Přejít na obsah

wawrik

Členové_50
  • Příspěvky

    2 413
  • Registrace

3 sledující

Contact Methods

  • Website URL
    http://wawrik.blogspot.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž
  • Bydlí
    IS
  • Fanoušek značky
    wawrik.blogspot.com

Návštěvy profilu

11 842 zobrazení profilu

wawrik's Achievements

Megazávislák

Megazávislák (7/8)

  1. Zrovna riešim ukotvenie pergoly, snáď niekto poradí. Mám tak nejako zafixované, že do izolovanej fasády ani zaboha, ale vraj majú pergolári overené a slušné skrutkovacie kotvy s plastovým medzikusom, ktoré prerušujú tepelný most. Pergolár mi to ukazoval, ale neviem nič podobné vygoogliť - je to skrutka do betónu, na to naskrutkovaná plastový medzikus, ktorý lícuje s fasádou, a do toho medzikusu ide ďalšia skrutka, ktorá drží pergolu... Dá sa niečo také bezpečne použiť?
  2. @StanoBare Veď pôjdem, len sa mi to musí uležať v hlave Je to dosť nová topánka, recenzií minimum a aj to povrchných, tak zháňam informácie, kde sa dá. Celkovo mám s novátorskými konceptami pri topánkach tie najlepšie skúsenosti, toto snáď nebude krok mimo. Cyklon je úplne iná topánka. Neviem, či si tie Aequilibria Speed niekde videl (mal v ruke alebo na nohe), lebo to je pevná topánka do ťažkého terénu, v podrážke tuhšia ako Arcteryx Bora2 a skoro tak tuhá ako LaS Trango Cube. Na nejakom bežeckom fóre som videl, že v tom ľudia behajú, čo ma úprimne dosť prekvapilo. Podľa mňa je to na behanie únavná topánka s príliš tuhou podrážkou. Gamaša je na rozdiel do Cyklonu igelit, voda cez ňu neprejde. To je vlastne to, prečo ma zaujala, mám s tým na IS problém - niekedy mi pri chôdzi po machu alebo lávovom piesku z ničoho nič vylezie voda až nad kotník a zatečie do topánky, pritom som tam vodu nemal prečo očakávať. Plus podmočené snehové polia a podobne. Návleky nepomôžu, voda pod nimi podtečie, a vysoké nadkotníkové topánky sú na ten terén zbytočne potivý overkill. Silikónovaná manžeta navrchu veľmi dobre tesní, keď schovám ponožku dovnútra, snáď by vydržala aj jeden-dva kroky brodenia bez toho, aby významnejšie zatiekla zvrchu. To by mi ušetrilo čas, inak sa kvôli tým dvom krokom cez vodu pod kolená musím párkrát denne vyzúvať a znovu obúvať. Otravné.
  3. Nemá niekto tip na kompaktú bluetooth myš? Potrebujem náhradu za obstarožnú MS Bluetooth Mouse 5000, ktoré používam odjakživa, ale tak nejako dosluhujú. Iné nároky (okrem BT) na ňu nemám dokopy žiadne.
  4. Nemá niekto praktickú skúsenosť s topánkou La Sportiva Aequilibrium Speed? Zaujíma ma najmä to, ako veľmi sa človeku potí noha, keď má ten integrovaný návlek zapnutý. Vnútorná topánka je síce s goráčom, ale tá gamaša je nejaký silikónový záter alebo čo, a to predsa je (alebo teda mal by byť) čistý igelit. Na druhej strane verím, že LaS vie, čo robí, a nejako by to fungovať malo. Inak si tento typ topánky vraj objednalo združenie talianskych horských vodcov, tí by tiež mali vedieť, čo a prečo chcú, tak v praxi to snáď nebude taký nezmysel, ako na papieri... A ja by som mal parádnu univerzálnu UL topánku.
  5. Leafy obecne nemali bohvieaký termomenežment batérií. Neviem teda, či sa to týka len starších generácií alebo aj tvojej. Sused to mal ako prvé EV „na skúšku“ a bol s tým veľmi spokojný, no u nás (Island) problémy s chladením batérií pri nabíjaní všeobecne veľmi nie sú. Teraz majú od nissanu pracovnú dodávku, a dve Tesly, ale vraj len kvôli dojazdu - už nebehajú okolo komína, ale často dochádzajú do Nórska kvôli synom. Na Leaf nepovedali nikdy krivého slova.
  6. Nehovorí o pasívnom dome, aspoň podľa toho výňatku. No hovorí, že tie parametre nie je schopný zaistiť bez riadeného vetrania. Možno kontext celého rozhovoru je iný, len nevyzerá.
  7. Skúsil ten pán niekedy trebárs spať pri pootvorenom okne?
