení profilu

TomasW's Achievements

Učedník

Učedník (4/8)

  1. Zdravím odborníky byl bych moc vděčný za radu - dostal jsem od mámy dvoje hodinky po dědovi/pradědovi. jedny jsou IWC někdy z dvacátých let, plně funkční. Ty jsou jasné. ale ty druhé nevím. Stav je hodně špatný, chybí sklíčko i zadní dekl, jsou na klíček který nemám, chybí ručičky atd. Zajímalo by mě cokoliv o nich, původ a stáří… Chceme si je pochopitelně nechat - je to rodinná památka - ale nevíme o nich nic a zajímá nás to. Pomůžete?
  2. Pár kousků změnilo majitele... Nádherné bílé piloty od Archimede od YPO, zkoušel jsem černý řemínek, světle hnědý a docela se mi líbí i tyhle netradiční kombinace s námořním hirschem: Nedávný dotaz na tritiové levné quarzky vyústil v nákup tohoto modelu od kubsona: Dřívější doplnění stříbrné verze ambassadorů o černou a se světlým řemínkem (nově) podle mě není špatné: A včera jsem neodolal a koupil i nato řemínek v bond stylu pro moje nejstarší mechanické hodinky (původ od Viktora) a modrý ciferník s těmi pruhy v reálu vypadá super: T.
  3. Mě se nejvíc líbí tyhle: P 6500 Type 6 Je to typ, který jsem měl na gumovém řemínku a ztratil ho při plavání Jinak byly vynikající, epoxy pouzdro fantasticky lehoučké... Ideální velikost. T.
  4. Já bych spíš řekl že jsou to hodinky "i pro amatérské piloty", kteří na ně mají. Co si budeme povídat, Casio je prostě o trošku levnější ale nejspíš odvede stejnou práci. Ale ze stejného úhlu pohledu by se dalo říct, že na let z místa A do místa B se nemusí použít Cessna ale stačí něco levnějšího a na letiště člověka doveze stejně dobře Škoda Felicia jako BMW pětkové řady apod.. Tak už to prostě nerozebírejte, souhlasím s tím, že je to luxus a určitě nejsou hodinky Breitling "instrument bez kterého pilot nemůže být". Ale není pravda, že piloti ty hodinky nenosí - ti co na to mají je klidně nosí a jsou spokojení. A nejspíš i ti, kteří na to nemají, by je rádi nosili. Já bych taky rád jezdil třeba v Mercedesu řady G ale nejezdím, protože si to prostě dovolit nemůžu. Tečka.
  5. Měl bych takovou prosbičku : když jsi tam seděl, řekni nám : kdo to letadlo pilotoval a zda to byl pilot profesionál nebo amatér. Letadlo je soukromé, pronajaté profesionální firmě, která ho provozuje. Pilot byl profesionál (tuším říkali že létá jako obchodní pilot, každopádně se tím živí), druhý pilot je spolumajitel toho letadla, létá hodně ale neživí se tím, takže není profesionální pilot. Každopádně ty hodinky mi k tomu naprosto sedí a duplicitní zobrazení digitálních údajů mi přijde jako docela dobrá funkce. Co mě nejvíc zaujalo bylo že se absolutně neleskly, to už se víc lesknou některé přístroje v kokpitu než ty hodinky. Zaujalo mě to. Na okrajový dotaz jsem dostal informaci že je docela dobré když hodinky zobrazují čas ve 24 hodinovém formátu a v GMT a mají snadno ovladatelné stopky.
  6. Ty Ollechy mám právě na ruce a ve skutečnosti vypadají o dost menší Ale jsou to moje oblíbené. Mírně poničené ale vydržely zatím všechno. Pokud o nich někdo uvažujete, 100% doporučuju.
  7. Jen na doplnění začátku diskuze - úplně náhodou se mi poštěstilo letět malým jednomotorovým letadlem a koukám a hele co má druhý pilot na ruce? Ty hodinky v té situaci vypadaly jako by ani jiné mít nemohl. Opravdu na tom něco asi je. Ale jsou to řekl bych profesionální a ne přeplácané pro pozéry.
