Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

Mnohokrát do roka jezdím i po téhle žluté silnici, bez brzd to nejde ani omylem, kdybych tam měl elektro auto, tak naprosto v pohodě bez dotknutí brzd. Ten brzdný účinek rekuperace je tak silný, že to vypadá jako když člověk šlápne na brzdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

No ale to, že si lidi "stoupnou" na brzdu na kopci a dole ji pak sundají ještě neznamená, že to nejde jinak, ale na druhou stranu se s tím při konstrukci tak trochu počítá a ony to ty brzdy vydrží...jinak autem jezdím a brzdím minimálně, i v tom Rakousku a i u Nové Paky (tam nebrzdím vůbec) a je mi jedno, jestli jedu dieselem, nebo benzinem, jen to nemá ten efekt, jako u elektro auta, tam se dá při delším sjezdu naspořit energie na desítky kilometrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta rekuperace opravdu funguje dobře a mě se právě líbí ze dvou důvodů. Při klesání a brždění se dobíjí baterie, která by se u normálního auto spálila v kotoučích..na trase do práce, kde jedu pár kilometrů klesání se mi díky tomu dobije baterie do plna a pak následující vesnici projedu čistě na tuto rekuperovanou energii. Další pozitivum je životnost kotoučů a desek, které jsem měnil po cca 150tis. km a spíš zreznou než se opotřebují bržděním a to je auto s váhou necelé 2tuny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano v servise. Nedávno som absolvoval jednu nepríjemnosť...

Ozaj, nechceš sa rozpísať? Lexus, resp. obecne Toyota, má povesť celkom ústretového servisu, tak by ma opačné skúsenosti zaujímali. A ak náhodou išlo o niečo v súvislosti s hybridným pohonom, tak obzvlášť.

 

Edit: prípadne do SZ, ak to nechceš písať verejne (čo chápem).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ji zase spotřebuješ cestou do kopce :-) a jde to pořád dokola, jako tady :-))

Vlastně kdybych to auto vytlačil do prvního kopce ručně, tak přejedu Alpy zadarmo :-))

Jednou jsem měřil tu rekuperaci na delší trase a ve shodě s ostatními to vychází zhruba 20% projeté energie je z rekuperace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ozaj, nechceš sa rozpísať? Lexus, resp. obecne Toyota, má povesť celkom ústretového servisu, tak by ma opačné skúsenosti zaujímali. A ak náhodou išlo o niečo v súvislosti s hybridným pohonom, tak obzvlášť.

 

Edit: prípadne do SZ, ak to nechceš písať verejne (čo chápem).

 

Ja som nemyslel nepríjemnosť so servisom. Ja som myslel nepríjemnosť s autom ;)

Mal som nepriechodný odtokový kanál v batérii pod autom, takže elektronika vo vodnej lázní a začalo mi to blbnúť. Takže kompletná rozborka, všetky diely na radiátory, do rána sa sušili a ráno zase zložiť. Našťastie sa podarilo a všetko funguje ako má... :tlap:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každopádně některé webové portály (autoforum.cz) jsou svými články vyloženě zaměřeny proti této technologii a speciálně proti Tesle. Stačí si zadat do vyhledávání článků Tesla a uvidíte, jak tendenčně zaměřené informace podává.

 

 

K výše postovanému článku bych souhlasil s Josefem, tento web je velmi tendenční. Asi chtějí být protiváhou taktéž velmi tendenčním informacím třeba na stránkách samotné Evropské komise ohledně elektroaut, respektive obhajující přísnější emisní normy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To že na zemi hoří denně stovky spalovacích aut, nikde se o tom ani nepíše, tak stačí aby chytla jedna Tesla a je z toho humbuk :)

 

Tohle pro vás musí být úplný pitomec, který chce něco změnit......

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted jsem se bavil s nasim ridicem na Sri Lance o hybridech a rikal ze jsou tady z toho zklamany, jezdi tady spousta malych toyot, suzuki apod. Spousta divnych modelu urcenych jen pro asii.

Pry zhruba po 5 letech provozu klesa kapacita baterii na uroven zhruba 40% a spolu s tim se zveda spotreba. Vymena baterie stoji zhruba jako uspora paliva za tech 5 let provozu. Takze v teplych krajinach EV je nepouzitelny protoze baterie ve vysokych teplotach zrejme rychle degraduji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V teplých krajinách dostávají baterie zabrat, zvláště tam, kde teploty dosahují až 40°C, např. v Californii se o tom na fórech píše, baterie podstatně rychle degradují. Samozřejmě někteří lidé nabíjí velmi často na DC rychlých nabíječkách a tak tu degradaci rychle prohlubují. Výhoda je, že výrobci poskytují záruku na baterii 7-8 let a záruka se uplatní když má baterie (podle typu výrobce 66-69%). Já nabíjím jak se má, tedy převážně doma na AC, mám najeto necelých 60.000 km a baterie má 97.8%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...