Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Pepo, na jednu stranu souhlas.. soucasny trh automobilek prochazi krizi.. hleda novou tvar... Opel.. GM.. ale na druhou, ty jsi ale docela poblazneny verozvest.. to jsou hrozne fraze :-)

 

a bohuzel tihle pohadkari zatizili soucasne automobilky takovými predpisy a tlakem, za ano, jsou lehce v prdeli... Z tech predpisu a nerelistickych ocekavani...

 

 

Řekl bych, že se projevuje to, že se automobilky vykašlaly na vývoj ve směru ke snižování spalin (parametry snižování emisí znají velmi dlouho), spíš se zaměřily na to jak to obejít (podvodný software), přestože v tomto směru dostaly obří dotace v řádu miliard EUR. V minulosti se výrobcům aut vždy podařilo zaříznout jakoukoli snahu o BEV auta a tak na to spoléhali i nyní. Když to nedokázali, tak vymysleli podvod s názvem plugin hybrid, kde definují u každého auta spotřebu pod 2 l/100km, realita je úplně jiná, většinou je to 2,5 násobek udávané spotřeby. Tím jakkoli fanaticky nevyzvihuju BEV auta, jen té technologii fandím a fosilní auta mám rád stejně jako jiná.

 

Zajímavá studie Deloitu, zejména mě zaujaly strany 40-42, ze kterých vyplývá, že pokud bude u nás zachována výroba aut transformovaná do BEV modelů, pak na tom vyděláme. Samozřejmě 1. scénář, kdy Němci utlumí výrobu a budou si BEV vyrábět v Německu je ten nejhorší možný, jak se zachovají uvidíme v budoucnu. Obecně myslím, že ID3 je povedené auto a výroba bude na jeden rok dopředu vyprodaná. Mastodonti typu e-Tron s obří spotřebou nemají v budoucnu moc šancí na úspěch. To že budou koexistovat spalovací a elektrická auta ještě desítky let je jasné (u nás možná 100 let :) )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že se projevuje to, že se automobilky vykašlaly na vývoj ve směru ke snižování spalin...

Josefe, tohle ale nemůžeš myslet vážně, vždyť to je jedna z priorit, jen se asi musí hledat taky nějaké kompromisy, protože to všechno stojí strašný prachy a někdo to musí zaplatit, a kdo to asi ve finále bude...nevím, jestli víš, na kolik vychází gram emisí nad normu třeba koncern v součtu, ale určitě stojí za to hledat cestu, jak každej gram ušetřit a než ty prachy "planě" odevzdat, a nechat je pak rozdat třeba Burešovi, tak je raději vrazit do vývoje, vylepšení výrobku, a kamkoli ve firmě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pepo, na jednu stranu souhlas.. soucasny trh automobilek prochazi krizi.. hleda novou tvar... Opel.. GM.. ale na druhou, ty jsi ale docela poblazneny verozvest.. to jsou hrozne fraze :-)

 

a bohuzel tihle pohadkari zatizili soucasne automobilky takovými predpisy a tlakem, za ano, jsou lehce v prdeli... Z tech predpisu a nerelistickych ocekavani...

 

EU se jednou bude divit, kdyz bude tak dlouho vymyslet, az zjistí, ze je na druhe nebo třetí koleji...

 

By to nedopadlo jak VHS vs Betamax.. casto kvůli fanatismu nevyhraje ten nejrozumnejsi ;-)

 

Dobrou.. dopito, cas se ulozit :-)

 

Nemyslím si že by EU měla být na druhé či třetí koleji kvůli zlepšení ovzduší ve městech či snížení závislosti na dovozu ropy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JR_2010: Máš nějakou studii, která ukazuje, jak moc automobilky snížili reálnou spotřebu aut a emise (tedy ne vylhanou v prospektech)? Za posledních 10 let se průměrná spotřeba aut prakticky nesnížila (když nepočítám 2 deci na 100km). Cesta jednolitrovými motory s dvěma turby se ukázala jako lichá. Od roku 2010 všichni slibují jak budou co nevidět vyrábět BEV auta a co pro to udělali vyjma Nissanu, Renaultu a Toyoty? Mnuli si ruce, jak jde pěkně prodej spalováků a zisky nahoru a představovali jednu studii za druhou jak bude všechno růžové a podobnými hloupostmi zaplavovali média. Ani nepostavili dostatečný počet baterkáren, aby je mohli vyrábět a jenom se kasali jak porazí Teslu v prodejích aut, že budou vyrábět desítky typů elektrických aut od každé značky a podobné nesmysly. Jenom lži a podvody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dawe, v rámci objektivity musím říci, že stačí jeden dieselgate, aby akcie VW letěly dolů jak namydlený ;o)

