Přejít na obsah

speedmaster

Členové_50
  • Příspěvky

    356
  • Registrace

  • Přítomen

6 sledujících

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž

Návštěvy profilu

7 491 zobrazení profilu

speedmaster's Achievements

Kandidát závislosti

Kandidát závislosti (5/8)

  1. To Pán Času: Pokusil bych se odpovědět na tvé původní dotazy: První hodinky čistě z keramiky vyrobilo IWC, byly to DaVinci s věčným kalendářem. Pak myslím následovat model Fliegerchrono, ref. 3705, které jsou v dnešní době ceněné a těžko k sehnání. Pak přišla řada Top Gun. (předtím způsobili v IWC trochu rozruch, protože vyrobili limitku z keramiky (Fliegerchrona Rattrapante). Jenže o nějaký čas později představili TG Rattrapante, což způsobilo velkou negativní odezvu od lidí, co si koupili “limitku” na začátku. 1) tvrdost - to je dohledatelné, ALE - přesně jak napsal DaryIvanHorne je keramiky spoustu druhů a různé značky používají různé technologie. (je asi celkem jasné, že keramika na něčem, co se přibližuje označení hodinky z velké vzdálenosti, jako je třeba něco za pár tisíc typu Emporio Armani, nebude stejná jako na IWC, Panerai, apod.) Zrovna tvrdost bude u hodinek z keramiky nebo jejich komponentů hodně podobná - skoro nepoškrabatelná, hypoalergenní a o odolnosti vůči korozi je celkem jasná, keramika nemůže zkorodovat. Spíše se to uvádí mezi vlastnosti kvůli tomu, aby bylo jasné, že se hodinky dají používat většinou i v prostředí, kde by to bylo i pro nerezavějící ocel časem nebezpečné. Keramika se opracovává nástroji s použitím diamantů, je to náročné, nákladné a většinou to pro hodinářské společnosti dělají jiné specializované společnosti. 2) křehkost - tady to bude delší… - přesně, jak psal Sphinx (tímto moc děkuju za jeho uživatelské zkušenosti a skvělé fotky) - je dost možné, že spousta lidí, kteří nemají s keramikou u hodinek zkušenosti, odrazuje představa, že je to jako s talířem. Dokud jsem si to nepřečetl v tomto vlákně, tak musím přiznat, že mě něco takového vážně nenapadlo. Ale chápu, že si to někdo skutečně může myslet a zároveň se bojí dát 150 000,- + za pořádné hodinky z keramiky, kde by si vyzkoušel, jak to funguje. Míru křehkosti keramiky je asi těžké vyjádřit pro mě jako obyčejného uživatele, ale určitě na to bude existovat nějaký šílený vzorec, který tento parametr vypočítá. Jenže to není jednoduché to zase nějak obecně specifikovat, protože každá značka má keramiku trochu jinou a může používat trochu jiné složení/proces výroby. IWC keramika se v průběhu let měnila z černo-šedé na tmavší, Panerai má keramiku “sametovější” a černou, AP a Omega mi přijdou subjektivně na stejném levelu (díky opracování satin/lesk) a u Rolexu, kde se keramika používá jen na lunety - zase jiná story. Píšu zkušenosti k jednotlivým značkám: IWC - jak jsem psal nahoře - jsou to průkopníci. Něco se ale někde trochu nepovedlo a když po delši době přišli s řadou TG (Top Gun Doppelchrono a pak Top Gun Chrono), tak se stávalo, že se keramika na pouzdrech “drolila”, a to zejména na hrankách. Na odkazu od Harwey je např. tento obrázek: Jsou to hodinky z té doby, kdy byla vyrobená pouzdra náchylnější na “drolení”. Tady je vidět, že se někdo “neurvale” snažil vyměnit pásek a pravděpodobně vystěžejkovávačem způsobil poškození na pouzdru. Další zajímavost u IWC je, že po těchto problémech začali vyztužovat místa pro stěžejky ocelovými komponenty, stejně jako to dělá třeba Panerai, ale tam je to nutné kvůli závitu, protože na Luminoru jsou místo stěžejek šrouby. V keramice by takto jemná hrana závitu byla skoro ihned zničená. Musí se tam tedy vlepit ocelový díl se závitem. K ostatním obrázkům - můj subjektivní pohled je, že jich je dost málo. Vzhledem k tomu, jak dlouhou dobu se keramické hodinky vyrábějí, je těch nehod opravdu pár. Jasně, ne všichni to fotili a dávali na net, ale stejně je jich pár. Z mé osobní zkušenosti se mi nikdy nepovedlo keramickým hodinkám jakkoliv ublížit. A o futra dostaly ránu několikrát. Je pravda, že mi nikdy nespadly. Ale zase na druhou stranu, když mám drahé hodinky z keramiky a tuším, že jsem nemehlo, tak si je nenandavám v prostředí, kde by se mohly při pádu poškodit. 