  8. V oboch prípadoch odbáčaš z hlavnej cesty (jazdného pruhu) a teda meníš smer jazdy. A si povinný blikať. Ak sa teda príslušný paragraf u vás nezmenil a stále to je na SK a CZ rovnaké.
  9. Áno, vyzerá desivo Nefunguje ako bežná teleskopická vidlica - tam, kde teleskop len začína poberať nerovnosti, ona už v podstate končí. Uľavuje rukám a krku od vibrácií, drobných nerovností, kamienkov a podobne na bežných poľňačkách, prípadne od ľadových roliet a zamrznutých odtlačkov dezénov na cyklocestách a podobne (napríklad tu). Nefiltruje výmole ani nevyrovnáva jamy, ako to človek pozná z MTB vidlíc. Na rozdiel od nich ide do zdvihu už od minimálnej sily/nerovnosti, je mimoriadne citlivá. Ale minimálny je aj samotný zdvih, ja osobne som žiadne pohupovanie nikdy nevnímal, aj keď tam z princípu byť musí. Nemám ani pocit strácania energie - dostatočne to vykompenzuje úľava od vibrácií, takže som sa z výjazdov vracal menej vytrasený aj unavený. Dokonca aj z čisto asfaltových výjazdov. To mi potom po vrátení bajku s Lauf vidlicou dosť chýbalo. Ruky a ramená hlasujú za Lauf Nevýhoda je IMHO len tá, čo som už popisoval - ľavá a pravá strana idú pri vyšších bočných silách do zdvihu nezávisle na sebe. Nič, čím by som sa ja mal zaoberať
  10. Tam opatrne, treba najprv konkrétny čaj vyskúšať v malom. Napríklad lisované puerhy sú... divné takmer všetky, niektoré oolongy tiež nie sú úplne spoznateľné. Naopak podľa mňa vydarené a za dobré ceny tam na bežné pitie trebárs biele Bai Mu Dan či Yue Guang Bai alebo „žltý“ Huang Da Cha.
  11. Tú vidlu milujem, je božia Kúpil som ju na svoj Giant Revolt, ale ukázalo sa, že som prieskum kompatibility dosť odflákol a nepasovala... Aj tak ešte potrebujem druhý gravel na SK, tak keď nebude mladému vyhovovať, poskladám si bajk okolo nej, inak kúpim komplet bike Lauf. Vyvinula ju partia islandských nadšencov, bol som pri tom (ako náhodný okoloidúci, nie že by som bol do toho zapojený) - napríklad pec, kde piekli sklolaminátové pružiny a neskoršie prototypy, mali v jednom obytnom dome na povale a podobne Záťažový stroj na meranie životnosti mali hneď vedľa. Jeden z úplne prvých ideových prototypov bol chvíľu namontovaný na mojom bajku, fotku neviem v rýchlosti nájsť, ale vyzerala zhruba takto: Tažším a výkonným jazdcom môže vadiť, že občas uhne, predsalen jedna odpružená strana je nezávislá na druhej, no pre moje potreby je to čisté terno. Uhla mi len raz, žiadny problém s ňou nebol. Mne sa veľmi páči ako funguje - nulový odtrh, filtruje tie správne gravelové nerovnosti aj náhodné trhliny v asfalte, ktoré vedia človeka poriadne rozhodiť, pritom je ľahučká...
  12. Narodeninový darček pre najstaršieho synátora. Musel som ten bajk nechať v predajni až do narodiek, inak by ho nafasoval už patrične zhumplovaný zabehnutý Krk sa bude samozrejme skracovať, ale ako veľmi si povie až nový majiteľ... Bože, ako mu ho ja len závidím...
  13. Iný šport to je, to áno, ale mne (by) pôvodne menšie auto vyhovovalo na také to pobehovanie viac. Diaľnice tu nemáme a viac ako 110 km/h som išiel málokedy a aj to len omylom. Že sa nakoniec RAVka osvedčila je iná vec, meniť ju nemienim. Ja len, že ten Yaris Cross je naozaj podarené malé auto s vyváženými vlastnosťami.
  14. Istú dobu sme mali Yaris predchádzajúcej generácie (ten je vnútri oproti aktuálnemu Yarisu trochu väčší) ako druhé auto, no väčšinu času fungovalo ako jediné. Jediné, čo mi na ňom chýbalo, bol vyšší podvozok kvôli častým jazdám mimo spevnených ciest, a väčší otvor piatych dverí, aby sa občas zmestili aj veľké krabice. Yaris Cross spĺňa oboje, keby sa už vtedy vyrábal, kúpil by som asi ten a nie RAV4.
  15. Určite hybrid, najmä do mesta. Yaris Cross je aj veľmi podarené auto. Len oproti spomínanej Vitare mi príde o trochu menšie.
×
×
  • Vytvořit...