Přejít na obsah

Povrchová renovace tahu L HC


Doporučené příspěvky

Zdar kluci,

 

malá je s maminkou u tchýně, tak jsem se trochu nudil. Už dlouho jsem měl v hlavě úmysl vylepšit povrchovou úpravu solidně poškrábaného tahu. Nejednalo se o nic hlubokého, spíš mraky vlásečnic na leštěných plochách a opačně oleštěná místa na původně kartáčovaných plochách od brutálního kancldivingu.

 

Bohužel fotky a vlákno mě napadlo udělat až v průběhu operace. Takže nemám foto jak původně tah vypadal, ale uričtě si to dokážete představit. Pouze první fotka je před přeleštěním vnitřních segmentů a již po přematování vnějších částí brusným rounem. Dál je vidět přelepení již přematovaných částí papírovou lepící páskou. Pak detail po přeleštění a konečně samotný výsledek.

 

Kdyby jste se chtěli do toho pouštět, tak potřebujete:

 

1) Krycí pásku nejlépe papírovou, kterou si navíc zafixujete tah na pracovní plochu

2) Brusné rouno (komerční názvy např. Scotch-Brite, Webrax atd.)

3) Pracovní podložku

4) Brusnou pastu na nerez

 

Leštitil jsem přímou modelářskou bruskou Dremel, ale lze si pohrát i ručně s bavlněným hadříkem. Osobně tak finišuji. Finanční náročnost je asi 100,- Kč na mnoho pokusů. Časová náročnost včetně přípravy je cca 45 minut. Výsledek hodnotím tak 90%. Na leštěných plochách se sem tam objeví stín. Možná by to sneslo něco jemějšího, třeba capecod, ale s tím nemám zatím zkušenost. U matovaných ploch jsem v celku spokojen. Při práci s brusným rounem je důležité udržet směr. Stačí se o pár stupňů pohnout a je to šejdrem.

 

Už jsem to několikrát zkoušel na ocelových tazích a pouzdrech různých Orientů a Seiko pětek, takže jsem to nedělal prvně. Do hodinek samotných bych se ale určitě nepouštěl a přenechal bych věc odborníkům.

 

Takže doufám, že se taky někdo pochlubí, nebo něco přihodí, poradí, ap.

 

J.

post-17158-0-51693600-1434212762_thumb.jpg

post-17158-0-20834300-1434212770_thumb.jpg

post-17158-0-01038900-1434212812_thumb.jpg

post-17158-0-34364900-1434212828_thumb.jpg

post-17158-0-93423500-1434212835_thumb.jpg

post-17158-0-92989200-1434212847_thumb.jpg

post-17158-0-47450000-1434212859_thumb.jpg

post-17158-0-97626100-1434212867_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkný, budu muset někdy taky pár tahů přejet. Je velkej rozdíl mezi rounem a houbičkou?

Rouno je flexibilnější, lépe se s ním dělá místech kde jsou rádiusy jako vnější dílky u mého tahu. Houbička je supr na spony.

 

no tak to je velka parada. smekam pred manualni zrucnosti.

Díky pane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík, původně jsem strojař, takže mám k železu blízko. :) Nějaké návody jsou i na youtube, něco jsem si zjednodušil podle sebe. Ono je to i o tom, kam tě samotný tah pustí. Někdy je více kombinací kartáčování, nebo má tah takovou kombinaci uspořádání dílků, že už je technicky skoro nemožné s tím něco udělat. U Longines HC byl postup velmi jednoduchý. Vnějšek je kartáčovaný a vnitřek leštěný. Paráda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prima :notworthy:

Dík.

 

Ahoj, super praca :-), chcel by som sa opytat ako si udrzal rovny smer pri kartacovani , len tak v ruke ? Brat ma takyto naramok ku certinam a tiez by mu bodla ozdravna kura :-), dremel, brusne pasty mam, ale mam obavy z toho kartacovania , diky. Luky

Dík, směr jsem měl v oku. :) Jen při přejíždění jsem si ruku fixoval malíčkem o podložku, abych neulít. Samozřejmě to není jak z mašiny. Už mám v hlavě přípravek. To se vychytá. :)

 

Ještě, že se dá u nás na vesnici sehnat do pěti minut capecod. Tak jsem měl možnost ještě jednou přeletět středy. Použil jsem asi 1x1cm ubrousku. Tím se dá prakticky dosáhnout zrcadlového lesku.

post-17158-0-65074100-1434554798_thumb.jpg

post-17158-0-25794400-1434554807_thumb.jpg

post-17158-0-67451300-1434554815_thumb.jpg

post-17158-0-87030200-1434554821_thumb.jpg

post-17158-0-13641200-1434554828_thumb.jpg

post-17158-0-35098100-1434554836_thumb.jpg

post-17158-0-83237900-1434554842_thumb.jpg

post-17158-0-82084500-1434554850_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

:) Dík. To by šlo, ale na leštění to ještě není. Máš tam pár vlásečnic. To nachytáš za týden nošení zase. Já jsem to měl mnohem horší. U spodních dílků byly kartáčované plochy již z části oleštěné a leštěné zase naopak poškrábané a matné bez lesku.

 

Edit: Já si teď nejsem uplně jistý, ale nepoužívá RADO náhodou tvrdší matroš než běžnou ocel 316L?

Upraveno uživatelem Jeronimo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...