3) údržba - téměř žádná. Může se stát, že s hodinkama někde třískneš nebo je odřeš a bude na nich vidět kovová stopa. Ale to není škrábanec, je to materiál, který na keramice ulpěl. Dá se to většinou jednoduše osetřít CapeCodem. Pouzdro bude stále jako nové i po letech každodenního nošení. Pokud neublížíš sklíčku nebo antireflexu na něm, budeš mít hodinky celou dobu jako nové. 4) barevná stálost - stálá. Nemění se. Proto to Rolex začal používat na své lunety. Je rezistentní UV záření. Na závěr - není důležité, co si já subjektivně myslím, ale co asi určitě stojí za zvážení je dlouhodobé použití keramiky od několika zásadních hodinářských značek. IWC se po nezdarech probralo a jejich keramiky jsou zase už několik let špička. Není to tak dlouho, co představili další materiál na pouzdra, který se jmenuje Ceratanium (směs keramiky a titanu). Podle jejich vyjádření by to mělo kombinovat tvrdost keramiky a pevnost + lehkost titanu. Nemám osobní zkušenost s tímto materiálem, ale jestli jsem to dobře pochopil, tak jejich záměrem bylo, aby snížili křehkost na minimum. Ale za to prémium, co si účtují navíc, to rozhodně nestojí. Panerai je součástí Richemontu, takže dostala know-how od IWC. Nezávisle na tom je jejich keramika trochu jiná. Působí bytelněji a je tmavší oproti starším modelům TG od IWC. AP + Omega - laicky pocitově nejvyšší level zvládnutí keramiky - broušené vs. leštěné plochy, pocit obrovské pevnosti a solidnosti. Při nošení hodinek od těchto výrobců působí keramika zcela nezničitelně. Rolex - tam byli ty dědci vždycky trochu jiný, ale oni vědí, co dělají - dají na své bestsellery keramickou lunetu. Díky jinému druhu oceli, co Rolex používá (protože se dá lépe vyleštit), mi přijde, že je ten materiál měkkčí. U žádných jiných hodinek nepoškrábu pouzdro ze strany tak jednoduše jako u ocelových Rolexek. Chytře zakryjí keramickou lunetou v podstatě celé pouzdro a nechají sklíčko výš než je luneta. Díky tomu, že je luneta “utopená” v ocelové části a safír je výš, je luneta chráněná a zároveň velmi odolná s eliminací jejího poničení. Na závěr bych rád napsal, že obava z keramických hodinek je úplně zbytečná. Nejde ani tak o můj názor, ale realitu. Je evidentní, že značky jako AP, Panerai, Omega a Rolex (a R. je speciálně velmí konzervativní výrobce) pochopily výhody keramiky. My tady můžeme psát cokoliv, ale podstatné je, jak to vidí výrobci. Kdyby měl Rolex pocit, že keramika je nevhodný materiál, tak to nikdy nedává na své nejprodávanější modely. Neboj se keramických hodinek, kup si to, co se ti líbí. Všechny nehody, co jsou nafocené na internetu jsou nešťastné a většinou extrémní připady. Nenech se tím odradit, je to skvělý materiál a hodinky jsou po letech pořád jako nové. M.
  2. Futra ustoji keramika uplne bez poskvrnky. Keramice muze ublizit snad jedine pad na tvrdy povrch. A tomu se da predejit.
  3. Není to keramika. Měl jsem je v ruce, velmi lehké, plastový pocit, pouzdro je vyrobene z polymeru. Nejvíce připomína forged carbon od AP, ale je to jiné. Má to větší odolnost proti otěru než karbon. Netřepí se to. Marhi: Neodpustím si rýpnutí - co tím přesně myslíš, že ani keramika není nic moc? Už se to tady na fóru řešilo několikrát. Ty máš nějakou špatnou osobní zkušenost s keramikou? Jestli jo, tak by se rád nechal ochytřit...
  4. Martar: Nevim, jestli je to nylon, ale ano, nejaky typ moderniho materialu. Spona je keramicka trnova. Az se mi dostane ten stary pasek do ruky, tak ti to vyfotim. Tento nato od Omegy je hrozne prijemny na ruku, pri dotyku se zda, ze to je viskoza. Akorat je drahej jako prase.
  5. Na nabijení... Fot'ák fakt nemají
  6. Diky vsem za nazory. Ohledne fotek mi dejte prosim trochu casu, musim to nechat vyfotit nekoho, kdo nema v rukach nas*ano.
  7. IWC TG Chrono - prvni model s in-house. Neumim fotit, ale to jste si tady asi uz zvykli. Na dalsi fotce je porovnani s TG Doppelchrono.
  8. Je to propojene s aplikaci Android Wear, ktera jsem si musel stahnout na iPhone. Umi to celkem hodne. Jde na to propojit kalendar, upozornuje to pak vibracemi na schuzky, ukazuje to smsky, volani, pocasi, maji mikrofon, takze je to propojene s prekladacem na Google, Facebook, Viber, WhatsApp. Da se tim ovladat pustena hudba z iphone, krokomer s historii, atd. Maji nekolik moznosti ciferniku od TH: chrona - cerny, modry, bily trirucky s GMT - cermy, modry, bily trirucky - cerny, modry, bily tematicky - tam jsou videt ve scitacich dalsi informace jako countdown timer, alarmy, apod.
  9. Tak prumer maji vetsi, asi kvuli tomu displeji. Jsou ergonomicke a velmi lehke, skoro o nich nevim, proto jsem to ani neresil. A se svoji rukou nic neudelam, no. Jedine zlomit nebo useknout :-D.
  10. speedmaster

