Přejít na obsah

Rendy0

Členové
  • Příspěvky

    2
  • Registrace

  • Přítomen

Profile Information

  • Fanoušek značky
    Omega, Seiko

Návštěvy profilu

206 zobrazení profilu

Rendy0's Achievements

Začátečník

Začátečník (2/8)

  1. Trochu se nudím, tak vyhrabu tohle téma a oblažím Vás tady svými postřehy Klasická "hloupá" nabíječka - nabije dobře a spolehlivě, ale člověk musí vědět co dělá, hlídat ji a včas ji vypnout, jinak si (nejen) baterii může zničit. To je dost opruz, navíc u baterie v neznámém stavu a o neznámém stupni vybití nevíte, jak se bude chovat. Také bych to nikdy nepřipojil na baterii, která je připojená k autu (nabíječka nevypne automaticky a napětí může vystoupat příliš vysoko = možné poškození řídících jednotek v autě). Taky většinou tyhle staré nabíječky bývají zbytečně velké a těžké. Výhodou je, že umí zahájit nabíjení na jakkoliv vybité nebo zbídačené baterce. Ctek - dobré a kvalitní (rozhodně o třídu výše než nabíječky z lidlu), bohatě stačí MXS 5, osobně mi vadí nemožnost více nastavit proud (je zde jen "auto" = plný výkon 5A a "motorka" = myslím kolem 0,8A) a nemožnost lépe nastavit, jaký typ baterie nabíjím a tím určit maximální napětí (je zde jen "normální" ; "recond" a "AGM" režim, např. GEL baterii by to asi mírně přebíjelo a když budete chtít klasickou nechat trochu "povařit", tak by to možná chtělo trochu víc, než umí recond). Nejsem si jistý, jestli umí zahájit nabíjení na totálně vybité baterii, spíše neumí, ale jde si pomoci - vyvolám na vybité baterii vyšší napětí (např. propojím ji s jinou baterií), pak připojím nabíječku a "pomocný zdroj" odpojím Lidl nabíječka - rozhodně to není to samé jako ctek, dostačující jako nouzovka, baterku nějak dobije, ale neumí ji nabít zcela do plna, což je problém, protože baterku "nezregeneruje", neodstraní zasulfátování a takové nabíjení nijak zvlášt neprodlužuje životnost a taky nevytáhne odcházející baterku z hrobu. Pokud za každou cenu chcete šetřit a nepotřebuje baterie nabít, ale jen dobíjet, stačí Lidl, jestli chcete plnohodnotnou nabíječku, je třeba sáhnout jinam. (na youtube lze nalézt dost videí, kde tuhle nabíječku testují a kritizují). Neumí zahájit nabíjení na totálně vybité baterii, řešení popisuji u ctek. Osobně používám "Nabíječ SW121080" (google poradí, nechci cpát odkaz), je mi trochu záhadou, kdo to vlastně vyrábí (snad původně Australští Oz charging a pak v licenci?) a celkově kolem toho nejde nic moc zjistit, ale vyhovuje mi možnost nastavení proudu (2A ; 4A ; 8A) a typu baterie (Ca-Ca* ; AGM/WET ; GEL) a navíc lze ještě zvolit "Equalization" (obdoba recond, zvýší napětí (na hodonotu dle zvoleného typu baterie) aby se promíchal elektrolyt, rozpustila sulfatace a baterie se "oživila") a "rejuvenation", což by měla být pulsní desulfatace, nicméně je otázka, jak moc je toto účinné. Původně jsem měl Ctek MXS 5, koupil jsem tuhle a Cteka jsem daroval otci. Využívám ji opravdu hodně (často si hraju s baterkama, které jiní vyřadili a poměrně často se mi podaří jim vrátit život). Neumí zahájit nabíjení na totálně vybité baterii, řešení popisuji u ctek. * Ca-Ca je dnes každá "obyč" baterka, potřebují vyšší napětí pro plné nabití, ale problém je, že většina baterek už dneska nemá dolévací otvory, takže pokud by se to