Přejít na obsah

Oss

Členové
  • Příspěvky

    7
  • Registrace

  • Přítomen

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oss's Achievements

Začátečník

Začátečník (2/8)

  1. Jak jinak, není důvod proč by proti sobě měli mít jedni nebo druzí nějakou nevraživost, to dokáže opravdu vymyslet akorát pár tragédů, jak výše zmiňuješ. Ať to jezdí ;-).
  2. Ach, jak inteligentní :-).
  3. Hlavně dělat chytráka a plivat na ostatní, to je základ, viď ;-).
  4. Ceny se zvedly hodně v těch posledních dvou letech i u normálních kol, u elektrokol zvlášť, a to zřejmě ještě není konečná, co jsem tak zaslechl, takže asi na nesmysl. Největší legrace je ta, že když mi vyprávěl kamarád co prodával v prodejně a servisu motorek, kde třeba zvlášť v náhradních dílech, nebo příslušenství, koupí jeden budík u výrobce za 30 korun (což je levnější než baterie do něj) a prodávají ho jako náhradní díl za 890 korun, nebo se bavil zrovna se svým známým který v tu dobu dělal prozměnu kola a ten mu říká, že mají cenu u výrobce klasika hliníkový rám za 120 korun a prodávají ho za 3000,-, tak už se asi nedivím ničemu . Takže samozřejmě i na elektrokolech mají prodejci nasmlouvané u výrobců pro běžného člověka nevěřitelné marže v desítkách procent, není to žádná novinka v jiných odvětvích, tak proč by to mělo být tady jiné (příkladem: nabídnete nám 40% z katalogové ceny, jinak nemáme o Váš výrobek zájem), takže se vůbec nedivím, že je to tak vyšponované nahoru díky předcházejícímu zdražení vstupů, každý má nějaké provozní náklady, ale to už je prostě princip trhu a žrát chce každý. Přesně tak, to už si musí každý rozhodnout sám, jestli se chce vozit nebo šlapat. Samozřejmě jsou zákazníci, kteří si to vždycky koupí bez ohledu na cenu, buďto to prostě chtějí, nebo potřebují ze zdravotních důvodů či věku, a je to tak v pořádku. Ale vidím to tak, pokud to nabere tenhleten trend i do budoucna, tak zrovna elektrokolo pro spoustu lidí kteří budou chtít trošku kvalitu a normálně by to vedli v patrnosti, najednou ekonomicky ztratí význam. Mimochodem, nemáte někdo nějaké doporučení na výrobce či dodavatele na zajímavé rámy pro klasická mtb kola, můžou být 27,5 i 29, s vnitřním vedením, hliník, dobré kvality-ale určitě zase nic nad nějakých 8000,-?
  5. Děkuji velice :-). Je zaplacené, ještě musím pořešit přepravu, pak nechám vyměnit zadní náboj, osadit nějaké příslušenství, odpruženou sedlovku atd. a může se jezdit. Tak ta časově nejsložitější fáze vybírání, domluv, obcházení obchodů už je snad za mnou, profesionálního servismana už taky mám, tak to snad půjde :-).
  6. Ahoj, rád slyším, že dělá Haibike Hardnine 6 (2022) radost. V podstatě jsem to měl teď s výběrem podobně, rozhodl jsem se, že do toho ale nechci strkat zbytečně moc peněz, kolem 50 000,- max., které by ale bylo v základu z 90% slušně osazené a v dobré kvalitě výroby. V podstatě se mi naskytly akorát dva modely za podobnou cenu po domluvách s obchody, Haibike Sduro Hardnine 4.0 (2020) a Apache Hawk Bosch 1 (2022). Velkou měrou napomohla při rozhodování i tato diskuse, respektive myšlení a hodnocení zakladatele. Elektrokolo chci mít vedle klasického kola (které momentálně taky řeším) na běžné vyjížďky, ani jedno neberu jako lepší nebo horší, jsou to rovnocenní partneři pro různé trasy. Momentálně je samozřejmě i docela omezený výběr elektrokol, jelikož spousta modelů není skladem a jakmile skladem budou, tak mají být podle vyjádření obchodníků opět přidraženy o dalších cca 20%. Samozřejmě je to paradox, jelikož se už teď elektrokola vzhledem k navýšeným cenám (navýšené pochopitelně i určitou měrou nedostupnosti) úplně přestaly prodávat, se zdražením v posledních dvou letech se začaly u stejných modelů očesávat součástky na rapidně nižší třídy a součástky původních tříd se osazují na kola vyšších modelů o 20 000,- dražších apod. Nekoupil bych si osobně jak kolo o 20 000,- dražší momentálně, natož pokud proběhne další zdražení, to už pak pochopitelně postrádá jakýkoliv investiční smysl a mám na to jednoduchou odpověď, ať si to obchody nechají. Řekl bych, že už to tady výrobci společně s obchodníky malinko přehání, takže nakonec možná časem vyjde levněji třeba taková fungl nová Honda Vision 110 + normální kolo než jedno slušně osazené elektrokolo. Nakonec víc plus převládlo u Haibike a během července jsem se rozhodl pro Haibike Sduro Hardnine 4.0 (2020) za 50 000,-, popis např. tady https://www.akumo.cz/haibike-sduro-hardnine-4-0-sand-red-black_z300/ Sice nemá komfortnost zadní pevné osy, ale vzhledem k robustnosti rámu a pokud se tam hned na začátku osadí Shimano XT zadní náboj, tak bych v tom neviděl zásadní problém, skákat na tom nehodlám. Ostatně kvalitativně použitelné obyčejné kolo se stejným osazením a jako výjimka už i pevnou osou jsem zatím viděl nejlevnější za 30 000,-, běžně pak kolem 35 000,- a víc, tam už ale asi do rámu s pevnou osou půjdu. Na to, že se pevná osa tváří jako běžný standard, tak tomu tak zdaleka není=opět nastupuje cenová politika. Nejspíš do budoucna snese lepší brzdy a i přední náboj, ale jinak není moc co řešit, s ohledem i na bezproblémovost záručního i pozáručního servisu Haibike. V podstatě bych si mezi novými modely, i kdyby skladem byly, vybíral s mnohem větším kompromisem a nebo rapidně vyšší cenou a to i po slevě obchodem, novější design mě taky nějak extra neuchvátil-což nese i o kilo vyšší váhy díky integrovaným bateriím, nebo u levnějšího modelu zrovna frčící betonová šeď už vůbec ne. Samozřejmě kandidáti by byli, Haibike Hardnine 7, Apache Hupahu Bosch 3 s motorem Bosch Performance Line CX, některé Leader Fox s motory Panasonic GX Ultimate apod.
×
×
  • Vytvořit...