Jump to content

eloga

Member_50
  • Posts

    4,344
  • Joined

  • Last visited

6 Followers

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž
  • Bydlí
    Za vodou
  • Fanoušek značky
    Seiko, Japan Made First.

Recent Profile Visitors

9,348 profile views

eloga's Achievements

Megazávislák

Megazávislák (7/8)

132

Reputation

  1. Jojo, vyskládaná cesta, obří kameny, Obří hory - Riesengebirge. To je stezka jak pro Krakonoše, také takové zrovna nemám v oblibě. Jeden je potom rád, když takovou "cestu" přeleze jen se šrámem na botě.
  2. Hele Prochy, ty dobře píšeš. Krkonoše znáš, to je vidět, jasnačka, co máš s tím Vysokým Kolem? Jak to tam cítíš? Sněžné jámy?
  3. No co, je to svinstvo, lepší jsou Albeřice a Rýchory, rozhledy, pohoda, bez lidí. Ceny piva jen mírně zvýšené podle mírného pokroku v mezích zákona.
  4. Asi tak, ale občas je člověk překvapen. Krkonoše jsou tím pověstné, asi to bude přeorganizovaností toho Krnapu. Před léty /2019/ jsem šel z Pomezek pohodou na Sněžku, vůbec jsem nemínil sledovat trasu pod nohami. Zajímali mně hraniční značky a číslování s návaznostmi ve východních Krkonoších. Nahoře to je na hodnotách 27/18 a 27/19. Tak dobrý, nojo, ale co tam je přes Svorovku za paskvil. Novinka? Inovace? Krnap? Kameny byly vyskládaný podélně ve směru chůze po trase. jenže ty šutry byly ouzké a ve všelijakém podélném sklonu- Dost to hrozilo sesmeknutím a poodvrtnutím nohy. No můj ty světe, Madonna Mia, to už jsou lepší kočičí hlavy. Ty jen tlačí... Šel jsem mimo, což byla v tom úseku asi 1,5 km jediná rozumná varianta. Ale v Riesengebirge máme z minulosti i skutečné chodníky po horalském způsobu. Francouzský chodník ze Lvího dolu na Šímovy chalupy /viz foto/. A tímto stylem jsou třeba ve Velké Úpě zhotoveny všechny horalské kamenné cesty, od údolí k chalupám ve svazích i na samotách. No, kdo by tomu dnes rozuměl jak se to dělá, horalé museli do pryč a těch pár dřevařů, co zůstalo už jsou pod drnem. A největší fór je to, že ředitel Böhnisch, je vlastně potomek těch horalů, dělá to fakt "dobře". Jakou řečí mluví Pánbůh...? - iVysílání | Česká televize Kdo viděl a zná, ví o čem to je.
  5. Do tohoto vlákna... Frydek dává budíkové logo bez označení MPM... inovace v kvalitě nebo co... Asi se tam hnuly ledy, ale i tak, co s tím? Na kapesních hodinkách, a lva stojícího na jedné noze, fakt paráda. Kam s ním? České logo, čínský strojek, a to prečo?
  6. Vít ok, no bohužel ten ZIM je asi mimo toho co píšeš o designu faktický ústup ze slávy. Mám sovětských mraky, některé jsou i slušné parametry, vzhledem i materiálem. Ale pořád to mluví o SSSR a zemi, kde zítra znamená včera. Je tam pár světlých momentů, něco jsem i vylovil v dobách kdy to bylo za pár korun včetně všelijakého dreku ze ZIMu, ale celkově mi to připomíná uzavřenou kapitolu života i dějin. Pokud jde o ten Gulag, tak to bych s hodinkami nespojoval, nicméně to už je ovšem na vkusu každého chronomagora zvlášť. V pohodě -
  7. No já nevím, nad čím se tady rozplývat. Tato výrobní firma ZIM Kujbyšev, dnes Samara vyráběla Pobědy, řekl bych v 3.třídní kvalitě. Bylo to vidět na zpracování i materiálu. Holt postupem času se v 50s v SSSR nedostávalo všeho možného a šetřilo se i na hodinkách. Onen 15j původní kalibr je tady v všude v ZIMu bez nějakého vylepšení nebo pokusů o něj. Je to taková ruská fabrická bída pro mládežníky na Sibiř, stavět přehrady na Angaře a Jeniseji od nevidim do nevidim, makat a držet hubu a krok. Часы Победа ЗиМ|Лучшие цены|Доставка Москва mrkněte se na ceny, mluví to samo za sebe, v rublech. Když jsem se tím kdysi trochu zabýval, překvapilo mně, jakým skutečně šmejdským stylem je ten ZIM provázený a zpracovaný. I ten