Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

Je potřeba číst opravdu studie a ne novinářské kachny. Jednak v Německu není město, kde úplně zakázali diesely, pak osobní auta tvoří znečištění do 10% a tedy dieselové do 4-5%. Když ve městě omezíme provoz na několik bloků v centru, jsme na hranici přesnosti přístrojů vzhledem k takové situaci. Stejně tak by mohli novináři tvrdit, že neklesl hluk provozu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Největší výrobci bateriových autobusů jsou Číňani (asi 98% světové produkce) a já bych s tím neměl vůbec problém kdyby se to u nás uchytilo.

Viděls lithiové doly v Číně? Lithiová jezera? Přírodu, která vypadá jak z cizí planety? Děti, které tam pracují a umírají a stát na to kašle, protože peníze?

Krásná představa ekologického provozu MHD v Praze......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Josef01, opravdu jsi takovy nadsenec nebo jen nechces otevrit oci?

Verim, ze auta budoucnosti budou pohanena el. energii. V tom mas pravdu. Ale baterie v tom nebudou hrat zadnou roli.

Ty neustale nedokazes pochopit, ze dnesni EV neni budoucnost! Je to jen mezischod. Nabijecky, sracky, olovo, lithium, kyselina, tezba, nerealne cisla objemu pouziteho materialu, recyklace........opravdu to nevidis?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 ..... FVE která dokáže za den vyrobit energii na týden ježdění.....

 

Klobadysku, tak teď se ukaž. Počítej, to chci vidět :-)

Pokud je optimální počasí samozřejmě. Denní výroba cca 25 kWh. To by stačilo na cca 200 km (po městě samozřejmě) Počítám malá auta jako Ionic s WLTP spotřebou cca 12 kWh /100 km. Více jak 200 km týdně nenajezdím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viděls lithiové doly v Číně? Lithiová jezera? Přírodu, která vypadá jak z cizí planety? Děti, které tam pracují a umírají a stát na to kašle, protože peníze?

Krásná představa ekologického provozu MHD v Praze......

 

Na ty děti jsem čekal  :lol2:

Nechci to obracet osobně ale lámete si s těmi dětmi hlavu když si kupujete notebooky, mobily, akunářadí atd. Fakt? A pokud jde o měsíční krajinu - toto přece není podmínkou těžby, nebo? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je optimální počasí samozřejmě. Denní výroba cca 25 kWh. To by stačilo na cca 200 km (po městě samozřejmě) Počítám malá auta jako Ionic s WLTP spotřebou cca 12 kWh /100 km. Více jak 200 km týdně nenajezdím. 

Mně by to zajímalo - jaká je teda průměrná denní výroba a jaká je dostupnost energie v průběhu roku, podle tvejch praktickejch zkušeností? Mně se vždycky hrozně líbil ten argument dodavatelů FVE - můžete si v létě vohřejvat bazén.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná se budeš divit, ale fakt mě štve, že to v dnešní době jinak nejde. Všechno, o čem jsi psal, mám. Dokonce mám hybridní automobil...

Samozřejmě, že těžba jde i jinak. Ale v Číně si v rámci "úspor" s touto problematikou nikdo hlavu neláme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně by to zajímalo - jaká je teda průměrná denní výroba a jaká je dostupnost energie v průběhu roku, podle tvejch praktickejch zkušeností? Mně se vždycky hrozně líbil ten argument dodavatelů FVE - můžete si v létě vohřejvat bazén.

No nebudu zastírat, že to závisí od sezóny. Ale průměr je okolo těch 13-14 kWh. Kdybych měl domácí úložiště energie tak by to bylo 100% pokrytí naší spotřeby. Na ohřev bazénu to nepoužíváme - ale na vodní čerpadlo v něm ano.  A taky v létě klimatizace chladí celej barák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Josef01, opravdu jsi takovy nadsenec nebo jen nechces otevrit oci?

Verim, ze auta budoucnosti budou pohanena el. energii. V tom mas pravdu. Ale baterie v tom nebudou hrat zadnou roli.

Ty neustale nedokazes pochopit, ze dnesni EV neni budoucnost! Je to jen mezischod. Nabijecky, sracky, olovo, lithium, kyselina, tezba, nerealne cisla objemu pouziteho materialu, recyklace........opravdu to nevidis?

 

Hele já myslím, že není třeba přesvědčovat se tu o tom co je budoucnost. Pro Josefa je to již přítomnost. Dává mu to smysl pro jeho užívání již nyní. Pro mě také ale pro jiného ne.

Nerozumím téhle argumentaci o sračkách. Přece mi tu nikdo nebude tvrdit že těžba, přeprava a zpracování ropy a následné spálení produktu jsou nějaká neškodná aktivita? Moderní BEV jsou na trhu opravdu krátkou dobu (tak 10 let?), ale věřím že až se tomu vychytají některé nedostatky (jakožro že dochází ke zlepšování mílovými kroky) si získají mnohé příznivce i bez protekcionismu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, dík, fakt mě to zajímalo. Mě na tom vždycky sralo, že nejvíc energie člověk v našem pásmu potřebuje v zimě a to je jí z FVE nejmíň. Ale to se snad, díky globálnímu voteplování změní. Ale zas to tu energii nebudem tolik potřebovat - je to začarovanej kruh. A skrz úložiště energie - nejlepší akumulátor je prej přečerpávací elektrárna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele já myslím, že není třeba přesvědčovat se tu o tom co je budoucnost. Pro Josefa je to již přítomnost. Dává mu to smysl pro jeho užívání již nyní. Pro mě také ale pro jiného ne.

