skodna Odesláno 18. června 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. června 2011 Dobrý den všem.Dnes jsem dokončil jeden pokus a rád bych se s vámi podělil o výsledek.Je to spíš bastl, ale funguje a dokonce jsem se dočetl,že snad by vyráběn v Primu z dílů co zbyly.Měl jsem doma jedny nefunkční Prim automat kal.96.0 a Prim sport II kal.68.4.Z kalibru 96 jsem sejmul celej můstek samonátahu i základnu na které je namontován.Bylo třeba oddělat i soukolí natahování pod můstkem.To samé jsem udělal i u 68.Ještě jsem musel vzít celý pérovník z 96 a u kal 68 vylisovat(odstranit)jeden aretační kolík se závitem,který by vadil usazení základny pro samonátah viz č.1.Nyní bylo vše připraveno k zpětné montáži.Vyměnil jsem pérovníky z 96 do 68.potom jsem demontoval nepokoj a jím poháněnou kotvu -(omlouvám se za názvosloví.nejsem hodinář jen zámečník svařeč) aby se lépe usazovala základna samonátahu.Potom jsem zpět nasadil kotvu a nepokoj a na základnu samonátahu jsem nasadil soukolí pro ruční natahování z 96 do 68.Pozor kolečka jsou sice na pohled skoro stejná ale přitom úplně jiná.Nutno vyměnit.Nyní už zbývalo usadit tři kolečka samonátahu a přišroubovat natahovací závaží.Trochu zaštěrgat a hle ono to tiká.Po usazení do pouzdra Sport II nejde kalibr přišroubovat k vložce ,která zůstala původní,neboť hlavičky šroubků vadí volnému pohybu závaží.Teď budu muset ještě vyřešit dýnko.Buď si někde seženu z prim sport automat nebo pro úplnost bastlu si ho vyrobím tak,že lupénkovou pilkou vyřežu prostředek a vznilou díu zaslepím nějakým vhodným dýnkem na naklapnutí tak,že ji tam jednoduše nalepím nějakým epoxidem nebo naletuju pájkou.Ta pvní možnost bude asi lepší co se týče čistoty provedení a jistoty že to bude držet.Tady ještě přidám několik fotek pro inspiraci.Omluvte kvalitu nejsem vybaven a vraky ze kterých jsem tu páchal. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JR_2010 Odesláno 18. června 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. června 2011 No to jsi tedy dost šikovnej, jen bys to měl pořádně dotáhnout, myslím dát tomu pěkné pouzdro, přeleštit sklo, doplnit lunetu, korunku... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skodna Odesláno 18. června 2011 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 18. června 2011 Na tom se taky pracuje.Jen těch dílů se nějak nedostává.Není kde brát.Zatím co nám sporty tak všechny v dobrým stavu a ty bych chtěl nechat v původním stavu.No snad se něco sežene za rozumnou cenu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza.manta Odesláno 19. června 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 19. června 2011 Veliká gratulace! Těchhle předělávek mám pět z rukou původních zaměstnanců eltonu a teď vidím, jak vlastně tehdy vznikaly. Dýnka měly vyříznuté středy a byly tam vletovány nové vypouklé středy: Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek K Odesláno 19. června 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 19. června 2011 Parádní práce, řekl bych, že jsi mne inspiroval, ale ... . No přinejhorším něco půjde do hodinkového nebe Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hirsch Odesláno 26. července 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 26. července 2011 Pěkný, zlatý český ručičky, jseš šikula!!! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kuncák7 Odesláno 27. července 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. července 2011 Hm, tak do přečtení tohohle článku jsem si o sobě myslel, že jsem docela šikovnej. Teď si myslím, že jsem o něco lepší břídil. Dobrá práce. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orlando1 Odesláno 21. září 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 21. září 2011 Hlásím další úspěšný pokus, zatím tedy bez nástavby rotoru (chybí mi totiž v soukolí samonátahu jedno ozubené kolo). Za konzultace s uživateli accutron a skodna tímto srdečně děkuji. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orlando1 Odesláno 22. září 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 22. září 2011 Případným dotazům jsem nakloněn Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orlando1 Odesláno 23. září 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 23. září 2011 (upraveno) Takze predelavka je kompletni i se samonatahem. To co drzi strojek jsou moje zlate ceske ruce :-) (omlouvam se za velikost fotky, pisu to na mobilu) Upraveno 23. září 2011 uživatelem orlando1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza.manta Odesláno 11. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 11. prosince 2011 Dobrý den všem.Dnes jsem dokončil jeden pokus a rád bych se s vámi podělil o výsledek.Je to spíš bastl, ale funguje a dokonce jsem se dočetl,že snad by vyráběn v Primu z dílů co zbyly.Měl jsem doma jedny nefunkční Prim automat kal.96.0 a Prim sport II kal.68.4.Z kalibru 96 jsem sejmul celej můstek samonátahu i základnu na které je namontován.Bylo třeba oddělat i soukolí natahování pod můstkem.To samé jsem udělal i u 68.Ještě jsem musel vzít celý pérovník z 96 a u kal 68 vylisovat(odstranit)jeden aretační kolík se závitem,který by vadil usazení základny pro samonátah viz č.1.Nyní bylo vše připraveno k zpětné montáži.Vyměnil jsem pérovníky z 96 do 68.potom jsem demontoval nepokoj a jím poháněnou kotvu -(omlouvám se za názvosloví.nejsem hodinář jen zámečník svařeč) aby se lépe usazovala základna samonátahu.Potom jsem zpět nasadil kotvu a nepokoj a na základnu samonátahu jsem nasadil soukolí pro ruční natahování z 96 do 68.Pozor kolečka jsou sice na pohled skoro stejná ale přitom úplně jiná.Nutno vyměnit.Nyní už zbývalo usadit tři kolečka samonátahu a přišroubovat natahovací závaží.Trochu zaštěrgat a hle ono to tiká.Po usazení do pouzdra Sport II nejde kalibr přišroubovat k vložce ,která zůstala původní,neboť hlavičky šroubků vadí volnému pohybu závaží.Teď budu muset ještě vyřešit dýnko.Buď si někde seženu z prim sport automat nebo pro úplnost bastlu si ho vyrobím tak,že lupénkovou pilkou vyřežu prostředek a vznilou díu zaslepím nějakým vhodným dýnkem na naklapnutí tak,že ji tam jednoduše nalepím nějakým epoxidem nebo naletuju pájkou.Ta pvní možnost bude asi lepší co se týče čistoty provedení a jistoty že to bude držet.Tady ještě přidám několik fotek pro inspiraci.Omluvte kvalitu nejsem vybaven a vraky ze kterých jsem tu páchal. Jedna otázka - z čeho je můstek setrvačky a setrvačka s vláskem? Tatáž otázka i na Orlanda. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orlando1 Odesláno 11. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 11. prosince 2011 Krokové kolo, setrvačka s vláskem i s můstkem setrvačky je z kal. 68, u použití můstku setrvačky z kal 68 se musí mírně upilovat kraj, jinak by bránil pohybu rotoru. Je možnost použít můstek setrvačky + setrvačka s vláskem + krokové kolo z kal. 64, pak se nemusí pilovat nic. Rorhodl jsem se pro tu první variantu, protože jsem to tak viděl na Tvém strojku, jehož fotku teď zrovna nemůžu najít... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skodna Odesláno 11. prosince 2011 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 11. prosince 2011 ahoj honzo. Na tvou otázku neumím popravdě odpovědět,protože jsem strojek skládal z dílů co mě přišly pod ruku.Nevím jaký rozdíl je v setrvačky 68 a 96 ale myslím si že jsem použil z 68. Zachoval jsem krokové kolo z 96 ale setrvačku fakt nevím. Nicméně jsem nic nepiloval a rotor se přesto volně otáčí.Při porovnání rychlosti chodu s běžnou 68 jdou o poznání rychleji. Což je podle mě v pořádku.Více ti neřeknu. Doufám že jsem pomohl. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza.manta Odesláno 11. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 11. prosince 2011 Aha.Takže si to shrnu1) Skodna použil krokové kolo z kal.96 a setrvačku taktéž z kal.96(jinak by ji musel zapilovat). Tím pádem je výsledný strojek mutací kalibru 96 s frekvencí 21600 kmitů a musí tam být setrvačka z kal.96(69,64), jinak by to šlo úplně nesmyslně špatně.2) Orlando zachoval krokové kolo z kal.68 a shodou okolností zapiloval a použil setrvačku z kal.68 - což je také jediná použitelná varianta, neboť jeho výtvor je mutací kalibru 68 s frekvencí 18000 kmitů a musí tam být setrvačka z kal.68 nebo 66. Prostě jsou tyhle strojky úžasné lego.Jen pro info, ty mé elton bastly mají frekvenci 21600. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nikdo Odesláno 12. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 12. prosince 2011 Já bych měl prosbu o pomoc tedy radu na všechny co absolvovali rozborku a sborku automatů 96 (nebo výš zmiňovanou přestavbu) jakej máte grif na vložení vlasové pružinky co zapadá do ozubů kola v nástavbě (nevim jak to kolo pojmenovat,ale když tam ta pružinka není,při nátahu se roztočí závaží jak centrifuga ) .Sice jsem ho tam už dvakrát dostal,ale myslím,že jednodušší by bylo rodit .......zkoušel jsem to při pokládání nástavby a vyskakovalo a nebo po položení nástavby a jemném dotahu,ale taky to nebylo jednoduché.Není na to nějakej zlepšovák ?????Dík za případnou radu . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orlando1 Odesláno 12. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 12. prosince 2011 Nasadit, to celkem jde, ale mi ta pružinka při manipulaci s ní 2x někam odskočila, naštěstí jsem ji pokaždé našel. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orlando1 Odesláno 12. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 12. prosince 2011 Aha. Takže si to shrnu 1) Skodna použil krokové kolo z kal.96 a setrvačku taktéž z kal.96(jinak by ji musel zapilovat). Tím pádem je výsledný strojek mutací kalibru 96 s frekvencí 21600 kmitů a musí tam být setrvačka z kal.96(69,64), jinak by to šlo úplně nesmyslně špatně. 2) Orlando zachoval krokové kolo z kal.68 a shodou okolností zapiloval a použil setrvačku z kal.68 - což je také jediná použitelná varianta, neboť jeho výtvor je mutací kalibru 68 s frekvencí 18000 kmitů a musí tam být setrvačka z kal.68 nebo 66. Prostě jsou tyhle strojky úžasné lego. Jen pro info, ty mé elton bastly mají frekvenci 21600. Na nějaké fotce Tvého strojku jsem viděl můstek setrvačky z kal. 68, může tam v tom případě být setrvačka s vláskem z kal. 96,64 a k ní patřičné krokové kolo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orlando1 Odesláno 12. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 12. prosince 2011 (upraveno) http://forum.chronomag.cz/index.php?/topic/26152-prim-sport-i-prestavba-na-automat/page__view__findpost__p__379644Na fotce je vidět můstek setrvačky z kal. 68 Upraveno 12. prosince 2011 uživatelem orlando1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza.manta Odesláno 12. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 12. prosince 2011 Přesně tak. Nebo možná, že jsem se přehlédl a jeden mám ten pomalejší(jsem teď línej je všechny otvírat), ale tipnul bych si, že to tehdy byla víceméně jednorázová akce a dělalo se to všchno stejným systémem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skodna Odesláno 12. prosince 2011 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 12. prosince 2011 Já bych měl prosbu o pomoc tedy radu na všechny co absolvovali rozborku a sborku automatů 96 (nebo výš zmiňovanou přestavbu) jakej máte grif na vložení vlasové pružinky co zapadá do ozubů kola v nástavbě (nevim jak to kolo pojmenovat,ale když tam ta pružinka není,při nátahu se roztočí závaží jak centrifuga ) .Sice jsem ho tam už dvakrát dostal,ale myslím,že jednodušší by bylo rodit .......zkoušel jsem to při pokládání nástavby a vyskakovalo a nebo po položení nástavby a jemném dotahu,ale taky to nebylo jednoduché.Není na to nějakej zlepšovák ?????Dík za případnou radu . Ahoj.Byla to hoňka ,ale vše jsem vyřešil po už asi pátém vypadení tak,že jsem to jednoduše složil bez pružinky,a tu jsem tam pak v pohodě vsunul tím malým otvorem z vrchu.Nevím jestli jsem to popsal dostatečně srozumitelně,ale tak to šlo v pohodě.No a jinak jsem se díval na ty fotky co jsou nahoře a u mnou poskládanýho automato na 68 je setrvačka z kal.96.Pozná se to tak,že můstek setrvačky má v místě zámků na přesné usazení dva důlky ,kdežto můstek ze 68 má v tom samém místě dva výstupky.A otvry jsou jinak daleko od okraje můstku,což by odpovídalo tomu,že se musí 68 zabrousit.Mnoho zdaru při přestavbě. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se