strojek je vlastně již zkraje výroby v ZIMu takový chcípáček, jenž o parametrech, které na skutečné Pobědy nasadil a vyžadoval Stalin, nemá ani potuchy- Celá ta fabrika - Zavód imeni Maslenikova, je jen něco, aby to jelo a plnil se plán bez ohledu na náklady a dělníci měli práci pro plnění pětiletek. Nic jiného to ani neevokuje. Takže tady - ruské vlákno je otevřené, ale třeba mně už to skoro nic neříká. Já bych dnes po tom všem s rusáky sovětské/ruské hodiny na ruku nedal natož sem strkat foto a psát, že jsou mé oblíbené. Já tedy ne. Ale hodinky to jsou...
  8. Holt pokrok nezastavíš, přírodu musíš šetřit a tedy více platit. Však to bude postupně ještě víc...
  9. Z tiskového prohlášení CSG ... „Prim je jen jeden. Tato značka je symbolem české preciznosti a tradice, a proto jsme se rozhodli ukončit spory prodejem společnosti Elton hodinářská Petru Hanko,“ uvedl Stanislav Kuba, investiční ředitel CSG, který transakci vyjednával. „Prim je jedna z největších československých značek vedle Bati, Tatry anebo Škody. Věříme, že jednota vlastnictví a srozumitelnost vůči zákazníkům otevře značce nové příležitosti k růstu. Respektujeme práci pana Hanka a jsme rádi, že značka Prim bude pokračovat pod jeho rodinným vedením.“ No tedy, dát Prim na úroveň firem Baťa, Tatra a Škoda to je docela velká troufalost a neznalost historie hospodářských a politických poměrů v Rakousku-Uhersku, I.Československé republice a bohužel v Československu po roce 1948. V podstatě nehoráznost a ignorantství. Ten pan Kuba, to je tedy kuba, říká naše babička z Vidlákova, kde komunisti zničili život i firmu pana Josefa Sodomky z Vysokého Mýta. Fakt nevím, kdo si chce opatřit hodinky Prim MPM z tohoto slepence bo stejně po měsící žádné zprávy ani povzbudivé informace. Orlík MPM - chcete mně??
  10. Já tohle chápu, Fabia4, jen ten motůrek, Dobrá. Mně na tom projektu vadilo německé rozhodnutí zarazit karoserii kombi4, tedy něco jako dávný a praktický Forman. Náš Forman Miloš, jak jsme mu říkali, byl dokonalý zejména proto, že to byl firemní vůz z Boleslavi a po příchodu pánů VW takové vozy vyhodili z kola ven a a tak mohl jet se mnou domů. A poté zase po létech různých s Fabkou1 jsem doufal, že to bude fajn, ta nová 4. jenže né ten tříválec, proboha. No a průšvih, napřed nic - nebude kombi 4 a pak tam začali dávat 1L/3v i do Octávii atd. Jax z toho ven? Sehnat v posledním roce výroby Fabku 3 v kombíku, děsný problém, ale s odřenými zády jsem to trefil. Auto bylo jen skladovka, takže leccos tam bylo/nebylo ale co už. Prostor to má a pro dva lidi do Vidlákova, na hory a sem tam k moři to stačí. Bohužel v tom samo je motor 3v/T. Ale motůrek je v turbu a je velice snaživý. Není to letadlo, ale jezdí to fajnově. Fabia3, tuctovka za půl míče. Fabia4, už jsem nad tím koumal, ale jedině s tou 1,5. Motor3v sice běhá, ale čtyřválec je klasika. Tož tak.
  11. Pařez a jiná havěť... Dostala se mi do ruky kniha o jízdě našich lidí do pouští Egypta, na Sinaj a za pyramidy. 3 jezdci, 3 stroje a z Prahy tam a zpět. V roce 1962, jely mašinky - Jawa 550, Stadion S22 a skůtr Tatran 100. Děj začíná jízdou přes Rakousko a výjezd na Grossglockner a pak do Itálie až na jih do Brindisi na loď do Egypta. Je to doba z dnešního pohledu velmi vzdálená, takže zážitky a popisy skutečností jsou pro nás téměř v neaktuálním módu, ale je to čtení dost fajné. Mně tedy zaujal hlavně ten GG, vyjet to pařezem, no to mi fakt pose*. Z toho vyplývá, že na mnohých dálkových trasách ani není tak důležité počet koní nebo dnes kW, ale zejména srdce, vůle a výdrž samotného motoristy. Fakt klobouk dolů...
  12. kuncák7 OK, máš to dobrý, jdeš na to od lesa s humorem přiměřeně situaci.
×
×
  • Create New...