    IWC Mark XVIII 40mm

    Ja bych ocenil, kdyby si hosi v IWC vyndali hlavu ze zadku a konecne udelali variantu Marku v matne keramice Top Gun. Byl by to jasny bestseller. Oni misto toho udelaji leskly Miramar, aby si lide nejdrive koupili lestenky? Zacinam mit pocit, ze svych zakazniku delaji blbce. Asi tam prestoupil nekdo z Panerai...
  11. Mozna ta moznost v budoucnu prijde tvarem pouzdra. Vubec bych se tomu nedivil. Zajem o ty hodinky je obrovsky. Porad nad tim taky premyslim, ale PAM 580 mam zrovna na druhe ruce, abych byl v klidu. :-D Ja bych to spis videl, ze to za chvili bude nosit vetsina z nas, protoze to je budoucnost. Kazdy si vybere digosky od svoji oblibene znacky, protoze je budou vsichni vyrabet. Tagy jsou prvni serioznejsi digitalky s naprosto perfektnim zpracovanim, ale je tam porad co vylepsovat, od baterky po displej. Bylo jasne, ze ackoliv Hublot nemam rad, tak Biver je fakt dobrej, a proto se dalo cekat, ze v Tagu zpusobi malou revoluci. Jak tim jejich ih-housem za dobrou cenu, tak s Connected.
×
×
  • Vytvořit...