Jump to content

Auta na alternativní pohon


Josef01
 Share

Recommended Posts

Založil jsem téma, které bude časem hodně aktuální a revoluce v autech, která se připravuje je za dveřmi. V podstatě i díky EURO normám se omezí brzy výroba standardních aut (tedy pouze se spalovacími motory), se standardním motorem se budou vyrábět auta spíše sportovní a speciály. Dnes už to naznačují prakticky všichni výrobci, přichází desetiletí hybridů a bude následovat výroba aut na alternativní pohony, jako baterie, vodík apod. Už za 5 let tu budou auta na baterie s dojezdem 800km a nabití na 40% kapacity za 10 minut. Je jasné, že to je velmi dlouhá cesta, nicméně je stoprocentní, že za 50 let to bude na silnicích vypadat úplně jinak než dnes, stará auta skončí, protože neprojdou přes STK - první krok již vymysleli, auta se standardní SPZ nelze už nikdy dát na veteránské. 

 

Jak to vidí BMW:

 

http://autobible.euro.cz/vsechna-bmw-s-vyjimkou-modelu-m-budou-od-roku-2020-elektricka/

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Osobně bych tipl, že nejbližší budoucnost bude jak píšeš v hybridech a případně alternativních palivech spalovacích motorů, což by mě osobně dost zajímalo, jaký jsou s tím zkušenosti a hlavně možnosti na trhu, zatím mě mrzí dost slabá síť CNG plniček

 

Dokud se nevyvine nová generace baterií (lithium není zrovna vhodný a beztak ho není dost) bych tipl, že čistě EV nebude dávat smysl, protože zas půjde o závislost na neobnovitelném zdroji, jen to nebude ropa a eko to taky moc nebude...

Přihodím taky jeden článek k tématu, kterej jsem už teda dával do kdo čím jezdí...

 

http://www.vvautomotive.cz/jan-macek-je-doba-preplnovani/

Link to comment
Share on other sites

Myslim, ze to bude trvat dele, jak pár let. Dojezdy jsou mizerne a v brzke době se to moc nezlepsi. A když uz, tak ty auta budou stat raketu, takze budou jen pro omezeny okruh zakazniku. Ale hlavni problém je síť "benzinek". kdy bude mozne natankovat/nabít tisice aut po cele Evrope ve stejnou chvili. Takova sit bude rust mnoho let, kdy bude jiste, ze je v tom skutecny potencial a ne pouze modni vystrelek. Dokud toto nebude, tak může majitel nabijet doma v garazi a pak předem planovat cestu, aby mohl pripadne nabit nekde v terénu a to je opruz.

Link to comment
Share on other sites

Nevím jak kdo, ale já řeba mám v 95% plánovaný cesty a navíc do 100km, takže v tom bych problém neviděl. Na dovolenou jsem ochoten si auto pujčit. Žena má druhý auto na vožení dětí a ta nejezdí víc jak 30km od baráku a tipl bych, že to tak bude mít většina ženských (škola, školka, obchoďák, kafe, ...všechno po městě), právě pro tu bych něco takovýho klidně bral, ale ceny jsou zatím nesmysl....

 

Ad nabíjení, co kombinace fotovoltaika + domácí baterka, která to pak natlačí do auta?

Link to comment
Share on other sites

Myslim, ze to bude trvat dele, jak pár let. Dojezdy jsou mizerne a v brzke době se to moc nezlepsi. A když uz, tak ty auta budou stat raketu, takze budou jen pro omezeny okruh zakazniku. Ale hlavni problém je síť "benzinek". kdy bude mozne natankovat/nabít tisice aut po cele Evrope ve stejnou chvili. Takova sit bude rust mnoho let, kdy bude jiste, ze je v tom skutecny potencial a ne pouze modni vystrelek. Dokud toto nebude, tak může majitel nabijet doma v garazi a pak předem planovat cestu, aby mohl pripadne nabit nekde v terénu a to je opruz.

 

ne každý má garáž..

Link to comment
Share on other sites

Fotovoltaika je ideální jaro léto a podzim kdy je výkonu až moc, tak nabíjení auta je ideální místo, kam ukládat energii. V zimě pak případně kogeneracni jednotka nebo síť.

Link to comment
Share on other sites

ČEZ, PRE a další pečlivě trh sledují a jsou schopni během jednoho roku postavit několik tisíc nabijecich stanic.

To je nesmysl. Několik tisíc stanic za rok? To ani nenajdou místa, neziskaji povolení, museli by investovat miliardy. Takhle rychle to proste není možné, zvlášť u nás :-)
Link to comment
Share on other sites

Založil jsem téma, které bude časem hodně aktuální........................................... za 50 let to bude na silnicích vypadat úplně jinak než dnes, stará auta skončí...................

:D

 

soráč ale musel sem 

Link to comment
Share on other sites

spíše je prostor pro výdělek..a až skončí ropa za pár desítek let, tak kdo nebude elektrice bude mimo. Však to jde krásně vidět v dokumentu "who killed electric car"... Ale jinak alternativním pohonům fandím...na druhou stranu zase zvuk 6,8,12 válce nic nenahradí...ani přehrávaný zvuk z audiovýbavy..

Edited by tenge
Link to comment
Share on other sites

Celé se to děje kvůli důrazu na ekologii anebo proto, že dochází ropa?

 

Spíš je důvodem dostat emise ven z metropolí, protože celková eko zátěž EV auta bude minimálně stejná jak u běžnýho nafťáku (započteme-li všechny vstupy nutné pro výrobu i provoz) jen to smrdí někde jinde. A taky je dnes "eko" fajn business na který je tu politická objednávka (dotace, úprava legislativy, ...)

Edited by Lamiczka
Link to comment
Share on other sites

Děkuji za odpovědi, jsem zase o něco málo chytřejší. Právě že by mě zajímal celkový dopad na planetu zemi, co škodí víc, ale asi nám to řeknou za pár desítek let, jestli vůbec, aby jsme nakupovali že :-)

Link to comment
Share on other sites

Dpufam, ze to tak brzo nebude, nejak se toho nechci ani dozit.

Nabijeni by melo jit ze sloupu VO, staci pry jen nejaky konektor od spravce site a je to proveditelne.

Link to comment
Share on other sites

  • Josef01 locked, unlocked and locked this topic
  • Bert unlocked this topic
  • Josef01 locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...