Ale je pravda, že fundament VW bude asi někde jinde než Tesla, kde pracují více s náladami a emocemi.

To je samozřejmě pravda. Doufám, že jsem nikde nepsal, že ne? Akcie VW po dieselgate klesly o třetinu. Nicméně za dva roky byly zpátky a rostou. To je ale trochu jinej příběh, než když ti za 3/4 roku vyletí akcie na 3násobek. VW má obrovské portfolio, Tesla to má postaveno na pár modelech s jednou technologií a nestojí na úplně zdravých financích. Tady stačí jeden průšvih zlomové závažnosti dieselgate nebo změně očekávalní investorů a z těch akcií nezbyde nic.

 

Pokud jsme ještě u té objektivity, slušelo by se říci, že v dieselgate jely v podstatě úplně všechny automobilky, jen to narozdíl od VW nikdo nikdy nepřiznal a díky tomu, že celým světem hýbaly informace o podvodech koncernu, tak se jim to podařilo odmlčet. Pár automobilek taky platilo pokuty, ale relativně v tichosti a všichni tiskoví mluvčí jednotně mlčeli a dělali že nic.

 

Nezávislé průzkumy po dieselgate ukázaly, že nejméně škodlivé diesely mělo v té době BMW (asi 1,7x přesahovaly normy), v závěsu byl VW (cca 1,9x), pak dlouho nic a pak ostatní automobilky. Diesely od Renaultu a Fiatu překračovaly normy 40x. VW to tehdy (a vlastně dodnes) slíznul za všechny, protože stáhnul kalhoty a řekl ano, my jsme podváděli. Nikdo jiný to nikdy neudelal. A myslím, že je bláhové si myslet, že zrovna VW se svou historií a know how v TDI motorech by byl ten, kdo jediný dělal špatné diesely. Naopak vycházely jako jedny z nejlepších. V té době EU snižovala povolené emise o 50% ročně několik let po sobě. Takhle rychle prostě vývoj nejde. VW zaplatil nejvetsi pokutu v historii automobilismu, přesto byl za dva roky zpátky a funguje.

 

Ohledně USA. VW se rozhodl, že v US by mohl prodavat víc, ze ten trh má velký možnosti a oni tam jen čučkaří. Nalili do toho peníze, udělali ohromné reklamní kampaně a začalo se jim dařit. Spousta Američanů zjistila, že lze jezdit 100km na galon a spoustě z nich se to líbilo. Prodeje šly nahoru. A pak se stalo přesně to, co se stalo, když se v US začalo dařit Toyotě (pruser s pedálama), když se v US začalo dařit Airbusu, nebo jakékoliv jiné velké společnosti, která si kdy chtela ukrojit z US trhu.. Americani udělali všechno proto, aby si to odskákali. Ochrana tradičních amerických značek v US má velkou prioritu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tam nešlo o CO2 ale NOx. Baterie lze velmi dobře recyklovat narozdíl od ropy.

Promin, ale musim se znovu zapojit:

Jak muzes srovnavat ropu s baterii?

Baterie je jen uloziste el. energie. Stejne jako palivova nadrz.

