Jump to content

mireg_san

Member_50
  • Content Count

    80
  • Joined

  • Last visited

About mireg_san

  • Rank
    Pokročilejší začátečník
  1. Problémy majitelů aut různých značek...
  2. Hezky se to vyvedlo. Mimochodem kdybys ke své kovové T1 chtěl přidat většího plastového bráchu, nic není nemožné... https://youtu.be/RSUa58kK1bg
  3. Je to frajer. Pokud jsem to dobře pochopil, spaceman bude pár hodin na obdiv na oběžné dráze země a pak se vydá směrem k Marsu kam by měl dorazit za 39-280 dnů..?
  4. A co to vlastně je za věc? Model zvládnu nakreslit vcelku dobře ale s tiskem to trvá. Mam zrovna velkou frontu tisků přes 30h pro zaměstnavatele... Dokonce už mám i úplně průhledný materiál... Odesláno z mého Lenovo A6020a46 pomocí Tapatalk
  5. Promiň ale do Vánoc to nestihnu. Pokusím se ale slíbit ti to nemůžu... Odesláno z mého Lenovo A6020a46 pomocí Tapatalk
  6. Možná to sem úplně nepatří ale potkal mě moc zajímavý projekt. Vodní dýmka "hookah stone"... Tady je originál...
  7. Osobně se mi ta bílá barva velmi líbí. Měl jsem vedle sebe černý a bílý, stejné velikosti, bílý byl hezčí...
  8. Já to mám opačně, android telefon s iphone sluchátky...
  9. S čerty nejsou žerty... V Ostravě máme pasti taky...
  10. Tím DLC myslíš DiamondLike coating? Nikdy jsem to neviděl ale po letmém kouknutí na google to na domácí aplikaci nevypadá. Ale - nikdy neříkám že něco nejde, dokud jsem to nezkusil... :-)
  11. No právě, jde mi o tu zábavu. Takové hodinky pak nebudou mít žádnou prodejní cenu ale pro mě budou hodnotné až až. Je třeba se v tom trochu povrtat... A třeba to dopadne relativně dobře a budou hezké na pohled...
  12. Dobrý den, koupil jsem si nějaké staré Primky na pokusy a chybělo mi tady vlákno o tom jak se co nejlépe dostat k výsledku a zároveň tou nejzábavnější cestou. Myslím si, že to, co zvládne kdejaká fabrika, musí zvládnout průměrně šikovný člověk v domácích podmínkách. Proto se chci jako první krok zbavit starého chrómu na pouzdře. Údajně se to dělá kyselinou chlorovodíkovou a ta je k dostání v OBI. Dalším krokem by bylo nanesení mědi a následně niklu pomocí elektrolýzy. To už mám vyzkoušené. Máte nějaké postřehy z vlastního bádání a zkoušení?
  13. Počkej prusa i3 mks2 má vyhřívanou podložku. Tak jako tak je to dobrá volba. 3D tisk je zábava a určitě zajímavý a neobvyklý koníček. Já se věnuji 3D světu skoro 12 let. Prvně to byly cnčka, pak roboti a teď jsem ještě přidal 3d tisk. Je to jako když má někdo rád auta, pár jich vystřídá něž najde favorita. :-) I já jsem měl tiskáren několik a nakonec jsem zůstal u těch, které mi vyhovují. Každopádně přeji hodně zábavy...
  14. Uzavřená tiskárna má obrovskou výhodu oproti otevřené v naprosté nezávislosti na okolních teplotách. Při tisku se plast protlačí tryskou rozehřátou na 190°C až třeba 250°C. Konkrétně ABS plast tisknu při 235°C. Je to zrovna moment kdy je tento plast nejvláčnější. Takže zahřátý plast se položí na cca 100°C podložku a ta ho udrží horký dokud tryska nedokončí celou vrstvu a zase na něj položí nový kus plastu. Tyto dvě vrstvy se tak můžou spojit v jednolitý kus plastu a tak vlastně vzniká celý objekt. Pokud se tiskne větší plocha a již nanesený plast by úplně vychladl, vrstvy by se nespojili a model by neměl dostatečnou pevnost. Proto je lepší mít uzavřenou tiskárnu. Všechno chladne pomaleji a pěkně se spojuje. V případě že zrovna tiskneš a model ti okoukne vítr může se poslední vrstva ochladit a zase je v sázce pevnost modelu. Uzavřená tiskárna si vnitřní prostor vyhřeje na třeba 45°C což prospívá taky plastu který mám uskladněný uvnitř. Ten nepříjímá vzdušnou vlhkost a nemění tak teda své vlastnosti. Dnešní plasty jsou docela citlivé na teplotu a nedá se říct, že by se ABS plast, nebo kterýkoliv