  8. Omlouvám se za formátování, psal jsem to na smartphonu. Jasně že to bylo zaměřené na reklamu, design je věc jiná, tam je to hodně těžký a asi by dost dobře nešlo prodávat zlatý a ultra přeplácaný hodinky posázený diamanty lidem, kteří vyznávají vojenský styl. Věřím tomu, že tohle mají dobře zvládnuté a asi vědí, kdo jsou jejich zákazníci a co si žádají.. A je hodně subjektivní to posuzovat ale kdyby to nefungovalo (= neprodávalo se), tak by určitě design změnili. Tigera jsem psal jako příklad. Fakt si nepamatuju, kdo propaguje Rolex a kdo Tagy. Dřív byl Rolex = tenis, Tag Heuer = motosport. Dneska asi zkouší každý výrobce urvat něco z jiných trhů, kde dřív nebyli aktivní. Nakonec ještě před pár lety nebylo spojení Nike a golf vůbec představitelné a dneska je to zavedená značka. A to jsou věci, které se přímo při sportu používají (mininálně třeba boty). Kdo opravdu potřebuje při nějakém sportu hodinky? Potápeč - ano, jistě. Koupí si co? Cokoliv co bude fakt fungovat. Horolezec potřebuje hodinky? Asi ano. Koupí si nejspíš hodinky s barometrem a výškoměrem aby viděl třeba změnu tlaku.. Pár příkladů. Ale skoro nic z toho se nepoužívá v propagaci lifestylových značek. Ve specializovaném katalogu to pochopitelně najdete. Ale podle mě je skoro všechno ostatní jen lifestyle a ne životní nutnost. Tam, kde se na něco člověk musí opravdu spolehnout, použije profesionální techniku. Ještě že alespoň některé firmy dělají ty věci poctivě a věřím tomu, že když si koupím Omegy, tak se s nimi potápět dá.. Čtu to teď po sobě a nejsem si jistý, jestli to tak vyznělo, jak jsem to myslel. Chtěl jsem jen říct, že profesionálně odvedený marketing se projeví třeba i tak, že to někteří lidí vezmou za součást svého životního stylu. A takovou práci chválím a vůbec mi to nevadí a neodsuzuju to. Někdo není letec ale líbí se mu ten "životní styl kolem letadel a letectví" a tak si udělá radost a koupí hodinky, které mu to připomínají. No a co? Někdo má rád military styl a tak si nekoupí nůž, který je určený pro lovce ale asi si koupí nůž, který mu navodí pocit že má nástroj používaný armádou. Ale vůbec není důležité, jestli se skutečně v armádě používá nebo ne. Je to styl. A hodinky podle mě jsou víc o stylu než cokoliv jiného. Design je jedna věc a to je záležitost vkusu ale značka a její pověst jsou rozhodně ovlivněný i marketingem té které firmy. Takže bych si třeba Rolex nekoupil, ani kdybych nevěděl co s penězma, protože se mi styl té firmy vůbec nelíbí - i když design některých hodinek nemusí být nutně špatný. Ale i když se mi líbí Oris, přijde mi že jejich marketing míří pořád moc do segmentu F1 nebo já si to takhle spojuji a to není zase můj styl, tak kdybych váhal, třeba i tohle bude rozhodovat. Denně přijdu do styku se spoustou lidí a všimnu si, co mají za hodinky. K někomu prostě ten Breitling patří, stejně jako k někomu jinému bych přiřadil zlatý rolexy. A když na mě čas od času vykouknou nostalgický XXL letecký IWC, tak si řeknu, že mě třeba majitel překvapuje, protože zrovna jeho bych tipoval na Tag Heuer nebo Omegy, protože nosí obvykle business oblek a čekal bych něco jiného. Docela to sedí i s autem kterým lidi jezdí, oblékáním atd. T.
  9. Jen pro zajímavost. Já se právě trápím (chci říct bavím) tímhle projektem, místo bych na tom už jezdil: http://www.touratech.cz/html/projekt_tk.html Tohle je můj předchozí projekt (trvalo to pět let) a pochopitelně - jakmile je to ve fázi, kdy jsem s tím opravdu spokojený, přestalo mě to bavit http://www.wildstar.cz/Foto-EasyRider-2006/ T.