používalo často, může časem příliš ubýt hladina elektrolytu = znehodnocení baterie. Pozn. - řídit se anglickým manuálem, v českém překladu udělali technickou chybu, která špatně popisuje funkci při určitém nastavení (už se nepamatuji jakou přesně) Dále zkusím reagovat na pár věcí, co tady zazněly a jsou podle mě špatně nebo nepřesně řečeny: "inak kazde moderne auto je slusna nabijacka samo o sebe" - není tak docela pravda, auto neumí nabít baterku do plna, jen ji dobíjí do max. částečného nabití (jinak by auto po čase každou baterii vyvařilo). Altík dává (podle auta, většinou je to 14,5V) cca 13,5V - 15V, baterie (mimo GEL) potřebuje pro plné nabití jít nad 15V. Tím se nabije do 100%, částečně zbaví sulfatace, promíchá elektrolyt (viz stratifikace - časem elektrolyt vytvoří na dně úsady, kde je koncentrovanější-hustší a toto negativně působí na životnost a výkon baterie) a oživí. Kdo občas nabíjí baterii nabíječkou, prodlužuje její životnost a zlepšuje její kondici. "Pokial baterka naraz zacala zlobit ako ze pred tym (napr minuly rok) nezlobila, tak stoji za zvazenie ci neinvestovat skor do novej baterky" - viz výše, taková "zlobivá" baterka po nabití a "regeneraci" na nabíječce může (ale ne vždy) fungovat zase jako nová "A ak uz chces nabijacku, CTek nic nepokazi. Ale ja som bral silnejsou verziu nez postuju chalani vyssie, ta by bola pre moju baterku na hrane. Ak mas v aute 100Ah bateriu a vacsiu, tak radsej Ctek MXS 7.0, pripadne 10..." - jediný důvod pro koupi MXS 7 nebo 10 (tedy silnější nabíječky) je, že nechcete tak dlouho čekat, až se baterie nabije. Slabší nabíječka nabije i obrovskou baterii stejně kvalitně, jako silnější, jen to bude déle trvat. Tedy klidně mohu 200Ah baterii nabíjet nabíječkou, která dává max 2A proudu... Naopak silná nabíječka, která neumožní snížit nabíjecí proud bude na škodu, pokud na ni připojím menší baterii, cpát třeba do 50Ah baterie 10A není moc dobré, mělo by se nabíjet proudem odpovídajícím MAX. 1/10 kapacity (tedy u 50Ah to je 5A a méně) "CTEK mi dnes v obnovovacím režimu nafoukl baterku Svědek Jagman ...." - velmi pravděpodobně prostě závada na baterii a nebo to byla GEL, která se samozřejmě na recond režim zničí (nesmí do ní jít tak vysoké napětí), myslím si, že nabíječka nebyla na vině. Ta regeneracia u vypadanej olovenej baterie je len taka hra na papieri. To nieje Ni-MH ktora sa da refreshnut. - ano a ne. Jamile je vydrolená aktivní hmota z desek, tak žádná regenerace na to nepomůže, to je pravda, ale téměř každé starší baterii prospěje (zlepší parametry a prodlouží životnost), když se nabije do plna Ak auto jazdilo 7 rokov bez problemu a naraz zlobi tak je to proste na vymenu baterky - jak píšu výše, mnoho takových baterek jsem dostal zadarmo a po nabíjecí kúře spolehlivě sloužily ještě několik let. Je to samozřejmě trochu loterie, může prasknout můstek, odejít článek a je to konečná, u starých, zbídačených baterek je tohle riziko větší a pak je to "náhlá smrt", bez varování...
  2. Dobrý den, rád bych Vás poprosil a posouzení, zda se jedná o fake nebo ne a případně zda se dá takto určit přesněji model. Jsou údajně z pozůstalosti a cena je podezřele nízko (co jsem se díval, tak by v takovém stavu mohli mít cenu cca 15 - 25k pokud jsou origo?)...
×
×
  • Vytvořit...