jiný, dal tisknout +/- 50°C. Jak jsem již napsal, já tisknu mezi 230 až 240°C, větší teplota může plast deformovat, nižší nedovolí spojení. Je zapotřebí získat určité zkušenosti a pak již tiskař pozná, jakou teplotu nastavit. Každá vrstva je závislá na rychlosti tisku a ploše takže někdy položíš jednu vrstvu na druhou během 2 minut, jindy klidně 15 minut. A za tu dobu by se první vrstva neměla příliš ochladit a zároveň by neměla stále zůstat vláčná / polotekutá. Někdy je to doslova alchymie, všechno vychytat. Nedávno jsem si koupil plast od jiného výrobce než beru jindy a nezměnil jsem nastavení. Všechny modely se mi rozpadaly. Moje tiskárny jsou uzavřené v boxu kde mají potřebnou teplotu a okolí je nijak neomezuje. Při výběru tiskárny je, dle mého názoru, podstatná komunita uživatelů. Principiálně jsou všechny "hobby" tiskárny stejné. Mění se provedení, cena, velikost atd. Minimální výšku jedné vrstvy a rozlišení kroku v osách X i Y (zleva do prava, zepředu dozadu) mají velmi podobné. Průměr trysky taky nehraje velkou roli protože se jedná o spotřební zboží. Já mám trysky o průměrech 0,2mm až 0,8mm (to tedy určuje tloušťku vlákna které tiskneš). Běžně se používá tryska 0,4mm pro běžné rozlišení. S takovou tryskou můžu tisknout výšku vrstvy od 0,1 po 0,3mm takže. Tím se ovlivní "vroubkování" povrchu modelu. Modely běžné kvality tisknu s výškou kolem 0,2mm a třeba figurky akčních hrdinů nebo šachové figurky jsem tiskl 0,08. Proč jsem zmínil tu komunitu? To je podle mého názoru to nejdůležitější. Všechny tyto informace, které jsem tady zmínil ti dají zkušenosti. Bez nich budeš půl roku tisknout mizerné modely dokud si na to všechno nepříjdeš sám. Nebo si vybereš tiskárnu kterou mají mraky lidí a ti denně tohle nastavování a zkušenosti řeší. Je fajn když se můžeš poučit z chyb druhých nebo někoho požádat o radu. Průšovy tiskárny mají komunitu celkem velkou ale jeho tiskárna je výrobek, produkt. Lidé kteří si ji koupili spoléhají na technickou podporu ze strany prusa research. Existují nějaké fóra atd ale není to tak rozsáhlé jako kolem open source tiskáren které si lidé "vylepšují" a nastavují sami. Je to jako s tímto fórem kde čerpám inspiraci o hodinkách, stačilo si přečíst pár příspěvků o PRIMkách a už mám nějaké "šroty" z aukra doma. Tady jsem si stáhl učebnice pro hodináře a už si v nich listuji. Ve vláknech si čtu o firmách které je vyrábějí, kde sehnat náhradní dily, jak vypadaly v originálu, na co si dát pozor. Snad jsi mě dostatečně pochopil. Snažil jsem se napsat všechno srozumitelně ale takhle komplikovaná technologie se popisuje složitě. Dalším samotným oborem pro 3d tisk je vytváření 3d modelů. Já používám program fusion 360od autodesku který je "poloprofesionální" a je zdarma. Nepatří k nejjednodušším ale má hromadu funkcí. Existují weby kde si najdeš model, stáhneš soubor, pošleš tiskárně a ona všechno zařídí. Problém ale je, když potřebuješ něco vlastního. V takovém případě se ti opět vyplatí silná komunita, která ti pomůže a doprovodí tě v prvních krůčcích. Tiskárna z 3dfactory.cz má komunitu opravdu velkou a i samotný eshop je připravený na technical support na telefonu. Vím to, protože je můj... :-D Snad ti tento "manuál" bude co k čemu. Pokud ti cokoliv není jasné a chceš to více vysvětlit, klidně se ozvi. Rád ti pomůžu třeba s výběrem tiskárny od průši nebo jakoukoliv jinou. Troufám si říct, že zkušenosti mám velké.
  15. Za tuhle cenu se nechá koupit tiskárna i s rolí materiálu která tiskne 220x220x240mm. Jinak všechno to povídání o tisku z PC nebo SD karty je totožné u 90% tiskáren. Princip je stále stejný, jen zpracování a vzhled se mění... Nechci dělat reklamu ale 3dfactory.cz je nový eshop a tam se dá základní tiskárna koupit.
×
×
  • Create New...