Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • po měsíci...
  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
  • po měsících...

Mate tu niekto realnu skusenost s elektro,hybrid,plug in hybrid,alebo ciste elektro?Potrebujem vyriesit večne zapchy po Ba a rozhodujem sa medzi Prius Hybrid LPG,Prius plug in hybrid,opel ampera,alebo Nissan Leaf.Potrebujem skombinovat dennu jazdu v zapchach po BA a prijazd do mesta a odchod z mesta.Ten prijazd je cca 35km po dialnici.Odchod to same.Takze denne 70km dialnice plus Xkm v meste po zapchach.V peknych dnoch to uz mam vyriesene plug in hybridnym skutrom a je to parada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bez urážky, smím se zeptat jak že elektromobil vyřeší "věčné zácpy po Ba"? U skůtru ještě pochopím že se s ním prosmejkneš kolem kolony, ale v elektromobilu zablokovaném v koloně Ti při popojídění akorát vyšťaví baterky - v létě kvůli klimatizaci a v zimě kvůli topení. Hybrid a Plug-in hybrid bych ještě pochopil na 2*10km po městě města (striktně omezená rychlost i požadovaný dojezd), ale uvědom si že po rozjezdu na dálnici se ze vší té skvělé elektrovýzbroje rychle stává mrtvá váha (osobně vyzkoušeno na vlastní těžké noze od Ct200h po RX450h) - teda jestli sám nehodláš sabotovat plynulý provoz jízdním stylem "ecorallye"...  :whistling:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektromobil,alebo plug in hybrid prejde to mesto(zapchy) v klude na elektriku(to znamena za minimum nakladov) a ked vydem z mesta na tu dialnicu,aby som zliezol domov na predmestie,aj tak je tam stale husta premavka a na tom useku dosiahnutie dialnicnej rychlosti je nemozne.Mam to vyskusane na tom skutry,Stojate zapchy prejdem na cistu elektriku.Kde niesu zapchy pouzivam hybridny pohon a tiez je rozdiel ked jazdi 300ccm skuter cisto na benzin alebo na hybrid pohon.Na hybrid pohon je cela jazda motoricky kludnejsia,nehuci a nevybruje to tak pri rozbiehani,skratka ten spalovak ma celkovo kultivovanejsi chod,ked mu pomaha ten elektromotor.No a nieco taketo chcem aj v stvorkolesovej podobe so strechou.Na ine ucely to auto pouzivat nemienim a uz vobec nie na presun po dialnici dalej ako na spominany exit k baraku.Na dlhsie trasy,ako co som tu opisa,mam ine auto a to aj na tento ucel ostane.Takze cas straveny v zapche alternativny pohon nevyriesi,ale nebude mi pri posuvani vrcat spalovak a prejdem tu zapchu v klude a skoro zadarmo.Ratam s tym,ze na ele,alebo plug in to v tych zapchach zozere viac prudu,preto ta polemika ci cisty elektromobil(a trpnut,ci mi vydrzi domov),alebo plug in kde niesom obmedzeny dojazdom a cistu elektriku vyuzit len na tie skoro stojate zapchy a hybridny pohon na presun po tej mestskej dialnici z a do baraku.Som uz "starsi pan" a chcem mat klud,takze aj na tom skutri sa pekne v klude prepletiem na elektriku v tych zapchach a vobec netuzim po zazitku sa preplietat s jogurtom co ma ladeny vyfuk,obsah aspon 1000ccm  a revepri tom  jak F16 pri starte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud neřešíš prachy a na delší cesty si bereš jiné auto, tak "čisté" (ve smyslu "bez pomocných spalovacích motorů") EV bude na krátké trasy "od zásuvky k zásuvce" efektivnější než hybrid, už kvůli minimální údržbě a eliminaci mrtvé hmotnosti. Ale místo čekání na knížecí rady od chronomagorů si určitě radši zajdi do autosalonu, hybrida si aspoň NA DEN vydyndej/zaplať a konkrétní trasu si SÁM aspoň 2x projeď. To Ti poví určitě víc než camrání majitelů (vlastní ocas si nikdo hanět nebude) a nebo invektivy od těch co na vyzkoušení nemají - nemluvě o diametrálních rozdílech v chování při provozu v rovinatém versus kopcovitém terénu. Třeba u nás jsem kvůli kombinaci "města", "rychlých přivaděčů" a "táhlých kopců se zatáčkami" v hybridech vždycky propálil totéž co s klasickou V6. A cokoliv pod atkinsonovských "400h" mi přišlo slabé - teda ne že by auto nejelo, ale spalovák musel furt točit v nepříjemných otáčkách, žádné decentní odkašlání při sešlápnutí akcelerátoru a pak už jen tiché elektrické plachtění...  -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Názor někoho, kdo má i hybrid : Jestli šetřit za každou cenu, kup EV (je to pecka). Další varianta plug-in (nejlépe starší) a pak dál hybrid. Z mého pohledu ekonomicky nejrozumnější (zdůrazňuji IMHO) řešení  je, z toho co píšeš, starší menší benzínové auto :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

