Ahoj,
rád slyším, že dělá Haibike Hardnine 6 (2022) radost.
V podstatě jsem to měl teď s výběrem podobně, rozhodl jsem se, že do toho ale nechci strkat zbytečně moc peněz, kolem 50 000,- max., které by ale bylo v základu z 90% slušně osazené a v dobré kvalitě výroby. V podstatě se mi naskytly akorát dva modely za podobnou cenu po domluvách s obchody, Haibike Sduro Hardnine 4.0 (2020) a Apache Hawk Bosch 1 (2022).
Velkou měrou napomohla při rozhodování i tato diskuse, respektive myšlení a hodnocení zakladatele.
Elektrokolo chci mít vedle klasického kola (které momentálně taky řeším) na běžné vyjížďky, ani jedno neberu jako lepší nebo horší, jsou to rovnocenní partneři pro různé trasy.
Momentálně je samozřejmě i docela omezený výběr elektrokol, jelikož spousta modelů není skladem a jakmile skladem budou, tak mají být podle vyjádření obchodníků opět přidraženy o dalších cca 20%. Samozřejmě je to paradox, jelikož se už teď elektrokola vzhledem k navýšeným cenám (navýšené pochopitelně i určitou měrou nedostupnosti) úplně přestaly prodávat, se zdražením v posledních dvou letech se začaly u stejných modelů očesávat součástky na rapidně nižší třídy a součástky původních tříd se osazují na kola vyšších modelů o 20 000,- dražších apod. Nekoupil bych si osobně jak kolo o 20 000,- dražší momentálně, natož pokud proběhne další zdražení, to už pak pochopitelně postrádá jakýkoliv investiční smysl a mám na to jednoduchou odpověď, ať si to obchody nechají. Řekl bych, že už to tady výrobci společně s obchodníky malinko přehání, takže nakonec možná časem vyjde levněji třeba taková fungl nová Honda Vision 110 + normální kolo než jedno slušně osazené elektrokolo.
Nakonec víc plus převládlo u Haibike a během července jsem se rozhodl pro Haibike Sduro Hardnine 4.0 (2020) za 50 000,-, popis např. tady https://www.akumo.cz/haibike-sduro-hardnine-4-0-sand-red-black_z300/
Sice nemá komfortnost zadní pevné osy, ale vzhledem k robustnosti rámu a pokud se tam hned na začátku osadí Shimano XT zadní náboj, tak bych v tom neviděl zásadní problém, skákat na tom nehodlám. Ostatně kvalitativně použitelné obyčejné kolo se stejným osazením a jako výjimka už i pevnou osou jsem zatím viděl nejlevnější za 30 000,-, běžně pak kolem 35 000,- a víc, tam už ale asi do rámu s pevnou osou půjdu. Na to, že se pevná osa tváří jako běžný standard, tak tomu tak zdaleka není=opět nastupuje cenová politika.
Nejspíš do budoucna snese lepší brzdy a i přední náboj, ale jinak není moc co řešit, s ohledem i na bezproblémovost záručního i pozáručního servisu Haibike. V podstatě bych si mezi novými modely, i kdyby skladem byly, vybíral s mnohem větším kompromisem a nebo rapidně vyšší cenou a to i po slevě obchodem, novější design mě taky nějak extra neuchvátil-což nese i o kilo vyšší váhy díky integrovaným bateriím, nebo u levnějšího modelu zrovna frčící betonová šeď už vůbec ne. Samozřejmě kandidáti by byli, Haibike Hardnine 7, Apache Hupahu Bosch 3 s motorem Bosch Performance Line CX, některé Leader Fox s motory Panasonic GX Ultimate apod.