Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

Takhle se píší tendenční články, vezme se nějaké číslo, vynásobí nesmyslnou hodnotou a výsledek je takový jaký jsem chtěl - špatný. Cituji:

 

"Neregistrovaný zákazník potom zaplatí za jednu kWh 9,50 Kč. Pokud porovnáme náklady na jízdu u benzinové Škody Citigo s její elektrickou verzí, dojdeme k překvapivému závěru. Škoda Citigo s litrovým motorem má průměrnou spotřebu 4,2 litru benzinu."

 

Takže průměrný řidič se Citigo-e bude jezdit město a okolí, tedy průměrný nájezd 10000 km ročně (průměrný nájezd v ČR je 7000 km/rok), při spotřebě 14 kWh/100 km bude měsíčně nabíjet 117 kWh, tedy mu bohatě stačí ČEZ tarif za 550 Kč měsíčně a to i v případě, že by musel nabíjet pouze mimo domov. Domácí tarif vychází na cca 2,50 Kč/kWh, tedy v druhé extrému by nabíjel pouze doma za 293 Kč měsíčně.

 

V případě benzínové verze, která má průměrnou spotřebu město/okolí  kolem 6 l/100 km, tak by benzín při zmiňované ceně v článku vycházel na 1593,- Kč/měsíc. Tedy rozdíl na i tak malém nájezdu je 3-4 násobný v neprospěch benzínu. Článek ovšem píše zcela jiné hodnoty, nesmyslně zadané. Navíc Citigo-e má nejpomalejší nabíjení na trhu právě z důvodu, že většina lidí jej bude nabíjet přes noc doma a nebude se na cestách nabíjením vůbec zabývat, jen opravdu okrajově např. při nákupech v obchodních centrech, kde za 2 hodiny dobije na 100 km jízdy.

 

Porovnání cen benzínové a elektrické verze moc nefunguje. Jednak v elektrické verzi je ticho jak luxusním sedanu, auto má "automatickou převodovku", podstatně lepší dynamiku jízdy, není potřeba dálniční známka, v Praze a vybraných městech se neplatí parkovné, platí se minimální cena za servisní údržbu a hlavně cena elektrické verze klesá výrazně pomaleji než benzínové. 

 

Je vidět, že článek psal někdo kdo tomu vůbec nerozumí. Cituji: "Při využití superrychlé nabíječky by tak ujetý kilometr se Citigoe iV vyšel na téměř 2 Kč". Autor totiž přehlédl fakt, že Citigo-e umí nabíjet max příkonem do 40 kW, průměrný příkon je v ideálním případě 30 kW, tedy jeho úvaha je naprosto chybná.

 

Pánové, přiznám se vám na rovinu, já jsem rád, že lidé u nás (na rozdíl od západu) neocení elektrické verze, zůstanou nám tady tak výhody, dokonce nějaké přibudou (jízda v pruzích pro autobusy) a budeme se užívat malých nákladů na dojíždění do práce :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Josefe, minimálně ve dvouch bodech buď nevíš nebo nechceš vědět-parkování zdarma vám hodně brzo odzvoni a jízda ve vyhrazených pruzích pro bus a taxi není rozhodně ani na poradu dne, jen pro pořádek.

Poslední dobou tvou obhajobu nemám rád, hranici už trochu s posedlosti. Jinak to čtu rád.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdy minulý týden byl v Mladé Frontě rozhovor s někým z eONu, který má v jižních Čechách na starosti elektromobilitu. Jeho vyjádření, ze na sídliště taky nevede ropovod a nemáte tam pod okny benzínku, tedy je snad samozřejmé, ze vezmu auto, zájezdu si nakoupit a přitom si za 20 minut dobiju baterii mě dost rozesmutnilo. Jestli takovýhle amatéři rozhodují o naší budoucnosti, tak potěš.

A nebo byli vlastně komunisti největší vizionáři, když plánovali 5 aut na panelák, protože to je asi ta budoucnost, co nás čeká. Jako nemám nic proti elektromobilům, ale nechápu, kde je bude většina společnosti nabíjet. A mimochodem, vy, co tak propaguje elektromobilitu, to vůbec necestujte? A nemyslím z Prahy do Brna, ale třeba někam dal.... Londýn, Paříž apod. To je i s Teslou dost utrpení a zatím to řešení nemá.... s elektromobilě se 1500 km za 20 hodin udělat nedá ani omylem. A to nemluvím o východní části Evropy, kde nabíječky moc nejsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Josefe, minimálně ve dvouch bodech buď nevíš nebo nechceš vědět-parkování zdarma vám hodně brzo odzvoni a jízda ve vyhrazených pruzích pro bus a taxi není rozhodně ani na poradu dne, jen pro pořádek.

Poslední dobou tvou obhajobu nemám rád, hranici už trochu s posedlosti. Jinak to čtu rád.

Takže to dopadne jako s hybridama? Já už jsem jednou varován byl, ať si elektro auto kvůli parkování nekupuju, protože dopadnu stejně, jako s hybridem. Ale ten rok, jsem se začne cítil jako člověk :-)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Josefe, minimálně ve dvouch bodech buď nevíš nebo nechceš vědět-parkování zdarma vám hodně brzo odzvoni a jízda ve vyhrazených pruzích pro bus a taxi není rozhodně ani na poradu dne, jen pro pořádek.