  10. Já nechápu, proč se tolik hádáte. JE TO VŠECHNO JEN MARKETING. Omega s 007, Rolex s golfisty, Breitling s letadly, Rodania s Dakarem, Oris s formulí1 nebo třeba H3/Traser/Luminox s jednotkami Navy Seals ... Každá ta firma nějak do toho musí našroubovat něco z toho oboru, aby to mělo logiku - těžko se dá marketingově využít vztah třeba (vymyslím si) Zenithu s motosportem, když žádný neexistuje, tak to nejde propagovat. Co na tom, že někdy je ten vztah hodně umělý (prostě se rozhodnou že nasypou nějaké peníze do marketingu v určitém oboru a zkusí oslovit ten segment trhu, který to sleduje). A někdy to má opravdu reálné základy. Takže Breitling tuším sponzoruje nějakou tu letku akrobatických letadel apod. A určitě jsou piloti, kteří je třeba dostanou a další, kteří si je koupí. Ale co jsem slyšel, tak příslušníci speciálních jednotek se jen smějí lidem, kteří nosí Luminoxy, protože "jsou to hodinky speciálních jednotek". Možná někdy byly ale jako jedny z mnoha. Většina z nich se spokojí s obyčejnými Timexy. To samé jezdci a piloti na Dakaru. Myslíte že opravdu používají "oficiální hodinky rallye"? Ani náhodou. Ve většině případů uvidíte že mají docela odporný ale vysoce praktický outdoorový hodinky Suunto. Je to prostě jen marketing a propagace a vůbec mi to nepřijde špatný, když se to dělá dobře. Je to součástí image té značky. Není na tom nic špatného ale nesmí se to brát moc vážně. Pak totiž člověk zjistí, že hodinky speciálních jednotek vyzkoušené a prověřené v boji a zařazené do nepovinné výstroje určitých armádních složek (volná citace z reklamy) jsou docela příjemný laminátový hodinky s perfektně svítícími indexy ale které se při prvním šnorchlování uvolní z ruky, protože jejich kaučukový řemínek navržený pro obojživelné operace (opět volná citace) je navržený idiotem, který nepochopil, že potápěčské hodinky mají mít dva pořádné pojistné kroužky (nebo jak se tomu říká), jinak se uvolní a nebo pod vodou ztratí. Nemluvě o tom, že speciální hodinky pro podvodní operace nemají šroubovací korunku a tím pádem jsou asi spotřebním materiálem a nebo se nepočítá, že by jejich nositel dlouho nějaké hodinky potřeboval? Je to přátelé marketing a v případě Breitlingu dokonale zvládnutý. Podívejte se na jejich knížky Chronolog nebo jak tomu říkají. Bomba. Naprosto prvotřídní. Koukněte na reklamu Rolexu. Chápete že polovina úspěchu Tiger Woodse je v jeho hodinkách? Já to z té reklamy doslova cítím. To je profesionální přístup. Chválím. Líbí se mi to? Líbí se mi ten výrobek? Tak fajn, je to moje věc ale nemusím to nutit ostatním a nebo je přesvědčovat že reklama a marketing je pravda. Něco pravda bude - asi že Tiger když dostane zaplaceno příslušný balík, tak na turnajích fakt bude nosit Rolexy. Aby ne. Já bych je taky nosil a klidně zlatý, když mi někdo ročně pošle na účet milion dolarů. Ale vybral by si je sám, kdyby mu za to neplatili? Neberte to tak vážně. Každému se líbí něco jiného a úkolem marketingového oddělení je najít správné lidi a vsunout jim ten image a reklamní experti mají za úkol to profesionálně zvládnout tak, že tomu uvěříte a když je to všechno dobře udělaný, tak si ten cílový zákazník vybere právě ty hodinky a ne konkurenční. Nic víc. Myslí si někdo z vás že tajní agenti nosí fakt Omegy? A taky si myslíte, že v nich mají laser a 100m lano?
  11. urcite zde jsou nejmene dalsi dva majitele moto (tusim oba Jawa, 350/634 a 350/640) a jeste urcite nekdo. Setkani je dobre treba i pri prilezitosti nejakeho slusneho srazu. Jedete nekdo na podzim do Jizbic (Jawac, pod Blanikem, skoro uprostred republiky), je to sraz Jawa klubu Pha, ale je to bez rozdilu znacek! Byva to slusny sraz, nepostrehl jsem tam bordel ortodoxnich "drsonu mimo zakon" atd. Asi patřím taky do toho seznamu. Mám BMW R1150GS Adventure a custom Wildstara T.
  12. O víkendu se mi náhodou povedlo kouknout do jednoho hodinářství v Londýně na Oxford street. Jen tak pro zajímavost. Naprosto mě překvapilo, že prodavač byl mimořádně ochotný, bavil se se mnou asi 15 minut (je fakt že krám byl prázdný) a rovnou jsem mu řekl, že čekám až otevřou naproti Selfridges... No a po asi pěti minutách jsem si na ruce vyzkoušel zatím nejdražší hodinky v životě - Franck Muller. Opravdu přesně nevím typ ale byly laděné do modra, modrý řemínek asi z aligátora, přeházený číslice crazy hours a ty hodinky byly prohnuté do výrazného oblouku. Docela kýč ale cenovka 23.500 liber mě dostala. Ne každý den má člověk možnost vyzkoušet si na ruce hodinky za mega nebo skoro za mega. Každopádně - i ten prodavač říkal že jsou "pro speciální zákazníky" a shodli jsme se, že za ty peníze by bylo lepší koupit několikery IWC z vedlejší vitríny. Každopádně mě překvapilo, že evidentně někomu, kdo nejde vůbec nakupovat, nechá jen tak vyzkoušet něco tak drahého. T.
  13. Aso všechny modely byly vloni na podzim ke koupi na hlavní nákupní ulici v Amsterdamu. Napočítal jsem jich asi 20 typů ve třech obchodech. Jsou impozantní ale na ruce vypadají nějak divně.
  14. Sorry, přehlídnul jsem diskuzi... Pochopitelně dodatečně gratuluji JTKirk (Tatra) k dosažení cíle.. Jinak Dakar bych řekl je test nejen hodinek ale úplně všeho
×
×
  • Vytvořit...