Nerozumím téhle argumentaci o sračkách. Přece mi tu nikdo nebude tvrdit že těžba, přeprava a zpracování ropy a následné spálení produktu jsou nějaká neškodná aktivita? Moderní BEV jsou na trhu opravdu krátkou dobu (tak 10 let?), ale věřím že až se tomu vychytají některé nedostatky (jakožro že dochází ke zlepšování mílovými kroky) si získají mnohé příznivce i bez protekcionismu.

Ja o rope nic nepsal......vidis tam neco, ze bych psal o vyhodach ropneho prumyslu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, srdcervoucí příběhy o černoušcích těžících kobalt a o krásné čínské měsíční krajině přeměněné na poušť prosím přenechme novinářům - progresivistická netrpělivost a investorská nenažranost jsou bohužel protilehlé misky vah - a napětí které je i tenhle svět drží v rovnováze tady nevyřešíme.

FYI, před víc než 20 lety jsem študentům podle tabulek pro orientaci počítal, že:

  • na 1m2 (tehdy pekelně drahého) soláru při vhodném sklonu dopadá "až 1kW" sluneční energie.
  • Cenově rozumné panely mají dodnes reálnou účinnost kolem 10%, účelová "laboratorní" měření s vytuněným spektrem přenechme markeťákům.
  • Nejde-li o heliostat a zohledníme-li že ne každou hodinu "zoncna tvrdě rumpluje", střední hodinový výkon bude na cca 20% nominálu, tj. 20W/m2.
  • To mi při 10x10m2 statických panelů a průměrných 12 hodinách světla denně (v zimě 8, v létě skoro 16) dává 24kWh denně (ale lokálně můžu být i o 50% mimo)

Nevím jak velkou plochu má doma klobadysek, ale jeho tvrzení o každodenním nakrmení Josefova vozítka na týden IMHO může klidně sedět.

A co se týče domácích úspor - vodu jde přihřívat i kolektorem, ale pro celoroční ohřev TUV nevyjde výměník o moc levněji než přebytky z FVE. Kde už se domácí "ostrovní" FVE  vzhledem denní křivce přísunu energie může hodit je zmiňovaná klimatizace a obecně chlazení (aneb "čím víc peče, tím víc chladím"). Dobíjení elektrokáry, vaření, praní a další nárazové činnosti s masivním příkonem už samozřejmě vyžadují buď reálnou (baterka v garáži) a nebo virtuální (výkup dodavatelem elektřiny) akumulaci. Většina těchto věcí se dá kalkulovat, ale všude se musí počítat i s rezervou a zálohou pro nečekané situace (např. sněhová kalamita, výbuch sopky na Islandu a pod.).

Josef01 je v mnoha ohledech snílek - a do těch se snadno strefuje, tuplem když si občas pletou jednotky :smoke: 
Pokud bychom místo propagandy zkusili používat skutečná čísla (tj. jak pro "klasiku", tak pro "alternativy", viz výše), asi by to tu nebylo tak zábavné jako tyhle "ekologické" přestřelky, ale možná by to do budoucna prospělo oběma stranám... :speak_cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radek124: Velmi dobře napsané.

 

Já teda shodou okolností akumuluji do vody (600L) ale to bateriové úložiště by bylo o něčem jiném - právě v kombinaci s elektromobilem. Jak říkám jakmile bude něco ekonomicky rozumného, půjdu do toho. Termosolární kolektory na baráku mám taky (ty tam byly už v projektu) ale ve srovnání s FVE podle mne nešlo o tak dobrou investici a více bych do nich nešel. Účinnost v zimě prakticky nula.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Josef01, opravdu jsi takovy nadsenec nebo jen nechces otevrit oci?

Verim, ze auta budoucnosti budou pohanena el. energii. V tom mas pravdu. Ale baterie v tom nebudou hrat zadnou roli.

Ty neustale nedokazes pochopit, ze dnesni EV neni budoucnost! Je to jen mezischod. Nabijecky, sracky, olovo, lithium, kyselina, tezba, nerealne cisla objemu pouziteho materialu, recyklace........opravdu to nevidis?

 

Chápu tp dostatečně jen, že cestování auty nemá budoucnost obecně (to už ukázal StarTrek :) ), ale teď je to pro mě fajn alternativa jezdit v EV. Uděláme pokus, ty nastartuješ ve své garáži auto, já ho zapnu ve své a uvidíme co se stane po 30 minutách pobytu v té garáži :) Lidé si totiž dávno odvykli, že auto produkuje jedy a berou to jako normální věc, automobilky řekly, daly jsme pryč olovo a vše je v pořádku, ale není. Já mám rád benzínová auta (dvě vlastním), ale na denní ježdění do práce to prostě nedává smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V podobných diskusích se nedá dobrat pravdě, ono primárně nedává smysl vlastnit jedno auto, natož tři a stejně tak nedává smysl jezdit autem do práce (v podstatě kamkoli), kdy jeden člověk jede cca 20 minut sám někam v kontejneru 2x5 m, někde ho odloží na veřejným prostranství a večer to obráceně zopakuje. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...