Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

Zdravím, přemýšlím o škoda superb iv.

Budu ho mít v pondělí na 2 dny ale hlavní otázka. Jak se počítá spotřeba u té eletriky. (Měl bych zvládnout domov práce a zpět pouze na elektriku, 10km dálnice 10 popojíždění na vinohrady) a 3x za měsíc praha brno. Řeším to hlavně z pohledu parkovani. Jinak ho budu mít na 3 roky, nájezd cca 25ročně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

U Superbu lze povolit pouze jízdu na elektřinu a při váze auta je ten 85 kW elektromotor nic moc výkon, ale jezdit se s tím dá. Dojezd teď v zimě odhaduji na 35-40 km, po dálnici to bude brát klidně 23-25 kWh/100 km. Na delší cesty po dálnici toho člověk moc neuspoří oproti diesel verzi. Auto za 1.1 mil. s rozumnější výbavou není žádná levná záležitost, bez plugin hybridu vyjde o 250 tis. levněji. Chápu, parkování zdarma je motivace (první co udělá majitel PHEV, hned běží pro EL značky). Ježdění jenom na elektřinu tedy nebude úplně ideální, spotřeba bude kolem 20 kWh/100km, při běžné ceně 4,50 Kč/kWh to bude jezdit za cenu jako Octavia CNG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsme se k tomu nahodou dostali i v práci a tvrdili mi, ze za rok 2019 prodej ev v USA klesa.. a fakt, ze jo:

 

http://www.ev-volumes.com/country/usa/

 

https://www.google.com/amp/s/www.forbes.com/sites/uhenergy/2019/11/18/whats-happened-to-us-electric-vehicle-sales/amp/

 

I kdyz pri tech malych ciselch asi fakt staci, ze vyjde nejaky novy model a uz se to zhoupne.. prodeje ev jsou ve statisicich (cca 400 tis), beznych aut v milionech (cca 17 mio)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokles je u PHEV. Samozřejmě se projeví efekt částečného odpuštění daní i za nákup BEV, které prakticky v USA skončily, nicméně BEV prodeje rostou především v Evropě.

 

https://www.jato.com/global-sales-of-pure-electric-vehicles-soar-by-92-in-h1-2019/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemohl by někdo znalejší semmvypsat ty zkratky a co znamenají pls?

Klidně podle kasty jako co je nejlepší.

Se mezi těma bve bev, bvp, ev, phev, phder, tvl a ev nějak motám se přiznám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokles je u PHEV. Samozřejmě se projeví efekt částečného odpuštění daní i za nákup BEV, které prakticky v USA skončily, nicméně BEV prodeje rostou především v Evropě.

 

https://www.jato.com/global-sales-of-pure-electric-vehicles-soar-by-92-in-h1-2019/

V tom referovanem clanku jsou bev a phev dohromady.. a v USA to právě padá a navic konec daňových prázdnin od 2020..... Ano, ted se zda, ze se to na chvíli prelije do Evropy.. ale nektere staty, snad Holandsko, uz taky brzdi s podporou...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takové jeste jedno placnuti.. da se srovnat eko šetření s elektrickym autem oproti litani letadlem?

 

Jestli by spis nestalo za to min litat (v dobe skajpu a videokonferenci), nez si kupovat odpustek v podobe nejisteho elektro auta...

 

Minimalne usetris za ty vstupy do salonku :-)) to ber prosim Josef jako nadsazku... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PHEV budoucnost nemají, prodeje padají v celém světě rychleji než u ostatních aut. Ceny BEV se nakonec dostanou na ceny fosilních aut (u těch ceny naopak rostou) a jakmile bude stát BEV s dojezdem 400km 500 tis. bude ten prodej úplně jinde.

 

Musíme si ale uvědomit jednu zásadní věc, poklesly prodeje všech aut o cca 10% v ČR dokonce o více jak 15%. Tedy pokles prodeje BEV je v tomto světle vlastně růst. Pokud budu citovat :

 

Ačkoliv se očekával zlom v oblasti elektronické mobility, prodeje váznou. Dle čísel ?E-Mobility Sales Review? společnosti PricewaterhouseCoopers (PwC) se ve třetím čtvrtletí roku 2019 počet nových registrací bateriových elektrických vozidel globálně snížil o 2,8 procenta. Stalo se tak poprvé od roku 2014.

Propad u nových registrací plug-in hybridů však byl ještě výraznější, dle údajů se snížil o 23,8 procenta. Od července do září bylo na celém světě puštěno do provozu 312 573 elektromobilů na baterie (BEV) a 102 907 plug-in hybridů (PHEV), což je pokles o 8,8 procenta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takové jeste jedno placnuti.. da se srovnat eko šetření s elektrickym autem oproti litani letadlem?

 

Jestli by spis nestalo za to min litat (v dobe skajpu a videokonferenci), nez si kupovat odpustek v podobe nejisteho elektro auta...

 

Minimalne usetris za ty vstupy do salonku :-)) to ber prosim Josef jako nadsazku... :-)

 

No přes moře se autem jezdí blbě :) a skypem na dovolenou.... ne to není úplně ono  :lol2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bavili jsme se o USA a roku 2019.. tam celkovy prodej aut rostl...

 

 

A dovolena je jednou za cas.. tu asi uplne clovek neresi.. spise si trochu utahuju z tvoji jine vety:

 

"..ty salonky na letisti je fajn věc a využívám to nejen v Praze a Vídni ale i jinde v Evropě..."

 

No nic, uvidime, cim budeme jezdit za par let.. ev zatim moc neverim..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

"..ty salonky na letisti je fajn věc a využívám to nejen v Praze a Vídni ale i jinde v Evropě..."

 

No nic, uvidime, cim budeme jezdit za par let.. ev zatim moc neverim..

 

Jojo přestupní stanice Londýn, Madrid, Barcelona, Frankfurt, Paříž atd.

 

No uvidíš sám, nemít BEV auto tak jdu do Ampery, dojezd 450km, 700 tis. Kč není úplně špatný za nový auto. Každý si ale na trhu aut najdeme to své, co nás baví. Co by mě nebavilo jezdit v odrbaném autě 15 let starém v ceně 50 tisíc, jako jezdí třetina řidičů u nás.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...