Jump to content

Jakub05

Members
  • Posts

    20
  • Joined

  • Last visited

Jakub05's Achievements

Začátečník

Začátečník (2/8)

  1. Naštěstí nikoliv, viz. foto po lázni před broušením a leštěním. Jo, ty rýhy už tam byly
  2. Už jsem sem ty fotky před časem dával, ale nemůžu si pomoct, po delší době jsem je zase vzal na ruku, tak se musím ještě jednou pochlubit původní stav:
  3. 1. skalis 2. pavča 3. pindero 4. JJ 5. Kamil 6. Tada 7. staff972 8. Harry 9. jovani 10. RomanP 11. M916 12. bolverk 13. mischa 2 ks černé, 2 ks modré, 2 ks červené, 1 ks pískové, vše původní, kromě jednoho nerez pouzdra u černých 14. Elda76 15. Xpak 16. HIFI 17. vito 18. Románek 19. typograf 20. cigi 21. decebal 22. pani decebalova 23. yen 24. pavel23 25. hebos 26. captom 27. Bobr 28. Pajac 29. pepík 30. Alomoh 31. kacer001 32. candát 33. Hasňa 34. grakij 35. Bert 36. mengelis 37. Uzak ve všech barvách a verzích 38. Kudan 39. filo-boxer 40. ppprochy23 41. Kupa54 42. Felipe 43. Paullus 44. cenek 45. viktor (můj brácha) modré 46. ital (kámoš) černé 47. funf5 48. jarolsa 49. xmenm05 50. JiříR 51. mrazik 52. otmar ... modré a černé v původním stavu ... 53. Biges 54. Flavamatic 55. sup 56. Radimk 57. Jacob 58. chaver 59. Dali 60. pepan 61. leonid 62. alter ego (zlutasky) 63. PigyCZ 64. IvoC 65. Začátečník (modré) 66. palo2929 67. vendy 68. xjr1 69. Chinasky 70. bflmpzwrx3257z 71. pafka 72. KaraJara (černé) 73. vraby 74. martin1974 (čierne) 75. francin 76. Honza.manta (1xčerné automat jako nové, 2xčerné slušné a 1xčerný vrak časem k senovaci) 77. cody (cerne) 78. pato31681 79. pykof ( čierne a modré ) 80. levistrauss (černé, t.č. na kompletní renovaci v Eltonu) 81. Denny - černé, před renovací tzn. zašlé 82. Jakub05 - černé již dva roky po renovaci v denním nasazení
  4. No ona původní myšlenka byla si ciferník sám stříknout a pak ho nechat v nějaké reklamce potisknout - proto dík kolegům v odkazu, kteří mi pomohli dostat primácké logo do vektorů. Nakonec jsem ale zjistil, že Elton byl překvapivě nejlevnější (nemusí vyrábět tampon ) a tak jsem to nechal udělat tam - teda jen ten potisk. Barvení ciferníku jsem popsal v servisním vláknu - odkaz je v jednom z mých příspěvků v tomto vláknu. Myslím, že by bylo možné se s nimi domluvit na potisku jakékoliv části (kříž na vteřinovce, minutové indexy, různé nápisy...)
  5. ...nejlépe s mikrogranulkami (Promise)
  6. Tak jste mě ukecali, máte to tu
  7. Tak jste mě teda nakonec ukecali, pokusím se založit vlákno, kde můžeme sdílet zkušenosti a fígle při opravách hodinek, případně i přidávat odkazy na lidi, které nám při našem snažení pomohli Přihodím svou první trošku do mlýna - zkopírováním mých příspěvků v jiných vláknech a dopsáním pár drobností. Jak odstranit starý chrom z pouzdra Tak s tou HCl můžu sloužit. Jde to rychle, výsledek je perfektní (žádný chrom už po několika sekundách), ale ukrutně to dýmá a tím i smrdí Je třeba mít následující: skleničku, technickou HCl, drátky, autonabíječku (nebo jiný zdroj stejnosměrného proudu kolem 3A) a železné drátky. Postup: Do skleničky vliješ tolik kyseliny, aby se pouzdro ponořilo. Vezmeš pouzdro, které je zbavené nečistot a odmaštěné a omotáš okolo něj drátek tak, aby byl zajištěn dobrý kontakt. Druhý konec drátku připojíš na plusový vývod nabíječky. Pouzdro s drátkem ponoříš do kyseliny. Na mínusový vývod připojíš druhý drátek. Zapneš nabíječku a mínus ponoříš do kyseliny