Pokud chces srovnavat vyrobu/upravu fosilnich paliv vs vyrobu el. energie, tak pak je to o necem jinem. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pepo, promiň, ale fakt se chováš jak kůň, co má nasazené boční klapky a vidí jen tu svoji stezku. Když si je sundáš, tak zjistíš, že je i svět kolem a fakt není černobílý...

spíš je to obráceně, klapky jsem měl na očích 35 let a jako všichni jsem týdně stál na benzině a tankoval do auta. Výrobci aut si z nás dělají srandu s cenovou politikou a kasiruji desítky mld. Eur zisku, dostávají nejrůznější úlevy, pobídky apod. Dělají čím dál větší šmejdy a snaží se nám namluvit, že auta musí zdražit, aby mohli přežít nařízení EU, jsou to vlastně chudáci a měli bychom jim posílat dary. Mám benzínová auta pro radost a tak to doufám zůstane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pepo, promiň, ale já jsem velice tolerantní člověk. Nevadí mi menšiny, nevadí mi rozdílné náboženské vyznání. Rád s lidma diskutuji o rozdílech, které jsou mezi námi a tím se učím.

Jediné, co nesnáším, je slepý fanatismus.

Zkus si přečíst své vlastní komentáře za poslední týden a odpovědět si, kam bys zařadil sám sebe, kdybys to četl jako nezainteresovaná osoba...

U nás bylo jedno hezké rčení: "Poturčenec horší Turka..."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slepý fanatismus má člověk co jezdi 2,5 elektro autem? Když si přečtu články o elektro autech, tak píší často vyloženě lži (typicky auto.cz), překrucují fakta, straší lidi apod. Já se nesnažím někoho přemlouvat, aby jezdil s BEV autem, ale abych vymýšlel, že těžba ropy, její doprava a distribuce je ukázková ekologie a baterie je čiré zlo, na to opravdu nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tu mnoho lidí kteří se benzínu nechtějí vzdát naprosto chápu. Zvlášť když to mají jako radost. Jako mám třeba motorku, tu bych v elektrice prostě nechtěl. Zvlášť se mi líbí jak se ta Guzzi třese jak drahý pes, jak to v ní všechno cvaká a její má krásný hlas z výfuku.

 

Vůbec to není o tom že by se musely měnit návyky užívání, na to se dá zvyknout. Jako si lidé zvykli u smartfounů nabíjet denně místo 2x týdně. 

Já to mám tak - auto je pro mne jen dopravní prostředek, z A do B a nazdar. Proto mám auto s kundou ve znaku, protože je mi to fakt jedno čím jedu. A vlastně bych ani nepotřeboval auto vlastní - takže by mi ani carsharing nevadil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kvuli nerealistickym predpisum a nevhodným dotacim .. za chvili budem bez konkurenceschopneho prumyslu...

Ja osobne si myslím, že je to presne naopak. EU je, čo sa týka elektromobility, v závese. Život sa sťahuje do miest, či sa nám to páči alebo nie, a dlhodobo sú spaľovacie motory v mestách neudržateľné. Keby EU tak netlačila na na elektromobilitu, za dvadsať-tridsať rokov, keď sa tá neudržateľnosť naplno prejaví, by nemala žiadny potrebný priemysel ani infraštruktúru, na rozdiel napríklad od Číny.

 

Kopec štátov (na čele zrovna s tou Čínou) už počíta náklady spojené s riešením emisií v mestách, počnúc smogovými uzávierkami cez produktivitu až po zdravotnú starostlivosť. V Číne to urobili už v deväťdesiatych rokoch a začali podporovať elektromobilitu dávno pred EU. Teraz sú vo vývoji na čele, okrem rozvíjajúcej sa infraštruktúry majú na rozdiel od všetkých ostatných aj zdroje.

 

Takže keď sa budú o pár desiatok rokov riešiť emisie v iných oblastiach sveta, kam sa obrátia? Do Číny, lebo má (resp. bude mať) kompletné know how. Dízlová Európa by nemala čo ponúknuť. Preto si myslím, že tú elektromobilitu riešiť musíme, inak zaspíme vývoj a o tridsať rokov by (hospodársky) po Európe neštekol ani pes.

 

Ale to je len môj osobný názor. Ja EV fandím, aj keď mám rád (napríklad) aj benzínové pickupy. Ale elektrina má kopec výhod, ktoré spaľováky neposkytujú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen se zeptám

Jaký podíl na celosvětových emisích má Čína a Evropa?

A jaký z toho je podíl z osobních dopravních prostředků...

Za mě problém je v tom, že EU konstruktivně nekomunikuje s výrobci aut a tvrdě diktuje a nařizuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...