Tak sa pridam, ak je to este aktualne. Mam Toyotu CHR normalny Hybrid. Ciste mesto jazdim cca 4,2-4,3 l/100km. Cista dialnica, 130 tempomat cca 5,3. To auto realne na el. skoro vobec nejde, resp. par metrov. Ale aj ked sa bateria vybije skoro, aj skoro sa dobije. Kombinovana jazda stylom predvidania sa da aj pod 4l. Ciste okresky relativne sviznou jazdou (10-15 km/h nad limit) jazdim 3,2-3,5. Nie je to auto o setreni (aj ked setri), ale o pohodli. Myslim pohodlie mestskeho jazdenia. Bezklucovy pristup+start, celkom fajn posed, pohodlie v meste tiez ok. Kupoval som ho prave preto, lebo som lenoch. Cize pridem k autu, chytim klucku, otvorim, stlacim start, zaradim, idem, zastavim, stlacim stop, vystupim (pohodlne-mam 110kg, 180cm a dlhy trup) tuknem do klucky a vybavene. Prosto auto pre lenochoda. Len sa nedaju objednat el. sedacky a el. kufor. Tak asi tolko k mojmu hybridu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chamo - komfortní postup, co popisuješ ("Cize pridem k autu...a vybavene") splňuje i moje auto na naftu, to nemá nic společného s hybridem ale s moderním autem a to moje má i ty elektrické sedačky, kufr a taky adaptivní tempomat, automatickou převodovku a další prvky zvyšující komfort. Mně by spíš zajímala ekonomika provozu v dlouhodobém měřítku. Moje auto sice nežere ve městě 4 litry, ale taky do něj nebudu muset kupovat nové baterky. A jak jsou na tom ceny ojetých hybridů? Dá se někde dohledat kalkulačka srovnávající dlouhodobé náklady na provoz hybrida a normálního auta s pouze spalovacím motorem? Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je jasne, ze vacsina novších aut ten komfort/pohodlie poskytuje. Ja som zacal o jednom a skoncil pri inom. To je moja slabost. Kecat a kecat. Tak k veci. Ja som neriesil velmi ekonomiku prevadzky po 3r. Potom pojde prec. Ale zaruka na hybridne ustrojenstvo je 5r, teda vymenu baterii, ci akykolvek problem ohladom hybridu do 5r neriesis. A co sa tyka vymeny baterii v dalsej buducnosti, samozrejme riesenia su v PL (cena nizka, kvalita ??) ale zaroven toyota dokaze diagnostikovat clanky a nasledne meniť len potrebne a to sa pohybuje radovo v 100kach eur, takze ziadny smrtak. Znamy ma 4r taxisluzbu len s hybridmi a servis riesi len garancny, resp. olej, naplne, filtre. A ja osobne uprednostňujem obycajny (nie plug-in) hybrid, lebo subjektivne mam pocit, ze si el. energiu vyrabam sam a nie elektráreň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záruka je 10 let (při pravidelné prohlídce, testu, baterky co 15tiskm/rok, za cca 1000kč) a baterka (celá, nová) 34 tis. Má 54 článků a měnit se dají jednotlivě a pak to i funguje.

Hybrid je ideálně na městský a příměstský provoz, kde to má "ekonomicky" nejvíc smysl. Dálky jsou už horší (jde samozřejmě i o model auta). IMHO jde i o to, že tě ježdění s hybridem baví,vyhovuje, či jak to popsat. Když ne, a určitě se da najít nějaké mínus, které případným nadšencům nevadí, popřípadě je neřeší, tak se s tím nesžiješ, pohaníš a najdeš jinou variantu "ideálního auta".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ivane napr u Prise je baterka cca 40tkc, jak pise kolega, vetsinou jeden nebo dva clanky. Garance na baterii je tusim 8 let. Za tu dobu dle me do naftaku tech 40tkc uvalis ne jen jednou.

 

Jako by u hybrida nebyli krome toho zadne dalsi naklady, nebo zavady, nebo opravy. Vzdyt to ma taky moderni motor se vsema slabinama. Ma to uplne vsechno, co maji jina auta a tu starost o baterku jeste navic, jako tresinku na dortu. Pri zde napsanych spotrebach a vedomi, ze taham celou dobu o 200 kilo vic, nez bych musel, nebo o kolik, to me osobne nedava absolutne vubec zadny smysl. Benzinovy Golf, nebo Auris, nebo Ceed, nebo cokoliv jineho, proste v delsim horizontu podle me bude levnejsi, a mensi provozni pruda.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja nevim, kdyz vezmu Prius, kterych bych chtel koupit, a porovnam s Octavii s dsg, ktera jako druha ve vyberu, ta mi vychazi i okty navic: turbo, rozvody, dve spojky u 1,4tsi,pokud beru 2,0 tdi, ktery ma mokre spojky, tak jeste dpf,vstriky. Ale ja jen zjistuju. Mam ted dvojkovou oktu bez dpf, ale potrebuji automat, proto resim co. A musim priznat ze me prius bavi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prius byl pro me osobne nejvetsi automobilova katastrofa. TO na te Octe se samozrejme muze pokazit, ale myslis, ze se to i vsechno skutecne pokazi? A navic se Octa krade. Nicmene tech ostatnich moznosti musi byt prece vic. Si myslim. Z hybridu mam husi kuzi. Ne, ze by me to treba nejak vyrazne kazilo zivot, ale to vedomi te nebetycne iracionalni hovadiny pod kapotou by me stvalo kazdou minutu, kazdych 500 metru na baterku do vybiti, nadsazka, a nasledneho zapnuti druheho motoru, ktery by tech 500 metru dal taky, i bez batohu baterek a dalsiho motoru. IMHO tedy samozrejme. Mazda trojka, Auris, Megane, Ceed, Civic, Focus, cokoliv, jenom ne hybrid. Spotreby budou totozne, servis jednodussi, prodej brnkacka, auto lehci, zivot primocarejsi a stastnejsi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...