tak, aby se nedotýkalo pouzdra. Efekt uvidíš do několika sekund Ale pozor! Kyselina je kyselina a žere na co přijde. Kromě toho HCl hodně dýmá. Výpary nejen že jsou korozivní, ale také dokáží způsobit nevolnost, v krajním případě i poleptat sliznice . Takže pracovat v dobře větraných prostorech, ideálně venku. Jo a ještě jedna věc. Jak si to tu po sobě čtu, trochu jsem znejistěl tím pólováním. Jde to ale jednoduše ověřit. Použije se zapojení jak uvedeno výše, jen se vynechá to pouzdro. Po zapojení se na jednom drátku začne vyvíjet plyn. Pouzdro se uchytí na opačný drátek. Teoreticky by to mělo fungovat i na zlacená pouzdra, ale nezkoušel jsem to. Jak připravit pouzdro na nové pokovení Pouzdro bez chromu - viz výše - je nutné zbavit všech vrypů, protože i ten nejmenší je pak po novém pokovení vidět. Je třeba mít voděodolný smirkový papír hrubosti 600 až třeba 2000, ale stačí i 1200 (v každé slušné drogerii), malý kousek plechu (3 x 1 cm stačí, tloušťka 0,5 mm), Silichrom nebo jinou brusnou pastu a pokud si člověk chce ušetřit práci, tak i malý filcový kotouč. Smirkový papír se přichytí na plíšek a pouzdro se brousí a brousí. Plíšek je tam proto, aby se zachovaly všechny hranky pouzdra. Postupuje se k nejjemnějšímu papíru. Nakonec se pouzdro přeleští brusnou pastou do lesku. Tím vyjdou najevo případné rýhy, které se při broušení nepodařilo odstranit a je nutné v tomto místě postup opakovat. Vlastní pokovení je lépe přenechat galvanovně, i když si pohrávám s myšlenkou zkusit vyrobit chromovací lázeň (to ale nebude jen tak hned ) Pokud má pouzdro závit, je asi lepší se poradit s galvanovnou jak jej ochránit, protože i těch pár mikronů kovu asi způsobí, že to nepůjde zašroubovat. U naklapávacích dýnek jsem problémy nezaznamenal. Do korunky je nejlépe zašroubovat nějakou starou nepoužitelnou osičku a tak závit v ní ochránit. Jak vyleštit plastové sklíčko Návodů tu už bylo mnoho, dokonce i na minerální sklíčka, tak můžete pohledat. Já nastíním můj postup, který je z mého pohledu dostatečně účinný. Sklíčko je vhodné k přeleštění, pokud nemá prasklinky (no musím to pro úplnost poznamenat, že...) Je třeba mít smirkový papír 600, Silichrom a Tempo na staré laky. Slíčko se přebrousí smirkovým papírem až nejsou viditelné žádné vrypy. Poté se rozleští Silichromem a dohladí Tempem. Práce nejvíc na 20 minut. Sklíčko je lepší mít demontované, ale už jsem to leštil i na hodinkách. V takovém případě je nutné si dát pozor, aby se neobrousilo i pozdro, případně aby brusná pasta nevnikla pod korunku. Jak nanést novou barvu na ciferník Upozorňuji, že tento postup je amatérský, takže výsledek může být různý. Profesionálních výsledků lze dosáhnout jen tak, že se to někam pošle - diskutovala se tu jistá polská firma. Já svůj postup použil na ciferník s reliéfními indexy. Nejprve jsem odstranil starou barvu až na podkladový kov smirkovým papírem - určitě by šel použít lakožrout nebo něco podobného - zatím nezkoušeno. Vše se odmastí. Na indexy se nanese tenkým drátkem nebo jehlou tenká vrstva oleje (klidně i motorového ) - je třeba, aby olejová vrstva zůstala opravdu jen na indexech a ne okolo nich - v případě rozpití odmastit a opakovaně nanést. Pak stačí ciferník stříknout požadovaným lakem - já použil běžný sprej - a po uschnutí lak z indexů jehlou odstranit (mastnota způsobí, že tam skoro nedrží) To je vše co vím , těším se na další návody.