Poslední dobou tvou obhajobu nemám rád, hranici už trochu s posedlosti. Jinak to čtu rád.

O změnach v parkování nic nevim (ani po nedávné diskuzi s příslušným odborem na magistrátu), ale města to teprve začínají zavádět a souhlasím s tím, že PHEV by se mělo z takových výhod vyjmout. O posedlosti taky nevím, v čem ji spatřuješ, třeba si zajdu na vyšetření :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... . A mimochodem, vy, co tak propaguje elektromobilitu, to vůbec necestujte? A nemyslím z Prahy do Brna, ale třeba někam dal.... Londýn, Paříž apod. To je i s Teslou dost utrpení a zatím to řešení nemá.... s elektromobilě se 1500 km za 20 hodin udělat nedá ani omylem. A to nemluvím o východní části Evropy, kde nabíječky moc nejsou.

Já opravdu trasy nad 200 km nejezdím a delší trasy volím vlak nebo letadlo. Kdyby sis půjčil Teslu, tak bys změnil rychle názor. Tesla 3 dá při dodržení povolené rychlosti Praha-Ostrava a zpět pomaleji o 35 minut než spalovak, to mi tragické nepřijde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O změnach v parkování nic nevim (ani po nedávné diskuzi s příslušným odborem na magistrátu), ale města to teprve začínají zavádět a souhlasím s tím, že PHEV by se mělo z takových výhod vyjmout. O posedlosti taky nevím, v čem ji spatřuješ, třeba si zajdu na vyšetření :)

Stačí, když si to po sobě přečteš, cca 2 poslední strany :-).

Jinak, mě je to fuk, celkem, jen to obhajujes celé sám a dost zaslepene a začínáš se do toho navážet. To mi vadí, ne věčná argumentace, ale ty postranní komentáře k tomu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já kvůli Josefovi vypnul upozornění na nové příspěvky v tomto vlákně. Občas mi přijde jak jehovista se zásuvkou na čele...

 

No, a máš to v pamětihodnostech. Akorát to umístění zásuvky jsi mohl vymyslet poněkud méně nápadné .... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

No, a máš to v pamětihodnostech. Akorát to umístění zásuvky jsi mohl vymyslet poněkud méně nápadné .... :-)

Já tam měl původně napsane jiné umístění, ale maminka mě slušně vychovala, tak jsem to přepsal ještě před odesláním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, tady nemá smysl "dělat Husa", hranici stavět nemusíte :) diskutujte si tady sami o budoucnosti fosilních aut.

Vztahl sis to na sebe, já ti to napsat už musel. Na začátku mě tvá argumentace brala, přemýšlel jsem nad tím, zkoumal to dal, ale jak jsi přidal ty osobní dovetky, tak jsi mě stval.

Ale naštvat jsem tě nechtěl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hybrid to má na jednu tebou zvolenou část Prahy a údajně ještě cca 2 roky.

Pokud nemáš trvaly pobyt v Praze, máš možnost volby, kterou část Prahy si vybereš a budeš tam parkovat ještě rok zdarma. Pražák nemusí platit poplatek ve své části, kde jsou zóny jeďte tři toky, tedy platí 100 Kč. Výhoda je, ze když má dvě auta, nezaplatí za druhy 7.000,- Kč, ale 100,- Kč. Takže je tu ještě aspoň nějaká výhoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já opravdu trasy nad 200 km nejezdím a delší trasy volím vlak nebo letadlo. Kdyby sis půjčil Teslu, tak bys změnil rychle názor. Tesla 3 dá při dodržení povolené rychlosti Praha-Ostrava a zpět pomaleji o 35 minut než spalovak, to mi tragické nepřijde.

Tohle já přece nezpochybňuju, Teslu jsem zkoušel několikrát a je to hezký svezení, ale já třeba rad cestuju autem dál, než do Ostravy a to už je problém. Letadlo ani vlak mi tohle nenahradí.....

 

Já pořad nemám odpovědi na to, jak to bude s dobijenim. To není jenom o koncových zařízeních, vždyť ty kabely a dráty na to dimenzivany nejsou a to nemluvím o odběru statisíců aut najednou.

 

A jeden postřeh. I já si zvykl na úsporné žárovky a náklady na jejich pořízení versus minimální úspora, ale u nás, v ČR. Ono to ale přišlo z USA, kde má většina lidi doma rozsvíceno 24 hodin a to desítkami světel, protože lustry tam moc nefrčí. A na to je to zase báječný vynález.

 

Tedy ono je vždy cílová skupina, ale násilné něco cpát společnosti bez vyřešení všech aspektů dobře není....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě existuje něco jako fyzikální zákony, které se ani EU (zatím) nepodařilo zrušit. Vezmu jen naši vesničku zvíci 700 duší. To jest cca 200 domácností. Pokud si půlka pořídí elektroauto, jak o tom sní zachránci planety, večer po práci to napíchnou na nabíječku, bude potřeba okamžitý příkon 3 MW. Tak to abychom si ještě postavili obecní elektrárnu. Přitom uvažuju pouze prcka Citigo s příkonem 30 kW (jak tady bylo výše uvedeno, nezkoumal jsem). Nemluvě o tom, že i 25A jističe budou málo. A s tím související mastný měsíční paušál.

 

A ještě bych jen tak mimochodem připodotkl, že když je něco drahý, znamená to, že to spotřebovává víc (vzácných) zdrojů než něco levnějšího. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...