  8. No ono to sklíčko tak úplně nové není, je staré a přeleštěné. Smirek 600, Silichrom, Tempo na staré laky - v tomto pořadí
  9. Odstranění chromu jsem popisoval zde. Pak následujebroušení a broušení a... broušení. Smirek 600-1200 a přeleštění brusnou pastou (Silichrom) do lesku
  10. Síla zlacení byla zadána na 10 mikrometrů - aspoň myslím, zadával jsem to v lednu a už si to přesně nepamatuju, ale mám pocit, že mi trošku přidali (podle naklapávání dýnka a vrchního kroužku pod sklíčkem). Pouzdro jsem předával vybroušené a vyleštěné a abych se přiznal, netuším co pod to zlato dávali (jestli vůbec něco) Cena: zlacení 500,- , potisk 555,-
  11. Jak jsem slíbil tak činím. Začátkem února jsem dospěl do fáze potisku ciferníku, kde mi pomohli členové fóra v tomto vlákně (http://forum.chronomag.cz/index.php?showtopic=10916) a kterým jsem slíbil, že jakmile bude hotovo, založím chlubící vlákno. Tak tady je. Koupil jsem čistě náhodou jedny Pavouky na takové to domácí vrtání a jak jsem se tak vrtal, zjistil jsem, že je asi budu muset zrenovovat. Zde jsou výsledky (poslední foto - původní stav) Ještě pár detailů: příprava pouzdra pro zlacení, výměna skla, seřízení a vyčištění strojku, výměna datového věnce, nová barva ciferníku - moje maličkost potisk ciferníku - Elton zlacení - Galvenn Praha
  12. Opravdu tam jde jakákoliv z 011 až z 52, možná i 55 (nemám, nezkoušel jsem), ale jen když je strojek venku z pouzdra. Na většině hodinek s těmito kalibry jsou totiž cca. 12 mm hřídelky a tu tam přes to pouzdro pak jaksi nedostanu Jo, jinak hřídelky měřeny bez korunky a já mám kalibr 0121.
  13. Zdravím, tak se trochu vrtám v Pavoukách a co nevidím...už tam asi někdo byl přede mnou a dal tam natahovací hřídelku asi z kalibru 66/68. Je sice stejně dlouhá (13mm), ale s menším průměrem a tak občas při vytáhnutí přeskočí. Nevíte náhodou někdo, z jakých hodinek kromě Pavouků by tam mohla pasovat, případně kde ji sehnat? Nějak mi totiž přirostly k srdci a nechce se mi kupovat jiné, které bych tak vlastně zlikvidoval. Případně kdyby se někomu naprosto zbytečně povalovala doma...
  14. Tak s tou HCl můžu sloužit. Jde to rychle, výsledek je perfektní (žádný chrom už po několika sekundách), ale ukrutně to dýmá a tím i smrdí Je třeba mít následující: skleničku, technickou HCl, drátky, autonabíječku (nebo jiný zdroj stejnosměrného proudu kolem 3A) a železné drátky. Postup: Do skleničky vliješ tolik kyseliny, aby se pouzdro ponořilo. Vezmeš pouzdro, které je zbavené nečistot a odmaštěné a omotáš okolo něj drátek tak, aby byl zajištěn dobrý kontakt. Druhý konec drátku připojíš na plusový vývod nabíječky. Pouzdro s drátkem ponoříš do kyseliny. Na mínusový vývod připojíš druhý drátek. Zapneš nabíječku a mínus ponoříš do kyseliny tak, aby se nedotýkalo pouzdra. Efekt uvidíš do několika sekund Ale pozor! Kyselina je kyselina a žere na co přijde. Kromě toho HCl hodně dýmá. Výpary nejen že jsou korozivní, ale také dokáží způsobit nevolnost, v krajním případě i poleptat sliznice . Takže pracovat v dobře větraných prostorech, ideálně venku. Jo a ještě jedna věc. Jak si to tu po sobě čtu, trochu jsem znejistěl tím pólováním. Jde to ale jednoduše ověřit. Použije se zapojení jak uvedeno výše, jen se vynechá to pouzdro. Po zapojení se na jednom drátku začne vyvíjet plyn. Pouzdro se uchytí na opačný drátek
  15. Jo, taky jsem na ty stránky narazil. Díky za odkaz a referenci
×
×
  • Create New...